Aihe: Vahvistimista (jälleen)
1 2 3
Kasperi Tervonen
13.11.2004 10:59:31
Omistan tällä hetkellä ihan ok jacksonin skeban ja aika skeidan marshall mg10 vahvistimen. Ajattelin että tuota kitarasoundia saisi varmaankin helpoiten parannettua ostamalla uuden vahvistimen. Budjettia on nyt sitten kertynyt noin 400 euroa ja sillähän pitäisi saada jo ihan kelpo vahvistin. Mitään kunnon bändiä minulla ei vielä ole mutta ajattelin kuitenkin että kun siihen vahvistimeen menee noin hitonmoinen summa (ainakin minulle hitonmoinen summa) rahaa, niin kannattaisi varmaan ostaa sen verran tehokas värkki ettei ainakaan tehojen puutteen takia sitten tulevaisuudessakaan tarvitsisi uutta vahvaria hankkia. Jos jonkun porukan saisi sitten koottua kun taidot vielä vähän karttuu.

Käytettyä putkivahvistinta en oikein uskaltaisi lähteä ostamaan ja uuteen putkariin ei oikein rahat tahdo riittää. Siispä kysyn: saako tuolla rahalla trankun jossa riittäisi tehot ja soundin laatu tulevaisuudessakin jonkun bändinkin kanssa soittamiseen vai kannattaisiko aivan ehdottomasti säästää johonkin putkivahvistimeen tai ostaa käytetty putkari? Noista trankuista olen harkinnut mm. sellaisia värkkejä kuin: Fender FM212R ja hughes&kettner edition blue60. Efektit ovat ihan sivuseikka kunhan vahvarista vaan irtoaa hyvät cleanit ja säröt.

Elikkä pistäkääpäs te viisaammat ja kokeneemmat muusikot jonkinnäköistä neuvoa ja kommentia tulemaan jos jaksatte.
Härski
13.11.2004 11:16:39
NOista kahdesta Fenkulla pärjää bändinkin kanssa, mutta Kettnerissä on Ihan törkeen paljon paremmat soundit. Ottaisin ehkä sen kettnerin noista kahdesta. Käytettynä kattelisin ehkä Laneyn TF300 vahvistinta, josta lähtee aika hyvät säröt, ja tehoakin riittää.
Kassu
13.11.2004 11:21:31
Jassåå. Tervonen taas.

No mikset katso niitä Cubeja kun kerran niitäkin suunnittelit.
Quu
13.11.2004 11:39:29 (muokattu 13.11.2004 11:40:53)

Randallilla oli joku vahvistin (muistaakseni 65w) hintaan 495e, noin niinkuin esimerkkinä.

Tai sitten vaikka käytettyä TF:ää, niinkuin joku jo ehdotti.
Käytettyjä kannattaa katsella, nimittäin sieltä osastolta löytyy vaikka mitä.

EDIT: 65w riittää bänditouhuihin hyvin. Kokemusta on.
Siitä, että riittääkö keikalle en tiedä, mutta uskoisin riittävän.
http://hevijammu.cjb.net Hinta: 420e/En tingi.
Heavymies
13.11.2004 11:45:21

Noihin watteihin ei nyt aina kannata niin sokeasti luottaa. Vahvistimia löytyy niin monenlaisia. Jos trankkuvahvari on kyseessä ja heviä soitetaan niin suosittelisin ostamaan isomman kuin 65w.
Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa.
Kassu
13.11.2004 11:48:15

Aikalaista yleistämistä. Ei ne watit ole kaikki kaikessa, vaikuttaa siihen vahvistimen sijoittelu, elementti, tilan muoto ja vaikka rumpalin kovakätisyys. Sanotaan, että 50w varustettuna kohtuullisen laadukkaalla 12" elementillä riittää melkoisen varmasti.

Ja keikalla pärjää vaikka micro cubella, jos keikaksi voi kutsua niin siellä on todennäköisesti PA ja vahvistimet silloin mikitetään.
Härski
13.11.2004 11:52:44
Aikalaista yleistämistä. Ei ne watit ole kaikki kaikessa, vaikuttaa siihen vahvistimen sijoittelu, elementti, tilan muoto ja vaikka rumpalin kovakätisyys. Sanotaan, että 50w varustettuna kohtuullisen laadukkaalla 12" elementillä riittää melkoisen varmasti.

Mistäs tän rippasit, Hoho. Kuin Kivin suusta.
Kassu
13.11.2004 11:55:47
Mistäs tän rippasit, Hoho. Kuin Kivin suusta.

En mistään?
Keke Urlaub
13.11.2004 13:26:09

Pikkasen vielä säästät ja ostat tech 21 tm 60:n m.net torilta alle viidensadan. Siinä on pitkäksi aikaa kunnon vahvistin.
Shake before use.
sterbo
13.11.2004 13:42:42
Mistäs tän rippasit, Hoho. Kuin Kivin suusta

Axeman käyttii vanhinta oppimismallia, matkimista.
"Listeners of progressive rock have often got long and filthy hair, old, colorful and shabby clothes."
overtake
13.11.2004 13:42:49
It's such a fine line between stupid, and clever.
PoLFus
13.11.2004 13:48:08

uusi putkari (esim. peavey classic 30) tuolla saisi hyvällä diilillä.
Riittää keikoille ja treeneihin.
"Vittu et se Limp Bizkit on hyvä soittaa skittaa, aight? -Yo, bustaa mun kaa!"
kivi
13.11.2004 13:53:04

Kertaus on opintojen äiti, ja kaikki asiat pitää oppia joskus ensi kertaa.

Hyvä juttu. Vastaus löytyi helposti ja oli oikea.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Kassu
13.11.2004 17:36:04

Anteeksi, en mielestäni ole matkinut ketään. Perustui ihan omiin käsityksiini ja omiin havaintoihini. Ja kyllähän ne jostain jäävät päähän, oppia voi. En mä täällä ehkä ole kuin semmoiset 4-6 tuntia päivässä.
Ze Kink
13.11.2004 17:37:30
Pikkasen vielä säästät ja ostat tech 21 tm 60:n m.net torilta alle viidensadan. Siinä on pitkäksi aikaa kunnon vahvistin.

Totta. Meillä on koulussa tollanen, oikeen hyvät soundit siitä saa.
Onko shinulla hunajaa?
En tietenkään. Filosofit ovat pyrstötähtien yläpuolella! Bäy? #3
Tami
13.11.2004 17:47:26

Itse kallistuisin käytettyyn line6 flextoneen joita tuohon budjettiin löytyy kyllä... Soundeiltaan ja monipuolisuudeltaan tuommoinen nousee reilusti esittämiesi vahvistimien yläpuolelle. Hyvien cleanien ja säröjen lisäksi tuommosessa on vielä asialliset perusefektitkin joisen kanssa voi ottaa ensiaskeleita efektien maailmaan.

Tehojen loppuessa tuommoisenhan voi aina mikittää ( myös treeneissä).

T: nimim "myykää mulle flextone 2 XL"
Töissä intissä - vikaa vintissä!
Strutsi
13.11.2004 19:35:29
Ibanezin Tone Blastereissa on hyvä hinta-laatu-suhde.
Ainakin minun mielestäni.
50W Tone blaster maksaa reilu 200 Euroa, mikä on 50-Wattisesta aika halpa.
"I've gone where the hand of man has never set foot."
Kasperi Tervonen
14.11.2004 15:26:51
No tuosta cubesta sen verran että onhan se tosi monipuolinen värkki mutta ei siinä niin hyvät säröt ja cleanit ole. Esim. vaikka tuo kettnerin edition blue kyllä mielestäni voittaa cuben perus soundeissa. Ja tuossa edition bluessahan on tietääkseni 12 elementti ja 60 wattia tehoa joten eikös sen pitäisi riittää bändisoitossakin? Tuota fenderiä en ole päässyt pahemmin kokeilemaan.

Tuota laneyn tf300:kin olen käytettynä harkinnut mutta eivätkös ne hieman epäluotettavia? Muistaakseni jotkut ovat valittaneet että ne ovat hieman hajoavaista sorttia.
Kasperi Tervonen
14.11.2004 15:32:57
uusi putkari (esim. peavey classic 30) tuolla saisi hyvällä diilillä.
Riittää keikoille ja treeneihin.

Uusi peavey classic 30 maksaa tietääkseni kaupoissa n. 600 euroa. Saa olla aika hyvä diili että sen saisi uutena hintaan 400e. Vai?
PoLFus
14.11.2004 17:06:48

Uusi peavey classic 30 maksaa tietääkseni kaupoissa n. 600 euroa. Saa olla aika hyvä diili että sen saisi uutena hintaan 400e. Vai?

Voit saada halvemmalla paremman, siis käytettynä.
"Vittu et se Limp Bizkit on hyvä soittaa skittaa, aight? -Yo, bustaa mun kaa!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)