McLeach 12.07.2006 23:16:05 | |
---|
Oon ostamassa Fenderin Telecasteria sellasta 50' americaa tai mexicaa, hintaa noin 500 egee. Niin mikä oikeen on merkitys sillä että onko siinä 1,2 vai 3 ykskelasta, vai onko ne lähinnätollasta yleistä äänen säätelyä varten. Ja sit että onko tolla laulapuunmateriaalilla paljoo väliä..ite oon ajatellu ruusupuuta..of course koska Frusciantellakin on sellanen, se kai riittää.. Sit viel tosta et mitä on tehtävis kun yleensä kun netist jostain perseestä sen kitaran tilaa ni eihän siitä näy kun about malli, väri ja tone säätimien määrä..?? Et niinku mites sais selville muut yksityiskohat..vai onko niin väliä..jos on hyvä malli? |
Muuki 12.07.2006 23:19:14 | |
---|
Oon ostamassa Fenderin Telecasteria sellasta 50' americaa tai mexicaa, hintaa noin 500 egee. Niin mikä oikeen on merkitys sillä että onko siinä 1,2 vai 3 ykskelasta, vai onko ne lähinnätollasta yleistä äänen säätelyä varten. Ja sit että onko tolla laulapuunmateriaalilla paljoo väliä..ite oon ajatellu ruusupuuta..of course koska Frusciantellakin on sellanen, se kai riittää.. Sit viel tosta et mitä on tehtävis kun yleensä kun netist jostain perseestä sen kitaran tilaa ni eihän siitä näy kun about malli, väri ja tone säätimien määrä..?? Et niinku mites sais selville muut yksityiskohat..vai onko niin väliä..jos on hyvä malli? Eiköhän käteensopivuudella ole aina väliä. Tuota otelautapuutakin voin sen verran kommentoida, että ruusupuulla lähtenee hieman tummempi saundi, kun taas vaahteraisella valoisampi, kirkkaampi. Näin on ainakin huhuiltu. Mittään en oo kirjottanu alle |
Ziggy Bubba 13.07.2006 00:17:40 (muokattu 13.07.2006 00:20:09) | |
---|
ruusupuulla lähtenee hieman tummempi saundi, kun taas vaahteraisella valoisampi, kirkkaampi. Näin on ainakin huhuiltu. Juu, näinhän se tiettävästi menee. Uskaltaisin kuitenkin väittää että otelaudan materiaali on enemmänkin esteettinen tekijä. Tuntuma noissa on kyllä erilainen, eli kannattaa vertailla. Mun valinta on ruusupuu :) Et niinku mites sais selville muut yksityiskohat Fenderin kotisivuilta löytyy varsin tarkat yksityiskohdat kaikista noista malleista, eikun sinne suuntaat: www.fender.com www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
ReBeat 13.07.2006 00:38:12 | |
---|
Niin mikä oikeen on merkitys sillä että onko siinä 1,2 vai 3 ykskelasta, vai onko ne lähinnätollasta yleistä äänen säätelyä varten. Suosittelen menemään kauppaan kokeilemaan erilaisten mikkiyhdistelmien soundia, mikäli vain mahdollista. Telecasterissa harvemmin on kolmea yksikelaista mikkiä, mutta tallamikkinä tai kaulamikkinä näkee kyllä kaksikelaisia humbuckereita. Ja sit että onko tolla laulapuunmateriaalilla paljoo väliä..ite oon ajatellu ruusupuuta..of course koska Frusciantellakin on sellanen, se kai riittää.. Otelautapuun tuntumassa on eri lajeilla selkeitä eroja. Kovin urainen ruusupuu tuntuu erilaiselta kuin lakattu vaahtera. Kärjistetysti voisi sanoa, että vaahteraotelaudan soundissa on kovuudesta johtuen enemmän terävyyttä ja piiskaa kuin ruusupuussa. Jälkimmäinen on enemmän Fazerin Sininen ja sinisiä säveliä kesäyössä. Sit viel tosta et mitä on tehtävis kun yleensä kun netist jostain perseestä sen kitaran tilaa ni eihän siitä näy kun about malli, väri ja tone säätimien määrä..?? Et niinku mites sais selville muut yksityiskohat..vai onko niin väliä..jos on hyvä malli? Valmistajien nettisivuilta löytyy usein tietoa tuotteista. Nettikauppojen sivuilla voi olla virheellistä tietoa, joten ennen tilaamista kannattaa varmistella yksityiskohtia muistakin lähteistä tai kysyä sähköpostilla, että mikäs tuote siellä nettikaupassa itseasiassa onkaan tarjolla. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |