Aihe: Halvat (putiikki)mikit, onko kokemuksia?
1 2
Kiinankeisari
05.07.2006 11:08:27
Eli kun tässä parhaillaan metsästän mikkejä stratooni (fender classic 60´s. MIM), niin törmäsin muutamaan tällaiseen hieman huokeamman hintaiseen valmistajaan. Ainakin http://www.leosounds.de/index_en.html ja http://www.vintagevibeguitars.com/pickups.html myyvät hieman normia (300€/setti) putiikkimikkiä halvempia vaihtoehtoja. että miten on, löytyykö kokemuksia. Haen siis hieman perus-straton vintage-settiä kuumempia ja lämpimämpiä mikkejä, mutta vain hieman, eli se klangi olisi kyllä tarkoitus säilyttää. suurille tietäjille kiitoksia jo etukäteen.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
weelie
05.07.2006 13:45:19 (muokattu 05.07.2006 13:47:01)
En tunne noita mikkejä henkkoht, mutta jos pitää säästää niin mikset osta vaikka Fenderin mikkejä. En usko että putiikit on sen kummoisempia, keskimäärin.

Toinen vaihtoehto on tietty käytettyjen hankkiminen, ebaystä tai muuten.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Joees
05.07.2006 13:53:06
mutta jos pitää säästää niin mikset osta vaikka Fenderin mikkejä. En usko että putiikit on sen kummoisempia, keskimäärin.

Eivät välttämättä kaikki. Mutta kyllä niissä eroja on verrattuna fenderin mikkeihin. Kyllä jotkut Fralinit ihan hyvin Fenderin mikeistä eroaa. Suhrit ja vastaavat myös.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
Dr. Muff
05.07.2006 14:14:59
Vintage Vibet oli ihan ok.
I read the internet, I know what's going on. - Axl
weelie
05.07.2006 16:14:22 (muokattu 05.07.2006 16:15:31)
Eivät välttämättä kaikki. Mutta kyllä niissä eroja on verrattuna fenderin mikkeihin. Kyllä jotkut Fralinit ihan hyvin Fenderin mikeistä eroaa. Suhrit ja vastaavat myös.

Eroaa toki, kuten pepsi cocacolasta. Mutta kumpi on parempi Fender CS54 vai Fralin Vintage Hot on kovasti mielipidekysymys... joten eikö kannata valita edullisempi (ensin)?
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
PIM
05.07.2006 16:57:59 (muokattu 05.07.2006 16:59:08)
Ebay.de:ssä saksalainen David Barfuss kauppaa käsinkäämittyjä mikkejä todella edulliseen hintaan. Stratosetti irtoaa alle 150e ja humpparisetti alle 200e.

esim:

http://instrumente.search-desc.ebay … 25QQsacatZ21762QQsaprchiZQQsaprcloZ

Arvosteluja:
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data2/David_Barfuss/
Joees
05.07.2006 17:40:16
Eroaa toki, kuten pepsi cocacolasta. Mutta kumpi on parempi Fender CS54 vai Fralin Vintage Hot on kovasti mielipidekysymys... joten eikö kannata valita edullisempi (ensin)?

Ei, kannattaa valita se joka soundaa paremmalta. ;)
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
Kiinankeisari
06.07.2006 00:22:56 (muokattu 06.07.2006 00:25:10)
niin siis tottakai nämä ns. varmat vaihtoehdot on otettu huomioon, käytettynähän noita löytyy kyllä. mutta jotenkin vaan kiinnostais enemmän tommoset vähän harvinaiset vaihtoehdot, kun niitä texasin erikoisia on nykyään joka toisessa stratossa. mutta mutta täytyy katella. ehdotelkaa vaan vapaasti jotain settejä hinnaltaan xxx€ (eli ei kuitenkaan tuhansia euroja). Lollar? Fralin? Dimarzio? SD? Fender? tuolla aikasemmin taisinkin jo sanoa, että stratosaundia vähän lämpöisempänä. eli sitä jääpikkiä pikkasen pois, ei kuitenkaan mitään yyberläskejä santana-saundisia humbuckereita...

Vintage Vibet oli ihan ok.

tarkoittaako samaa kuin "ihan kiva"? eli ei mitään uutta, persoonatonta mutta ok-toimivaa?
Kuha
06.07.2006 12:03:19

Hae AOF-Soundista Lollar Special setti, on just sellainen vahan kuumempi tapaus. 300 - 315 e. Oon tykannyt kovasti.

edit: skandit uupuu.
Muistakaa venytellä.
Kiinankeisari
06.07.2006 12:29:11
Hae AOF-Soundista Lollar Special setti, on just sellainen vahan kuumempi tapaus. 300 - 315 e. Oon tykannyt kovasti.

edit: skandit uupuu.

auts, sehän on melkein puolet tuon mun kitaran arvosta... mutta hei onko ne kiinni tossa sun classicissa? mitä oot tykänny, oliko ero huomattava? tuommoset kun joku myy mulle käytettynä 200 rahayksiköllä niin voin kuolla onnellisena... no eipä tässä mikään kiire ole, että ihan rauhassa voi katsella vaihtoehtoja. texasin erikoisia ainakin luulis liikkuvan ihan kohtuuhintaan käytettynä. tiedä sitten onko nuo kauheesti lämpimämmät, kuumemmat ainakin :)
Varjo1
06.07.2006 14:05:59
Moi!
Mulla Straton soundia on lämmittänyt mukavasti Nevalaisen Sound of blues- mikkisetti. Jos ei ole alnico-puristi, niin kannattaa kokeilla! Ovat vielä vähän halvemmat kuin Lollarit ja Fralinit.
Kuha
06.07.2006 14:16:01

auts, sehän on melkein puolet tuon mun kitaran arvosta... mutta hei onko ne kiinni tossa sun classicissa? mitä oot tykänny, oliko ero huomattava?

Classicissa juu. Ne on makeet, pelkasin etta liiankin kuumat ovatten, mutta ei: lahtee klassiset Quacksoundit myos.
Muistakaa venytellä.
Jaa
06.07.2006 14:28:33
www.harmonicdesign.net

Kohtuuhintaisia (esim yksikelaiset stratoon 75 dollaria/kpl). Itselläni on stratossa ja parissa telessä ja olen kyllä pitänyt.
p130
06.07.2006 14:49:50

http://www.marpickups.de/ Vain saksaksi, mutta mikkien valmistaja Guido Marchetti osaa englantiakin.

Pari settiä on tuolta, hyviä (harmony-centralissa on sitten ainoastaan yksi ja täysin vastakkainen mielipide...). Hieman kuumempi, luultavasti lähellä hakemaasi oleva harmony-setti on vain kadonnut valikoimasta. Guido kyllä lupasi ainakin pari vuotta sitten tehdä toiveiden mukaisen setin tarvittaessa...

Jos nyt jotain valittamista pitäisi keksiä, niin magneettien korkeudet (staggered-seteissä) heittelevät hieman mikkien välillä. Mutta toisaalta, pikkuerothan kuululuvat käsityöhön!
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
kari10
06.07.2006 15:10:16 (muokattu 06.07.2006 15:14:27)
Itse painin saman asian kanssa. Nevalaiselta kysyin Classic sound strato sarjaa, olisi ollut 250€ asennettuna. Hankin kuitenkin setin Ruokankaalta 315€ ja sain ne itse vielä asentaakin :-) Ovatten soundit saaneet kehuja VSOP sarjassa ja perstuntumalla=armoton ajan puute, oma HW 1 soi aika makiasti, mitä lie sitten tarkoittaakin. Jos ei muuta, niin HW 1:n (n.500€) arvo nousi pikkaisen :-)

Edit: Pilkun viilausta. Helle, mutta ei olutta...
Dr. Muff
06.07.2006 15:24:16 (muokattu 06.07.2006 15:24:39)
tarkoittaako samaa kuin "ihan kiva"? eli ei mitään uutta, persoonatonta mutta ok-toimivaa?

Eikun kyllä niissä on vähän semmonen oma kuitenkin vanhahtava soundi. Niissä oli nopea atakki ja kovaa pikatessa soundi ei mennyt lyttyyn kuten haluan. Lisäksi yläpää oli melko hillitty, ehkä se on just sitä vintagea :) Siis hyvä, muttei täysin sopiva omaan makuun. Makuasioita nämä mikkiasiat. Jostain syystä muuten väliasennot puhtailla hukkuivat johonkin. Liekkonä middlen puute tai hillitty yläpää, en tiiä. Hirveän kehutut mikit ovat kuitennii.
I read the internet, I know what's going on. - Axl
Kiinankeisari
07.07.2006 00:36:44
Näitähän tulee taas kuin sieniä sateella, kiitoksia vain kaikille linkeistä. vaikeutitte valintaa taas jonkin verran :) mistäs moita nevalaisen mikkejä kannattaa kysellä? pikainen googletus tuotti jotain pöytäkirjoja ja shetlanninlammaskoirasivuja, vaikuttaa vähän siltä että miehen omat sivutkin ovat kadonneet. nuo lollarit ja muut kalliimmat vaikuttaa kyllä hyviltä jos niihin vain käytettynä törmää, ei p*rse kestä 300€ pelkkiin mikkeihin. liikkuuko suomessa, entä eBay? paljon tyhmiä kysymyksiä, löytyykä niihin vastausta?
fox
07.07.2006 00:42:29

paljon tyhmiä kysymyksiä, löytyykä niihin vastausta?

Ei oo tyhmiä kysymyksiä... ;)
Ettei olis Kiinankeisarilla yhtään helpompaa, niin katsopa nuokin: http://www.bareknucklepickups.co.uk/

Halpoja ei, ja ei varsinaista käyttökokemusta, mutta palstalla oon antanut itselleni kertoa, että eivät lainkaan huonoja..
Sillä en sano, etteikö jostain ns. "pikkupajasta" saisi hyvää mutta...aika monta kertaa tuo totuus iskee, että jos haluaa halvan ja hyvän, on ostettava molemmat....
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Kiinankeisari
07.07.2006 00:53:19
Sillä en sano, etteikö jostain ns. "pikkupajasta" saisi hyvää mutta...aika monta kertaa tuo totuus iskee, että jos haluaa halvan ja hyvän, on ostettava molemmat....

Näinhän se menee kun psykoakustiikka iskee oikein kunnolla: "voisinhan mää ostaa noi leosoundsit, mutkun säästää parikymppiä niin saa tommoset texas specialit, nehän ei voi olla huonot kun kaikilla muillakin on semmoset, ja sitte kun säästää vielä pari kymppiä (=satasta) niin saa tämmöset Lollarit, näillähän ne trootonemiehet soittaa..." eli kyllä se melkein on ihan oman mielenrauhan takia kallistuttava kohta tommosiin "varmoihin" vaihtoehtoihin, jossei joku kohta tule ja hehkuta ihan älyttömästi jotain mikä on halpaa ja hyvää. Muuten mulla on kohta tyhjä lompsa ja kaikki laatikot täynnä mikkejä.
Varjo1
07.07.2006 00:57:52
Noita Nevalaisia on ainakin ollu täällä http://www.millbrook.fi/ . Sieltä löytyy myös Kent Armstrongin mikkejä, jotka varsin edullisia ja kuulemma laadukkaitakin. Esim. Texas Vintage- setti, 150 ecua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)