Aihe: POWERBALL JA G-MAJOR yhdessä!
1 2
januszian
22.03.2005 21:03:18 (muokattu 22.03.2005 21:08:44)

Eli tehäänpä tästä vaikka FAQ tai pidetään se pinnalla kun jo useampi henkilö on kysynyt multa privaattina että miten toi combo toimii yhteen.

ELI! :)

Mulla on G-Major kytkettynä Powerballin efektilooppiin kahella 6.3 mm mono patch piuhalla. Sitten mulla on 6.3 mm stereo patch piuha Powerballin CH/BOOST (tai jotain sinnepäin) reiän ja G-Majorin Switch reiän välissä.

EDIT heti: Mulla on tuo Powerballin efektinuppi säädettynä täysille eli "serial" asentoon.

Eli nyt pystyy sitten G-Majorin valikosta valitsemaan releiden asennon eli kuvitteellisen jalkakytkimen asennon.

1 namiska:

auki = clean tai crunch kanava
kiinni = Lo gain tai hi gain

2 namiska:

auki = Clean tai lo gain kanava
kiinni = crunch tai hi gain kanava

Eli jos 1 namiska on auki ja 2 namiska auki niin käytössä on clean kanava. Jos 1 namiska on auki ja 2 namiska kiinni niin on käytössä crunch kanava. Jos 1 namiska on kiinni ja 2 namiska auki niin on käytössä lo gain. Jos 1 namiska on kiinni ja 2 namiska kiinni niin käytössä on hi gain.

Näiden namiskoiden asennot on siis tallennettavissa patch kohtaisesti G-Majorin muistipaikkoihin. Eli voit tallentaa vaikka kaikki eri kanavat eri muistipaikoille. Erittäin kätevää!
Ja mahdollisuudet on OIKEESTI rajattomat. Efektin kanssa tai ilman tai pelkkä efekti ilman että kanava vaihtuu tai MITÄ VAAN!

Sitten mä ohjaan mun G-Majoria Behringerin FCB1010 midilankulla. Jolla on voin siis polkea noita muistipaikkoja läpi mieleni mukaan. Myös kaksi analogista pedaalia on mahdollista laittaa käyttöön. Itselläni on oikean puoleinen pedaali G-Majorin master volumena eli siis Etusen jälkeisenä volume pedaalina. Saa äkilliset häröt haltuun jos vaikka kiertää tai pörisee. Toinen pedaali mulla on yhessä patchissa Whammy efektinä jota en koskaan käytä. Se on vaan hyvä läppä...

Eli mieluummin ostaa tuohon comboon MIDI lankun joka on yhteensopiva G-MAJORIN KANSSA, ettei tarvi ostaa uutta nuppia ja lankkua jos joskus haluaa vaihtaa. Ne ENGLin omat lankuthan ei ole edes oikeeta midiä kai vaan ne on ENGLin omien vehkeitten kansa yhteensopivia.

Jotain varmaan unohdin silti joten kysykää.
Mutta käykää ensin:
www.tcelectronics.com ja sieltä se helpdatabase tai mikä onkaan niin sieltä löytyy paljon infoa koskien G-Majoria ja ohjelmointia ja ennenkaikkea noista yhteensopivista midilankuista. FCB1010 ei kuulemma ole TC:n suosittelema mutta mulla ainakin toimii ihan hyvin. No, Behringer "laatua." Midi liittimet hölskyy ja pedaalien ääriasennot vaihtelee päivän ja ja tunnetilan mukaan eli esim. whammy efekti saattaa välillä jäädä "vajaaksi" ääriasennossa. :)
Tuolta löytyy muistaakseni myös infoa siitä miten saa G-Majorin rinnakkaiskytkentään jos joku sellaista haluaa.

ps. Powerball rules, eikä sitä voi kukaan haluta ikinä vaihtaa mihinkään! :)
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Tami
22.03.2005 21:53:18

Sitten mä ohjaan mun G-Majoria Behringerin FCB1010 midilankulla.Itselläni on oikean puoleinen pedaali G-Majorin master volumena eli siis Etusen jälkeisenä volume pedaalina. Saa äkilliset häröt haltuun jos vaikka kiertää tai pörisee. Toinen pedaali mulla on yhessä patchissa Whammy efektinä jota en koskaan käytä.
Eli mieluummin ostaa tuohon comboon MIDI lankun joka on yhteensopiva G-MAJORIN KANSSA, ettei tarvi ostaa uutta nuppia ja lankkua jos joskus haluaa vaihtaa.

Tuohon behringerin midilankkuun nopea kommentti: Mulla oli semmonen gmajorin kanssa ja hyvin nuo perustoiminnot toimikin, mutta hankin lankun tilalle kuitenkin rolandin fc-200:n. Behkusta puuttui tuo cc-komentojen ( control change) lähetystoiminta tai sillä voi lähettää 2 komentoa (esim kaiku päälle ja pois) per muistipaikka.

Mä taas tykkään käyttää gmajoria stompboxien tavoin.
Rolandilla vaihdan normaalisti gmajorin muistipaikkoja,joissa mulla on esim eripituisia viiveitä, kaikuja, erityyppisiä eq:n asetuksia jne jne.

Muistipaikan valinnan jälkeen siirryn rolandin cc-tilaan. Tässä tilassa 1. ja 2. poljin vaihtaa noita "releitä" eli ohjaa vahvistinta , 3. filter/modulaation päälle, 4. delayn. 5. kaiun, 6. kompuran, 7. pitchin, 8. boostin, 9. eq:n ja 10. choruksen. Ctl-nappi on tap.tempo. Sitte fc:n omalla pedaalilla säätyy muistipaiksta riippuen choruksen tai tremolon nopeus, delayn tai kaiun mix tai feedback jne jne.
Sitte mulla on thomannilta leadfootin exp.pedaali tuossa fc-200:ssa kiinni joka toimii volyymina ja erillinen on/off pedaali fc200:ssa jolla gmajori menee tuner mute tai bypass tilaan.

Tohon samaan ei pysty behkun polkimella. Edelleen fc200:ssa on laajennusmahollisuuskia vielä muutamalle erilliselle exp- tai on/off polkimelle. Näinollen mun mielestä on kaikinpuolin perusteltua jättää behkunpoljin ostamatta sikälimikäli aikoo tulevaisuudessakin pärjätä samalla pedaalilla ja käyttää sitä monipuolisesti. Noita rolandeja liikkuu aina sillointällöin suht edullisesti käytettynä, kunhan vain osaa olla tarkkana. Muistipaikkojen vaihtoon ja volyymin säätelyyn behku riittää hyvin, mutta midi tarjoaa niin paljon enemmän mahdollisuuksia.....
Töissä intissä - vikaa vintissä!!
januszian
22.03.2005 22:44:27

Muistipaikan valinnan jälkeen siirryn rolandin cc-tilaan. Tässä tilassa 1. ja 2. poljin vaihtaa noita "releitä" eli ohjaa vahvistinta , 3. filter/modulaation päälle, 4. delayn. 5. kaiun, 6. kompuran, 7. pitchin, 8. boostin, 9. eq:n ja 10. choruksen. Ctl-nappi on tap.tempo. Sitte fc:n omalla pedaalilla säätyy muistipaiksta riippuen choruksen tai tremolon nopeus, delayn tai kaiun mix tai feedback jne jne.
Sitte mulla on thomannilta leadfootin exp.pedaali tuossa fc-200:ssa kiinni joka toimii volyymina ja erillinen on/off pedaali fc200:ssa jolla gmajori menee tuner mute tai bypass tilaan.

heh, kyllä mä just ton takia ostin ultravähän poljettavan midi rigin! :) Yhellä napilla kaikki päälle tai pois, ei tartte vetää riverdancea sadasosasekunnissa kun biisin "dynamiikka" kasvaa. :) Joo, en ala sotimaan tosta. Toiset diggaa stompboxeista, toiset ei. Entisenä Line6 miehenä tykästyin tohon systeemiin että "One pedal to rule them all."
Herra Rapu
23.03.2005 11:11:13

Kiitos januszianille! Nämä neuvot tulee edelleen hyvinkin tarpeeseen.
Paino ei ole mikään ongelma.
† FAT = MOTION †
BuzBuz
06.04.2005 18:19:53

Eli siis ymmärsinkö oikein, että behringerin kanssa onnistuisi esimerkiksi tälläiset yhdistelmät: (1)Hi-Gain+Whammy (2)Clean+Chorus (3)Lo-Gain+Delay (4)... ja niin edespäin?
Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään.
FoN
06.04.2005 18:38:38
"This thread is worthless without clips!!!"
"there's no one in hell, all the devils are here." -WS
januszian
06.04.2005 19:17:38 (muokattu 06.04.2005 19:24:45)

"This thread doesn't advertise the sounds, just the mechanical connecting possibilities!" :)

Juu, siis saat minkälaiset saundit haluat mihin tahansa muistipaikkaan. Joka muistipaikkaan siis vahvarin halutun kanavan (joku niistä neljästä) ja halutun efektiyhtälön.
Tami
06.04.2005 21:16:03

Juu, siis saat minkälaiset saundit haluat mihin tahansa muistipaikkaan. Joka muistipaikkaan siis vahvarin halutun kanavan (joku niistä neljästä) ja halutun efektiyhtälön.

ja vielä bonuksena yhden päälle/pois toiminnon. esim soundi ilman whammyä/whammylla; joku muu toiminto (gmajorin boosti, vahvarin kanavan vaihto, jne jne) tai efekti päälle/pois......
januszian
06.04.2005 21:21:03 (muokattu 06.04.2005 21:21:50)

ja vielä bonuksena yhden päälle/pois toiminnon. esim soundi ilman whammyä/whammylla; joku muu toiminto (gmajorin boosti, vahvarin kanavan vaihto, jne jne) tai efekti päälle/pois......

Tämä siis sillä external switch reiällä? Mä oon kelannu meinaan että mitä virkaa sillä on? :) Mut ilmeisesti se on vaan yhelle midipolkimelle oma reikänsä. Mut siis toimiiko siinä latching, unlatching pedaali vai analoginen liukuva pedaali? Vai saako itte valita?

Tutkisin manuaalia jos jaksaisin... :)
Säätäjä
06.04.2005 22:29:37
Eli tehäänpä tästä vaikka FAQ tai pidetään se pinnalla kun jo useampi henkilö on kysynyt multa privaattina että miten toi combo toimii yhteen.

Luulis toimivan kytkentä samoin Englin E530 -etusen kera, eikös näissä ole samanlaiset kanavanvaihtosysteemit Powerballin kanssa? Oon vähän miettinyt tollasta setuppia (siis E530 ja G-major).
Miks käydä suihkussa, kun voi käydä paskalla?
Tami
06.04.2005 22:46:22

Tämä siis sillä external switch reiällä? Mä oon kelannu meinaan että mitä virkaa sillä on? :) Mut ilmeisesti se on vaan yhelle midipolkimelle oma reikänsä. Mut siis toimiiko siinä latching, unlatching pedaali vai analoginen liukuva pedaali? Vai saako itte valita?
Tutkisin manuaalia jos jaksaisin... :)

External swichiin saapi erillisen pedaalin jonka tyypin voi valita: exp.pedaali, momentary pedaali, tai sitte semmonen on/off swicth.

Mutta toi toiminto päälle/poisjuttu mistä "puhuin" toimii ihan midillä eli ctl-change komennoilla, joiden ohjelmointi on opastettu siellä manuskoissa kyllä.....
Groove Man
06.04.2005 23:24:15 (muokattu 06.04.2005 23:29:10)
Kerroppas vielä tuosta tasojen ruuvamisesta. Tuo kun on kuitenkin aika tarpeellista käyttöönotossa..

Millanen powerballin efektilooppi on signaalitasoltaan ja miten sulla on asetettu gmajorin input-output tasot (nupikoiden asennot)?
Consumer vai Pro input moodi? Miten input palkit käyttäytyy powerballin kanavien/high-low säröjen suhteen (input tasojen ero esim. kliinin ja hi-gainin välillä)?

Jos valikoiden globaalit ja presettikohtaiset vaimentimet (firmwaren oletus on -6db reservi boosteja varten) on nollissa niin saako gmajorin säädettyä 'näkymättömäksi' (l. standby:n ollessa päällä irrotat g:n loopista eikä tasot tai etu-pääteasteasteen särösuhde muutu). Vai oletko tarkoituksella säätänyt toisella tavalla..

Tällasii tuli mieleen, kun ruuvasin just treeniksellä gmajoria yhteen jubileen kanssa. Että miten hyvin kaveeraa muiden merkkien looppien kanssa...?!?!
januszian
07.04.2005 11:46:38 (muokattu 07.04.2005 11:51:15)

Säätäjä: joo toi G-Major toimii ihan samalla tavalla 530:sen kanssa. Monissa ENGL vahvareissa on ajateltu yhteensopivuutta juuri G-Majorin. Yks kriteeri miksi ostin Powerballin...

Meikällä on Powerballin loop täysillä eli "serial" asennossa.

Sitten mulla on Majorissa tasot molemmissa nupeissa noin puolillaan ja valikoista kaikki tasot täysillä. (jäänyt jostain 530 ajoista sillätavalla...)

Mä en muista miten mulla on toi consumer tai pro asetus. Tod. näk. pro kun on kuitenki nuppi täysillä...
Sitten noista high gainin ja cleanin tasoista sen verran että mulla on todella tumma särösaundi eli mulla on low gain ja high gain nupit täysillä ja sitten clean n. 4 tai alle puolvälin kuitenki. Crunch kanava on pykälän yli puolvälin kun sitä käyttäessäni se täytyy snadisti olla boostattu biiseissä.

Preset kohtasia volumeita en muista kirveelläkään mutta mä käytän soolo boostina sitä powerballin toista master vola nuppia enkä pelleile Majorin kanssa. Tai jos snadia boostia/äänenvärin muutosta haluan niin polkasen sen Mid Focused namiskan päälle jolla nousee äänentaso ja sisältö yleisesti isommaks. Se nostaa jotain ala/keski middle taajuuksia muunmuassa.

Sellasen oon vielä huomannut että jos mä väännän sen loop nupin nollaan niin tasot laskee jonkun verran. dB määriä en lähe ees arvaamaan mutta huomattavasti. Eli mulla G-Major lisää yleistä volume tasoa pari pykälää tai sitten sen illuusion aiheuttaa vaan efekti säädöt. Tosin volataso on korkeempi bypass asennossa myös muistaakseni.

no, kaikkee. :) Kysy lisää jos vielä pohdit.
Groove Man
07.04.2005 13:35:32

Meikällä on Powerballin loop täysillä eli "serial" asennossa.

Tolla se tosiaan toimii parhaiten. Jubileessa on vain serial. Jsokus olleessa 5150:ssa tais olla pelkkä parallel. Ei niin hjyvä varsinkaan ennen tätä viimistä 'dry kill' softapäivitystä.

Mä en muista miten mulla on toi consumer tai pro asetus. Tod. näk. pro kun on kuitenki nuppi täysillä...
Sitten noista high gainin ja cleanin tasoista sen verran että mulla on todella tumma särösaundi eli mulla on low gain ja high gain nupit täysillä ja sitten clean n. 4 tai alle puolvälin kuitenki. Crunch kanava on pykälän yli puolvälin kun sitä käyttäessäni se täytyy snadisti olla boostattu biiseissä.

Jeb. Siis yleisesti ottaen gmajor vedetään isoiman dynamiikan kanavalla (clean) mahd. lähelle 0dbfs:ää, ei kuitenkaan yli punaselle. Jos jaksat/muistat niin vilkase joskus miten kauas tällöin sulla jää toi lead kanavan taso 0:sta majorin mittarin mukaan...

Preset kohtasia volumeita en muista kirveelläkään mutta mä käytän soolo boostina sitä powerballin toista master vola nuppia enkä pelleile Majorin kanssa. Tai jos snadia boostia/äänenvärin muutosta haluan niin polkasen sen Mid Focused namiskan päälle jolla nousee äänentaso ja sisältö yleisesti isommaks. Se nostaa jotain ala/keski middle taajuuksia muunmuassa.

Prkele kun jubileen rhytm clip:iä ei saa säädettyä polkasemalla vaan pitää rohmia etupaneelista. Se tekee oikeestaan saman asian kuin tuo mid focused ja toimis lead buustina.

Pitäis varmaan modauttaa toi. Tietääkö joku (tai nähnyt threadia) vahvistinkorjaa /-modaajaa varsinais-suomessa?????
Wahvarikellariin päin olin joskus asian tiimoilta yhteyksissä, mutta ei ole just nyt Tampereelle asiaa.....

Sellasen oon vielä huomannut että jos mä väännän sen loop nupin nollaan niin tasot laskee jonkun verran. dB määriä en lähe ees arvaamaan mutta huomattavasti. Eli mulla G-Major lisää yleistä volume tasoa pari pykälää tai sitten sen illuusion aiheuttaa vaan efekti säädöt. Tosin volataso on korkeempi bypass asennossa myös muistaakseni.

Eli sulla G toimii lenkissä itsessään boosterina. Muuten mun havaintojen mukaan bypass ohittaa kyllä g:n efektit ym., mutta ei noita tasosäätöjä. Huomaa kiskasemalla sen irti loopista tai sun tapauksessa vissiin vääntämällä loopin 0:aan.

no, kaikkee. :) Kysy lisää jos vielä pohdit.

Juu, kaikkee. Sitähän se on =)
re infecta
02.08.2005 18:39:14
Toimiiko tämä kikka samalla tavalla Screamerin kanssa (siis Behku 1010 + G-Major)?
[Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus]
Swan
02.08.2005 18:41:17
Toimiiko tämä kikka samalla tavalla Screamerin kanssa (siis Behku 1010 + G-Major)?

JuSu tulee sanomaan kohta, että kyllä toimii.
DOOOOO NOT WAAAAAAANT!!!11
>-)))> #26
Tori:
Line 6 FBV Shortboard
re infecta
02.08.2005 18:51:47
JuSu tulee sanomaan kohta, että kyllä toimii.

OK. Eli kannattaa suoraan tilata 1010, eikä Z5-pedaalia?
Swan
02.08.2005 18:55:40
OK. Eli kannattaa suoraan tilata 1010, eikä Z5-pedaalia?

Jos G-Majorin kanssa ryhtyy pelaamaan, niin kyllä. Tosin midipedaalien kanssa on aika lailla sama, minkä ostaa, kunhan nappivalikoima on itselle riittävä.
>-)))> #26
Tori:
Line 6 FBV Shortboard
re infecta
02.08.2005 19:07:27
Jos G-Majorin kanssa ryhtyy pelaamaan, niin kyllä. Tosin midipedaalien kanssa on aika lailla sama, minkä ostaa, kunhan nappivalikoima on itselle riittävä.

Mietin vain, että vaikka heti ei olisikaan varaa ostaa G-Majoria, voisi 1010 olla hyvä sijoitus. Behkun lauta nimittäin sisältää kaksi relettä. Jos haluaa esim. vaihtaa puhdas+reverbON -> särö+reverbOFF, joutuu Z5 steppaamaan kahdesti. Behkun laudassa tämä siirtymä onnistui kuitenkin vain yhtä nappia painamalla. Vai toimiiko näin, eli voiko pelkällä 1010 releillä ohjata suoraan Screamerin kaikkia toimintoja?
Swan
02.08.2005 19:18:55
Mietin vain, että vaikka heti ei olisikaan varaa ostaa G-Majoria, voisi 1010 olla hyvä sijoitus. Behkun lauta nimittäin sisältää kaksi relettä. Jos haluaa esim. vaihtaa puhdas+reverbON -> särö+reverbOFF, joutuu Z5 steppaamaan kahdesti. Behkun laudassa tämä siirtymä onnistui kuitenkin vain yhtä nappia painamalla. Vai toimiiko näin, eli voiko pelkällä 1010 releillä ohjata suoraan Screamerin kaikkia toimintoja?

Siitä en tiedä, saako kaiun pois päältä noin, mutta kaksi relettä ei taida riittää kaikkia vahvistusasteita ohjailemaan. Niitä kun on Screamerissa neljä.
>-)))> #26
Tori:
Line 6 FBV Shortboard
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)