Aihe: Roland Cube 30 ? 1 2 | |
---|---|
![]() 10.07.2006 01:09:03 | |
Tässä on jo vuoden päivät kärsitty tuosta Ibanezin 10W paskasta soundista ja nyt ois kiirus vaihtaa jo viimein uuteen. Bändisoittoa en ole vielä aloittanut, joten 30W:ttiset tuntus ihan hyvältä vielä kotisoittoon. Pari sataa olisin valmis sijoittamaan ja tuntus toi 30W Roland Cube ihan hyvältä peliltä mitä testailin. Muita vaihtoehtoja tietty ois, että onko kenelläkään mitään pahaa tuosta Cubesta sanottavana ? Jostain kuulin semmosta huhua, että kotelo kuulemma rupeaa pitämään möykkää kun volumeja nostaa vähän ylemmäs. Heviä ja raskasta rokkia soittelen, sillä on varmaan jotain väliä tässäkin asiassa. Kaikenlaiset kommentit tuosta ja muista samanhintasista on tervetulleita. | |
![]() 10.07.2006 01:15:48 (muokattu 10.07.2006 01:16:53) | |
Minulla oli tuossa vähän aikaa 15w cube ja täytyy sanoa että en löydä siitä harjoitteluvahvarista mitään pahaa sanottavaa. Saundit ja hinta kohdallaan, pätee varmaan myös 30w peliin. Edit: Niin ja kyllä irtoaa hevit ja hardrokit. | |
![]() 10.07.2006 12:24:26 | |
Cube 30 on kerrassaan loistava kotivahvistin. Hinta/laatu enemmän kuin kohdallaan. Ei pahaa sanottavaa. Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. | |
![]() 10.07.2006 12:59:59 | |
Itsellänikin on tuo nyt ollut vuoden päivät ja saundillisestihan tuo on hyvä ja vahvistinmallinukset ovat hyviä. Efekteille en ole itse juuri löytänyt käyttöä, niitä kun on kuitenkin hieman hankala säädellä, kun vain yhdestä potikasta voi niihin vaikuttaa(Tremolo, Flanger, Phaser, Chorus). Delay ja Reverb osasto on ihan toimivasti tehty ja niitä olen toisinaan käyttänyt. Myös melko hyvät liitännäthän tuossa on. Vaikka liitäntää lisäkaapille ei olisi pahaksi. Harjoittelu ja mahdollisesti treenikäyttöönkin kuutio on varmasti riittävä. Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? | |
![]() 10.07.2006 15:08:29 | |
kotelo kuulemma rupeaa pitämään möykkää kun volumeja nostaa vähän ylemmäs Minun Cube 30:ssa ei tuota ongelmaa ole ollut. Ei siitä mitään pahaa sanottavaa ole, loistovaffistin :) Tähän on tultu. | |
![]() 10.07.2006 16:10:31 | |
Kaverilla on kyseinen laite, ja sillä on tullut monesti soiteltua, paljonkin. Cleanit ovat ainakin keskiverto stratolla soitettuna hyvää perustasoa, mutta ne särö mallinnukset ja semmoset oli vähän pelkkiä erilaisia surinoita omasta mielestäni. Tosin tuplahumppareilla varustettu R-Rhoads heawymedal keppi toi säröihin ihan eri maailman. Kuitenkin jokatapauksessa ihan hyvä peli hintaisekseen ja kotisoitteluun. | |
![]() 10.07.2006 17:38:37 | |
Kaverilla on kyseinen laite, ja sillä on tullut monesti soiteltua, paljonkin. Cleanit ovat ainakin keskiverto stratolla soitettuna hyvää perustasoa, mutta ne särö mallinnukset ja semmoset oli vähän pelkkiä erilaisia surinoita omasta mielestäni. Tosin tuplahumppareilla varustettu R-Rhoads heawymedal keppi toi säröihin ihan eri maailman. Kuitenkin jokatapauksessa ihan hyvä peli hintaisekseen ja kotisoitteluun. Tuli haettua tuossa puol kaks kotia ja soitellu tähän asti, hyvältä vaikuttaa. Metal särö tuntu ensimmäiseks aika tunkkaselta ja soittelin sit tuolla R-fier. Effekteillä nyt ei kyllä hirveesti tee mieli soittaa, mutta hauskahan noilla on leikkiä. Keppinä toimii LTD M-100FM, eli einyt kuitenkaa mikää halpis strato. Jatketaan. | |
![]() 10.07.2006 20:47:11 | |
Tuli haettua tuossa puol kaks kotia ja soitellu tähän asti, hyvältä vaikuttaa. Metal särö tuntu ensimmäiseks aika tunkkaselta ja soittelin sit tuolla R-fier. Effekteillä nyt ei kyllä hirveesti tee mieli soittaa, mutta hauskahan noilla on leikkiä. Keppinä toimii LTD M-100FM, eli einyt kuitenkaa mikää halpis strato. Jatketaan. En tiedä (jaksa käydä katsomassa) mitkä mikit sun kepissä on ja itsellänikin tuntui aluksi Tokain lespan tehdasmikeillä, että metal oli tunkkainen, mutta EQ:ta säätämällä ja myöhemmin uusilla mikeillä tulee melkeinpä ainoastaan metalia käytettyä. Joku spedukin voi tehdä hyvää jos tuntuu että ei oikein erilaista säröö irtoa. Itse ostin Digitechin Bad Monkeyn ja se toimii hyvin kuution edessä(käytän itse lähinnä soolobuustina, mutta toimii myös kompeissa) Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? | |
![]() 12.07.2006 15:47:47 | |
Mulla on Roland Cube 60. Mitään pahaa sanottavaa ei oikeastaan ole. Efektejä ei ole tullu käytettyä, paitsi delay ja reverb. Reverbistä sen verran negatiivista että jos sen vaikkapa kääntää täysille niin se kuulostaa mun korvaan jonkin verran oudolta. Samaa mieltä olen tuosta metallin tunkkaisuudesta verrattuna vaikkapa R-fieriin mutta EQ:sta saa asian korjattua. Kokonaisuudessa tosi hyvä vahvistin! | |
![]() 13.07.2006 13:37:35 | |
Mulla on Roland Cube 60. Mitään pahaa sanottavaa ei oikeastaan ole. Efektejä ei ole tullu käytettyä, paitsi delay ja reverb. Reverbistä sen verran negatiivista että jos sen vaikkapa kääntää täysille niin se kuulostaa mun korvaan jonkin verran oudolta. Samaa mieltä olen tuosta metallin tunkkaisuudesta verrattuna vaikkapa R-fieriin mutta EQ:sta saa asian korjattua. Kokonaisuudessa tosi hyvä vahvistin! Onhan tuo reverb vähän erikoinen, pientä delaytä itse vain yleensä käyttelen. Aika kumman kuulosta tulee myös ku soittelee isolla säröllä ja sitten pyöräyttää tuon nappulan acoustic kohtaan. Tuntuu vaan rumasti särkevän kaikki vähänkään kovemmat äänet. Pitäskö tuosta Record Out reiasta saada nauhotettua koneelle soittoa jos tyrkkää line-in:iin ? Ei toiminut ainakaan minulla. | |
![]() 13.07.2006 14:53:19 | |
Onks 60 wattine versio yhtähyvä ku toi 30 watttine? | |
![]() 13.07.2006 21:26:14 | |
http://koti.mbnet.fi/pupp3t/cube30directdoubled.mp3 Nauhotin joku aika sitte omalla cubella, tollanen soundi lähti metal stack mallinnuksella. Täytyy tietenkin muistaa että kitara ja soittaja vaikuttaa paljon soundiin mutta itelle toi sopii kuin nyrkki silmään, saan siitä loistavan särösoundin kotona ja muuta en sitte tarvittekkaan. Kliinit ja efektit on laadukkaita myös. slow music for slow people | |
![]() 13.07.2006 23:54:21 | |
Onks 60 wattine versio yhtähyvä ku toi 30 watttine? Cube60 on parempi. Eikä pelkästään siksi että siinä on enemmän tehoa vaan ihan muutenkin. Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. | |
![]() 14.07.2006 11:29:14 (muokattu 14.07.2006 12:03:42) | |
Onhan tuo reverb vähän erikoinen, pientä delaytä itse vain yleensä käyttelen. Aika kumman kuulosta tulee myös ku soittelee isolla säröllä ja sitten pyöräyttää tuon nappulan acoustic kohtaan. Tuntuu vaan rumasti särkevän kaikki vähänkään kovemmat äänet. Pitäskö tuosta Record Out reiasta saada nauhotettua koneelle soittoa jos tyrkkää line-in:iin ? Ei toiminut ainakaan minulla. Mulla on ihan hyvin toiminut tuo "record out / headphones" outputti, kun oon siitä koneen mikin paikalle laittanut meneen piuhan. Sen acousticin saa hyvin toimimaan jos vain vähentää gainia, mutta sitten volumee pitää lisätä aika paljon ja täytyy muistaa että sitten kun on acousticin säätänyt hyvälle volumelle ettei mee kääntään sitä mallinnusnappulaa meinaan volumetaso nousee aika paljon acousticista särölle mentäessä. Edit. jos jollain on mielessä jotain hyviä EQ:n asentoja vaikkapa bluesin soittoon niin vinkit ovat tervetulleita. | |
![]() 14.07.2006 12:21:36 (muokattu 14.07.2006 12:22:18) | |
Pitäskö tuosta Record Out reiasta saada nauhotettua koneelle soittoa jos tyrkkää line-in:iin ? Ei toiminut ainakaan minulla. Kyllä, tota kautta se nauhoitus tapahtuu. Kannattaa tarkistaa tietokoneesta line-in-kanavan asetukset. Nimittäin se on usein oletuksena pois päältä. | |
![]() 03.08.2006 03:17:12 | |
Hajamietteitä Cube 30 -keskusteluun parin vuoden käyttäjäkokemuksen valossa. Cube 30 on oivallinen vahvistin kotisoittoon ja harjoitteluun monipuolisuutensa vuoksi. Melkein millä kitaralla tahansa tästä vahvistimesta saa aika paljon irti. Löytyy kelvollinen puhdas soundi, useita säröjä ja efektejä (chorus, flanger, pahaser, tremolo), joista monet kotitarpeisiin käyttökelpoisia. Soittoon voi lisätä reverbejä ja echoja. Sävysäädöt ovat selkeitä ja toimivia. Hurinat tai suhinat eivät häiritse. Vahvistimen teho riittää kotisoittoon ja jopa kevyeen bändisoittoon, etenkin jos käyttää särösoundeja. Puhdas ääni (tai "kanava") jää kuitenkin voimakkuudeltaan vaimeaksi eikä pärjää bändin muille soittimille. Aloittelevaan bändisoittoon, olisi osuvampi valinta Cube 60, jossa enemmän hönkää ja isompi (12") ja hieman jykevämpää ääntä tuova kaiutin. Muuten Cube 60 ei juuri eroa kolmikymppisestä, hieman kalliimpi vain. Cube 30 on rakenteeltaan onnistuneella tavalla "muovinen". Se on kevyt, helppo kuljettaa, sopivan kokoinen. Mielestäni kotelosta tai nappuloista ei löydy valittamista. Parin vuoden käytön jälkeen kaikki toimii moitteetta. Vahvistimessa on liitäntä jalkakytkimelle, jolla voi laittaa säröt päälle (kytkin ei vakiovaruste). Uloslähtö kuulokkeelle toimii hyvin ja samasta liitännästä voi ottaa signaalin esim. tietokoneäänityksiin. Signaali on särösoitossa minun laitteillani ollut liian voimakas ja siksi olisi suositeltavaa liittää vahvistin tietokoneeseen jonkin etuasteen/mikserin kautta. Vahvistimeen voi myös syöttää signaalia esim. CD-soittimesta. | |
![]() 03.08.2006 03:58:21 | |
Osta vox valvetronix 30wattinen.. aika monipuolinen. | |
![]() 03.08.2006 11:18:19 | |
itelläni on ollu 30w cube useamman vuoden ja hyvin on toiminu, eikä vaikuta soundiin vaikka vähä raottas volumea. tietääkö kukaa saako kolmekymppiseen liitettyä wah-wah pedaalin? | |
![]() 03.08.2006 11:58:02 | |
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa | |
![]() 03.08.2006 14:24:32 | |
Cuben promovideo: http://www.rolandus.com/products/pr … s.aspx?ObjectId=822&ParentId=57 ->video Ilmeisesti joku päivitetty malli, roland cube 30x. AIka jees toi et mitä vahvemmin hakkaa kieliä niin sitä vahvempi särö :D Voihan sitä vaikka pukeutua naiseksi mutta sisällä on aina mies ( Lord of the strings ) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)