Aihe: Podxt:n jatkoksi..
1
Kakex
08.08.2006 02:49:08 (muokattu 08.08.2006 03:30:58)
Loppuvuodesta ajattelin ekaa isoa vahvaria hommata mutta tuo Podxt+joku combo yms. himottaa sen verran että taidan sen ankaralla säästämisellä hankkia monipuolisten soundien ja helpon nauhoittelun vuoksi.

Nyt kysymys kuuluukin että mikä on helpoin tapa saada Pod kuulumaan tulevaisuuden mahdollisissa bänditreeneissä? Kaappeja ja päättäreitä en ala ostamaan koska ne maksaa liian paljon, mutta oon saanu semmosen kuvan että joku keyboardcombo tai ?bassocombo? toimis ton kans hyvin. Vaikka vasta myöhemmin sen combon ostaisin niin pitäs ennen sitä Podin ostamista saada suurinpiirtein selville minkä hommaan. Podin suoraan PA:han kytkeminen ei ole mahdollista koska jos jotain alkeellista bänditouhua saan aikaiseksi niin silloin ei tod.näk. ole sitä PA:ta. Ehdotelkaa joitain toimivia ja ennen kaikkea halpoja ratkaisuja tähän jutskaan.

E: Niin ja tuo Podin nauhoitusjuttu on tässä yksi suurimmista syistä miksi ostasin sen. Älkää mielellään ehdotelko Pod2:ta tai muuta koska sitä ei voi liittää USB:llä koneeseen, mun äänikortti on nimittäin integroitu emolevyyn ja luulen että tuo äänenlaatu ei silloin päätä huimaa. Lisäks Podxt:n soundit on imo huomattavasti paremmat.

E: Btw mulla on tänään synttärit (8.8) =)

Eli siis _halpoja_ ratkaisuja koska voin soittaa tolla podilla kämpillä stereoiden kautta. Kunhan pystyisi bändin kans soittaan.
min
08.08.2006 08:16:17
Itse hommasin POD xtl:än perään Behringerin KX1200 kiippariampparin. Ei vielä noin puolen vuoden jälkeen mitään laatu ongelmia. Vehje on helvatan kova ääninen. Ja kun tarpeeks osaa ruuvata PODia, niin myös hyvän kuulonen. Saa puntin tutiseen reeneissä, jos niin haluaa. Ja hintakin oli uutena "vain" 240 e.
Suosittelen kokeileen.
Tympee Huttunen
08.08.2006 09:52:25 (muokattu 08.08.2006 09:52:51)
Itse koitin tuota Behkun kiipparivahvistina musaliikkeessä PodXT:n kanssa. En kyllä saanut hyvää soundia irti juurikaan. Tosin en pahemmin ruuvannut soundeja, vaan kävin läpi presettejä ja "what you're connected to"-asetuksia. Kaiutinmallinnokset taisin ottaa välillä pois. En vaan tykännyt. En ole vielä saanut PodXT:stä hyvää soundia minkään vahvarin läpi. Äänittelyyn mitä parhain peli kylläkin.
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää kesää!
McNulty
08.08.2006 09:58:02
Miulla on PODxt:n perässä tietokone (jossa GuitarPort-softa) ja tietokoneeseen liitetty Logitechin ei-niin-kalliit 2.1 kaiuttimet. Vallan hyvä soundi niistäkin silti irtoaa vaikka ei uskoisi. Subbanen tuo sopivasti alakertaa, satelliiteistä sopivasti middlet ja treblet...

Eihän tuolla välttämättä keikalle mennä, mutta nauhoitteluun ihan ässä :)
El zorrero más grande en el mundo
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
Osta kitara
Santtu_123
08.08.2006 10:01:12

Bändi hommiin voisi olla käypä ratkaisu Atomic Amp, http://www.thomann.de/thoiw3_atomic … 2_podxt_gitarrencombo_prodinfo.html . En ole testannut mutta kehuja olen kuullut. Tai sitten Podi suoraan PA kamoihin kiinni, toimii loistavasti.
Exhausted
08.08.2006 12:06:38

Itse olen hyvällä menestyksellä soitellut Behringerin aktiivimonitoriin ja suoraan PA-laitteisiinkin. Myös kitaracomboja on ollut perässä, mutta niille pitää tehdä omat saundinsa erikseen.
McNulty
08.08.2006 12:07:35
Itse olen hyvällä menestyksellä soitellut Behringerin aktiivimonitoriin ja suoraan PA-laitteisiinkin. Myös kitaracomboja on ollut perässä, mutta niille pitää tehdä omat saundinsa erikseen.

Totta... mahdollisimman neutraali äänentoistolaite PODxt:n perässä on paras. Kitarastyrkyt värittävät soundia eri tavalla ja siitä johtuen niille joutuu ruuvaileen soundit uusiksi.
El zorrero más grande en el mundo
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
Osta kitara
Jubeh
08.08.2006 13:15:27
Seuraavaksi haluat kai yhden Rieseneistäni?
Da Make
08.08.2006 13:42:30
Toimiskohan tuollainen hyvin?

Toimisi, mutta hyvyydestä en osaa sanoa mitään. Arvaan, ettei niin hyvin.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
Jubeh
08.08.2006 13:44:51
Toimisi, mutta hyvyydestä en osaa sanoa mitään. Arvaan, ettei niin hyvin.

Miksi näin?
Da Make
08.08.2006 13:47:21 (muokattu 08.08.2006 13:53:33)
Miksi näin?

T-kaupan T-laitteet eivät oikeastaan juuri koskaan vakuuta soundillaan. "Ihan OK".
Toimivuudesta: siihen saa kytkettyä podin, ja esivahvistettuna syötetty signaali varmasti tulee myös jossakin muodossa ulos.
Tuohon hintaan tuskin kauheasti parempaa ratkaisuakaan löytää.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
Ben_D
08.08.2006 13:51:48 (muokattu 08.08.2006 13:52:04)

T-kaupan T-laitteet eivät oikeastaan juuri koskaan vakuuta soundillaan.
Toimivuudesta: siihen saa kytkettyä podin, ja esivahvistettuna syötetty signaali varmasti tulee myös jossakin muodossa ulos.
Tuohon hintaan tuskin kauheasti parempaa ratkaisuakaan löytää.

Meillä on T-kaupan mikseri jä yläkaapit..toimii ihan ok.
http://www.fiercemetal.org
Jubeh
08.08.2006 14:21:33 (muokattu 08.08.2006 14:22:18)
Vai oliskohan järkevintä metsästää vaikka käytettynä joku halpa ja äänekäs kitaracombo jossa on efektilooppi?
32788
08.08.2006 14:26:01
Yksi vaihtoehto olis sitten joku trankkupääte, vaikka Rocktron Velocity ja sitten siihen kaappi kaveriksi.
Jubeh
08.08.2006 14:32:40
Tuossa alotusviestissä juuri sanoin että en ala päättäreitä ja kaappeja ostamaan koska ne maksaa niin paljon.
Exhausted
08.08.2006 15:29:43 (muokattu 08.08.2006 15:33:01)

Kyllä varmaan onnistuu soittaa jollain ihan perus-kitaracombollakin. Ei välttämättä edes kamalasti väliä onko trankku vai putki. Kunhan vain katsot output moodit kuntoon ja teet omat saundit sitä käyttöä varten. Eli ei kannata edes yrittää saada hyvää saundia äänityskäyttöön tehdyistä patcheista. Output modet eivät yksin ole oikotie onneen, mutta niistä on hyvä lähteä rakentamaan kitaravahvarin kanssa pelatessa.

Yksi tapa mitä suosittelen, on säätää bändikäytössä perussaundit vahvistimen mukaan. Eli jos vaikka soitetaan Marshallin vahvariin niin ei yritetä saada sitä aidon kuuloista Fenderin cleania tai Mesa Rectifierin mättöä, vaan käytetään Marsun mallinnuksia Podista.

Toisaalta Podissa on kyllä niin hyvät lähtösaundit että sillä voi soittaa suoraan PA:seen tai johonkin aktiivimonitoriin (tavallaan pieni PA). Silloin voi tosissaan yrittää simuloida monen eri tyyppisiä saundeja. Vaikka Voxin cleanit ja Soldanon säröt samasta ämyristä. Vaikkei ihan aidon kuuloista saundia tietysti saadakaan, niin varmasti lähemmäksi päästään kuin kitaravahvariin soittaessa, kun sekaan ei tule kitaravahvarin ja -kaiuttimen saundia.

Sen lisäksi voin varoittaa että POD XT on todella vaikeasti säädettävä, ja factory presetit eivät anna täyttä kuvaa laitteen mahdollisuuksista. Parametreja ja mallinnuksia on todella paljon, ja toimivia yhdistelmiä rajallisesti. Netistä saa toki patcheja, mutta kun niistäkin suurin osa tuntuu olevan aika roskaa. Line6:n foorumeilta voi löytää asiantuntevien tyyppien tekemiä patcheja. Kannattaa myös kysellä meikäläiseltä sitten kun homma on ajankohtainen :)
Jubeh
08.08.2006 15:33:23
Kirjotin siis aluks tolla kakexilla ku kone bugittaa ja ei aluks suostunu kirjautuun tällä sisään ja nyt ei suostu tolla kakexilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)