Van_Halen 17.08.2006 17:45:38 | |
---|
Olen uutta kitaraa ja vahvistinta ostamassa Jyväskylästä. Kävin musiikkiliike Musikantissa kysäisemässä kitaraa ja myyjä antoi käteen Ibanez RG 350 exbk -kitaran. Hinta oli oikein passeli, 479 €. Pyysin myös vahvistinta niin myyjä suositteli VOX:n AD30VT mallintavaa vahvistinta. Olisiko täällä ihmisiä joilla olisi kokemusta jommasta kummasta vehkeestä tai molemmista yhdessä? Mitä mieltä olette kitarasta ja mitä vahvistimesta? Pystyttekö neuvomaan jotain muuta laadukasta Ibanezin kitaraa joka olisi hinnaltaan siinä 400-600 euron tietämissä ja jossa olisi Floyd Rose -lukitus? Pitäisi olla se Floyd Rose jottei koko aikaa tarvitsisi virittää kitaraa niin kuin nykyisen Harley Bentonin kanssa pitää tehdä. Olen vähän hukassa kun haluaisin saada mahdollisimman hyvän kitaran eikä tarvitsisi maksaa itseään kipeäksi. |
muuttolintu 17.08.2006 17:58:01 | |
---|
Hyvä himaan harjoitteluun vois olla Yamaha pacifica112 & roland micro cube..jää vielä rahaa bilettämiseenkin ;) |
myrtonen 17.08.2006 18:04:29 | |
---|
Pitäisi olla se Floyd Rose jottei koko aikaa tarvitsisi virittää kitaraa niin kuin nykyisen Harley Bentonin kanssa pitää tehdä. Olen vähän hukassa kun haluaisin saada mahdollisimman hyvän kitaran eikä tarvitsisi maksaa itseään kipeäksi. Nyt on maidot ja piimät sekaisin, lisenssitallalla taidat juurikin joutua jatkuvasti virittelemään. Onko floyd rose ehdoton? Säästyt monelta murheelta jos otat kiinteätallaisen kitaran. Musikantin poikienkin on vaan ne iban tikut sieltä hyllystä saatava joskus myytyä.. Horst Nussbaum -klub #2, M.A.C.H.O #26 "Jesus Christ!" -"Guess again." |
slowfinger 17.08.2006 18:08:17 (muokattu 17.08.2006 18:10:20) | |
---|
Ainakin tuon vox:in olen todennut toimivaksi peliksi. Terveen kuuloiset soundit ja monipuolinenkin. Tuskin harmittaa jos tuon ostat Pystyttekö neuvomaan jotain muuta laadukasta Ibanezin kitaraa joka olisi hinnaltaan siinä 400-600 euron tietämissä ja jossa olisi Floyd Rose -lukitus? Pitäisi olla se Floyd Rose jottei koko aikaa tarvitsisi virittää kitaraa niin kuin nykyisen Harley Bentonin kanssa pitää tehdä. Olen vähän hukassa kun haluaisin saada mahdollisimman hyvän kitaran eikä tarvitsisi maksaa itseään kipeäksi. Tämä vähän ihmetyttää. Omien kokemusteni mukaan juuri floyd rose:lla olevat kitarat (halvimmissa hinta luokissa) menevät helposti epävireeseen. Virittäminenkin on hitaanmpaa kun joutuu kieli lukot aukomaan jokaisella kerralla. Harley bentonit ei omien kokemusteni mukaan pidä kovin hyvin virettä joten syy taitaa olla kitarassa eikä floikan puutteessa. edit: myöhästyin hieman. C:stä... |
Van_Halen 17.08.2006 18:14:03 | |
---|
Tämä vähän ihmetyttää. Omien kokemusteni mukaan juuri floyd rose:lla olevat kitarat (halvimmissa hinta lukiossa) menevät helposti epävireeseen. Tämä kyllä ihmetyttää itseänikin koska sen Floyd Rosen tarkoitushan on nimen omaan pitää se vire vibrakampea käyttäessä kun ne kielet lukitaan sinne satulaan.? |
ville198 17.08.2006 18:16:36 | |
---|
Vireen saisi noissa halvemmissa lisenssifloydeissa pysymään blokkaamalla sen tallan esim puupalikalla niin että se ei pääse liikkumaan. |
myrtonen 17.08.2006 18:16:56 | |
---|
Tämä kyllä ihmetyttää itseänikin koska sen Floyd Rosen tarkoitushan on nimen omaan pitää se vire vibrakampea käyttäessä kun ne kielet lukitaan sinne satulaan.? ..mutta lisenssillä tehdyissä alkaa pehmeä metalliseos pettämään jossain vaiheessa. Floyd Rose ei tarkoita niitä lukkoja, vaan itse tallaa. Horst Nussbaum -klub #2, M.A.C.H.O #26 "Jesus Christ!" -"Guess again." |
Van_Halen 17.08.2006 18:20:24 | |
---|
..mutta lisenssillä tehdyissä alkaa pehmeä metalliseos pettämään jossain vaiheessa. Floyd Rose ei tarkoita niitä lukkoja, vaan itse tallaa. Ahaa, no sitten olen itse ymmärtänyt merkitykset vähän väärin :) Paljonko sitten kunnollinen talla maksaa että voi sitten ostaa uuden vanhan mentyä rusetille? |
Dunga 17.08.2006 18:25:17 | |
---|
Paskallakin on tekijänsä. |
slowfinger 17.08.2006 18:42:35 | |
---|
Vireen saisi noissa halvemmissa lisenssifloydeissa pysymään blokkaamalla sen tallan esim puupalikalla niin että se ei pääse liikkumaan. Mutta mitäs järkeä sitten on ostaa floikallinen kitara jos blokkaa sen? C:stä... |
LaXu 17.08.2006 19:03:06 | |
---|
Tuolla rahalla saisi käytettynä wanhemman Ibanez RG5xx tai RG7xx sarjan skeban. Ei ole niiden floikissa valittamista. M.netin Torilla Twinkle myy Yamaha Pacifica 821D:ta 500€:lla, siinä on Ibanezin RG:ta paremmat vakiomikit (DiMarziot). Vahvariksi Vox AD30VT on ihan jees valinta. |
Niq 17.08.2006 19:32:56 (muokattu 17.08.2006 19:33:30) | |
---|
Virittäminenkin on hitaanmpaa kun joutuu kieli lukot aukomaan jokaisella kerralla. Kevyttä Mutu(tm) -mielipidettä? Jokainen Floikkaa kokeillut varmasti tietää, että se ns. hienoviritys tehdään niistä tallan ruuveista. Jos vireydestä tykkää niin osta ei-kelluvatallainen kitara tai aidolla Floyd Rosella varustettu. Jotkut Ibanezin lisenssimallitkin on ihan ok, en nyt niitten nimiä muista. Mutta jos vaan haluat soittaa etkä kasvattaa harmaita hiuksia, tai repiä pelihousujasi, niin suosittelen pysymään floikista erossa. Mulle ja kavereillekin niistä on ollut aina enemmän haittaa kuin hyötyä. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Kirk_Hammett 17.08.2006 19:35:15 | |
---|
serkku poika osti Ibnez rg350 kitaran pari viikkoa sitten ja ei ole musiikkiliikkeen virittämisen jälkeen joutunut virittämään kertaakaan ennen tätä päivää. ja se soittaa kuitenkin 1-2 tuntia päivässä joten luulisi olevan epävireessä, mutta ei.. joten yllättävän hyvin toiminu siinä kitarassa noi lukot You know it's sad but true... |
Jaakko Hyvärinen 17.08.2006 19:37:07 | |
---|
Jos RG muoto miellyttää ja "floikka" ei ole pakollinen niin suosittelen testaamaan RG321:stä. jää rahaa laittaa siihen vielä paremmat mikit tai enemmän rahaa vahvistimeen. Jos juhannuksena talitintti hangella hyppii, on lunta maassa.
-vanha viidakon sananlasku. |
slowfinger 17.08.2006 19:38:02 | |
---|
Kevyttä Mutu(tm) -mielipidettä? Jokainen Floikkaa kokeillut varmasti tietää, että se ns. hienoviritys tehdään niistä tallan ruuveista. Ei ollut tarkoitus mutuilla, mutta ainakin niissä halvoissa floikallisissa kitaroissa joita olen testannut, vire oli jo tunnin soiton jälkeen siinä jamassa että hienovirittimet eivät riittäneet vireen korjaamiseen. Nämä kitarat ovat tosin olleet käytössä jo monta vuotta, joten saattaa olla että talla oli jo loppuun käytetty tms. C:stä... |
Aki 17.08.2006 23:10:20 | |
---|
Vireeseen liittyvät asiat on tosiaan ihan väärä syy lähteä vatsahaavakierteeseen Floikan kanssa. Jos kitarassa on lähimainkaan fiksut virittimet, terveet kielet, lyijäriä satulassa, ja soitin hyvissä säädöissä, pitää se vireen siinä missä abloylla varustetut sisarensakin. Lämpötilanvaihtelut heivaa floikkakitaran epävireeseen ihan siinä missä tavallisenkin. Ja tavallinen on nopeampi virittää. AD30VT on myös mun mielestä erittäin terve- ja hyväsoundinen laite. FAQ: Classic30 aina rikki; AD**VT > Cube; 100W-50W=3dB; kuuluu hurista jos ei koske kieliin. :o) |
Van_Halen 18.08.2006 11:24:06 | |
---|
Kävin toisessa musiikkiliikkeessä Musapörssissä ja siellä myyjä antoi kokeiltavaksi käytetyn Washburn WG-580 ja hinta oli 495. Onko jollakulla kokemusta niin voisi kertoa kannattaako ottaa ennemmin tuo käytettynä kuin Ibanez RG 350 uutena? Tuo kitara tuntui melko samankaltaiselta kuin Ibanez. Lisätään vielä että kitara tulee ihan kotikäyttöön, eli ei tarvitse tulla mitkään maailman parhaat saundit ja maailman parhaat mikrofonit ja eikös se ole niin että jos se talla menee nopeasti mutkalle niin eikös takuu sen silloin korvaa kun ne takuuthan ovat sinne vuoden pintaan.? Te olette loistava, paikka on teidän! |