Agathon79 23.08.2006 14:21:47 | |
---|
Tere! Olen tässä jo muutaman kutsun vastaanottanut lähteä Sillinkin kiuluille rämpyttelemään trubana - olenhan trubakeikkoja tehnyt toki jo aika pitkän aikaa. Kysymykseni koskeekin näitä "taustabändi"-laitteita. Eli minkälaista systeemiä kannattaisi lähteä hakemaan? Ajatuksena seuraava: Tietokoneella pitäisi päästä tekemään taustanauhat, periaatteella rummut ja basso. Viimeksi olen vastaavanlaista tehnyt miljoona vuotta sitten kaverin synalla. En voi väittää osaavani käyttää mitään sekvenssereitä, joskin tietokoneohjelmista ymmärrän kohtuullisesti, kun jaksan panostaa. Mitä ehdotuksia olisi? Kone löytyy ja polttava seepee-asema, joten helpointahan olisi ympätä valmiit taustarämpytykset rompulle ja sitten ei kun tykittämään. Avustanne/ideoistanne kiitollisena! ;-) Paska on paskaa eikä muuksi muutu. |
PIM 23.08.2006 14:42:38 | |
---|
Mä ehdotin kerran yhdelle vähän vastaavassa tilanteessa olleelle kaverilleni että hommaa digiraiturin ja ajaa taustat siltä. Ja samalla kun raituri toimii taustanauhakoneena sitä voi käyttää myös PA-mikserinä eli laulumikki ja live-instrumentit kiinni raituriin ja raiturin perään pari aktiivikaappia niin koko settihän on siinä. |
Juustonaksu 23.08.2006 15:50:43 | |
---|
Sinänsä mielenkiintoista, kun olen useimmiten Siljallakin kuullut lähes jokaisen trubaduurin vetävän ihan pelkällä elektroakustisella ja vahvistimella. 4 kertaa olen vuoden sisään mennyt ja vissiinkin 5 eri trubaduuria siellä ollut soittamassa. Joka kerta pelkällä akustisella vedelty yleisön toivekipaleita sunmuuta. :) Niin ei minulla muuta, mutta jos koet tarvitsevasi taustarumpuja niin siihen en osaa kyllä mitään sanoa, anteeksi. Ja hei onnea työn johdosta! Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
PIM 23.08.2006 17:12:15 | |
---|
Sinänsä mielenkiintoista, kun olen useimmiten Siljallakin kuullut lähes jokaisen trubaduurin vetävän ihan pelkällä elektroakustisella ja vahvistimella. 4 kertaa olen vuoden sisään mennyt ja vissiinkin 5 eri trubaduuria siellä ollut soittamassa. Joka kerta pelkällä akustisella vedelty yleisön toivekipaleita sunmuuta. :) Ja juuri tätä spektaakkeliahan me kaikki laivamatkoilta toivomme ja odotamme;) Mutta toisaalta, eikös olisi välillä ihan kiva kuulla jotain, jonka eteen olisi nähty hieman enemmän vaivaa. |
Kitarmän 23.08.2006 17:36:10 | |
---|
Kyllä aidon meiningin saa vaan kitaralla ja laululla. Muilla ei tee mitään. Tää ei liity tähän sitten pätkääkään mutta viimeks kun olin laivalla niin joku trubaduuri laulo knockin´on a heavens doorin ruotsiks. Ei oikeen pätkääkään sopinu (toivottavasti tämä ei ollu kukaan teistä) |
Juustonaksu 23.08.2006 17:52:13 | |
---|
Ja juuri tätä spektaakkeliahan me kaikki laivamatkoilta toivomme ja odotamme;) Mutta toisaalta, eikös olisi välillä ihan kiva kuulla jotain, jonka eteen olisi nähty hieman enemmän vaivaa. Nojaa. Hyvä lauluääni ja pienimuotoinen efektivalikoima kyllä kompensoivat mielestäni aika paljon. :) Ja rytmiä tuli yleensä yleisön taholta, kun tunnelma loi sellaisen mukavan rytmitaputuksen sinne. Se valmis rumpuraita taustalla kyllä vähän ohjaa sitä esiintymistilannetta eikä se ole niin vapaata. Mielipide tosin. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Aki 23.08.2006 18:11:16 | |
---|
Okei, takas aiheeseen. Pohjien tekeminen on aika monimuotoinen prosessi, ja siihen ei suoranaisesti voi tässä muutamalla lauseella neuvoa tyyliin "tee näin". Toisekseen, itse luottaisin MD-soittimeen, tai jopa mp3-soittimeen enemmän pohjien toistajana, CD:t kun tuppaavat niin helposti hyppimään liasta, naarmuista, vanhasta soittimesta, tai pienestä tönäisystä johtuen. Tällä foorumilla on meitä innokkaita näprääjiä varmasti muitakin, jotka voisivat tehdä taustanauhat aika nopeasti hyvin mitättömillä kustannuksilla. Lasken itseni myös heihin. FAQ: Classic30 aina rikki; AD**VT > Cube; 100W-50W=3dB; kuuluu hurista jos ei koske kieliin. :o) |
Tasapaino 23.08.2006 18:28:10 | |
---|
Vierailin äskettäin Virossa Eckerölinen avustuksella. Laivamatkan pelasti aivan loistava trubaduuri Miguitar. Ei mitään harrastelijatasoa enää, niinkuin et varmaan sinäkään. Hänellä oli jonkinlainen laite, johon oli tehnyt taustat. Itse soitti kitaraa ja lauloi. Todella loistavaa. Sivutkin löytyy. http://www.miguitar.tk/ Ota ihmeessä yhteyttä. Suomea kaveri ei kovin hyvin osaa, mutta englanti taittuu. Ora et labora. |