Jussi V 19.10.2018 18:39:57 | |
---|
Hommasin Mooer ge200-vahvistinmallintimen kotisoitteluun. Kuulokkeina ollut Superluxin 681 ja eiväthän nuo kovin hyvät ole tai mukavatkaan pitempään soitellessa. Kokeilin tuossa noin 50€:n hintaista PC:n headsettiä ja paremmaltahan nekin kuullostivat. Olisiko suosituksia ehkä 50-100€:n hintaluokassa? Yritin Goolella englanniksi hakea kitarakäyttöön soveltuvaa niin Audio-Technica ATH-M50X olisi kai hyvä mutta hinta jo 130€. Käytän kyllä kuulokkeita paljon muutenkin joten voisi kai sitä hiukan panostaa ja nuo olisivat varmaan hyvät kaikkeen. Äänenlaatu noissa kalliimmissa on varmaan hyvä mutta miten on rakenteen laatu ja kestävyys? Noille halppiksille on pitänyt näyttää tinakolvia aina välillä. |
hallu 19.10.2018 19:10:40 | |
---|
Jussi V: Hommasin Mooer ge200-vahvistinmallintimen kotisoitteluun. Kuulokkeina ollut Superluxin 681 ja eiväthän nuo kovin hyvät ole tai mukavatkaan pitempään soitellessa. Kokeilin tuossa noin 50€:n hintaista PC:n headsettiä ja paremmaltahan nekin kuullostivat. Olisiko suosituksia ehkä 50-100€:n hintaluokassa? Yritin Goolella englanniksi hakea kitarakäyttöön soveltuvaa niin Audio-Technica ATH-M50X olisi kai hyvä mutta hinta jo 130€. Käytän kyllä kuulokkeita paljon muutenkin joten voisi kai sitä hiukan panostaa ja nuo olisivat varmaan hyvät kaikkeen. Äänenlaatu noissa kalliimmissa on varmaan hyvä mutta miten on rakenteen laatu ja kestävyys? Noille halppiksille on pitänyt näyttää tinakolvia aina välillä. Osta torilta käytetyt huippuluurit, saat sellaiset satasella tai jopa alle. Siellä oli ainakin viimeyönä yhdet AKG K702 luurit juurikin satasella. Itselläni on AKG.stä hyviä kokemuksia. Tuosta kestävyydestä sen verran, että ei ne huippuluurit mun kokemuksen mukaan ole mitään ultimaattisen kestäviä, mutta niissä on vaan tarkempi soundi eikä paina päätä pitkissä istunnoissa. Mainitsemani AKG:t on hyvät siinä, että pehkusteet ylettyy korvien yli niin ei paina korvalehtiä ja sanka on senverran periksi antava että ei juurikaan häiritse pään pintaverenkiertoa niin jaksaa istua pitkiäkin aikoja luurit päässä. Kestävyyden kannalta merkittävää on, että nykyaikaisissa luureissa kuulokejohto on molemmista päistään pistokkeella joten sen voi helposti vaihtaa jos menee rikki. AKG käyttää mini xlr-plugi johtoa joten se on hyvin standardikamaa ja sellaisia on hyvin saatavilla. Kestävyydestä muuten mainitakseni, niin K702 luureissa (oli se kiinassa tehty versio) nyt mulla on itävaltalaiset) mulla kerran hajosi kuulokkeista se jakki, joka on siinä kuulokkeessa mielestäni luvattoman heppoinen. Onneksi se on korjattavissa ja luurit on helposti purettavissa kun on huollettaviksi tehty siinäkin tapauksessa jakin johdot ja liitokset olivat näkyvilläja varmasti jokin kolviheeboolisi sen helposti korjannut, mutta itse en niin ohuita johtoja osannut kolvata ja ne meni roskiin ja ostin uudet torilta käytettynä juurikin satasella (mielestäni varsin maltillinen hinta noin hyvistä luureista). "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |
vanhanen 20.10.2018 23:23:57 | |
---|
Moi!Mun puoltoääni noille AT:n kuulokkeille.Mulla on toi vanhempi malli ATH-M50S ja käytän niitä lähes päivittäin(musan kuunteluun,leffojen katseluun,tollasella vanhalla Digitechin mallintavalla kitaralla soitteluun). Jos mun tarvii tökätä kuulokkeet mikseriin kiinni niin yleensä ne on noi AT:t.Multa löytyy hyllyltä Sennheiserin hd 25:t ja jotkut AKG:t(joo näyttäis olevan K240:t).AT:t on suljetut luurit joten kyllä ne painaa päätä vasten aika tiukasti mut se ääni mitä ne pukkaa ulos on mun mielestä aika" tervettä" eli vaikka mä kuuntelen maltillisilla volumeilla niin ainakaan mulla ei oo tullu mitään ongel- mia korviin ym.Mä ite tykkään niiden soundista ja hinta/laatusuhteesta.Mut joo varmasti kaikilta noilta tunnetuilta valmistajilta(AKG,Sennheiser,Beyer D.) löytyy myös hyviä vaihtoehtoja.Eikun onnea etsintään! |
TTV 20.10.2018 23:56:32 | |
---|
Osta sellaiset kuulokkeet, jotka vaimentavat ulkoisen äänen tehokkaasti. Kitaran akustinen sointi kuuluu heikosti eristävien kuulokkeiden läpi. Itse ratkaisin ongelman ostamalla Beyerdynamicsin DT770 M kuulokkeet. Ne on kestäneet jo vuosia päivittäistä soittoa ja kerran olen vaihtanut pehmustepadit. Kannattaa tarkistaa, millaiseen impedanssiin Mooerin kuulokelähtö jaksaa puskea tehoa, laadukkaammissa luureissa on yleensä korkeampi impedanssi kuin perusnapeissa. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
steelduck 21.10.2018 09:26:19 (muokattu 21.10.2018 09:27:36) | |
---|
Nuo audio technicat on kyllä hintaisekseen mainiot. Suljetut on hyvät, niin ei kuulu kitaran akustinen ääni niin pahasti läpi. |
Snapo 21.10.2018 10:40:59 | |
---|
M50x olleet käytössä kolme vuotta. Edelleen tyytyväinen näihin vaikka lievästi V-muotoiset soundiltaan eli ei täysin neutraalit. Tämän takia myös sanotaan olevan "hauskat" kuulokkeet. Eristää ulkopuolista ääntä tehokkaasti ja piuhavaihtoehtojen myötä toimii niin avokonttorissa kuin kotona kitaroidessa. Ei kranttu äänilähteelle eli puhelimen kanssakin toimii hyvin. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Vladi 21.10.2018 10:50:12 | |
---|
TTV: Osta sellaiset kuulokkeet, jotka vaimentavat ulkoisen äänen tehokkaasti. Kitaran akustinen sointi kuuluu heikosti eristävien kuulokkeiden läpi. Itse ratkaisin ongelman ostamalla Beyerdynamicsin DT770 M kuulokkeet. Ne on kestäneet jo vuosia päivittäistä soittoa ja kerran olen vaihtanut pehmustepadit. Kannattaa tarkistaa, millaiseen impedanssiin Mooerin kuulokelähtö jaksaa puskea tehoa, laadukkaammissa luureissa on yleensä korkeampi impedanssi kuin perusnapeissa. Mulla on nää samat olleet jo vuosia, helppo suositella. Omat alkaa vaan olla jo niin läpihiotut, että pehmusteet alkaa olla vähän oksettavia. :D Pitäis varmaan päivittää jossain kohtaa. |
TTV 21.10.2018 11:04:55 | |
---|
Vladi: Mulla on nää samat olleet jo vuosia, helppo suositella. Omat alkaa vaan olla jo niin läpihiotut, että pehmusteet alkaa olla vähän oksettavia. :D Pitäis varmaan päivittää jossain kohtaa. Näillä päivittyy luurit uudenveroisiksi: https://m.thomann.de/fi/beyerdynamic_ohrmuschelsatz.htm "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Sotakoira Musti 21.10.2018 11:42:48 | |
---|
ATH-M50x täälläkin ja iso ääni niille. Hinta-laatusuhteeltaan erinomaiset, ei varmaan ole voittajaa tuossa hintaluokassa. Kitarahommissa erinomainen siksikin, koska vaimennus, ts ulkopuolisen melun blokkaus on huippuluokkaa. Käytän kämpillä välillä korvatulppien sijaan. Samalla mikseristä oma laulu sisään, köyhän miehen korvamonitorointi siinä samalla. Käyttömukavuus ookoo, ei purista liikoja. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, sanoo vanha kansakin. Siksi suosittelen laittamaan muutaman kympin lisää ja sillä saakin sitten laatukamaa, jolla pärjää vuosia. Kevätterveisin, Musti Si vis pacem, para bellum. |
iec 21.10.2018 12:09:12 (muokattu 21.10.2018 12:30:33) | |
---|
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Snapo 22.10.2018 15:39:22 (muokattu 22.10.2018 15:39:38) | |
---|
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Jussi V 24.10.2018 18:23:09 | |
---|
Kiitos suosituksista. Nuo Audo-Technicat on kyllä varmaan hyvät mutta ovat kyllä hintavatkin. En tiedä sorrunko taas halpaan... Tuollaisista AKG-K52:ta vähän kiinnostuin näistä halvemman pään kamppeista. Onko näistä jotain kokemuksia? Keskialue pitäisi näissä olla hyvä ja se kai on kitarakäytössä tärkeää. Ovat 32ohmiset kuten nykyisetkin joihin ääntä riittää enemmän kuin tarpeeksi, en käytä lujia voimakkuuksia. Vähän rimpulathan nuo kalliimpiin verrattuna on. Suljetut kuulokkeet on suunnitelmissa olleet. Mielellään saisivat olla mukavat pitempäänkin käytettäessä, nykyiset painavat korvanlehtiä hiukan. Noissa kalliimmissa on kiinnostavia malleja vähän ehkä liikaakin. |
tuskiz 24.10.2018 20:44:05 | |
---|
Jos tosissaan on kuulokkeita hankkimassa niin alle satasta en laittaisi, noi 80 ohmiset DT-770:t on oikeasti hyvälaatusimmat halpikset joita voi äkkiseltään löytää. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |
Skebaristi 26.10.2018 15:11:24 | |
---|
TTV: Osta sellaiset kuulokkeet, jotka vaimentavat ulkoisen äänen tehokkaasti. Kitaran akustinen sointi kuuluu heikosti eristävien kuulokkeiden läpi. Itse ratkaisin ongelman ostamalla Beyerdynamicsin DT770 M kuulokkeet. Ne on kestäneet jo vuosia päivittäistä soittoa ja kerran olen vaihtanut pehmustepadit. Kannattaa tarkistaa, millaiseen impedanssiin Mooerin kuulokelähtö jaksaa puskea tehoa, laadukkaammissa luureissa on yleensä korkeampi impedanssi kuin perusnapeissa. Näille vahva suositus. Omat ostin vuonna 2009 ja edelleen käy ja kukkuu, vaikka johdonkin yli on tullut rullattua tuolilla monesti ja muutenkin olleet vähän kovilla. Pehmusteet vaihdettu kerran. www.facebook.com/mofojonesband
www.instagram.com/mofojonesband |