Poison Ivy 14.10.2018 18:53:59 | |
---|
Hei, tietääkö kukaan mistä saisi yhden Hagstrom Vikingin (kitara 1970 -luvulta). Sellainen "poimuteltuta päällä, koneisto laatikkomalli. Koneisto toimii, mutta viritin meni poikki. En löydä mistään. |
p130 14.10.2018 19:03:01 | |
---|
http://hagstrom-vintage-guitars.se Tuolta kannattaa kysyä, suunnilleen kaikki mahdolliset osat löytyvät joko käyttämättömänä tai käytettynä. Hinnat tosin ovat kovanlaiset... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
Poison Ivy 14.10.2018 19:43:40 | |
---|
Siis viritin. Oli vähän huonosti selostettu |
Poison Ivy 14.10.2018 19:45:20 | |
---|
Kiitos vinkistä käyn tsekkaamassa. |
p130 14.10.2018 21:06:54 | |
---|
Poison Ivy: Kiitos vinkistä käyn tsekkaamassa. Jos ei listoilta löydy, niin kannattaa kysyä sähköpostin kautta. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
varakeef 16.10.2018 10:20:04 (muokattu 16.10.2018 10:24:38) | |
---|
Voin kertoa, että nuo vanhemmanmalliset 70-luvun alun peltivirittimet oli Karl E. Hagströmin mukaan myyty tehtaan jäämistöstä loppuun yli 10 sitten. Silloin oli jäljellä vielä uudempaa - toki huomattavasti laadukkaampaa - Schallerin art deco -henkistä koneistoa Hagströmin logolla. Ne virittimet vaativat kyllä isommat reijät lapaan. Mainitsen nyt vielä, että se varsinainen ja virallinen vanhan tehtaan myymälä löytyy täältä: http://www.hagstromparts.se"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
basisti1971 16.10.2018 11:18:54 | |
---|
Moi. Tervetuloa mnettiin. Jos et korvaavaa viritintä löydä, varsin usein virityskoneisto on mahdollista korjata. Riippuen toki siitä miten on rikkoutunut, toisinaan korjaaminen onnistuu niin että päällepäin ei edes näe että kyse on korjatusta osasta. Aina noin onnellisesti ei tietenkään käy mutta säästyy kaikkien vaihtamiselta ja/tai lavan reikien suurentamiselta. Kuva risasta virikoneistosta, tai mieluummin omien kuvien maksimi 3 kpl jäsenkuvaukseen tai mieleiseen kuvapalveluun ja linkit tänne, varmasti löytyy joku taho joka korjauksen pystyy suorittamaan. Koska kyseinen virityskoneisto oli mun muistaakseni jo 80-luvulla varsin harvinainen, risaa ei kannata hävittää vaikka uuden korvaavan tilalle saisikin, varmasti kelpaa jollekulle varaosiksi jos ei halua säilyttää varmuuden vuoksi. T:Samuli |