Aihe: RJM Gizmo, pedaalilauta, ja piuhoista ja kiinnityksistä vinkkejä
1
silakkkka
05.10.2018 12:15:04

Hei,

Toivottavasti en aloittanut turhaan uutta keskustelua, kun useampia kysymyksiä ja, teidän mielipiteitänne ja vinkkejä seuraavanlaiseen asiaan.

Kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa, ja postaan tänne myöhemmin tuoreet kuvat laitteistani joihin vinkkejä tarvitsen, kun vaan keksin miten se tapahtuu.

Eli siis laitteina on: Mesa Triple Recto, Loopissa G-Major. Pedaalilaudassa G-Lab GSC 3 midikontrolleri. Ja Tubescreamer, Super Overdrive, Blues driver, Volymepedaali ja Wah.

Suurin kysymys on että miten ja minne sijoittaa tuon Gizmon? Ruuvata pedaalilautaan kiinni? Tällä hetkellä se on siinä mutta ei kiinnitettynä. Se tuntuisi järkevältä ratkaisulta, että helppo tarvittaessa Gizmoa säätää tarvittaessa kun että Mesan takaa.

Sitten tuo johtojen määrä, joka selviää kuvista. Miten olisi järkevin nuo piuhat laittaa siten että ovat helposti kasattavissa ja purettavissa. Ja että johdot olisi samassa nipussa, mikäli gizmo on pedaalilaudassa, niin etteivät johdot pääse heilumaan ja rikkomaan liitoksia?

Ja vielä tärkeä kysymys, mulla on nyt gizmosta Mesaan rjm:n (interface?) kaapeli joka on tarkoitettu Mesan Mark V malliin. Voiko tuo aiheuttaa vahinkoa? Kaikki kuitenkin tuntuu toimivan normaalisti, lukuunottamatta pieniä ropleemia mutta ne varmaan johtuu että joku on väärin. Ja onko kuvassa näkyvällä rjm:n johdolla merkitystä että kumpi pää on kummassakin, muuntajapää Mesan vieressä vai onko merkitystä?

Ja budjetti on sen verran huono tällä hetkellä että pitäisi päästä pienillä kustannuksilla.

Eli kaikki vinkit ja neuvot otan enemmän kuin mielelläni vastaan:)

Kiitos jo etukäteen vastauksista! :) Postaan ne kuvat tänään myöhemmin tänne :)
hannlain
05.10.2018 13:30:44
Vähän samanoloinen setuppi itsellä.

GLab GSC-2, RJM mini amp gizmo, Mesa Mark V, RSP intelliverb MarkV:n loopissa ja erinäinen määrä speduja GLabin loopeissa.

Mulla on RSP + mini amp gizmo 2U räkissä vahvaimen alla. Samassa räkissä poweri, joka tarjoilee sähköt kaikille. Kun amp gizmoon sai setupin kuntoon niin, että kaikki MarkV:n ominaisuudet on midillä ohjattavissa, ei siihen ole tarvinnut koskea => voi ihan hyvin olla jemmassa räkissä. Toisekseen ainakin mulla se amp gizmon ja Markin välisen piuhan liitin on melko huono ja välillä aiheuttaaa kosketushäiriöitä, joten en halua sitä lattialle lojumaan vaan pois tieltä. Tällä setupilla pedaalilaudalta räkkiin menee yks signaalipiuha ja yks midipiuha sekä räkistä tulee glabin muuntajan johto pedaalilaudalle. Glab sitten tarjoilee virrat pedaaleille. Toki nyt kaikki laudassa olevat spedut ovat ennnen etuastetta signaaliketjussa. Jos jotain haluaisi etu- ja pääteasteen väliin, tarvittaisiin pari piuhaa lisää laudan ja vahvistimen väliin sekä mahdollisesti toinen virtalähde loopissa oleville speduille. Nuo GLabin powerlähdöt eivät taida olla eristettyjä.

Tuosta MarkV vs. Recto -kaapelista en osaa sanoa, mutta kysy rohkeasti RJM:ltä. Itsellä ei ollut tuota MarkV:n kaapelin mukana tulevaa manuaalia, kun käytettynä välipiuhan joskus hankin. Nopeasti kuitenkin sain sähköpostilla vastauksen RJM:n supportista ja tiedon mikä pinni ohjaa mitäkin. Oleellista tuossa lienee se mitkä ohjaussignaalit ovat momentary ja mitkä latched.
Old is not 0xdead.
silakkkka
05.10.2018 13:50:31

silakkkka: Hei,

Toivottavasti en aloittanut turhaan uutta keskustelua, kun useampia kysymyksiä ja, teidän mielipiteitänne ja vinkkejä seuraavanlaiseen asiaan.

Kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa, ja postaan tänne myöhemmin tuoreet kuvat laitteistani joihin vinkkejä tarvitsen, kun vaan keksin miten se tapahtuu.

Eli siis laitteina on: Mesa Triple Recto, Loopissa G-Major. Pedaalilaudassa G-Lab GSC 3 midikontrolleri. Ja Tubescreamer, Super Overdrive, Blues driver, Volymepedaali ja Wah.

Suurin kysymys on että miten ja minne sijoittaa tuon Gizmon? Ruuvata pedaalilautaan kiinni? Tällä hetkellä se on siinä mutta ei kiinnitettynä. Se tuntuisi järkevältä ratkaisulta, että helppo tarvittaessa Gizmoa säätää tarvittaessa kun että Mesan takaa.

Sitten tuo johtojen määrä, joka selviää kuvista. Miten olisi järkevin nuo piuhat laittaa siten että ovat helposti kasattavissa ja purettavissa. Ja että johdot olisi samassa nipussa, mikäli gizmo on pedaalilaudassa, niin etteivät johdot pääse heilumaan ja rikkomaan liitoksia?

Ja vielä tärkeä kysymys, mulla on nyt gizmosta Mesaan rjm:n (interface?) kaapeli joka on tarkoitettu Mesan Mark V malliin. Voiko tuo aiheuttaa vahinkoa? Kaikki kuitenkin tuntuu toimivan normaalisti, lukuunottamatta pieniä ropleemia mutta ne varmaan johtuu että joku on väärin. Ja onko kuvassa näkyvällä rjm:n johdolla merkitystä että kumpi pää on kummassakin, muuntajapää Mesan vieressä vai onko merkitystä?

Ja budjetti on sen verran huono tällä hetkellä että pitäisi päästä pienillä kustannuksilla.

Eli kaikki vinkit ja neuvot otan enemmän kuin mielelläni vastaan:)

Kiitos jo etukäteen vastauksista! :) Postaan ne kuvat tänään myöhemmin tänne :)

Eli tälläinen setuppi:

https://aijaa.com/QfKpBc

https://aijaa.com/9WVWpi.

Ja tosiaan, räkkiä ei itsellä ole kun ei ole muita räkkilaitteita kuin tuo G-major,
Mutta ku lakkaan köyhtymästä joskus ehkä niin tarkoitus siirtyä enemmän räkkilaitteisiin.
silakkkka
05.10.2018 14:10:47

Kiitos vastauksesta!

Tosiaan niinkuin tuossa postauksessa jonka laitoin jossa näkyy kuva, toinen linkki ei toimi mutta ekasta näkee jo kaiken.

Pitää myös sanoa että olen aika tollo näiden "kamarunkkausten" kanssa, vaikka soittokokemusta on jo paljon. Jonkin aikaa sitten olen alkanut perehtymään näihin
laite-asioihin. Esim. nuo signaaliketjut aiheuttaa päänvaivaa että mikä on se paras mahdollinen.

Nyt menee Mesasta edestä normi instrumenttikaapeli G-labin out liitäntään.
Ja mini Gizmon virran otan G-labista. Onko järkevämpi Pro Powerista ottaa Gizmolle virta vaiko G-labista? Vai onko edes merkitystä.
Taas kun kuvassa näkyy Ernien Volyme ja viritin, niin onko järkevämpi liittää se Ernien Tuner liitännän kautta vai G-labin?
Tuosta G-labista en ole löytänyt edes englannin kielistä käyttöohjetta.
Pitäisi saada lisää pankkipaikkoja käyttöön mutta ei uskalla painella hirveästi etten menetä nyt hyviä soundeja.

Ja niinkuin mainitsin että itsellä ei ole räkkiä vielä. Mulla on pedaalilaudassa virtalähteenä Carl Martin Pro Power josta ota nyt virrat pedaaleille.

Mulla myös Mesan puolella Gizmon piuha on hitusen kosketusherkkä.
Pitää kysyä Rjm:ltä tuosta johto asiasta.
Kiitos vastauksesta vaikka jonkin verran oli tuossa mulle asioita joita en tiedä/tunne :)

hannlain: Vähän samanoloinen setuppi itsellä.

GLab GSC-2, RJM mini amp gizmo, Mesa Mark V, RSP intelliverb MarkV:n loopissa ja erinäinen määrä speduja GLabin loopeissa.

Mulla on RSP + mini amp gizmo 2U räkissä vahvaimen alla. Samassa räkissä poweri, joka tarjoilee sähköt kaikille. Kun amp gizmoon sai setupin kuntoon niin, että kaikki MarkV:n ominaisuudet on midillä ohjattavissa, ei siihen ole tarvinnut koskea => voi ihan hyvin olla jemmassa räkissä. Toisekseen ainakin mulla se amp gizmon ja Markin välisen piuhan liitin on melko huono ja välillä aiheuttaaa kosketushäiriöitä, joten en halua sitä lattialle lojumaan vaan pois tieltä. Tällä setupilla pedaalilaudalta räkkiin menee yks signaalipiuha ja yks midipiuha sekä räkistä tulee glabin muuntajan johto pedaalilaudalle. Glab sitten tarjoilee virrat pedaaleille. Toki nyt kaikki laudassa olevat spedut ovat ennnen etuastetta signaaliketjussa. Jos jotain haluaisi etu- ja pääteasteen väliin, tarvittaisiin pari piuhaa lisää laudan ja vahvistimen väliin sekä mahdollisesti toinen virtalähde loopissa oleville speduille. Nuo GLabin powerlähdöt eivät taida olla eristettyjä.

Tuosta MarkV vs. Recto -kaapelista en osaa sanoa, mutta kysy rohkeasti RJM:ltä. Itsellä ei ollut tuota MarkV:n kaapelin mukana tulevaa manuaalia, kun käytettynä välipiuhan joskus hankin. Nopeasti kuitenkin sain sähköpostilla vastauksen RJM:n supportista ja tiedon mikä pinni ohjaa mitäkin. Oleellista tuossa lienee se mitkä ohjaussignaalit ovat momentary ja mitkä latched.
hannlain
05.10.2018 14:22:47
silakkkka: Tuosta G-labista en ole löytänyt edes englannin kielistä käyttöohjetta.

Tässä linkki http://www.glab.com.pl/download/um_gsc3_16122011.pdf manuaaliin.
Old is not 0xdead.
silakkkka
05.10.2018 14:39:48

hannlain: Tässä linkki http://www.glab.com.pl/download/um_gsc3_16122011.pdf manuaaliin.

Kiitos tästä! Mitenhän en ole tuota löytänyt...sekoittanut tuohon Gsc-2 versioon, mut vissiin sama laite ku 3.
hannlain
05.10.2018 14:47:41
silakkkka: Kiitos tästä! Mitenhän en ole tuota löytänyt...sekoittanut tuohon Gsc-2 versioon, mut vissiin sama laite ku 3.

eri kytkimet, mutta sisältä sama.
Old is not 0xdead.
aslak
05.10.2018 23:07:41 (muokattu 06.10.2018 17:34:42)
silakkkka:
Ja mini Gizmon virran otan G-labista. Onko järkevämpi Pro Powerista ottaa Gizmolle virta vaiko G-labista? Vai onko edes merkitystä.
Taas kun kuvassa näkyy Ernien Volyme ja viritin, niin onko järkevämpi liittää se Ernien Tuner liitännän kautta vai G-labin?

Jos otat vain Gizmolle G-Labista se on ok. Siinähän on 2 ryhmää kussakin 3 outtia ja antaa max 500mA/ryhmä. Vain ryhmät keskenään eristetty. Itse en kytkisi kuin yhden vehjeksen per ryhmä koska häiriö mahdollisuus.

Jos otat Gizmolle (tarvii 250mA) Pro Powerista niin vain out 7 ja 8 tarjoaa 300mA.

Virittimen osalta on ihan sama kumpaanko kytket, kummassakaan se ei ole ns signaalipolkua sotkemassa.
silakkkka
08.10.2018 12:25:13

Kiitos vastauksesta.

Näin olen tietämättömyyttäni kyllä ottanutkin virrat Gizmolle.
Rjm:ltä sain vastauksen että tuo Mark V piuhani ei voi aiheuttaa vahinkoa, ainoastoaan jotkin toiminnot eivät toimi kuten pitäisi.
Ja että Gizmon piuhan muuntajapään tulee olla kaukana Mesasta, eli siis toisessa päässä.

aslak: Jos otat vain Gizmolle G-Labista se on ok. Siinähän on 2 ryhmää kussakin 3 outtia ja antaa max 500mA/ryhmä. Vain ryhmät keskenään eristetty. Itse en kytkisi kuin yhden vehjeksen per ryhmä koska häiriö mahdollisuus.

Jos otat Gizmolle (tarvii 250mA) Pro Powerista niin vain out 7 ja 8 tarjoaa 300mA.

Virittimen osalta on ihan sama kumpaanko kytket, kummassakaan se ei ole ns signaalipolkua sotkemassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)