Aihe: Uutta kiinteää tallaa Les Pauliin
1
Antti90
25.08.2006 15:39:43

Terves vaan.
Vanhaa, jo hieman rapistunutta ja rakasta Framusta olen tässä uusimassa pala palalta ja nyt kyselenkin että onko ehdotuksia millaisen tallan siihen hankkisin?
Hinnan soisi olevan satasen alapuolella.
Tosiaan skeba on Les Paul mallinen ja kiinteä talla hakusessa.
Paikallisessa musaliikkeessä kehuttiin Gotohin SG-381MG-07b mallia. (Vitti mikä mallinimi.)

-Antti
hullu_ukko
25.08.2006 16:09:30
M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' | ''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P '' -Noir
LaXu
25.08.2006 17:01:54 (muokattu 25.08.2006 17:02:59)
Mitähän mallinimiä siellä kaupassa on tiirailtu, ainakaan minä en Gotohin kuvastosta löydä tuolla SG-nimellä kuin virittimiä. Joka tapauksessa tallan valinta riippuu aika pitkälti alkuperäisen tallan mitoista. Valitse mielellään sellainen, jossa on ankkuritappien etäisyys ja tappien paksuus sama, sekä samanlaiset kierteet, niin ei tarvi noita tappien holkkeja vaihtaa vaan menee uusi talla suoraan tilalle.

http://www.kms-shokai.com/modules/p … lfile/guitarbridges_tailpieces.html voi tiirailla noita Gotohin talloja ja niiden mittoja. Itse hommasin jokin aika sitten tuon GE103BT:n ja se on melko hyvä. Ei tarvi huolehtia paskoista lanka tai C-klipsu kiinnityksistä tallapalojen kanssa ja muutenkin ihan jämäkän oloinen talla. Intonaatiovaraa tuossa tallassa on hitusen perus tune-o-maticia enemmän.

Nuo Tonepros-tallat on muuten ihan vaan Gotohin talloja, joihin on porattu reiät, tehty kierteet ja laitettu kaksi ruuvia pitämään talla paikoillaan. Tuon operaation tekee itsekin muutamassa minuutissa ja ruuveina voi käyttää Stratoissa kielten korkeuden säätöön tarkoitettuja ruuveja. Mitä tuohon Toneprosiin tulee, niin minusta niistä ei ole yhtään mitään muuta hyötyä, kuin pitämään talla jämäkästi paikallaan. Mitään soundi tai muita eroja ei mielestäni huomaa ellei talla ole tosi väljästi kiinni normaalisti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)