japzu 16.08.2006 10:33:53 | |
---|
Minulla on tuollainen 80-luvun Marshall 5210 -transistoricombo. Viime vuodet se on ollut käyttämättömänä, ja nyt kun testasin sitä, huomasin että päälle pistettäessä ja sammutettaessa kuuluu voimakas poksahdus. Jo pelkkä kitaran kieleen koskeminenkin aiheuttaa selkeän räksähdyksen. Piuhoissa tai kitarassa ei ole vikaa. Osaisiko joku siis kertoa, mistä moinen paukkuna johtuu? Ajattelin myydä laitteen, mutta pitäisihän se ensin saada kuntoon. Olen syvästi kiitollinen jos joku osaa auttaa! |
Mikaelo 16.08.2006 10:35:17 | |
---|
Putsaa nyt ainakin pölyistä ensi alkuun. Lokki paskasi tänään päälleni. Lämmintä se on se niittenki kakka.-Veikko ,Romantikkoitkijät #41 |
fridgebuzz 16.08.2006 10:42:06 | |
---|
Minulla on tuollainen 80-luvun Marshall 5210 -transistoricombo. Viime vuodet se on ollut käyttämättömänä, ja nyt kun testasin sitä, huomasin että päälle pistettäessä ja sammutettaessa kuuluu voimakas poksahdus. Mulla oli tuollainen samanlainen, ja poksahti kyllä aina kun laittoi päälle/pois, muistelisinko että ei poksahtanut jos otti reverbin pois päältä ennen kuin laittoi virrat pois..? Saattaa kyllä olla vääriä muistikuviakin.. |
japzu 16.08.2006 11:02:13 | |
---|
Muistelen kyllä myös että on aina vähän paukkunut ainakin sammutettaessa. Täytyykin tehdä kunnollinen pölyjen syväpuhdistus kun tästä pääsee joskus himaan. Osaatteko muuten sanoa, olisiko tuollaisella edes ostajia ja mitä siitä kehtaisi pyytää? Parempi vehje se ainakin on kuin monet uudemmat Marshallit. Ja kiitokset jo vastanneille! |
fridgebuzz 16.08.2006 11:07:53 | |
---|
Osaatteko muuten sanoa, olisiko tuollaisella edes ostajia ja mitä siitä kehtaisi pyytää? Parempi vehje se ainakin on kuin monet uudemmat Marshallit. Olisinkohan saanut reilu vuosi sitten jotain 150-200€, eipä noista juuri enempää voi pyytää.. Ja olen samaa mieltä. |
japzu 25.08.2006 14:27:13 | |
---|
Testailin tässä lisää vahvaria, ja löytyi uusi vika: Vahvistin pitää särisevää ääntä, kun käännän reverb-potikkaa. Onkohan tuolle jotain selitystä, ja mitenköhän sen saisi korjattua? Kiitos taas etukäteen avuliaille. |
fridgebuzz 25.08.2006 14:41:01 | |
---|
Vahvistin pitää särisevää ääntä, kun käännän reverb-potikkaa. Särisee vai rutisee kun liikuttaa? Jos rutisee, jollain elektroniikkapuhdistusaineella suihkuttelet ja pyörittelet, pitäisi auttaa. |
japzu 25.08.2006 14:43:29 | |
---|
Särisee vai rutisee kun liikuttaa? Jos rutisee, jollain elektroniikkapuhdistusaineella suihkuttelet ja pyörittelet, pitäisi auttaa. Siis nimenomaan särisee... |
juici 25.08.2006 15:46:47 | |
---|
Mulla oli tuommonen ja kyllä se aina vähäsen posahti kiinni laittaessa jos reverb oli päällä. "vitturallaatirullaa" -WM |