Aihe: PRS McCarthyn kaula ja Stratot
1
Rypsolisti
31.08.2006 17:15:06
Tuossa eilen tuli kokeiltua PRS:n McCarthya ja kaula tuntui istuvan käteen erityisen hyvin ja nyt rupesi kiinnostamaan. PRS:n sivuilta huomasin että tuo kaula oli kai Wide Fat, ellei kokeilemani malli sitten ollut joku vanhempi jossa olisi ollutkin joku muu kaula? PRS tietäjät varmaan tietävät paremmin? No paksulta se ainakin tuntui.

Hintaahan tuossa oli aivan liikaa ja en niin hirveästi tuon tyylisistä rungoista pidä, en niitä inhoakkaan mutta Strato runko on paljon mukavampi ja sopii mulle paremmin.

Mistä muusta kitarasta vois tuon tyylisen kaulan löytää? Olisi kiva jos jossain Strato tyylisessä olisi tuommoinen mutta muutkin mallit saattavat käydä.

Kiitos näin etukäteen!
Tomtom
31.08.2006 20:32:03
No mullahan on sattumoisin tuommoinen ihan aito laite myynnissä torilla, pikku vinkkinä vaan..
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Kjukka
31.08.2006 21:06:58

Tuo wide fat-profiilihan on lievästi v-muotoinen, joten joku paksu V-profiilin stratokaula voisi sopia kätöseesi oikeinkin hyvin.
LaXu
31.08.2006 21:42:45
Flaxwoodissa on jonkin verran samanhenkinen kaula, himpun verran kapeampi ja C-profiililla. PRS:n kaulat ei oikein istu mun käteen, mutta Flaxwood on ihan jees.
Rypsolisti
31.08.2006 21:54:35 (muokattu 31.08.2006 21:56:07)
No mullahan on sattumoisin tuommoinen ihan aito laite myynnissä torilla, pikku vinkkinä vaan..

Kiitos vinkistä mutta tuo kaks tonniakin on liikaa, enkä oikeastaan juuri nyt ole hankkimassakaan, ehkä joskus tulevaisuudessa sitten kun on taas rahaa. Tietää ainakin sitten valmiiksi että minkälaista kitaraa hakee. Tuo sinun PRS on muuten juuri samanlainen kun Soitin Laineella testaamani McCarthy.

Ja tuo muuten tuntui aika V-tyyliseltä! Olisikohan '57 Stratossa ihan tuommoista kaulaa. Siinä on kyllä V-kaula mutta saattaa olla jyrkempi.

Edit. Noita V-tyylisiä kauloja on tullut jonkin verran testattua ja olen kyllä aina niistä pitänyt.
Ocku
31.08.2006 22:42:45

Ja tuo muuten tuntui aika V-tyyliseltä! Olisikohan '57 Stratossa ihan tuommoista kaulaa. Siinä on kyllä V-kaula mutta saattaa olla jyrkempi.

'57:an kaula on tämän näköinen:
http://koti.welho.com/pmanns/Bildre/Fend57_hals.jpg

'57:an V-profiili on jyrkempi ja McCartyn Wide Fat on tuhdimpi.
Ocku
31.08.2006 22:48:39

Mistä muusta kitarasta vois tuon tyylisen kaulan löytää? Olisi kiva jos jossain Strato tyylisessä olisi tuommoinen mutta muutkin mallit saattavat käydä.

Tämä voi mennä oikein kunnolla pieleen, mutta villi arvaus olisi Fret-King Corona 50. Ja nimenomaan se 50, eikä kapeampikaulaiset 60 tai 70.
Tomtom
01.09.2006 09:51:47
'57:an kaula on tämän näköinen:
http://koti.welho.com/pmanns/Bildre/Fend57_hals.jpg

'57:an V-profiili on jyrkempi ja McCartyn Wide Fat on tuhdimpi.

Näin määkin veikkaisin perstuntumalta, tosin mun kokemukset stratojen kauloista ovat aika rajalliset. Mun omassa Am.dlx-kaulassa taitaa olla justiinsa suurinpiirtein samantyylinen profiili kuin wide-fatissa, mutta ohuempi. Tuommoinen tymäkkä kaula tarvitsee IMO tymäkän bodyn peräänsä, jotta laite olisi tasapainoinen. Ehkä.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)