Hutte 29.08.2006 15:15:21 | |
---|
elikkäs milläs sais tuon kitara vahvistimen tai efekti pedaalin tietokoneeseen kytketty ? tolla audictyllä jotain oon nyt väsäilly mutta pitäis olla ihan huippu mikki että sen sais kuulostaa edes normaalille. |
Torniojaws 29.08.2006 15:16:47 (muokattu 29.08.2006 15:29:54) | |
---|
|
SH1THEAD 29.08.2006 16:40:00 | |
---|
ja miksipä ei sitten voisi ottaa huomioon myös line6:n guitar porttia.. äsh :/ |
Ocean Boulevard 29.08.2006 16:54:00 | |
---|
ja miksipä ei sitten voisi ottaa huomioon myös line6:n guitar porttia.. Niinpä. Mikserin ja mikin hinnalla saisi Guitarportin. Miten mä nyt tämän perustelisin itselleni? Mikin ja mikserin puolta pitää se, että minulta löytyy jo hyvä kitaravahvistin. |
Paxor 30.08.2006 14:42:24 | |
---|
Osta POD XT Live.. 500 eeroo ja homma sujuu kuin nakki usb portin kautta. Äänen laatukin on aivan toista kuin jollain halpis mikeillä vahvarin edestä. |
Aki 01.09.2006 17:06:22 | |
---|
"C7:n tulee kuulostaa aivan erilaiselta jos sen soittaa Stadian Pop-Jazzilainen tai Pop-Jazz Konsalainen." -Pekka Korhonen, Stadia |
sihvoh 01.09.2006 17:23:06 (muokattu 01.09.2006 17:23:28) | |
---|
Kiraran äänittäminen on vaivattominta ainakin omasta mielestäni Line6 Rifftrackerilla tai Toneportilla, jotka on nimenomaan tehty siihen tarkoitukseen... nohinkin voi heittää eteen sitten vaikka sen putkietuasteen, jos haluaa dynaamisuutta lisää... Kitara -> Line6 Guitarport/Tonetport -> Rifftracker ohjelmisto tai Kitara -> Putkietuaste -> Line6 Guitarport/Toneport (kaappimallinnos + efektit) -> Rifftracker Olen samaa mieltä, että halvin on tuo DI-boksi ja ilmaiset plugarit, mutta tämä on tasan varmasti helpoin ja vaivattomin. Mukana myös paljon herkkuja äänityksen jälkimuokkaukseen. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Jucciz 01.09.2006 21:05:21 | |
---|
Olen samaa mieltä, että halvin on tuo DI-boksi ja ilmaiset plugarit, mutta tämä on tasan varmasti helpoin ja vaivattomin. Mukana myös paljon herkkuja äänityksen jälkimuokkaukseen. Varmasti näin, mutta mitäs jos kysyjä oikeasti haluaa oppia äänittämään vahvistinta ja saamaan valmiiksi hyvää soundia kaiken maailman plugareilla leikkimisen sijasta? Tästä taidosta ei taatusti ole keskivertokitaristille ainakaan mitään haittaa. Sitä paitsi, jos sattuu keikkailemaan tai tahtoo tehdä jonkinlaisia demo- tai treeniäänityksiä, on aina hyvä olla varalla yksi SM57 tai SM58, koska niillä voi tehdä käytännössä mitä tahansa. Itse kannustaisin opettelemaan äänittämisen perusteita ja siinä hommassa kitaravahvistin ja SM57/58 on verrattoman hyvä lähtökohta. Mikin jatkeeksi tarvitaan vain jokin pikkumikseri tai mikkietuaste - koko hommasta selviää tosiaan noin parilla sadalla eurolla. |
tommiot 01.09.2006 21:13:42 (muokattu 01.09.2006 21:14:48) | |
---|
Olikos se JTS NX7, en nyt muista edes mistä niitä sai, Levytukusta? Se Shure Beta 57 kopio kuitenkin. Voisi olla aika hyvä ratkaisu, joku täällä kehui. Kaveri ainakin sanoi että Beta 57 on paljon parempi kitaralle kuin SM. Tiiä sit... Mikki ja mikseri ehdottomasti jos on hyvä vahvari. Ja kannattaa olla tollasia, jos joutuu esim keikalle, kuten Jucciz sanoikin. |
Guitarhell 01.09.2006 23:10:31 | |
---|
...mutta hei, nou kään duu! |
masterhat 01.09.2006 23:58:20 | |
---|
mä nauhottelen akg:een c2000b konkka mikil (edullinen ja ihan ok) ja siinä lisänä viel sm58 kakkosena. mikseristä firevire korttiin ja läppäri matkaan. pieni setti mikä kulkee todella helposti mukana kämpille ja takas. kaikki mahtuu melkeen läppärin kantolaukkuun. ja saat luukuttaa kamoja juuri niin kovaa kun tykkäilet.. tosin jos et omista läppäriä, niin sittenhän neuvoni oli aivan turha:) Tehotyttö95 |
tommiot 02.09.2006 00:29:13 | |
---|
Kertokaapas mitenkä hyvää saundia saa elektreettikapseleilla, eikös ne ole halvimmillaan alle kympin? |
Aki 02.09.2006 01:40:55 (muokattu 02.09.2006 01:41:26) | |
---|
Kertokaapas mitenkä hyvää saundia saa elektreettikapseleilla, eikös ne ole halvimmillaan alle kympin? Euron maksaa kappaleelta. Niissä kuitenkin on kuviona pallo, ja soundi on aika ihmiskorvamainen. Kaiuttimen lähellä on äänenpaineilla vaarana nousta hurjiksi, ja kauempaa tulee paljon huonetta mukaan. Realistisen soundin saa toki tuolla tavoin, mutta se ei yleensä ole tavoitteena. Edit: ja ne tarttee plugin-poweria tai itserakennetun jännitelähteen. "C7:n tulee kuulostaa aivan erilaiselta jos sen soittaa Stadian Pop-Jazzilainen tai Pop-Jazz Konsalainen." -Pekka Korhonen, Stadia |
tommiot 02.09.2006 01:51:19 | |
---|
Euron maksaa kappaleelta. Niissä kuitenkin on kuviona pallo, ja soundi on aika ihmiskorvamainen. Kaiuttimen lähellä on äänenpaineilla vaarana nousta hurjiksi, ja kauempaa tulee paljon huonetta mukaan. Realistisen soundin saa toki tuolla tavoin, mutta se ei yleensä ole tavoitteena. Edit: ja ne tarttee plugin-poweria tai itserakennetun jännitelähteen. Tarkoitinkin koko bändin äänitykseen treeniksellä, on mulla SM57 jolla saan ainakin keikoilla kitaran... Jos jalkapalloon teippais kaks elektreettikapselia kiinni, voisi tulla aika luonnollinen saundi? :D 57 ei kyllä oo tarpeeks hifi saundi että sillä yksinään nauhoittelisi... Kaipaa mun mielestä jotain kaveriksi. Vois noita JTS mikkejä kokeilla, mutta mistä niitä nyt saikaan? |
Ziggy Bubba 02.09.2006 01:52:26 (muokattu 02.09.2006 01:52:45) | |
---|
Mä olen jokusen kerran yrittänyt nauhoitella tuolla Voxin AD30VT:llä SM57:n kautta, enkä ole onnistunut saamaan kovinkaan laadukasta soundia aikaan. Micro Cubella tuli testailtua jokunen kerta myös... Parempaa mikitettyä soundia oon saanu tuolla TSM 87:lla. Jotenkin soundi on tuhdimpi ja läsnäolon tuntua on enemmän. Mutta kaiken kaikkiaan selkeästi parasta ääntä ja ylivoimaisesti helpoiten soundit irtoaa narulle suoraan tuosta Pod XT Livestä. Piuha vaan Korgin nauhuriin ja menoksi... Eroa studiokamoilla mikitettyyn putkimyllyyn ei huomaa kuin ne "korkin nuuhkijat", jos hekään :) www.mikseri.net/sigkk My musique |
masterhat 02.09.2006 02:02:54 | |
---|
Eroa studiokamoilla mikitettyyn putkimyllyyn ei huomaa kuin ne "korkin nuuhkijat", jos hekään :) mut mä olen sellanen että jos nauhotan suoraan linjasta niin jokin mättää vaikka kaikki kuulostaisi hyvältä. henkimaailman juttuja. sama kun pitää tilata käsintehty overdrive grungen kodista seattlesta, niin soundikin tuntuu maukkaammalta. ja jos joku tekisi täysin saman boksin mulle niin silti se ei kuulostaisi samalta vaikka teknisesti kuulostaisikin.. Tehotyttö95 |
Ziggy Bubba 02.09.2006 02:22:32 (muokattu 02.09.2006 02:26:07) | |
---|
mut mä olen sellanen että jos nauhotan suoraan linjasta niin jokin mättää vaikka kaikki kuulostaisi hyvältä. henkimaailman juttuja. sama kun pitää tilata käsintehty overdrive grungen kodista seattlesta, niin soundikin tuntuu maukkaammalta. ja jos joku tekisi täysin saman boksin mulle niin silti se ei kuulostaisi samalta vaikka teknisesti kuulostaisikin.. Se on kai sitten sitä "psykoakustiikkaa" :) EDIT: Tai no, sanotaan suoraan: Mun taidoilla on turha lähteä leikkimään mikkien ja tekniikoiden kanssa... Podin kanssa olen joten kuten mukana pelissä :D www.mikseri.net/sigkk My musique |
Aki 02.09.2006 12:40:15 | |
---|
Vois noita JTS mikkejä kokeilla, mutta mistä niitä nyt saikaan? Levytukku tuo, eli kaikista Ibanez-kaupoista ympäri maan. "C7:n tulee kuulostaa aivan erilaiselta jos sen soittaa Stadian Pop-Jazzilainen tai Pop-Jazz Konsalainen." -Pekka Korhonen, Stadia |
tommiot 02.09.2006 12:42:41 | |
---|
Levytukku tuo, eli kaikista Ibanez-kaupoista ympäri maan. Sinäkö noista kerroit joskus? Onko tuo NX7 hyvä kitaralle? |
Aki 02.09.2006 12:49:22 | |
---|
Sinäkö noista kerroit joskus? Onko tuo NX7 hyvä kitaralle? Minä. En ole kitaralla enkä vahvistimella vielä kokeillut, mutta virvelissä ja pikkutomissa oli sen verta hyvä, että odotukset on korkealla. "C7:n tulee kuulostaa aivan erilaiselta jos sen soittaa Stadian Pop-Jazzilainen tai Pop-Jazz Konsalainen." -Pekka Korhonen, Stadia |