Aihe: Engl Screamer -> E530 + pääte ?
1
JuSu
13.09.2006 08:46:49
Morjentes!

Hiukkasen on alkanut mietityttää otsikonmukainen päivitys. Soundipuolessa ei ole nytkään valittamista, päin vastoin, mutta räkkivehkeet tuntuvat näppärämmiltä, mm. vähemmän piuhahelvettiä. Teknisellä puolella voittaisin ainakin oman eq:n molemmille kanaville, sekä stereopäätteen.

Lisäksi olen toisen bändini kanssa tähän asti soitellut Pod Xt Live + Rocktron Velocity 120 -yhdistelmällä. Vaikka tuo setuppi onkin varsin näppärä ja soundipuolikin aivan riittävän hyvä, niin kuitenkin Screamerissa on sitä mojoa ihan toisella tapaa. Screameria en jaksa kanniskella edestakaisin, laiska p*skiainen kun olen..

Ajattelinkin, että jos laittaisin E530:n (ja G-Majorin) yhteen räkkiin, ja kanniskelisin sitä (ja midilankkua) sitten kämppien välillä, toisella kämpällä vahvistimena mainittu Velocity, toisella joku muu pääte (Carvinia olen varovasti katsellut). Lisäksi tuon etusräkin kanniskelisi helposti kotiinkin, jossa soitteluun riittäisi mainiosti E530:n 2*1.5:n watin sisäänrakennettu pääte.

Miltäs tuo ajatus vaikuttaisi? Onko kenelläkään kokemusta molemmista, miten e530 ja Screamer soundipuolella erovat? Toki päätteelläkin on vaikutusta, ymmärrän sen, mutta noin pääpiirteittäin? Tarkoitus ei ole juntata (pelkästään) metallisoundeja, vaan pitäisi taipua hard rock / rock -sointeihin myös.

Vai onko kyseessä taas vain pakonomainen tarve ostaa uusia vehkeitä ja laittaa vanhat kiertoon? Vaihtelu virkistää? =)

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Deranged
13.09.2006 10:31:12 (muokattu 13.09.2006 10:31:45)
Lisäksi tuon etusräkin kanniskelisi helposti kotiinkin, jossa soitteluun riittäisi mainiosti E530:n 2*1.5:n watin sisäänrakennettu pääte

Tuo E530 sisäänrakennettu pääte on todella munattoman ja steriilin kuuloinen vehje. Ei potki oikein mitenkään. Ainakaan itse en ole tykännyt siitä sellaisenaan.

Kuulostaa paljon paremmalta ajettuna esim. Dynacordin Eminent IIT vahvarin läpi, jossa pääte on toteutettu 2xEL34 tuubeilla. Toimii kotivolyymilläkin, vaikka tehoa on 80W.

(WINK WINK!) Minulta saat E530 + Dynacordin hyvään hintaan. Voin myös ottaa soittokamoja vaihdossa. Jäi tuo E530 setti tarpeettomaksi kun rakentelin Madampin.
JuSu
13.09.2006 10:36:39
Tuo E530 sisäänrakennettu pääte on todella munattoman ja steriilin kuuloinen vehje. Ei potki oikein mitenkään. Ainakaan itse en ole tykännyt siitä sellaisenaan.

Ahaa, hyvä tietää... No, tämä olikin kyllä jo extraominaisuus, varmaan tulee kotiin kuitenkin hankittua joku microcube tms. Emäntäkin tykkää, kun ei ole rumia vahvistinlaitteita olohuoneen nurkassa... =)

(WINK WINK!) Minulta saat E530 + Dynacordin hyvään hintaan. Voin myös ottaa soittokamoja vaihdossa.

Siirtynemme pikaviestilöimään asian tiimoilta.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)