rrl3 13.09.2006 07:25:03 | |
---|
joskohan kukaan tietää tosta kitaran laukku puolesta.hommasin firebirdin ja nyt pitäs saada sille laukku.mitään gibsonin laukkuja en rupee ostaa kun on mun budjetille liian tyyriitä.olisko joku muun valmistajan laukku ehkä sellainen johon tuo lintu mahtuu?entä mahtuukohan se fenderin suorakaide laukkuun.pusseissa en sitä viitti raahailla! b...bl..blu..blue..BLUES!!! |
Numb 13.09.2006 07:35:18 | |
---|
No, varmaan niiltä jotka firebirdejä värkkäävät, löytyy myös laukkuja. Ainakin Epiphone (tietenkin), ESP ja Tokai värkkäävät jonkinlaisia Firebirdejä. Muistaakseni Ibanezilla on ollut mallistossaan Firebird. Sisuksia saattaa joutua vähän muotoilemaan, nuo lavat kun pakkaavat olemaan hieman eri mallisia. Mutta se ei liene ongelma, fenkun laukussa kun olisi enemmän työstämistä. Jos tulilintu edes mahtuisi... |
rrl3 13.09.2006 07:51:15 | |
---|
mä en löytänyt (tyhmä kun olen)noilta valmistajilta yhtään firebirdin laukkua. b...bl..blu..blue..BLUES!!! |
Numb 13.09.2006 08:02:35 | |
---|
*köh* Sekunnin googletuksen jälkeen voin varmistaa, että ainakin Epi tekee Tulilinnulleen myös laukkua :D Ameriikan verkkokaupan hinta $80. Suomesta kannattaa varmaan kysyä epikauppiailta saatavuutta. |
rrl3 13.09.2006 08:07:37 | |
---|
kiitos.tämmösen vanhan blues ja vintge ukon on joskus vaikeeta soveltaa tätä nyky tekniikkaa. b...bl..blu..blue..BLUES!!! |
Artist 13.09.2006 08:48:20 (muokattu 13.09.2006 08:51:00) | |
---|
*köh* Sekunnin googletuksen jälkeen voin varmistaa, että ainakin Epi tekee Tulilinnulleen myös laukkua :D Ameriikan verkkokaupan hinta $80. Suomesta kannattaa varmaan kysyä epikauppiailta saatavuutta. Gibson ei mene Epiphonen laukkuun. Syynä se, että Gibsonissa on banjovirittimet, toisin kuin Epissä. Eli älä ihmeessä mene tilaamaan Epin laukkua! Ainoat vaihtoehdot on joko ostaa Gibsonin laukku tai teettää sopiva case. Edit: Et tosin aloitusviestissä mainitse onko hommaamas lintu Gibson, mutta jotenkin oletin, että on koska et erikseen maininnut, että ois kopio. "Don't push me, cos I'm close to the edge" |
Numb 13.09.2006 08:57:41 | |
---|
Gibson ei mene Epiphonen laukkuun. Syynä se, että Gibsonissa on banjovirittimet, toisin kuin Epissä. Eli älä ihmeessä mene tilaamaan Epin laukkua! Oletko ihan varma ettei mene? Epin laukussa ei ole headstockille muotoilua erikseen. Eikä se ensimmäinen laukku olisi, jonka sisusta on vähän modattu. Mutta totta: sopivuus kannattaa tietenkin tarkistaa ennen tilausta. |
Artist 13.09.2006 09:05:50 | |
---|
Oletko ihan varma ettei mene? Epin laukussa ei ole headstockille muotoilua erikseen. Eikä se ensimmäinen laukku olisi, jonka sisusta on vähän modattu. Mutta totta: sopivuus kannattaa tietenkin tarkistaa ennen tilausta. No olen lähes varma, Epissähän on virittimet lavan sivulla, Gibsonissa takana. Nuo banjovirittimet ovat just se suurin ongelma Firebirdissä tuon laukun löytämisen suhteen. Voi olla vähän vaikea modatakin sopivaksi. Toki, joku tällä hetkellä Firebirdin omistava ja Epin casen testannut voisi tähän kirjoittaa faktaa, niin ei tarvitsisi mun olettamuksiin luottaa. :) "Don't push me, cos I'm close to the edge" |