Aihe: EMG-mikit
1 2 3 4
MOTE
12.09.2006 22:17:44
Olen noita ESPin EMG-mikeillä varustettuja kitaroita katsellut, ja tavoitteenani ois saada raskasta mättösoundia.. Kysynpä siis, mitä soundillista eroa on tuolla halvempien kitaroiden EMG-ESP LH-300 mikillä ja kalliimpien kitaroiden EMG 81 mikillä?
saastara
12.09.2006 22:35:04
Aiempi mikki ei ole tuttu mutta mututuntumalta sanoisin, että EMG-81 on aktiivi.. Tarvitsee siis patterit toimiakseen. Vähemmän hurinoita, enemmän ulostuloa. Täydellinen kliiniseen, steriiliin ja hengettömään heviräimeeseen. Eri juttu sitten voiko sillä mitään muuta soittaa..
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Werihukka
12.09.2006 22:43:32 (muokattu 12.09.2006 22:44:14)

Espin EMG:t on mitä luultavammin melkoista kuraa. EMG-HZ kalliimmat mikit on hyviä passiiveja, joilla on myös metallia hyvä vääntää. Itse en suosi aktiiveja, koska peittävät puun sointia ja tekevät soundista liian muovisen.

Makuasioita, mutta aktiivit hoitaa hommansa mätössä ihan ok. Passiivit on toisten, kuten minun, mieleen ja aktiivit toisten.
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
Kalm
12.09.2006 22:51:07
Eri juttu sitten voiko sillä mitään muuta soittaa..

Kyllä niistä saa aika monenmoisia soundeja jos osaa vain hyödyntää volume- ja tonesäätimiä. Loppupelistähän siellä muovikuorien sisällä on kuitenkin passiivikäämi nappaamassa sitä ääntä, eli ei mitään sen mystisempää.
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
saastara
12.09.2006 22:55:32
Espin EMG:t on mitä luultavammin melkoista kuraa. EMG-HZ kalliimmat mikit on hyviä passiiveja, joilla on myös metallia hyvä vääntää.

Nämähän toki niitä makuasioita.. Minusta HZ:tat ovat kauheinta kuraa mitä koskaan on markkinoille tungettu.

Itse en suosi aktiiveja, koska peittävät puun sointia ja tekevät soundista liian muovisen.

Komps, komps.. Mutta joihinkin yhteyksiin ne toimivat kuin nakutettu. Itsellä ei vain ole mitään käyttöä moisille. Perushumppareissakin jo lähes liikaa ulostuloa.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Werihukka
12.09.2006 23:45:16

Niin no ei mulla itellä oo EMG-hz mikkejä... Kaverin kitarassa hoitaa hommansa, mutta itellä on duncanit ja nekin vaihtuu luultavasti semmosen yhenmiehen yrityksen mikkeihin kun Wolfetone.

Joten itse en kyllä EMG-hz mikkejä hommaisi myöskään. Makuasioitahan nuo.
Nacher
12.09.2006 23:55:20 (muokattu 12.09.2006 23:56:37)
Kokeilin tuossa muuten Tokain Loverockia niillä tokain mikeillä vs ESP Eclipseä EMG-81/85 (vai 60?) combolla, ja se Tokai yllätyksekseni pesi ESP:n jokaisella osa-alueella soundissa. Cleaneissa, cruncheissa, ETENKIN leadeissa ja yllättäen myös metalliriffeissä. Eclipse kuulosti ohuelta ja liian terävältä, Tokaissa oli paksu ja muheva botne.

Toki Tokaissa oli tuplat painavampi runko Lespatyyliin, mutta silti. EMG:itä en kyllä itse mihinkään ainakaan hyvin akustisesti soivaan kitaraan laittaisi, sillä tuntuvat tuuttaavan sitä samaa ohutta nelikulmaista särösurinaansa kitarasta riippumatta. Onhan noilla käyttönsä, mutta mitään "tonea" niistä en löydä millään. Tarkat riffittelyyn, mutta leadisoundi on kuollut kuin kivi, ja hyvän cleanin ruuvaaminen on melkoista tuskaa.

Se mikä ero EMG halvemmissa mikeissä ja 81:sessä on, löytynee siitä, että EMG-81 on kuitenkin tiukkaan metallimättöön syystä tai toisesta standardi ja sille löytyy kannattajia. EMG:n passiiveista (ainakaan HZ-mallistosta) ei sen sijaan tunnu pitävän kukaan.
JR
13.09.2006 00:24:41

Kokeilin tuossa muuten Tokain Loverockia niillä tokain mikeillä vs ESP Eclipseä EMG-81/85 (vai 60?) combolla, ja se Tokai yllätyksekseni pesi ESP:n jokaisella osa-alueella soundissa. Cleaneissa, cruncheissa, ETENKIN leadeissa ja yllättäen myös metalliriffeissä. Eclipse kuulosti ohuelta ja liian terävältä, Tokaissa oli paksu ja muheva botne.

Toki Tokaissa oli tuplat painavampi runko Lespatyyliin, mutta silti. EMG:itä en kyllä itse mihinkään ainakaan hyvin akustisesti soivaan kitaraan laittaisi, sillä tuntuvat tuuttaavan sitä samaa ohutta nelikulmaista särösurinaansa kitarasta riippumatta. Onhan noilla käyttönsä, mutta mitään "tonea" niistä en löydä millään. Tarkat riffittelyyn, mutta leadisoundi on kuollut kuin kivi, ja hyvän cleanin ruuvaaminen on melkoista tuskaa.

Se mikä ero EMG halvemmissa mikeissä ja 81:sessä on, löytynee siitä, että EMG-81 on kuitenkin tiukkaan metallimättöön syystä tai toisesta standardi ja sille löytyy kannattajia. EMG:n passiiveista (ainakaan HZ-mallistosta) ei sen sijaan tunnu pitävän kukaan.

joo tokai stock mikit on hyviä varsinkin lead soundeihin.. semmosta paksua laulavaa vintagea. Mutta mössöksi menee jos haluaa tiukkaa hevi soundia hakea, esim. voima dempit ja muut.

EMG81 on soundannut kitarasta riippuen aina erilaiselta mitä minä olen testannut. Tosin kokemusta ei ole kuin jackson rr-1,esp eclipse, brian moore mc/1, mutta kaikki emg81 tallassa soivat eri tavalla. Emg voi olla steriili, mutta esim. dynamiikkaa siinä on rutkasti, volanapilla voipi pelata kivasti.

Tykkään bode och, sekä passiivi että emg. Huonoa mikkiä ei varmaan olekaan :)
"God speaks trough Dr.Phil & Ted Nugent"
SG__
13.09.2006 00:31:10 (muokattu 13.09.2006 00:32:50)
Meikäläinen on jo muutaman vuoden soittanu tolla 81/60 -kombinaatiolla, joka tuntuis olevan sopiva tuohon omaan ykköstyökaluun. Ja sillä soitetaan kyllä kantrista heviin kaikki. Nuo EMG:n aktiivit on kyllä orientoitunu tuohon raskaampaan meininkiin mutta kyllä niistä löytyy muutakin. Kaikkihan riippuu ihan siitä, minkälaiseen bodyyn ne tuuppaa ja minkälainen soittomies/nainen sitä on. Niissä on myöskin vähemmän kohinaa kuin vastaavissa passiiveissa, kiitos aktiivielektroniikan.

EDIT: Niin ja ne voi ruuvata niin ylös kun saa, ilman että magneetit vaikuttaa kieliin.
Henkka M. Sun muistolles me soitetaan... 30.07.06
Juustonaksu
13.09.2006 07:55:30 (muokattu 13.09.2006 07:57:02)
Itse en suosi aktiiveja, koska peittävät puun sointia ja tekevät soundista liian muovisen.

Tuo muovisuus nyt ainakin on täyttä paskaa. Tervetuloa kokeilemaan EMG 707. :) Voin lyödä vetoa, että möyrii kovemmin kuin yksikään mikki, mitä olet kuullut ja soundi ei todellakaan ole muovinen, päinvastoin. Ja mielestäni nuo 707:t toimivat ainoastaan Mahonkirunkoisessa kitarassa eivätkä peitä puun sointia täysin, hieman kyllä.

Joku tuossa aiemmin mainitsi, että toimivat kliiniseen ja steriiliin räimeeseen. Jälleen liian kärjistettyjä pointteja, mutta jossain määrin oikeilla jäljillä. On totta, että noiden perusääni on hyvin pysyvä ja toneakaan ruuvaamalla sitä ei juuri saa muutettua. En kuitenkaan steriiliksi sitä haukkuisi. Minua ainoa häiritsevä tekijä suhteessa passiivimikkeihin on se ainainen sirisevähkö sivuääni, mikä siitä tulee (Liikaa ulostuloa -> liikaa säröä). Nykymättömusiikin soittoon on kyllä vaikea löytää parempia mikkejä. Riippuu ihan soittajasta ja hänen tarpeistaan.

Ja mainittakoon vielä, että omat 707:t ovat kyllä valovuosia Kasiykkösiä paremmat. Huomattavasti isompisoundiset ja lämpimämmät saippuapalikat kyseessä. :)
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Vipu
13.09.2006 09:11:01
Aiempi mikki ei ole tuttu mutta mututuntumalta sanoisin, että EMG-81 on aktiivi.. Tarvitsee siis patterit toimiakseen. Vähemmän hurinoita, enemmän ulostuloa. Täydellinen kliiniseen, steriiliin ja hengettömään heviräimeeseen. Eri juttu sitten voiko sillä mitään muuta soittaa..

Kysymys tähän patteri asiaan. Eli pitääkö sitä patteria vaihtaa miten usein?
6505+ = HOT?
Werde
13.09.2006 09:14:23

Ei juuri koskaan, pari vuotta olen aktiivisesti soitellut samalla paristolla.

Ja naksulle: 707 = 85 eri kuoressa.
Lebowski
13.09.2006 10:48:11

Valmistajan sivujen mukaan suositellaan vaihdettavaksi pari kertaa vuodessa.
Tämä suositus voi olla tosin laskettu 6:n tunnin joka päiväisten treenien mukaan :)

Itse vaihdoin eka kerran vastikään, kitaran ostin vajaa vuosi sitten ja kaupan paristo oli vielä sisässä. Alkohan siitä jo vähän potku hiipua.

Mutta omasta mielestä kannatteehan se väh. kerran vuodessa vaihtaa, eikä alkaa kuuntelemaan korvat höröllä, että millon se soundi alkaa heiketä....
"It's Only after we've lost everything that we're free to do anything"
Kampuzzjeah!
13.09.2006 11:17:10

yhdelle emg mikille patteri riittää 3000h.
kahdelle 1500h.

näin luin manuaalista.
V.L.K. Vannoutuneet Lordin kannattajat! #2
Juustonaksu
13.09.2006 12:52:34
Ja naksulle: 707 = 85 eri kuoressa.

Hvä arvaus, mutta meni väärin. :) 707 on nimittäin dino Cazaresin toiveiden mukaan alunperin räätälöity EMG Custom Shopissa ja saundiltaan se on n. kasiykkösen ja kasiviitosen välimaastossa. Se ei todellakaan ole 85. Luehan huviksesi, vaikka sevenstring.orgia tai EMG:n tuotehistoriaa.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
-K-
13.09.2006 13:26:34
Ja mielestäni nuo 707:t toimivat ainoastaan Mahonkirunkoisessa kitarassa eivätkä peitä puun sointia täysin, hieman kyllä.

Aika mössöksi kyllä meni, liikaa alapäätä. Verratessa EMG 81-7sta tuli mahongissa paljon terveempi perussoundi. Tietty hengettömyys noissa EMG:n tuotoksissa on aina läsnä.
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
-AK-
13.09.2006 15:05:59
Kuinkakohan moni teistä aktiiviemgtten haukkujista on oikeasti moisia perusteellisesti testannut ja muihin mikkeihin samassa kitarassa vertaillut?
mathias
13.09.2006 15:27:57
Valmistajan sivujen mukaan suositellaan vaihdettavaksi pari kertaa vuodessa.
Tämä suositus voi olla tosin laskettu 6:n tunnin joka päiväisten treenien mukaan :)

Itse vaihdoin eka kerran vastikään, kitaran ostin vajaa vuosi sitten ja kaupan paristo oli vielä sisässä. Alkohan siitä jo vähän potku hiipua.

Mutta omasta mielestä kannatteehan se väh. kerran vuodessa vaihtaa, eikä alkaa kuuntelemaan korvat höröllä, että millon se soundi alkaa heiketä....

Kannattaa muistaa, että patteri kuluu silloin kun puiha on kiinni kitarassa. Eli aina soittosessioiden jälkeen piuha irti kitarasta.
Räbbänä
13.09.2006 15:41:41 (muokattu 14.09.2006 19:14:31)
Kyllä ite noista EMG:stä muuten tykkäisin, mutten saa niillä sitä ihanaa laulavaa ja paksua lead-saundia minkä saa jopa halppistraton mikeillä.

*Mainos* Voin myydä nuo EMG:t (81/85) jollekkin jos hinnasta päästään yhteisymmärrykseen. Voi tarjota myös muita mikkejä vaihdossa.
"Hattu pois päästä!"
Werihukka
13.09.2006 15:52:26

Puhuinkin lähinnä 81/85 mikeistä. 707 voi olla ihan hyvä, mutta kun ei ole kokemusta sen soundeista.

Itse en hyvään mahonkirunkoiseen ostaisi aktiiveja, vaan siitäkin mielestäni saisi passiiveilla mahongin ominaisen tumman soundin paremmin esiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)