Aihe: Miksi jotkut raahaavat settinsä ulos kuvattavaksi?
1 2
Grabel
26.09.2006 22:21:30 (muokattu 26.09.2006 22:22:52)
Niin, ettäpä olen pitkään ihmetellyt sitä tyyliä, jossa skittakamat raahataan ulos, esim. ylipitkän nurmikon sekaan, jotta niistä sitten räpsitään kuvia? Ihan tuntuu siltä, että tässä olisi kyseessä joku "ideologia" tai jonkun tietyn koulukunnan kaverit :) Vai onko ulkona oleva hyvä valaistus syy moiseen toimintaan?
Rokkia rennolla asenteella!
Humanoid
26.09.2006 22:23:06
Luonnonvalo.
Sami / Ääniportti
saastara
26.09.2006 22:25:43
Luonnonvalo.

Kaunein valo kaikista.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Pnctocn
26.09.2006 22:41:15 (muokattu 26.09.2006 23:01:34)
Luonnonvalo.

ei ole soittaja sitten talvella niin kalpea.
"kun on isot pussit, on kiva pussailla"
jkauppin
26.09.2006 22:58:55
Valokuvia varten tarvitaan valoa... ja Suomessa sitä ei yleensä juuri esiinny. Jos vaihtoehdot ovat luonnonvalo ulkosalla tai sitten pokkarikameran "salamavalo", niin en ihmettele että roina päätyy pihalle.
Juustonaksu
26.09.2006 23:09:04
Valokuvia varten tarvitaan valoa... ja Suomessa sitä ei yleensä juuri esiinny. Jos vaihtoehdot ovat luonnonvalo ulkosalla tai sitten pokkarikameran "salamavalo", niin en ihmettele että roina päätyy pihalle.

Hyvä kamera ja laitteiden sijoittelu kotosallakin tuottaa melko maukkaita valaistuksia, jos vähän on kokeellista intoa ja tosiaankin se kertakäyttökameraa laadukkaampi pokkari. :) Pimeä huone, keltainen himmeähkö spotti jostain yläviistosta vaikkapa putkivahvistimen hehkuun yhdistettynä on kyllä aika lyömätön tunnelmakamakuva.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Mikael
26.09.2006 23:23:45

Kaunein valo kaikista on pikkuisen digikameran alitehoinen salama.
Siitä mistä aita on matalin...
kimurantti1
26.09.2006 23:27:21
Mä ihmettelen enemmänkin sitä, että jotkut näkee vaivaa roudatakseen kaikki kamansa kotiin ja käyttää aikaa paljonkin niiden sommitteluun, että saa räpättyä kuvan tänne nettiin :-) Eikö se ole kamarunkkausta parhaimmillaan/pahimmillaan? En mä ainakaan jaksaisi moista vaivaa nähdä saadakseni kaikki kamani samaan kuvaan. Mikäs siinä tietysti jos ne vain olisivat samassa paikassa, niin kyllähän niistä voi kuvan räpsäistä.
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
oiva tumpeloinen
26.09.2006 23:30:06
Mä ihmettelen enemmänkin sitä, että jotkut näkee vaivaa roudatakseen kaikki kamansa kotiin ja käyttää aikaa paljonkin niiden sommitteluun, että saa räpättyä kuvan tänne nettiin :-) Eikö se ole kamarunkkausta parhaimmillaan/pahimmillaan? En mä ainakaan jaksaisi moista vaivaa nähdä saadakseni kaikki kamani samaan kuvaan. Mikäs siinä tietysti jos ne vain olisivat samassa paikassa, niin kyllähän niistä voi kuvan räpsäistä.

Mä taas ymmärtäisin tuollaisen kuvan järjen vakuutusyhtiötä varten. On huomattavasti helpompi selittää omistavansa kaikki kamat, kun ne on samassa kuvassa.
kari10
26.09.2006 23:39:32
Luonnossa saa joskus hyviä otoksia aikaiseksi. Esmees tuo omassa kuvassa oleva Lespakin vinkkaa aurigossa aika nätisti.
jkauppin
26.09.2006 23:42:47
Luonnon keskellä soittimien herkkä kauneus pääsee oikeuksiinsa! Jne.
Les Fender
27.09.2006 00:43:39
Ha! Minä olen ehdottomasti tämän kolukunnan kasvatti... Syitä on esim. laiskuus. http://muusikoiden.net/dyn/users/7262.jpg Joutuisin näkemään enemmän vaivaa sisällä saadakseni edes tuollaisen kuvan kitarasta pasnalla kameralla. Tuohon jouduin vaivaamaan itseäni kävelemällä n.20 metriä=)
"Living is easy with eyes closed!"
kimurantti1
27.09.2006 00:47:55 (muokattu 27.09.2006 00:55:46)
Mä taas ymmärtäisin tuollaisen kuvan järjen vakuutusyhtiötä varten. On huomattavasti helpompi selittää omistavansa kaikki kamat, kun ne on samassa kuvassa.

Oikeassa olet, mutta mitä veikkaat, kuinka moni näiden kuvien näppääjistä ajattelee ottavansa niitä mahdollisia vakuusasioita varten? :-)
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
McNulty
27.09.2006 00:48:54
Pitäähän kamojen totutella rundailuun ja ulkonaoloon isojen stadikkakeikkojen takia :)
These pretzels are making me thirsty!
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
fox
27.09.2006 00:57:25

Asiallinen vastaus ekaksi: Perimmäinen syy on todella luonnonvalo. Aika tavalla saa nähdä vaivaa sisätiloissa, jos haluaa vastaavan tasoista kuvaa. Aina siel on jotain salaman tekemää flarea ja suttua.
Ja terävyysaluetta voi kasvattaa kunnon luonnonvalossa -> yksityiskohdat saa paremmin esille.
Eräs syy, miksi jopa liikkeet pitävät luonnonvalokuvista. Vaiva on kutakuinkin yhtä suuri tai jopa hieman isompi, jos sisäkuvia varten ryhtyy valoja justeeraamaan ja suodattimia haeskelemaan, ja sekin vielä, että kaikilla ei edes ole kalustoa moiseen, ulkokuvaa saa vähemmän pro-kapistuksillakin hyvää!

Asiaton vastaus sitten: minksvarten tuollasta täytyy kysyä... ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Les Fender
27.09.2006 01:04:47
Asiaton vastaus sitten: minksvarten tuollasta täytyy kysyä... ;)

Niin.. Pikemminkin monesti myyntilmoja katsellessa miettii miksi laittaa jotain kännykameralla otettua kuvaa jos ei siittä saa edes selvää esittääkö se traktoria vai kitaraa.
"Living is easy with eyes closed!"
fox
27.09.2006 01:10:22

Niin.. Pikemminkin monesti myyntilmoja katsellessa miettii miksi laittaa jotain kännykameralla otettua kuvaa jos ei siittä saa edes selvää esittääkö se traktoria vai kitaraa.

Toisaalta joissain tapauksissa on etu, jos kuvassa näkyy, kuin selvänäkijän uni, Harley Benton kaukaisena ja epätarkkana möykkynä treenikämpälle johtavassa ei-valaistussa betonikäytävässä. Muuten olen täysin samaa mieltä, jopa eräällä foorumilla oli joku tutkielma aiheesta, että kunnollisilla kuvilla saa jopa 12 prossaa paremman hinnan huutokaupan luonteisessa myynnissä (fleaBay) kuin noilla "toisenlaisilla"..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Chips
27.09.2006 01:52:53
Joo kyllä se on tuo luonnonvalo mikä pistää minut ulos kamojen kanssa. En vaan tykkää siitä salaman tuottamasta elottomasta kuvasta. Tosin eihän tuo mun kamera ole kovin kummoinen. Tiedä häntä sitten jos saisi jollain ammattivehkeillä räpsiä

http://muusikoiden.net/dyn/users/4913.jpg
Jucciz
27.09.2006 08:35:31
Luonnon keskellä soittimien herkkä kauneus pääsee oikeuksiinsa! Jne.

Aivan!

http://jucciz.com/kuvia/kitarat/tympeys.jpg

Ja tottahan se on, varsinkin kesäisin Suomessa ulkona on niin paljon valoisampaa, että sen luonnonvalon mielellään hyödyntää. :)
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Torniojaws
27.09.2006 08:44:43

Kaunein valo kaikista on pikkuisen digikameran alitehoinen salama.

Tai vaihtoehtoisesti ylitehokas, jolloin kuvan reunat ovat mustina ja keskellä ylivaloittunut valkoinen pallo :D Reunoissa sitten hiukan erottuu kuvan kohdetta.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)