Aihe: mikäs tele on kyseessä?
1
NYdoll
05.10.2006 22:41:56 (muokattu 05.10.2006 22:43:24)

http://www.youtube.com/watch?v=N6pfU9wli8g

Milläs telellä tuo Kramer soittelee? Kitarassa kun on kaksi humbuckeria ja kuitenkin telen lapa. Mun tietääkseni 70-luvun alun customeissa oli pelkästään kaulahumppari ja deluxemallissa taas straton lapa. Eli mikä tää on?
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless "Ostetaan straton tai telen kaula"
Kiinankeisari
05.10.2006 23:28:23
asiasta mitään tietämättömänä esitän villin veikkauksen: deluxen body tavallisen telen kaulalla.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
NYdoll
06.10.2006 00:20:14

Näin mää itekin päättelin, mut ajattelin, että jahka olen vain tietämätön ja tuollaista mallia on joskus ihan valmistettukin...
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless "Ostetaan straton tai telen kaula"
fox
06.10.2006 00:49:28

Näin mää itekin päättelin, mut ajattelin, että jahka olen vain tietämätön ja tuollaista mallia on joskus ihan valmistettukin...

Toki se voi olla "Parts-o-caster", on niit itekin tullu tehtyä, mutta katsomatta sitä videoo (ei tällä yhteydellä jaksa imuttaa) vois arvailla ainakin kolmea ihan hyllytavaramalliakin.. Fender American series Telecaster HH, American Deluxe FMT tai QMT, tai sitten uudempi (-72 vuoden mallinen) Tele Thinline. Se puoliakustinen..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Hotlicks
06.10.2006 08:05:06
Väittäsin. että toi on ihan perus 60's custom, ei siis deluxe tai 70's custom (sikäli kun on F ollensakaan), johon on asennettu humbuckerit jälkikäteen ja samalla lyöty LP-tyyppiset potikat ja uusi hiukan isompi pleksi. Tuossa kitarassa on reunalistat, joita ei noissa muissa ole. Lisäksi pleksi ei mene "yläsarveen" asti, eikä sieltä myöskään löydy tuota mikkikytkimelle jyrsittyä reikää.

Voi tietty olla jotain ihan muutakin. Jossain haastattelussa Kramer mainitsi esquiren, mutta jos se on tuo, niin aika rankasti on käyty ruhjomaan.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
NYdoll
06.10.2006 12:37:04

Thinline toi ei mun mielestä ole. Helvetin hieno kylläkin. Squierhan on alkanu tekemään kahen humpparin teleä nimellä custom '72. Saattaapi olla kyllä aika kuraa se malli. Ois vaan pirun hieno tollanen humbucker-tele, ei vaan iske se straton lapa yhtään mikä deluxessa on...
Freewheeler
06.10.2006 13:36:08
Väittäsin. että toi on ihan perus 60's custom, ei siis deluxe tai 70's custom (sikäli kun on F ollensakaan), johon on asennettu humbuckerit jälkikäteen ja samalla lyöty LP-tyyppiset potikat ja uusi hiukan isompi pleksi. Tuossa kitarassa on reunalistat, joita ei noissa muissa ole. Lisäksi pleksi ei mene "yläsarveen" asti, eikä sieltä myöskään löydy tuota mikkikytkimelle jyrsittyä reikää.

Voi tietty olla jotain ihan muutakin. Jossain haastattelussa Kramer mainitsi esquiren, mutta jos se on tuo, niin aika rankasti on käyty ruhjomaan.

Komppaan. Selkeesti alunperin 60-luvun Telecaster Custom valkoisilla reunalistoilla. Löytyy Fenderiltä uudelleenjulkaistuna Japanin ja USAn versioina, jos joku haluaa rouhia sellaisesta tuollaisen. Mä en.
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Freewheeler
06.10.2006 13:37:38
Siis mallimerkintähän oli 60-luvulla "Custom Telecaster".

http://www.guitarhq.com/fender/dcustel.jpg
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Tasapaino
06.10.2006 13:45:25
Squierhan on alkanu tekemään kahen humpparin teleä nimellä custom '72. Saattaapi olla kyllä aika kuraa se malli. Ois vaan pirun hieno tollanen humbucker-tele, ei vaan iske se straton lapa yhtään mikä deluxessa on...

Se on itse asiassa oikein käypä peli. Pitää vireen, soi akustisesti hyvin ja kaula reagoi hyvin säätöihin. Mikit eivät ole parhaimmat, mutta mitä voi odottaa kitaralta, joka maksaa hiukan yli 200€. Tosin on ne humbuckerit paljon paremmat kuin saman hintaluokan yksikelaiset. Toki noissa halvoissa on paljon eroja yksilöiden välillä ja mulla on käynyt varmaankin todella hyvä tuuri.
Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)