Aihe: Tremolo pedaali
1 2
The Duke
04.01.2006 16:10:58
Jees, eli olisi tuollainen tremolo pedaali hakusessa. Netistä olen löytänyt ainakin yhden varteenotettavan ehdokkaan Fulltonen Supra-Trem pedaalin.

Kokemuksia kyseisestä vermeestä?

Muita vaihtoehtoja olisi myös kiva kuulla, itselläni ei ole minkäänlaista hajua tremolo pedaaleista.

Tattis!
It's not another state of mind..It's another mind of state...
fridgebuzz
04.01.2006 16:15:10

Danelectron Tuna Melt, jos joku pistäisi metallikoteloon ja kunnon stompswitchin siihen (pikaviestiä kiitos jos onnistuu). Vaikka on ollut laudassa neljä vuotta ja toiminut ihan hyvin, alkaa ärsyttämään ne pienenpienet potikat.. :/ Loistavasoundinen tremolo, muista tremolopedaaleista ei ole itselläni kokemusta.
POISTETAAN: SÄRÖÄ!: Ibanez Modern Fusion, vaihto muihin pedaaleihin (tarjoa mitä tahansa), TARVITSEN BIGSBYN KAMMEN!
meitu
04.01.2006 16:16:55

Ostetaan Digitechin digidelay!! Laittakaa pikaviestiä.
apenaattori
04.01.2006 16:23:22
Mulla on Bossin tremolo. Sain kitaran kylkiäisenä isoisältäni. En minä kyllä sillä mitään tee. Kyllä toi Boss nyt ainakin sen parin kokeilukerran jälkeen ihan hyvältä perustremololta vaikuttaa.
"The harder you try the dumber you look."
sn
04.01.2006 16:39:28
http://www.4mspedals.com/tremulus.html

Tilaa tai tee itse. Tulnee halvemmaksi kuin Fulltone ja on uniikki ja omien mieltymysten mukaan kustomoitu.
"I find that ducks' opinions of me are very much influenced over whether or not I have bread." - Mitch Hedberg
Fonisoul_
04.01.2006 17:02:14
Eikö ketään muuta kiinnosta tremolo taptempo-ominaisuudella? Kun nuota tuntuu olevan äärettömän vaikea löytää, line6:n tonecore on tähän mennessä ainoa joka on vastaan tullut.

Ja multiefektit tietty...
Soul with the capital "S"...
Jag
04.01.2006 17:17:54

Ttu http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-183497.html

saat samalla kivan sivu-suhinan. Ainakin mulla. En tiiä onko vika sitten käyttäjässä.
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
Pnctocn
04.01.2006 18:23:40
Mulla on Bossin tremolo. Sain kitaran kylkiäisenä isoisältäni. En minä kyllä sillä mitään tee. Kyllä toi Boss nyt ainakin sen parin kokeilukerran jälkeen ihan hyvältä perustremololta vaikuttaa.

Sama täällä. Tremolo itsessään on hyvän kuuloinen ja sääntömahdollisuudet kohtalaisen hyvät; aallon muoto ja frekvenssi sekä efektin määrä (mutta esim. tap-tempoa ei ole). Lisäksi tuossa on ongelmana se että se syö volumea päällä ollessaan ja bypassissa signaalia (kuten muutkin bossin spedukkaat). Käytettynä 40-60e hintansa väärti, uutena harkitsisin. Aiemmin oli Schallerin tremukka, josta luovuin heikompien säätövarojen ja yleisen "huteruuden" vuoksi.
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
duane
04.01.2006 21:18:07
http://www.thomann.de/thoiw3_schaller_tremolo_prodinfo.html

eli legendaarinen schaller-molo... Tuon hankin itselleni sitten, kun aika jättää muovisesta soundtank-molosta...
Kyllä köyhän kannattaa ostaa halpaa, sillä halpa tulee kalliiksi ja kallis on aina laadukasta
julio
04.01.2006 21:37:48
Omistan myös Bossin tremolon. Ihan hyvä peli ollut. Riittävä mun käytössä. Ainakin noi bossit mitä mulla on ollut, ovat kestäneet kovempaakin käyttöä.
emmätiä - Fishbone Soldier #7
Wäiski
05.01.2006 00:03:51
Jos haluaa perinteistä perustremoloa, yksi varteenotettava vaihtoehto on Trex Tremster (http://www.custom-sounds.com/epages … e62741d94dcd0106b5+FI/products/1359) . Ei ihan halpa, mutta testini mukaan tosi hyvän kuuloinen.
The Duke
05.01.2006 15:35:18
Kenelläkään kokemuksia Electro Harmonixin "Pulsar" tremolosta?

Harmony Central sivuston kommentit olivat ainakin lupaavia (niin kuin lähes joka laitteesta) ja mielenkiinto heräsi. Paikallisissa kaupoissa ei tuota Pulsaria ole enkä viitsisi ihan sikaa säkissä ostaa.

Thomann myy 75e hintaan kyseistä vermettä.
It's not another state of mind..It's another mind of state...
Fonisoul_
05.01.2006 15:41:23 (muokattu 05.01.2006 15:42:10)
Kenelläkään kokemuksia Electro Harmonixin "Pulsar" tremolosta?

Kaverilla on tuommoinen (taitaakin olla torilla myynnissä nytten) ja aika monipuoliselta se tuntui ainakin rhodesin kanssa, kitaralla en kokeillut. Säädöt on kuitenkin perinteiset ja kattavat. Aika isokokoinen mötikkä muuten, saa olla pedaalilaudassa reilummin tilaa kuin jollekkin MXR-kokoiselle...

Edit: Tuota varmaan itse harkitsisin, jos en taptempoa haluaisi. Tuosta(kaan) sitä ei löydy.
Soul with the capital "S"...
MikeS
05.01.2006 15:58:29
Eikö ketään muuta kiinnosta tremolo taptempo-ominaisuudella? Kun nuota tuntuu olevan äärettömän vaikea löytää, line6:n tonecore on tähän mennessä ainoa joka on vastaan tullut.

Ja multiefektit tietty...

Cusack Audio -niminen putiikkifirma USA:ssa on valmistanut muutaman kuukauden ajan Tap-A-Whirl-nimistä ANALOGI-tremoloa jossa on tap tempo ja paljon muutakin jännittävää. Hintaa on aika paljon, mutta voin kyllä suositella lämpimästi. Hommasin sen heti itse ja olen ollut tyytyväinen. Tsekkaapa tuolta:

http://cusackmusic.com/?page=detail … ;type=Products&item=Tap-A-Whirl

Sama firma tekee tap tempo modauksia myös ZVEXin Seek Tremiin hintaan $100.
maza
05.01.2006 16:13:43

Mulla on itsetehty 70-luvun Pulsarin kopio. Tässä ei ole kuin nopeus- ja syvyyssäädöt ja chop-kytkin - en tiedä, miten tämä on verrattavissa nyky-Pulsariin.

Anyway, efekti itsessään ei kohise tai muuta ja toimii asiallisesti, varsinkin nopeammassa pulputuksessa. Chop-moodissa saa aikaiseksi melkoista takataka-meininkiä. Ainoa, mikä minusta ei ole tässä hirveän hyvä, on hidas ja pehmeä tremolo. Jotenkin tuntuu siltä, että soivan äänen pituus on liian pitkä hiljaiseen osaan verrattuna, tai jotain. Voi tietysti olla, että tässä on vaan joku tyrä.

Pääasiassa kuitenkin oikein varteenotettava vaihtoehto ja tuon reissuen monipuolisimmilla säädöillä varmaankin homma toimii hyvin. Kannattaa kokeilla.
Pluto
05.01.2006 16:38:32
behringer on paras mä olen soittanut sillä jo viistoista vuotta vaikka ne just tuli markkinoille. mulla on seittemän putkivahvistinta ja iso liuta vintage-efektejä silti behringer on paras. isi on kiva.
Dillon, you son of a bitch!
Jucciz
05.01.2006 17:08:25
Voodoo Lab. Toimii. Volumekompensaatio on kätevä lisä.
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
goose
05.01.2006 17:14:02
Pulsarille täydet pinnat, mutta kokoero ajoi minut väkisin VoodooLabin käyttäjäksi. Pulsarin voit hankkia vaikka täältä: http://www.uraltone.com/kauppa/

Nyt alkoi Cusack gas..
Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa..
Fin_Rocker
05.01.2006 17:19:13 (muokattu 05.01.2006 17:19:49)
McNulty
05.01.2006 17:43:50
EHX Pulsar on hyvä laite kun kaivataan perustremoloa. Toisaalta, joku voi toivoa tremoloon sitä Tap Tempoa mukaan myöskin.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)