haggi goira 08.10.2006 21:51:37 | |
---|
nii et voiks ne sillei liittää että vahvarin inputtiin piuha pedaali piuda 2.pedaali piuha 3.pedaali piuha 4.pedaali jne. ja sitte vika piuha kitaraan ku mulla on sellane vahvari mis ei oo ku kuuloke paikka ja input bändi ilman kitaraa ja rumpua on... ...en osaa oikein kuvailla sitä.. se ei ole mitään |
Hössö 08.10.2006 21:53:20 | |
---|
nii et voiks ne sillei liittää että vahvarin inputtiin piuha pedaali piuda 2.pedaali piuha 3.pedaali piuha 4.pedaali jne. ja sitte vika piuha kitaraan ku mulla on sellane vahvari mis ei oo ku kuuloke paikka ja input Kyllä voi. |
haggi goira 08.10.2006 22:00:10 | |
---|
missä järjästyksessä ku ostaisin wah wah:in chorus overdrive joku metal zone(behringer) ja distortion nii mihin järjästyksee bändi ilman kitaraa ja rumpua on... ...en osaa oikein kuvailla sitä.. se ei ole mitään |
haggi goira 08.10.2006 22:00:54 | |
---|
ku oon kuullu et ne pitäis olla järjästyksessä ettei mee sekasii bändi ilman kitaraa ja rumpua on... ...en osaa oikein kuvailla sitä.. se ei ole mitään |
Micolo 08.10.2006 22:04:55 | |
---|
missä järjästyksessä ku ostaisin wah wah:in chorus overdrive joku metal zone(behringer) ja distortion nii mihin järjästyksee Siis mitäh? Oot ostamassa overdriven ja kaks distortionia? oiskohan joku multilankku kätevämpi, varsinkin jos behringeriä oot ostamassa. Se, joka paikkansa menettää, se paikkansa menettää |
ekikoo 08.10.2006 22:07:30 (muokattu 08.10.2006 22:08:58) | |
---|
missä järjästyksessä ku ostaisin wah wah:in chorus overdrive joku metal zone(behringer) ja distortion nii mihin järjästyksee Voi ne laittaa mihin järjestykseen haluaa mutta kaikki yhdistelmät ei välttämättä kuulosta siltä mitä haetaan... Noista purkeista säröjen olis ok olla ensimmäisenä kitaran jälkeen, sitten wah ja lopuksi chorukset delayt yms. Jos käytät vahvarin omaa säröä niin choruksen olis hyvä olla efektilenkissä, jota nyt ei ole :S All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
Hössö 08.10.2006 23:14:03 | |
---|
Noista purkeista säröjen olis ok olla ensimmäisenä kitaran jälkeen, sitten wah ja lopuksi chorukset delayt yms. Muuten olen samaa mieltä, mutta eikös yleinen suositus ole, että ensimmäiseksi wahi, sitten vasta särö. Wahi on parhaimmillaan, kun siihen syötetään värittämätön signaali, pitää ainakin minun korvani mukaan paikkansa. |
ekikoo 09.10.2006 15:51:36 | |
---|
Muuten olen samaa mieltä, mutta eikös yleinen suositus ole, että ensimmäiseksi wahi, sitten vasta särö. Wahi on parhaimmillaan, kun siihen syötetään värittämätön signaali, pitää ainakin minun korvani mukaan paikkansa. Öh, noinhan se on, mitähän lie oon unelmoinut :P All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
Hössö 09.10.2006 16:37:18 | |
---|
Öh, noinhan se on, mitähän lie oon unelmoinut :P Ei kannata moisesta hätkähtää. Täällä m.netissä kun lueskelee, voi mieleen tulla ihan mitä vain:) |
Cujo 09.10.2006 16:39:16 | |
---|
"Frankly, my dear, I don't give a damn." |
tomukka 10.10.2006 01:10:28 (muokattu 10.10.2006 01:18:01) | |
---|
nii et voiks ne sillei liittää että vahvarin inputtiin piuha pedaali piuda 2.pedaali piuha 3.pedaali piuha 4.pedaali jne. ja sitte vika piuha kitaraan ku mulla on sellane vahvari mis ei oo ku kuuloke paikka ja input Pistää miettimään, että opetetaanko kouluissamme enää äidinkieltä lainkaan??? Älä hyvä "haggi goira" ota tästä kommentista itseesi, mutta ongelma on todellinen. Jogurttisukupolvi vaan ei jaksa välittää moisista muotoseikoista. Mutta asiaakin purnauksen jälkeen... Laittaisin efektit järjestykseen: Kitara->Wah->Chorus->Säröt->Vahvistin. Jos kaikua joskus hankit, niin laita se lenkin viimeiseksi, ennen vahvistinta. Minusta ainakin tämä olisi toimivin järjestys, mutta nämähän ovat makuasioita... |
Mordax 10.10.2006 07:06:28 | |
---|
Tuo wahin sijoiittelu riippuu ihan siitä mistä itse tykkää; esimerkiksi minulla on laudassa ainakin ekana säröt ja sitten vasta wahi. Näin wahin soundi on ärhäkämpi ja aggressiivisempi, kun taas ennen säröjä wah kuullostaa kevyemmältä ja herkemmältä. "Kukaan ei ole vielä vahingoittanut silmiään katsomalla asioiden valoisia puolia." |
duc 10.10.2006 07:28:30 | |
---|
Itse olen ajatellut jotenkin niin, että kun wahin laittaa säröpedaalin särön ja vahvistimen särön väliin, niin tällöin kumpikin särö vaikuttaa pedaalin ääneen vain vähän, ja tämä olisi siksi parempi paikka sille. Tilannehan on sitten eri jos kaikki särö tulee pedaalista ja vahvistin on puhtaalla kanavalla... |
hyllevi 10.10.2006 09:15:09 | |
---|
Pistää miettimään, että opetetaanko kouluissamme enää äidinkieltä lainkaan??? Älä hyvä "haggi goira" ota tästä kommentista itseesi, mutta ongelma on todellinen. Jogurttisukupolvi vaan ei jaksa välittää moisista muotoseikoista. Kielioppia opetetaan ehkä vielä 7. luokalla, mutta kukaan ei katso että oppilaat myös sen oppivat. |
Tasapaino 10.10.2006 12:48:12 | |
---|
Kielioppia opetetaan ehkä vielä 7. luokalla, mutta kukaan ei katso että oppilaat myös sen oppivat. En sitten tiedä kenen vika se on, ettei nuoria enää kiinnosta oppia kirjoittamaan. Jokaista lukiolaista se ainakin väkisinkin kiinnostaa, halusi tai ei. Amiksessa sen sijaan jotkut vielä opettelevat kirjoittamista samanlaisilla käsialakirjoilla kuin ekaluokkalaiset. Ei se sitten kai ole loppujen lopuksi nuoren oma vika, jos kotona, koulussa tai missään ylipäänsä ei teroiteta hyvän kielen merkitystä. Siinä onkin yksi syy, miksi täällä on hyvä laittaa kaverit ojennukseen. Sen lisäksi, että foorumia on tuplasti helpompi lukea, se auttaa myös heitä itseään. Työhakemuksessa ei katsota hyvällä yhdys sana virheitä, ei vaikka se olisi S. Iistijän siivousfirman alimpiin paskahommiin. Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille. |
Pnctocn 11.10.2006 08:18:11 (muokattu 11.10.2006 08:19:26) | |
---|
Jos ongelma onkin että: Kielioppia opetetaan ehkä vasta 7. luokalla. Mikäli aiot hommata tosiaan useamman noita säröpurkkeja, laittaisin ehdottomasti yhden wahin eteen ja yhden perään. Efektien sijoittelussa ei muutenkaan ole "vääriä" vaihtoehtoja, kokemus on tosin useimpia koulinut modulaaito ja kaikuefektit sijoittamaan ketjun loppupäähän. E:tuo amis/lukio vastakkainasettelu menee itselle vähän pitkäksi. "kun on isot pussit, on kiva pussailla" |