Askorbiinihappo 08.10.2006 15:58:48 | |
---|
Elikkäs olen alustavasti katsellut Jacksonin DK2L Dinkyä(olen vasuri)ja minua häiritsee se,että siinä on tallamikkinä Humbucker,ja keski-ja kaulamikkinä singlecoil.Nyt seuraa se kysymys:Onko mahdollista teettää ko.malliin sellainen operaatio,että kaula- ja keskimikki poistetaan,ja tilalle laitetaan Humbucker?Asun Hyvinkäällä,joten kitarakirurgien isä Ruokangas on tavattavissa.Jos kyseinen operaatio olisi mahdollinen,paljonko se tulisi maksamaan?Humbuckereiksi haluaisin EMG:in 81/60(surprizze!) humpparit,joten lisäkysymys paljonko NE maksavat?Lisäksi offtopiccina kysymys,että paljonko tulisi maksamaan,jos vielä vaihtaisi Jacksonin lisenssifloikan tilalle OIKEAN floikan,vasurina,luonnollisesti?Tulisiko halvemmaksi tilata koko roska Ran-Guitarsilta?Mikä on elämän pohjimmainen tarkoitus? Ajattelin vain kertoa,että minulla ei ole mitään järkevää sanottavaa |
Spike 08.10.2006 16:08:24 (muokattu 08.10.2006 16:09:50) | |
---|
Kaveri laitto Jacksonin PS-2:een kaulamikiksi humbuckerin, käytti soitinrakentajalla, joka jyrsi mikkikolon isommaksi. Eli onnistuu. e: kaulamikin koloa isonnettiin, keskimikin kolo sai jäädä paikalleen. Clearly motivated by an unholy alliance.
O: Single coil tai singlecoil-sized humbucker |
JuSu 08.10.2006 16:15:12 | |
---|
Onko mahdollista teettää ko.malliin sellainen operaatio,että kaula- ja keskimikki poistetaan.... paljonko tulisi maksamaan,jos vielä vaihtaisi Jacksonin lisenssifloikan tilalle OIKEAN floikan,vasurina,luonnollisesti? Nyt jarrua. Ei ole mitään järkeä ostaa uutta kitaraa ja tehdä siihen tuon koko- ja hintaluokan modauksia. Pelkät osat maksaa jo yli n. 500 euroa ja siihen työt päälle, varmaan tuolla 200-300 euron hujakoissa jos riittääkään... Tämä yhteensä on jo enemmän kuin mitä kitara maksaa uutena. Eli jos vain mahdollista, niin koita etsiä kitara, joka alunperin jo vastaa vaatimuksiasi paremmin. Varmasti vasurivaatimus kovastikin kaventaa tarjontaa, mutta n. 1000 euron budjetilla kyllä saa varmasti jo vaikka mitä, vasurinakin. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
momo 08.10.2006 16:17:27 | |
---|
Elikkäs olen alustavasti katsellut Jacksonin DK2L Dinkyä(olen vasuri)ja minua häiritsee se,että siinä on tallamikkinä Humbucker,ja keski-ja kaulamikkinä singlecoil.Nyt seuraa se kysymys:Onko mahdollista teettää ko.malliin sellainen operaatio,että kaula- ja keskimikki poistetaan,ja tilalle laitetaan Humbucker? Todennäköisesti ei tule kannattavaksi, kannataisi luultavasti etsiä suoraan hum/hum mikityksellä varustettu yksilö joka miellyttää. Toi vasuri on tietysti sellainen juttu että hyvää voi olla vaikea löytää. Asun Hyvinkäällä,joten kitarakirurgien isä Ruokangas on tavattavissa.Jos kyseinen operaatio olisi mahdollinen,paljonko se tulisi maksamaan? Mr. Ruokankaalle voi aina mailata/soittaa ja pyytää tarjouksen, ei maksa mitään. Koska tuo Jackson on pleksitön kitara, modaus voi tulla kalliiksikin jos ulkonäkö halutaan säilyttää säällisenä. Humbuckereiksi haluaisin EMG:in 81/60(surprizze!) humpparit,joten lisäkysymys paljonko NE maksavat?Lisäksi offtopiccina kysymys,että paljonko tulisi maksamaan,jos vielä vaihtaisi Jacksonin lisenssifloikan tilalle OIKEAN floikan,vasurina,luonnollisesti?Tulisiko halvemmaksi tilata koko roska Ran-Guitarsilta?Mikä on elämän pohjimmainen tarkoitus? Pienenä vinkkinä, esim. vinkkien hintatiedot ym. löydät kätevimmin googlettamalla, vähän oma-aloitteisuutta kiitos ;) Noiden hinnat löydät vaikka Thomannin tai Musamaailman sivuilta. Mikkien vaihto ei välttämättä maksa mitään toisen operaation yhteydessä, tai sitten muutaman kympin. Jos olet vielä uutta floikkaa pistämässä tilalle niin kannattaa miettiä onko todellakaan järkeä ostaa uutena kitaraa jota joutuu modailemaan hirveän paljon. Tai onko oikeasti tarvetta vaihtaa floikkaa, aito floikka maksaa reilustu yli 100 euroa uutena ja asennustyöt päälle... Liene kannattaisi testata käytössä se alkuperäinen ja vaihtaa myöhemmin jos siihen ehdotonta tarvetta on. Ran-guitarsilta voi (ja kannattaa) myös aina pyytää tarjouksen, mutta tuskin sekään halvaksi tulee. Toivottavasti tämä auttoi edes vähän. "Ennemmin juon itseni hengiltä kuin raitistun." |
oiva tumpeloinen 08.10.2006 16:17:30 | |
---|
Onko mahdollista teettää ko.malliin sellainen operaatio,että kaula- ja keskimikki poistetaan,ja tilalle laitetaan Humbucker? On mahdollista teettää tuommoinen. Täytetään vain keskimikin paikka ja jyrsitään lisätilaa kaulamikille. Sitten siihen päälle tietenkin maalaushommat yms.... Asun Hyvinkäällä,joten kitarakirurgien isä Ruokangas on tavattavissa.Jos kyseinen operaatio olisi mahdollinen,paljonko se tulisi maksamaan? Tuossa hommassa on paljon käsityövaiheita, ja se on aika tyyristä. Useampia satasia sanoisin lonkalta, Ruokangas itse kuitenkin varmastikin kertoo sulle pitävimmän tarjouksen. Humbuckereiksi haluaisin EMG:in 81/60(surprizze!) humpparit,joten lisäkysymys paljonko NE maksavat? Taitaapi olla uutena bout 200 euroa. Käytettynä näkee hintahaitarissa 120-150 euroa. Yhtenä ehdotuksena voisi ehdottaa noita EMG:n HSS-settejä. Itse mikit olisi vähän kalliimmat, mutta huomattavasti halvempi vaihtoehto puutöihin verrattuna. Lisäksi offtopiccina kysymys,että paljonko tulisi maksamaan,jos vielä vaihtaisi Jacksonin lisenssifloikan tilalle OIKEAN floikan,vasurina,luonnollisesti? Jos talla menee vanhojen tappien paikalle, niin vaihto maksaa pelkästään tallan hinnan. Taitaapi OFR olla jotain 250-300 euroa? Jos ei sovi, niin sitten pitää vielä paikata vanhat reiät ja porata uudet. Siihen päälle taas maalaushommat yms. mutta niistähänei ole liikaa ongelmaa, jos meinaat noita mikkikoloja suurennella. Ei varmastikaan maksa hirveaästi enempää. Tulisiko halvemmaksi tilata koko roska Ran-Guitarsilta? Melko samoihin hintoihin varmastikin päästään molemmilla tavoilla. Tosin toisella tavalla sulla on täysin omien specsien mukaan rakennettu keihäs ja toisella vain modattu vanha raasku. Mikä on elämän pohjimmainen tarkoitus? Ei ainakaan tämä. |
Ze Kink 08.10.2006 16:18:17 | |
---|
Kaveri laitto Jacksonin PS-2:een kaulamikiksi humbuckerin, käytti soitinrakentajalla, joka jyrsi mikkikolon isommaksi. Eli onnistuu. e: kaulamikin koloa isonnettiin, keskimikin kolo sai jäädä paikalleen. Jep, onnistuuhan se. Osta sellainen upgrade -malli sitten. Siinä tosin on jo valmiiksi hyvät Duncanit, mutta jos Emg:itä tekee mieli, niin niistä Duncaneista saa enemmän massia. Ja upgradessa on parempi talla sitten myöskin. Ja tosiaan, järkevämpi vaihtaa se vasta sitten kun se ei pidä virettä. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi! |
Ziggy Bubba 08.10.2006 16:19:41 (muokattu 08.10.2006 16:19:47) | |
---|
Ibanezilta löytyy suht vastaava laadukas japsi-kapula valmiiksi kaulahumpparilla varustettuna, nykyään tottelee nimeä RG1570L. Jos törmäät käytettynä RG570:seen, se on sama kapula hieman eri tallalla... Molemmat on oikein päteviä hevikeppejä. RG570L löytyy nääs kokoelmista :) www.mikseri.net/sigkk My musique |
Ze Kink 08.10.2006 16:21:22 (muokattu 08.10.2006 16:26:43) | |
---|
Ibanezilta löytyy suht vastaava laadukas japsi-kapula valmiiksi kaulahumpparilla varustettuna, nykyään tottelee nimeä RG1570L. Jos törmäät käytettynä RG570:seen, se on sama kapula hieman eri tallalla... Molemmat on oikein päteviä hevikeppejä. RG570L löytyy nääs kokoelmista :) Suosittelen tätä kyllä. Ja tuo tallahan on yhtä hyvä kuin OFR. E: Ja tosiaan, jos Jaska on valintasi, niin mieti kanssa sitä HSS -settiä tai HS -settiä. Hyvin näyttää Latvalakin moisella pärjänneen: http://koti.welho.com/ssallane/stone/gfx/Soundi12-1991.jpg -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-Toi! |
Askorbiinihappo 08.10.2006 16:24:29 | |
---|
Nojoo,ehkä se RAN on paras vaihtoehto.Mites siltä Dariuszkselta(helppo sana) vois kysellä hintoja? Ajattelin vain kertoa,että minulla ei ole mitään järkevää sanottavaa |
Ze Kink 08.10.2006 16:27:02 | |
---|
Nojoo,ehkä se RAN on paras vaihtoehto.Mites siltä Dariuszkselta(helppo sana) vois kysellä hintoja? Quotella. Varaa sitten vähintään 2000e. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-Toi! |
Räbbänä 08.10.2006 16:48:59 | |
---|
Nojoo,ehkä se RAN on paras vaihtoehto.Mites siltä Dariuszkselta(helppo sana) vois kysellä hintoja? No mikäs REK (tai joku muu sellanen) guitars on? Eikös se tee kitaran hieman halvemmalla kuin RAN? Edit: Viikonlopun aikaiset kirjoitukset voi pistää kuumehoureilun piikkiin. "Hattu pois päästä!" |
Askorbiinihappo 08.10.2006 18:41:03 | |
---|
Ja minä kun luulin että RAN Guitars teettäisi ko.speksikitaran n. 1500 euroon? Ajattelin vain kertoa,että minulla ei ole mitään järkevää sanottavaa |
Invader 08.10.2006 18:45:36 (muokattu 08.10.2006 18:45:57) | |
---|
Ja minä kun luulin että RAN Guitars teettäisi ko.speksikitaran n. 1500 euroon? Jos haluat tuota DK2:sta spekseiltään vastaavan kitaran Ranilta, niin erittäin suurella todennäköisyydellä lähtee tuohon 1500 euroon. Tai sitten ei.. |
Askorbiinihappo 08.10.2006 18:51:50 | |
---|
Entä jos muuttaisi skaalan 24.75:n ja EMG:it tilalle?Tulisiko koko paskalle hintaa yli 2000 euroo? Ajattelin vain kertoa,että minulla ei ole mitään järkevää sanottavaa |
saastara 08.10.2006 18:55:11 (muokattu 08.10.2006 18:55:27) | |
---|
Entä jos muuttaisi skaalan 24.75:n ja EMG:it tilalle?Tulisiko koko paskalle hintaa yli 2000 euroo? Epäilen erittäin vahvasti.. Pahimpia hinnannostajia ovat enemmänkin nuo eksoottiset puut, bindingit ymv romut. Eiköhän tuo kepukka budjettiin mahdu. Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
Invader 08.10.2006 18:57:55 | |
---|
Ihan mutua taas, mutta veikkaan ettei skaalamuutokset ja mikkivalinnat vaikuta kuin korkeintaan muutaman kympin. Hintaero tulee korkeintaan siitä että EMG:t on hieman kalliimpia kuin Duncanit. Skaalalla en uskoisi olevan mitään väliä (baritoniskaalat poislukien). Tai sitten ei.. |
Askorbiinihappo 08.10.2006 18:59:31 (muokattu 08.10.2006 19:02:01) | |
---|
Epäilen erittäin vahvasti.. Pahimpia hinnannostajia ovat enemmänkin nuo eksoottiset puut, bindingit ymv romut. Eiköhän tuo kepukka budjettiin mahdu. Kiitos,nyt on taas lisä(teko)syitä elää!*menee ulos tanssimaan tiputanssia banaanit korvissa ja ananakset käsissä,ja julistamaan hallelujaa* HUOM!:lisäkysymys:jos vaihtaa tuon lisenssifloikan tilalle oikean Floyd Rosen(siis sellaisen joka nousee ja laskee,eli ei pelkästään tremolo),niin mennäänkö vieläkään yli 2000 eemelin? Ajattelin vain kertoa,että minulla ei ole mitään järkevää sanottavaa |
Hiku 08.10.2006 19:06:40 | |
---|
HUOM!:lisäkysymys:jos vaihtaa tuon lisenssifloikan tilalle oikean Floyd Rosen(siis sellaisen joka nousee ja laskee,eli ei pelkästään tremolo),niin mennäänkö vieläkään yli 2000 eemelin? Ei taida Ranilla olla käytössä, kuin Schalleria ja OFR:ää, jotka ovat parhaimmasta päästä. Joten ei taideta mennä vieläkään yli 2000e:n. Kannattaa itse laittaa Ranille postia ja kysyä, näin saat tarkemmat hinta-arviot. Minu pea on nûrimeelne ja sin pea on vihmauss. |
saastara 08.10.2006 19:11:53 | |
---|
HUOM!:lisäkysymys:jos vaihtaa tuon lisenssifloikan tilalle oikean Floyd Rosen(siis sellaisen joka nousee ja laskee,eli ei pelkästään tremolo),niin mennäänkö vieläkään yli 2000 eemelin? Tuskin se, että isketään 1,5 k-euron kitaraan kiinni 250€:n talla nostaa hintaa yli kahden tonnin.. :) Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
Ze Kink 08.10.2006 20:19:16 | |
---|
Entä jos muuttaisi skaalan 24.75:n ja EMG:it tilalle?Tulisiko koko paskalle hintaa yli 2000 euroo? Anteeksi, mutta miksi hitossa 24.75" skaala superstratoon? -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-Toi! |