Bentley 03.09.2006 23:32:26 | |
---|
Olen varmaankin hankkimassa Voxin Tonelab SE floorpedua ja sille pitäisi löytää vahvistin ja kaappi. Sitä ei varmaan suoraan onnistu kytkemään 4x12 kaappiin kiinni suoraan eli se tarvitsisi välille vahvistimen? Onko tämä järkevä vaihtoehto vai olisiko syytä hommata suoraan joku kitaravahvistin? For those who can't be without the music! |
masterhat 03.09.2006 23:36:17 (muokattu 03.09.2006 23:36:40) | |
---|
Olen varmaankin hankkimassa Voxin Tonelab SE floorpedua ja sille pitäisi löytää vahvistin ja kaappi. Sitä ei varmaan suoraan onnistu kytkemään 4x12 kaappiin kiinni suoraan eli se tarvitsisi välille vahvistimen? no totta munassa tarvitset:) kaappi vain toistaa ääntä, ensin jonkun pitää vahvistaa se; eli juurikin vahvistimen..:) Edit': tulipas laitettua vitun tyhmiä hymiöitä Tehotyttö95 |
Bentley 03.09.2006 23:37:03 | |
---|
no totta munassa tarvitset:) kaappi vain toistaa ääntä, ensin jonkun pitää vahvistaa se; eli juurikin vahvistimen..:) Edit': tulipas laitettua vitun tyhmiä hymiöitä Juu, eli millasia vahvistima olisi tarjolla jota kannattaisi harkita? For those who can't be without the music! |
masterhat 03.09.2006 23:40:15 | |
---|
no jos meinaat 4x12 kaappia, ja soundit poimia tonelabista, niin mä suosittelisin 1-kanavaista noin 50wattista putkistyrkkaa. jos taas haluat myös vahvistimesta säröjä, niin silloin ehdottomasti 2-kanavainen (vähintään). täällä on keskusteltu viimeaikoina todella paljon styrkkareista, joten kokeileppa haulla, varmasti löytyy paljon hyödyllisiä vinkkejä Tehotyttö95 |
Werihukka 04.09.2006 00:27:58 (muokattu 04.09.2006 00:28:11) | |
---|
Niin tai sitten pääteaste ja sille kaappi. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
masterhat 04.09.2006 00:30:31 | |
---|
Niin tai sitten pääteaste ja sille kaappi. juurikin näin Tehotyttö95 |
Werihukka 04.09.2006 00:32:53 | |
---|
Pelkkä pääteaste ei väritä sitä mallintavan soundia samanlailla kun ihan nuppi. Mutta jos mallintavan soundit on muuten ihan perseestä, niin sillon kannattaa värittää sitä soundia jollain toisella etusella ja mieluiten putki-sellaisella. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
zuppermuhle 04.09.2006 00:34:16 (muokattu 04.09.2006 00:35:15) | |
---|
M.A.C.H.O #18 "AI LAID!" |
Werihukka 04.09.2006 00:37:46 | |
---|
Imo, paras mallintava soundi lähtee niin, että pidetään sen digitaalisen mallintavan äänenvoimakkuus todella pienellä ja nostetaan sitä volaa analogisesti nupin etusella tai vaikka erillisellä etuasteella, jos ei muuta. Digitaaliset kovat äänenvoimakkuudet särkee ihan älyttömästi ja ne kuulostaa paremmilta, mitä pienemmällä ne on. En sitten osaa tälle mitään teoriaa selittää, mutta näin se käytännössä on paremmalta kuulostanut. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
joukov 04.09.2006 02:48:59 | |
---|
"Paul Stanley: Live To Win - 10/10" |
JuSu 04.09.2006 08:02:37 | |
---|
Niin tai sitten pääteaste ja sille kaappi. Tästä ajatuksesta mä lähtisin liikkeelle. Tarviiko sen päätteen sitten olla putkivehje, vai riittääkö trankkupeli, sen määrää korva ja kukkaro. Eli onko siitä putkipäätteestä niin paljon (jos lainkaan) lisäetua, että siihen kannattaa panostaa rahallisesti enemmän. Mainittu Crate Powerblock on varsin mielenkiintoinen ja kukkaroystävällinen tapaus. Jos mun pitäisi nopeasti saada edulliennen pääte, niin tämä olisi aika kärkisijoilla. Kun itse hain päätettä Pod Xt:n kaveriksi, yllätyin miten paljon trankkupäättedenkin välillä on soundieroja, joten korvaa kannattaa käyttää. Monet ovat löytäneet hyviä soundeja ihan tavallisella PA-päätteelläkin. Näitä saapi edullisesti wattimäärään nähden. Pääte on sitten kuitenkin vain puoli ruokaa. Kaappi vaikuttaa soundiin vähintäänkin yhtä paljon, joten sen valintaan kannattaa myös kiinnittää huomiota. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
zuppermuhle 04.09.2006 14:40:18 | |
---|
Mistäs lähtien Powerblockissa on ollut putket sisällä? Ai sori. Muistelin että tuossa olisi ollut putkia mutta voihan se transistorivahvistinkin olla D-luokkainen tjsp. M.A.C.H.O #18 "AI LAID!" |
Bentley 07.10.2006 01:30:56 | |
---|
Tuli sellanen vielä mieleen että jos en hommaiskaan 4x12 kaappia vaan 2x12 niin kuinka järkevä olisi hommata esim. 2 erillistä 1x12 kaappeja? Esim. jos hommaisin tonelab se:n, powerblockin ja 2 tällaista: http://www.thomann.de/thoiw3_crate_gt112sl_gitarrenbox_prodinfo.html En tiedä sitten kuinka hyötyä kahdesta kaapista olisi muuten kuin stereokäytössä. Roudaus olisi kyllä myös helpompaa ja tarvittaessa ottaisi toisenkin kaapin käyttöön. For those who can't be without the music! |
JuSu 07.10.2006 10:32:48 | |
---|
4x12 kaappia vaan 2x12 niin kuinka järkevä olisi hommata esim. 2 erillistä 1x12 kaappeja? Soundipuolesta: Noissa on kaikissa erilainen soundi. Hanki se joka kuulostaa parhaalta. Käytännöllisyydestä: 2x12" on musta paras kompromissi. Jos mun pitäisi omistaa vain yksi kaappi, olisi se ehdottomasti 2x12". Riittävän iso soundi, mutta silti suht' helppo roudattava, pystyy kantamaan yksin. Uutena en lähtisi ostamaan noita 1x12" kaappeja, noiden hinnalla saa oikeasti hyvän 2x12" kaapin käytettynä. En tiedä sitten kuinka hyötyä kahdesta kaapista olisi muuten kuin stereokäytössä. Roudaus olisi kyllä myös helpompaa ja tarvittaessa ottaisi toisenkin kaapin käyttöön. Stereokäyttö on kitaran kanssa ihan yksi tyhjän kanssa, mun mielestä. Harvassa paikassa kuulijat sijouttuvat niin, että siitä on enemmän iloa kuin haittaa. Joku ping pong delay vaikka: Keskellä olijat kuulevat hyvin, reunoilla ihmetellään kun ei kuulla toiselta puolelta tulevaa signaalia. Ja 95% keskivertokuulijoista ei ymmärrä hienojen stereoefektiesi päälle yhtään mitään. Suurin etu, mitä itse olen kokenut stereosetuppista olevan, on se, että voit käyttää kahta kaappia ja säätää niiden volumea toisistaan riippumatta. Esim. keikalle voi ottaa kaksi kaappia, sen pääkaapin, olkoon sitten vaikka 4x12", ja toisen pienemmän itselle monitoriksi. Lavalla voit sitten säätää pikkukaapin volumea sotkematta salimiksausta tai lavasoundia. Tosin Power Blockissa ei käsittääkseni olekaan erillisiä volumeja kanaville. Muutenkin 1x12" kaapeista nimimerkki Kivi sanoi kerran hyvin (kyseessä Marshall 1912), että vaikka noita laittoi kaksi, niin soundi oli silti pieni, se vain tuli lujempaa. Summa summarum: Mun suositus on ostaa käytettynä laadukas 2x12" kaappi. Vaihtoehtoisesti voi ostaa jonkun halvemmankin, ja vaihtaa siihen sitten laatuelementit. Homma onnistuu varmasti n. 400 euron kaappibudjetilla. Mutta tämä tietty sitten on vain mun mielipide. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Alphie 07.10.2006 11:26:42 | |
---|
Jos mallintavasta otat kaikki soundit niin se Craten pieni putkipäätevahvistin voisi olla ihan hieno. Siis se joka ei näyttänyt kitaranupille. EDIT: Siis powerblock. http://www.thomann.de/thoiw3_crate_cpb150_powerblock_prodinfo.html Taitaa vaan olla, että tossa Cratessa ei oo muuta kuin särökanava? Eli ei sais cliinejä. Mietin vaan miten noitten mallinosten kanssa sitten. |
JuSu 07.10.2006 11:32:10 (muokattu 07.10.2006 11:32:37) | |
---|
Taitaa vaan olla, että tossa Cratessa ei oo muuta kuin särökanava? Eli ei sais cliinejä. Mietin vaan miten noitten mallinosten kanssa sitten. Siinä on yksi kanava, jonka voi säätää puhtaaksi tai sitten gain -potikkaa kaakontamalla potkaista särölle. Mutta jos vehjettä käytetään erillisen etusen kanssa, niin (yleensä) Power Blockin oma etuaste ohitetaan kytkemällä ulkoinen etuaste efektilenkin paluuseen. Tällöin PB:stä on signaaliketjussa vain pääte, eikä sen omalla etuasteella ole mitään vaikutusta soundiin. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Twinkle 07.10.2006 11:32:35 (muokattu 07.10.2006 11:32:56) | |
---|
Taitaa vaan olla, että tossa Cratessa ei oo muuta kuin särökanava? Eli ei sais cliinejä. Mietin vaan miten noitten mallinosten kanssa sitten. ööh... eikös siinä ole sekä masteri että gaini? Jos gainia ei väännä mutta masteria vääntää, soundi pysyy puhtaana. EDIT: Kuolin 15 sekuntia. |
Bentley 07.10.2006 15:22:04 | |
---|
Siinä on yksi kanava, jonka voi säätää puhtaaksi tai sitten gain -potikkaa kaakontamalla potkaista särölle. Mutta jos vehjettä käytetään erillisen etusen kanssa, niin (yleensä) Power Blockin oma etuaste ohitetaan kytkemällä ulkoinen etuaste efektilenkin paluuseen. Tällöin PB:stä on signaaliketjussa vain pääte, eikä sen omalla etuasteella ole mitään vaikutusta soundiin. JuSu Jusulta tuli hyvää infoo, kiitos siitä. Taidan varmaanki hommata 2x12 kaapin. 4x12 ehkä voi meikäläisen käyttöön olla liian iso. Tosin mulla ei oo kokemusta isommista keikoista kuin klubikeikoista. Tuotakin mietin että kannattaisko laittaa tonelab SE kiinni siitä edestä powerblockiin vai sit kierrättää se efektilenkin kautta mutta todennäkösesti se on paras efektilenkin kautta kierrättää koska soundit tulis olemaan täysin pedaalista. Mulle paikallisen musaliikkeen myyjä ehdotti että voisin jonku ibanezin 2x12 kaapin hankkia. Sellasen saisi johonki alle 300euroon. Mahtaakohan ibanezin kaapit olla millasia? For those who can't be without the music! |
Roksennus 07.10.2006 18:59:44 | |
---|
tai sit hankit vain suoraan ton voxin ad120vt combon... "Time's never wasted when you're wasted all the time!" |
Bentley 07.10.2006 19:28:40 (muokattu 07.10.2006 19:43:01) | |
---|
tai sit hankit vain suoraan ton voxin ad120vt combon... Sit mulla olis vaan 1x12 kaappi ja tuon lisäksi pitäis hommata se isompi floorboardi. Edit: vai onko tuo sittenki 2x12? edit2: typot For those who can't be without the music! |