Aihe: Kahden pedaalilaudan yhdistäminen
1
JoKo
14.10.2024 20:21:28
Moi! Mulla on pieni pedaalilauta missä on viritin, särö ja kaiku millä pärjään suurimman osan keikoista. Yhdessä kokoonpanossa tarvitsen näiden lisäksi modulaatioefektejä yms. joille ajattelin tehdä toisen laudan. Nämä pitäisi kytkeä ensimmäisen laudan särön ja kaiun väliin. Onko tähän mitään elegantimpia ratkaisuja kuin irtopiuhat?
nightbird
14.10.2024 22:14:52 (muokattu 14.10.2024 22:15:43)
JoKo: Moi! Mulla on pieni pedaalilauta missä on viritin, särö ja kaiku millä pärjään suurimman osan keikoista. Yhdessä kokoonpanossa tarvitsen näiden lisäksi modulaatioefektejä yms. joille ajattelin tehdä toisen laudan. Nämä pitäisi kytkeä ensimmäisen laudan särön ja kaiun väliin. Onko tähän mitään elegantimpia ratkaisuja kuin irtopiuhat?
Pärjää yhdellä TRS piuhalla kun tekee siihen lautaan jossa tuo särö ja kaiku on
kytkimelllisen insertti-jakin stereojakista noiden purkkien väliin.. Toisesta laudasta sitten vastaava trs ulostulo jossa näkyy ketjun input ja output.
erty
14.10.2024 22:38:53
Tai sit joku valmis true bypass looper särön jälkeen, mihin syötät kakkoslaudan aina tarvittaessa jos ei ite osaa askarrella. Kantsii valita joku missä on jakit ylhäällä niin on helpompi lisätä kakkoslauta kiinni, esim. käytettynä Little Lehle tai joku muu huokeempi purkki. En tiedä tarkotatko kaiulla reverbiä vai delaytä, mut aina voi miettiä et onks sillä nyt niin suurta merkitystä vaikka modulaatiot tulis niiden jälkeen. Syntyyhän klassissa Fenkun styrkkareissakin tremolo reverbin jälkeen.
fridgebuzz
15.10.2024 07:37:03

JoKo: Onko tähän mitään elegantimpia ratkaisuja kuin irtopiuhat?

Mä tekisin vaan raa'asti yhden isomman pedaalilaudan ja miettisin järjestyksen siihen. Samalla ehkä päivittäisin mahdollisia huonoja sähköjä ja paskoja piuhoja. Jos haluaa mennä vielä astetta elegantimmaksi, hommaa jonkun loop switcherin (mulla on Palmerin Octobus, enemmänki ohjelmoitavia on mutta ne on jo satasien kamppeita) ja tarpeeksi ison laudan että switcher mahtuu lautaan ja vetää kaiken sen kautta.
JoKo
15.10.2024 11:22:13
Kiitoksia! Varmaan tuollainen inserttijohto on paras ratkaisu mulle. Siihen pienempään lautaan ei näet mahdu enempää pedaaleita. Yhden isomman laudan taktiikassa on tietty etunsa mutta en haluaisi kantaa mukana ylimääräisiä pedaaleita turhaan silloin kun en niitä tarvitse.
McNulty
15.10.2024 14:21:39
JoKo: Kiitoksia! Varmaan tuollainen inserttijohto on paras ratkaisu mulle. Siihen pienempään lautaan ei näet mahdu enempää pedaaleita. Yhden isomman laudan taktiikassa on tietty etunsa mutta en haluaisi kantaa mukana ylimääräisiä pedaaleita turhaan silloin kun en niitä tarvitse.

Minkälainen pedaalilauta oli käytössä (siis tämä pienempi)? Mahtuuko sen alapuolelle jokin pieni purnukka toimittamaan erillisen loopin virkaa?

Eli signaaliketju menisi: Pedaali 1 --> Pedaali 2 --> alapuolinen looper/switcher (reititys suoraan pedaalille 3 tai kytkimen ollessa toisessa asennossa reititys ulos ja takaisin sisään) --> Pedaali 3 --> Pedaali 4

Ei vaadi kovinkaan kummoista rasiaa, olisi piilossa ja suojassa laudan alapuolella. Sopivalla kytkimellä (Esim. purnukan reunassa) välttyy myös vahingossa kytkemiseltä päälle tai pois. Pedaltrainit, Rockboardit, Templet, Bentonit, Soulmanit yms. laudat ainakin tukisivat tätä menetelmää. (No, ehkä PT Nano vähän ahdas jos laudan alla jo virtalähdekin jemmassa, mutta mutta...)
moving in stereo
Sammo
15.10.2024 14:29:44
Mulla on laudassa insertti-boksit heti kompuran jälkeen ja toinen ennen loopperia ja reverbiä. Muistaakseni viisi tavallista jakkia ja yksi kytkimellinen, boksi, google ja vähän pähkäilyä. Itellä saa myös virran otettua noista.

Itellä särö de jour menee ekaa looppiin (voi vaihdella mielen mukaan) ja tokaan looppiin Super Ego ja delay joita en käytä kun ambient-hommissa. Toimii varmasti sateliittilaudankin kanssa
This is on a whole other level. Its level one.
JoKo
19.10.2024 11:15:46
Minkälainen pedaalilauta oli käytössä (siis tämä pienempi)? Mahtuuko sen alapuolelle jokin pieni purnukka toimittamaan erillisen loopin virkaa?

Se on juurikin pedaltrain nano. Kyllä sinne saattaa mahtua kun oikein tiivistää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)