kalleboy 11.10.2006 15:15:21 | |
---|
Otsikon mukaista putkinuppia oon käytettynä ostamassa 2x12" kaapin kanssa. Toi on 80-luvun lopun/90-luvun alun modeli, eli oisko ollu el83 -putkilla. Minkätyyppisiä saundeja ootte saanu tosta irti? Monet sanoo että toi on hevimiesten kaappi, mutta ite en tarttis kovin heviä saundia.."rankimmillaan" tartten semmosta ac/dc rosoa tai gnr murinaa. Myös hyvät kliinit ois hyvä olla. Laittakaa käyttökokemuksia ym. ko. laitteesta. Kiitos! "You're the way, the truth and the life" |
Bookkeeper 11.10.2006 17:29:44 | |
---|
Mulla oli ko. nuppi GT:n EL-34 putkilla ja Laneyn 4X12 kaapilla. Kyllä siitä kunnon murina irtosi, ja puhtaasta kanavasta tykkäsin myös (huomattavasti parempi kuin esim. perus JCM-800 Marsuissa). Sen lisäksi säätönupukat, EQ ja lead/rhythm switch oikeasti vaikuttivat soundiin. Hurjista hurjin hevimies saattaisi kaivata lisää säröä, ellei kepissä sitten ole super hyper distortion tyylistä mikitystä. Kannattaa tietysti kokeilla ennen ostamista, mutta kuvauksesi perusteella "Karvan" pitäisi olla mainio valinta. |
-Prokitaristi- 12.10.2006 17:56:19 | |
---|
Minkä hintaisia nuo yleensä suurinpiirtein on? En kyllä käytettynä nähnyt kovin montaa... |
Rypsolisti 12.10.2006 18:23:14 | |
---|
Minkä hintaisia nuo yleensä suurinpiirtein on? En kyllä käytettynä nähnyt kovin montaa... Nuppeja on mennyt paljon 300-400 euroon. |
-Prokitaristi- 12.10.2006 19:03:19 | |
---|
Nuppeja on mennyt paljon 300-400 euroon. Oletan, että tuo on melkoisen halpa hinta/laatusuhteeltaan? |
Bookkeeper 12.10.2006 19:26:24 | |
---|
Oletan, että tuo on melkoisen halpa hinta/laatusuhteeltaan? Jos hinnat tosiaan pyörii 300-400 juron kieppeillä, niin yep. |
Aki 16.10.2006 01:23:58 | |
---|
Kivoja pelejä nuo on. Niitä on tehty 6L6:silla ja EL34:silla. 6L6:silla ilmeisesti vain ne kaikista vanhimmat, tolex-pintaiset, karvapintaiset on sitten EL34:silla. Veikkaan että tykkäisit, ei se nyt niin hirveän hevi ole, löysin siitä itselleni hyvät bluesit. Mutta todella monipuolinen vekotin. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
kimurantti1 16.10.2006 10:56:53 | |
---|
Hemmetti että tulee paha GAS joka kerta kun tämä nuppi 400 euron hintoineen nousee esille jossain. Ja mä en ole ikinä edes kokeillut sitä.. Eikös tämä ole sama jota Steve Vaikin aikanaan käytti? Pitää varmaan jossain vaiheessa alkaa metsästää tuota ja vaikka jotain halpaa 1x12- tai 2x12-kaappia kaveriksi. Onko se graafisella eq:lla varustettu malli juuri x-100b, ja x-100a:ssa ei ole eq:a? vai miten päin tää menee? Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
Antti1 16.10.2006 11:06:59 | |
---|
Vai käytti tätä graafisella equlla varustettua mallia (b kait, en oo ihan 100% varma) joskus flex-ablen aikoihin. Tossa saattaa olla vähän ehkä ohkainen soundi nykyiseen metallitykittelyyn, mutta hintaluokassaan aivan lyömätön laite. Mä joskus missasin yhdet kaupat, joissa ois tuo nuppi ja vastaavan sarjan 4x12" kaappi lähtenyt 450€. Sisällä oli melko uutta putkea ja täysin toimiva laite. Oli päivästä, tai parista kiinni etten saanut rahoja kokoon. Jälkeenpäin on vähän harmitellut... Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
Lonesome 16.10.2006 11:12:37 | |
---|
Bändikaveri osti v. 1988 alussa comboversion tuosta. Tyyppiä en muista, mutta graafinen eq siinä oli/on ja just nuo el34-putket (vanhemmat 6L6-mallit ei niin nannalta kuulostaneet jos jotain muistan). Hieno peli, sekä puhtaitten ja särön osalta. Todella allround-styrkkari. Ainakin enemmän kun mun sen ajan 100w JMP Marshall... Noissa oli muuten uutena luokattoman huonot vientimallin verkkomuuntajat, mutta nehän on tullut jo (moneenkertaan) vaihdettu ja kärvähtäneet putket myös... "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Dave "Lonesome" Peverett/Foghat |
kimurantti1 16.10.2006 11:17:56 (muokattu 16.10.2006 11:26:04) | |
---|
Tossa saattaa olla vähän ehkä ohkainen soundi nykyiseen metallitykittelyyn, mutta hintaluokassaan aivan lyömätön laite. Olet kokeillut? Varmaan myös Flex-Able Leftoversillakin? Ei ainakaan se soundi kuulosta kovin ohuelta. Metallia ainakaan mun ei sillä tarvisi veivata, vaan vähän kevyempää. Robben Fordia ja sellaista :-) Edit: Pitää vaan toivoa että kokeilemaan päästessäni soundi on aivan järkyttävän huono. Eipähän mene rahoja.. Edit2: Eikun siis mielummin niin että tykkään soundista, niin pääsen halvemmalla. Toinen vaihtoehto nimittäin olisi Dumble Overdrive Special.. :-P Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
Antti1 16.10.2006 11:23:36 (muokattu 16.10.2006 11:24:29) | |
---|
Olet kokeillut? Joo, muutama vuosi sitten, ennen kuin hankin Screamerin. Noissa on vissiin kyllä eri malleilla huomattavia eroja. Ei se soundi kuitenkaan silleen mitenkään ohut ole, vertailin lähinnä johonkin rectoon yms. kurnuttimeen. EDIT: Turha toivo, ei se soundi huono ole. :) Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
kalleboy 16.10.2006 12:56:34 (muokattu 16.10.2006 12:57:16) | |
---|
Kävin vielä perusteellisesti testaamassa ton nupin 2x12" lisäkaapin kanssa ennen ostoa ja ei se sitten ollukkaan mun makuun, joten hankin classic 30:seen lisäkaapin niillä rahoilla :) Jotenki kylmä saundi verrattuna classic 30:een ja liian hevi mun makuun. Ääntä kyllä lähti enemmän ku tarpeeks ja äläpää tuli tosi nätisti, ehkä vähän liiankin bassovoittonen saundi kokonaisuudessaan. Tossa b-mallissa on tavallisen eq:n lisäks myös se slaideilla säädettävä eq. Vaikka kuinka ruuvasin nii ei meinannu kunnon blues tai ac/dc henkistä saundia saada ulos. Luultavasti hevimpi matsku taittuis tolla paremmin. Kaverilla on toi nuppi+212 kaappi vielä myynnissä jos jotakuta kiinnostaa... "You're the way, the truth and the life" |
Rypsolisti 16.10.2006 13:05:29 (muokattu 16.10.2006 13:05:43) | |
---|
Olet kokeillut? Varmaan myös Flex-Able Leftoversillakin? Ei ainakaan se soundi kuulosta kovin ohuelta. Metallia ainakaan mun ei sillä tarvisi veivata, vaan vähän kevyempää. Robben Fordia ja sellaista :-) Edit: Pitää vaan toivoa että kokeilemaan päästessäni soundi on aivan järkyttävän huono. Eipähän mene rahoja.. Edit2: Eikun siis mielummin niin että tykkään soundista, niin pääsen halvemmalla. Toinen vaihtoehto nimittäin olisi Dumble Overdrive Special.. :-P Ymmärtääkseni Vai käytti X-100B:tä Frank Zappan, Alcatrazin ja varmaan myös David Lee Rothin aikoihin. Ihan siis ykkös nuppinaan. |
Les Fender 16.10.2006 20:02:20 | |
---|
Kivoja pelejä nuo on. Niitä on tehty 6L6:silla ja EL34:silla. 6L6:silla ilmeisesti vain ne kaikista vanhimmat, tolex-pintaiset, karvapintaiset on sitten EL34:silla. Mulla on joskus -83 uutena ostettu 6L6 putkilla, ei ole mikään karvanoppa vaan "normaali" musta. Jos muistan oikein niin ne karvanopat itseasiassa tuli noitten ensimmäisten mustien jälkeen? Onko se graafisella eq:lla varustettu malli juuri x-100b, ja x-100a:ssa ei ole eq:a? vai miten päin tää menee? 100b:ssä on eq Edit: Pitää vaan toivoa että kokeilemaan päästessäni soundi on aivan järkyttävän huono. Eipähän mene rahoja.. Kyllä kokeilu onnistuu, paa viestiä jos kiinnostaa. On "all original", putkia myöten. Säälittävän vähällä soitolla ollut melkein 20v. "Living is easy with eyes closed!" |
Lonesome 17.10.2006 08:37:29 | |
---|
Vaikka kuinka ruuvasin nii ei meinannu kunnon blues tai ac/dc henkistä saundia saada ulos. Luultavasti hevimpi matsku taittuis tolla paremmin. Kaverilla on toi nuppi+212 kaappi vielä myynnissä jos jotakuta kiinnostaa... Juu. Ei tuosta ihan sitä AC/DC "sound of rock" Marshall-sointia helpolla löydy. Säröt helposti blues-rosoa rankempia. Tosin comboa ei tullut koskaan Marsun 412-kaapin kanssa kokeiltua. Se combon 300W Electro Voicen elementti on ehkä hiukkasen kireä soundiltaan. Kaveri teki sillä keikkaa "lavatansseista hääjuhlien kautta rock-klubiin"-pohjalta ja hyvin pelitti työkoneena... "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Dave "Lonesome" Peverett/Foghat |