Aihe: Kokemuksia Ibanez S Prestige-sarjan kitaroista?
1
Y3J
20.10.2006 13:23:14
Moi,

oon tässä jo jonkin aikaa harkinnut uuden kitaran laittoa nyt kun keikkaakin pukkaa bändille kovasti. Vahvarit ja muut kamat tuli uusittua joten nyt on siis kitaran vuoro. Kävinpä musaliikkeessä katselemassa keppejä ja kokeilin S bodyista Ibanezia. Heti tuli semmoinen olo että tässä se on! Hintaa tuolla kepillä oli ~600e joten se oli sitä halvempaa Ässää.

Kyselin sitten myyjältä S prestige-sarjan kitaroita, että onkohan niitä koskaan hyllyssä. Sanoivat että harvemmin noita täällä pyörii mutta parissa viikossa saavat kyllä tilattua jos haluan kokeilla tai jopa ostaa kitaran. Kyseessä olisi siis tämmöinen kitara: http://www.thomann.de/thoiw3_ibanez_s2170_fwntf_prodinfo.html

Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä kepistä? En ole Ibanezeihin paljoa tutustunut joten onko hirmuinen riski tilata kitara kauppaan - eli onko paljon maanantaierän kitaroita olemassa? Myyjä sanoi että tuosta halvemmasta rungosta saa sellaista tuntumaa kitaran olemukseen mutta S Prestigessä olisi kuulema sitten paremmat mikit, kaula yms. Onko muuten hankala siirtyä tuollaiseen melko ohutkaulaiseen kitaraan Lespalla soittelun jälkeen? Käteen tuo iba kyllä tuntui mahtavalta näin ensituntumalta..

Hinnaksi saisin kitaralle 1200e. Olisko siis kannattava kauppa? Kaikki kokemukset ja apu ovat tervetulleita! Kiitos ja kuittaus.
Kamoilla ei soiteta. Tai siis soitetaan, mutta siis tiedättehän,
wilo
20.10.2006 15:16:27 (muokattu 20.10.2006 15:17:49)
Moi!

Mä tykkään S-sarjalaisista ja omistan niitä kaksi. Toinen niistä on S1625 elikkäs prestige. Erona S2170-malliin on värin lisäksi mikit (QM1 & QM2 humb.) ja lankku on kokonaan mahonkia.

Erityisesti tykkään ZR-tallasta. Sellainen älyttömän jämäkkä ollakseen lukkotalla - vaan eipä tuo kelluva olekaan sillai kuin floikka. Tällä hetkellä tallasta on kammen kiristysruuvin jengat sökönä, joten soittelen enimmäkseen ilman kampea. Mitä olen kampeamista kokeillut, pitää kyllä vireen todella hyvin.
Kaula on ibanezin peruskaula bubingavahvistuksella. Se tarkoittaa, että kaula on ekstrajäykkä ja kestävä. Voipa tuo kai vaikuttaa saundiin ja sointiinkin.

Kaikin puolin soitettavuus on kohdallaan. Lankku on aika kevyt ja ohut, lisäksi se on pyöristelty mukavasti. Nykyiset S-sarjan kitarat on vähän painavampia kuin aiemmat Edge ja Lo-pro Edge -talloilla. Ilmeisesti siitä syystä, että ZR vaatii paksumman lankun ja ZR:ssä on enemmän metallia.

Suosittelen S-sarjalaista, mutta itse en maksaisi yli tonnia. Ihan vaan siitä syystä, että mulle kelpaisi käytetty tai vaikkapa halvempi S520EX http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-177218.html .

20.10.2006 15:20:10 (muokattu 20.10.2006 15:21:11)
Mulla on toi 520EX, ja yksi moite on. Rungon yläosassa sais olla pikkasen pyöreempi meininki, on vähän terävän tuntunen istualtaan soitettaessa.

Kaula just omaan käteen, Prestigeäkin kyllä testaisin mielelläni. Ja ZR-talla hoitaa sen, että pysyy vireessä vaikka pudottaa droppediin. Vaihdoin just tallamikiksi Evon, pitäis päästä treenikselle testaamaan miltä soundaa.

E: Ja jos olisin ollut kaukaa viisas niin oisin ottanu semmosen mallin jossa on paikka keskisinglecoilille.
Ze Kink
20.10.2006 18:18:38
Hyvä kitara, hyvä talla, mutta mikit ei ole mitkään maailman parhaat. Ne kannattanee siis joskus vaihtaa.

Itse ottaisin tämän mallin mielummin: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-189352.html
Se oli livenä paljon nätimpi kuin tuo toinen malli.
-keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi!
McNulty
20.10.2006 20:38:37
Mulla oli S540FM, vuosimallia '98. Erittäin hyvä kitara kyllä, mutta minulle tuo kampi on viimeaikoina jäänyt tarpeettomaksi, joten pistin kitaran kiertoon. Tilalle hankin kiinteätallaisen LTD EC-1000VHB:n. Toisessa Charvelissa on Kahler, toisessa JT-6... siinä on ihan riittävästi kammettavaa meikäläisen tarpeisiin. Hyviä soittimia kuitenkin nuo vanhemmat S-sarjaset. Yhden omistanut ja useita yksilöitä ja malleja testannut, kaikki ovat toimineet.

PS. tuossa vanhassa S-sarjasessa on Ibanezin ohuin Super Wizard kaula. Itselleni se oli ihan liian ohut kun olen tottunut Gibsonin 50s C-profiiliin.
These pretzels are making me thirsty!
Visiting is pretty, visiting is good!
Ze Kink
20.10.2006 21:01:28
PS. tuossa vanhassa S-sarjasessa on Ibanezin ohuin Super Wizard kaula. Itselleni se oli ihan liian ohut kun olen tottunut Gibsonin 50s C-profiiliin.

Noissa uusissa on muistaakseni 2mm paksumpi kaula, eli ihan tuntuva ero pitäisi olla.
-keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi!
kojones
20.10.2006 21:03:35 (muokattu 20.10.2006 21:54:13)
Noissa uusissa on muistaakseni 2mm paksumpi kaula, eli ihan tuntuva ero pitäisi olla.

Jep, Wizard II.

Editoinpaas tätä turhaa kommenttia ja lainataan tätä threadia vielä vähän.

Eli osaiskos kukaan sanoa onko näissä halvemmissa Ässissä yksilöeroja minkä verran? Kiinnostaisi kyllä vaihtaa tuo EX singlecoil-mikkiseen 470:n.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)