Aihe: Mikä hyvä peruskitara studioon
1 2 3
Jean LeLong
19.10.2006 21:39:51
Tarvitsisin hyvän, laadukkaan yleiskitaran studioäänityksiä varten. Äänitykset tehdään suoraan mallintavien etuasteiden kautta kovalevylle; tarkoitus ei siis ole äänittää juttuja sisään styrkkarilla ja mikillä.

En ole kitaristi vaan saksofonisti, mutta helpommat kompit ja stemmat soitan kuitenkin kitaralla äänityksiini itse. Kaipaan siis sellaista helpposoittoista keppiä, jossa on tasainen dynamiikka DI-äänityksiin ja jolla hoituu eri tyyliset kompit ja pienet soolot. Musiikkityyli on lähinnä ambient/melodinen rock -osastoa.

Skitta saa olla laatukamaa ja maksaakin jotakin, älkää siis ehdotelko halpiksia, elleivät mielestänne aja asiaa hyvin.
Perza
19.10.2006 21:48:26
No eiks se olis ihan perus Srato tai Les Paul ja jos paalua riittää, ni PRS?
Turhaa
Twinkle
19.10.2006 21:52:47
No eiks se olis ihan perus Srato tai Les Paul ja jos paalua riittää, ni PRS?

perustelit oivasti.
Jean LeLong
19.10.2006 21:57:50
Ymmärrän tämän, mutta saiskohan vähän tarkempaa tietoa, niin kuin että mikä malli Les Paulista, mikä Strato, mikä PRS? Enhän oikein voi marssia kauppaan ja sanoa, että yksi Les Paul, kiitos.
Perza
19.10.2006 21:59:13
perustelit oivasti.

Niin no kysyttiin peruskitaraa, ni eiks ne nuo oo?
Turhaa
Twinkle
19.10.2006 22:00:55
Niin no kysyttiin peruskitaraa, ni eiks ne nuo oo?

Laita Thomanniin hakuun "stratocaster" tai "Les Paul" niin yllätyt kuinka paljon sieltä tulee materiaalia.. yllätyt jopa kuinka laajalta hinta-haitarilta ne on.
Perza
19.10.2006 22:02:28
Ymmärrän tämän, mutta saiskohan vähän tarkempaa tietoa, niin kuin että mikä malli Les Paulista, mikä Strato, mikä PRS? Enhän oikein voi marssia kauppaan ja sanoa, että yksi Les Paul, kiitos.

Juu ittellä sen verran vähä kokemusta eri malleista, et joku muu saa vastata.

Itse voisin suositella Tokain LC-80 Les paulia ja saman valmistajan Stratoja. Hyvä hinta/laatu suhde ja muutenki hyviä ainaki mun mielestä.

Budjetti olis muuten ihan hyvä tietää?
Turhaa
pekurides
19.10.2006 22:04:10

No mikset voi? valitset mieleisen värin ja sit koklat mikä tuntuu kivoimmlata?

Mikä ihme kyssä tää nyt on? sama se onko studiossa vai tunkiolla ei se kitara mikskää siitä muutu.... kohta joku kysyy mikä on hyvä livekitara:)
Tunteella päin vittua.
Twinkle
19.10.2006 22:04:18

Budjetti olis muuten ihan hyvä tietää?

Jos lukee aloitusviestin tarkkaan niin siellä kerrotaan että raha ei ole ongelma jos sille löytyy perusteltua käyttöä.
Härski
19.10.2006 22:05:30
Jos lukee aloitusviestin tarkkaan niin siellä kerrotaan että raha ei ole ongelma jos sille löytyy perusteltua käyttöä.

Eli voi sumeilematta käskeä aloittajaa painumaan Valmistaja X:n Custom Shoppiin, koska eikös ne oo niitä parhaita torrakoita?
JuSu
19.10.2006 22:06:57
Enhän oikein voi marssia kauppaan ja sanoa, että yksi Les Paul, kiitos.

No etpä oikein... Mutta toisaalta, saitpa täältä mitä suosituksia mitä hyvänsä, et voi sellaistakaan kaupasta pyytää, kuten varmaan hyvin ymmärrät.

Nää on niin mielipidekysymyksiä. Jos mun pitäisi mennä studioon vain yhden kitaran kanssa, olisi se tallahumbuckerilla varustettu strato. Miksi - no stratosta vaan löytyy se tietty fiilis ja meininki, mitä mä tarvin, ja ko. kitaran soundipaletti on se, millä mä olen tottunut pelaamaan.

Mikä on sulle paras valinta, sitä on paha mennä arvaamaan.

Tää varmaan kuulostaa hurskastelulta ja turhantärkeilyltä, mutta näin tää asia mun mielestä on.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Twinkle
19.10.2006 22:07:27
Eli voi sumeilematta käskeä aloittajaa painumaan Valmistaja X:n Custom Shoppiin, koska eikös ne oo niitä parhaita torrakoita?

Siinäkö uskossa elät? okei...
Lancelot
19.10.2006 22:08:18
Jos nyt pelkästään noita äänityksiä varten hommaat kitaraa ni tuskin mitään tonnin keppiä kannattaa hommata. Mut mikäs siinä jos paalua on. Esim. ite oon saanu suht. hyvää jälkeä esim. Epiphonella
Perza
19.10.2006 22:08:24
Laita Thomanniin hakuun "stratocaster" tai "Les Paul" niin yllätyt kuinka paljon sieltä tulee materiaalia.. yllätyt jopa kuinka laajalta hinta-haitarilta ne on.

Miks muuten puhut mulle, ku jollekki urpolle?

Totta vitussa tiedän, että Stratoja on sikana eri malleja, mutta paha sanoa mitää, ku ei muutenkaan tiedä budjettia.

Toisaalta kysyttiin PERUSKITARAA, ni ajattelin vaan esittää nuo mallit, ku ne nyt sattuu olemaan yleisesti hyväksyttyjä ja hyväksi todettuja.

Toisaalta olishan sitä voinu ehdottaa jotai Ibanezzin tai B.C Rizzin heavy-kirveitä, mut ihan miten vaan!

Toisaalta paha mennä sanomaan, että osta juuri se tai se srato tao LP, ku jokaisella on eri maku ja mieltymykset, mut ihan miten vaan
Turhaa
Härski
19.10.2006 22:10:06
Siinäkö uskossa elät? okei...

Jos kerran rahasta ei ole pula, niin eikös toi ole kaikista järkevintä?
Twinkle
19.10.2006 22:12:21
Jos kerran rahasta ei ole pula, niin eikös toi ole kaikista järkevintä?

Kyllä se vaatii arviointia jokaisen kohdalla erikseen, että kannattaa saksofonistin hommata studiokomppaamisia varten customshop -soitinta. Minä en näe että se täyttää järkevän mitat.
joukov
19.10.2006 22:14:28
Yksi vaihtoehto voisi olla Line6 Variax -kitara, joko 500-, 600- tai vaikka 700-malli. Varaa valita soundeista, eikä hurise ja saa helposti softan avulla erilaiset vireet ja tarvittavat soundit käyttöön. Helpposoittoinen ja kaulan uskon sopivan lähes jokaisen käteen, ei liian ohut eikä liian paksu. Yleiskitara! Linkki: http://www.line6.com/variax/
"Paul Stanley: Live To Win - 10/10"
Härski
19.10.2006 22:14:30
Kyllä se vaatii arviointia jokaisen kohdalla erikseen, että kannattaa saksofonistin hommata studiokomppaamisia varten customshop -soitinta. Minä en näe että se täyttää järkevän mitat.

No siinä vaiheessa asetetaan budjetti, jos kerran ei oikein tiedetä mistään mitään. Tai edes arvio siitä, mitä on valmis saksofonistina kitarasta omalla kohdalla maksamaan.
Kalm
19.10.2006 22:17:04
Tuolla pitäis pärjätä:

Music Man Silhouette special: http://www.ernieball.com/mmonline/specs/instruments_silhspecial.html

On ainakin todella mukava soittaa (mainio öljy/vahakäsitelty kaula) ja pleksikin taitaa olla jo vakiona pikaliittimillä, eli mikkivarustuksen vaihtokin hoituu tarvittaessa ripeästi...tai näin ainakin muistan jonkun joskus maininneen? Korjatkaa jos ei pidä paikkaansa.
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
Jean LeLong
19.10.2006 22:19:23
Hei rauhottukaa vähän. Kysymys on ihan asiallinen. Sen verran taustatietoa teille, että olen vakavissani ja soittanut skittaakin 20 vuotta lähinnä sävellyssoittimena. En siis ole aloittelija ja teen ammatikseni musiikkia täällä studiossani. Tähän asti olen hoitanut hommat Charvelilla ja Line6:llä, mutta se Charvel oli lainakitara ja palasi takaisin omistajalleen. En kuitenkaan ole ollut hirveen tyytyväinen siihen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)