Aihe: H&K Edition Tuben tehojen riittävyys?!?
1
Vapour
19.10.2006 14:27:50
Kävinpä Fazulla testaamassa ko. komboa ja olin vauhdilla ns. myyty. Sai monipuolisuus uuden merkityksen vahvistimesta, jossa on hyvin yksinkertaiset ominaisuudet, mutta soundia mihin tahansa.

Mutta: Vahvistin on teholtaan (vain) 20W. Riittäisiköhän Se bändikäytössä, kun soitanta koostuu niin keveästä puhtailusta, kuin iskevästä mättömeiningistä (kohtuullisella gainilla) ja niiden väliltä koko spektri. Soittokokoonpano on Rummut, basso, 2 kitaraa und vokaalit.

Jos joltain löytyy kokemusta treenikämppätehoista tuolla vehkeellä - mahd. lisäkaapin kera -, niin olen kiitollisesti vastaanottavainen kuulemaan näistä kokemuksista.
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut.
Antti1
19.10.2006 14:34:21
Jos sä et tarvitse kristallinkirkkaita puhtaita täydellä volalla, niin tuo toimii ihan ok bändin kanssa. Ratkaisevaksi asiaksi muodostuu lähinnä bändin balanssi ja soittokamojen sijoittelu. Tarpeeksi korkealle ja oikeaan paikkaan huoneessa, niin kyllä kuuluu.
Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun.
McNulty
19.10.2006 14:38:29
20W on ihan riittävästi. Kaveri kun soitteleepi 5W UralTone Jr. nupilla reeniksellä ja hyvin murisee :) Alla tosin on 2x12" tai 4x12" kaappi, riippuen vähän hänen fiiliksistään.

Itselläni oli Peavey Classic 30 combo reeniksellä ja siinä riitti varsin mainiosti teho vaikka rumpali pieksi kuinka kovaa, oli myös toinen kitara, bassoa ja oralisoinnit päälle. 20W ja 30W ero ei ole edes kovin suuri. Olisiko jotain desibelin luokkaa?

Eli uskoisin 20W riittävän varsin mainiosti reenikselle, tietysti kovaa soitettuna puhtaat voivat "yliajaa" hienoiselle rosolle, mutta nappaa jostain 2x12" kaappi alle tai viereen ja suuntaa se siten ettei tarvitse yhtä 12" huudattaa kartio ruvella :)
These pretzels are making me thirsty!
Visiting is pretty, visiting is good!
Antti1
19.10.2006 14:41:29
Elementtien herkkyys tosiaan ratkaisee myös aika paljon. Tavallaan kaapin runsas bassontoistokin helpottaa vahvistimen työtä: voit ottaa eq:sta vähän alapäätä pois ja soundi pysyy silti tukevana --> päätetehoa säästyy korvan kannalta tärkeämmille taajuuksille.
Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun.
juini
19.10.2006 15:02:23
Hyvin riitti vahvistin aikoinaan vaikka toisella kitaristilla oli 100 wattinen, 900-sarjan, 4x12 marsu. Alapäätäkin on yllättävän paljon.
hjukke
19.10.2006 17:06:47 (muokattu 19.10.2006 17:09:19)

Riittää. Etenkin roso-osastolla.. julmetun kovaääninen. Cleanin saa aika kovalle laittaa varmaan jos reippaammin soittelette, silloin (kuten toverit jo edellä mainitsivat) saattaa mennä hieman ruvelle, mutta sekään ei välttämättä ole huono juttu. Mutta cleanin headroomi tuossa on ainut kysymysmerkki tehoissa, riippuen paljonko sitä tarvitset.

Lisäys: 2x12" ja 4x12" kanssa piisaa todellakin. Yllättävän kovaääninen värkki.
Kaikki rannekellotornin mukana
msormune
19.10.2006 17:23:41
20W on ihan riittävästi. Kaveri kun soitteleepi 5W UralTone Jr. nupilla reeniksellä ja hyvin murisee :) Alla tosin on 2x12" tai 4x12" kaappi, riippuen vähän hänen fiiliksistään.

Ihan vaan varmistuksen vuoksi, että millä pääteputkella tuo 5W on saatu aikaan? Ettei olisi hieman alakanttiin tuo arvio...
McNulty
19.10.2006 20:12:54
Ihan vaan varmistuksen vuoksi, että millä pääteputkella tuo 5W on saatu aikaan? Ettei olisi hieman alakanttiin tuo arvio...

En muista, totesin vain asian jonka hän minulle reeniksellään kertoi. Olkoonkin sitten että tuossa kyseisessä härvelissä oli 10, 15 tai jopa 20W tehoa, ei se kuitenkaan jäänyt reeniksellä jalkoihin ja kuului kyllä selkeästi rumpalin ja basistin moukutuksen lävitse.
These pretzels are making me thirsty!
Visiting is pretty, visiting is good!
rainmaker
19.10.2006 20:23:00
Itse soittelen sellasta funkrockin tyyppistä muljutusta rumpali-basisti-kitaristi kokoonpanolla. Särökanava riittää loistavasti, volumenupin ei tartte olla ku jossain klo 9 tienoilla, niin ei varmasti jää jalkoihin. Cleanillä volumen pitää olla yli puolenvälin, jos meinaa erottua, ja kuten tuossa yllä sanottiin, niin tämä cleanin headroomi muodotuu rajoittavaksi tekijäksi. Särökanavalle tuo 20 wattia piisaa ihan hyvin, mut cleanilla sais olla vähän enemmän headroomia. Itse olen tavallaan ratkaissut tämän "ongelman" siten, että käytän pelkkää särökanavaa, puhdasta soundia kun tarvitsen ruuvaan kitarasta volumea sen verran pienemmälle, että soundi puhdistuu. Eihän se ihan sama ole ku kanavanvaihto, mut toimii riittävän hyvin.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Jucciz
19.10.2006 23:37:27

Yhdellä 6V6:lla teho on 4-5 watin luokkaa Uraltone Jr:ssä. Jollain muulla kytkennällä samasta putkesta saadaan yli kymmenenkin wattia ulos, mutta tässä tapauksessa näin.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)