maggot 19.10.2006 10:37:54 | |
---|
Niin, otsikkokin sen jo kertoo, kotona mulla on 2*12 1922 Marshallin kaappi 6505:sen kaverina mutta roudaaminen kodin ja treeniksen välillä rupeaa ärsyttämään niin joutunen ensi kuun puolella hommailemaan toista kaiutinkaappia joka sitten olisi reeniksellä koko ajan. Jäisi sitten vain toi nuppi ja kitarat kannettaviksi. = ) Lähinnä olen miettinyt 4*12 kaappia, Marshall on pyörinyt mielessä suurimmaksi osaksi ja käytetty sellainen koska niitä tuntuu kohtuu edullisesti pyörivän markkinoilla. Onko noissa eri malleissa loppujen lopuksi muuta eroa kuin elementit? Entäpä käytetyn kaapin osto muuten, mitenkä kaiuttimet suhtautuu siihen jos kaappi on ollut kovassa käytössä ja sitä on luukutettu paljon? Ulkokuorihan ei mihinkään vaikuta tosin siistikuntoinen kaappi on haussa. Soitin-Huttusella näyttäisi olevan parikin Marshallin kaappia, 4*10 kaappi voisi olla mielenkiintoinen, kommenttia siitä? Entäs tuo Jubilee malli, siinä kait on vain kaksi 12" kaiutinta vaikka näyttääkin kuvasta katsottuna normaalilta 4*12 kaapilta. Kiitos neuvoista jo etukäteen. "reality is a very fragile thing after all..." |
Juustonaksu 19.10.2006 11:01:07 | |
---|
Eiköhän se Piivin oma kaappi olisi kaikkein paras tuohon alle? Käytettynä liikuskelee 500-600e hintaan. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
maggot 19.10.2006 11:49:01 | |
---|
Eiköhän se Piivin oma kaappi olisi kaikkein paras tuohon alle? Käytettynä liikuskelee 500-600e hintaan. No sekin on ollut harkinnassa mutta noita ei tunnu pahemmin käytettynä liikkuvan siksi olen ykkösvaihtoehtona miettinyt Marshallia. Uutena 6505 oma kaappi on liian kallis tämän hetkiseen budjettiin. Hyvä kaappiahan se on mutta mielestäni noi Marsunkin kaapit on ihan ok. "reality is a very fragile thing after all..." |
Juustonaksu 19.10.2006 12:16:41 | |
---|
No sekin on ollut harkinnassa mutta noita ei tunnu pahemmin käytettynä liikkuvan siksi olen ykkösvaihtoehtona miettinyt Marshallia. Uutena 6505 oma kaappi on liian kallis tämän hetkiseen budjettiin. Hyvä kaappiahan se on mutta mielestäni noi Marsunkin kaapit on ihan ok. Enpä enää luota Marshallin skobeihin, kun kuuntelin Riffin testin. :) Riippuu aikataulusta, tiedän muutamankin ihmisen, jotka olisivat pelkkää kaappia myymässä, mutta kun he pelkäävät, ettei ole ostajia. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
JuSu 19.10.2006 12:25:52 | |
---|
pelkäävät, ettei ole ostajia. Taitaapi kaapit olla niitä myytäviä helpoimmasta päästä... Näin ainakin musta on tuntunut. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
oiva tumpeloinen 19.10.2006 12:27:48 | |
---|
Taitaapi kaapit olla niitä myytäviä helpoimmasta päästä... Näin ainakin musta on tuntunut. JuSu Onkos se nyt ihme, kun sä tunnut ostavan ne kaikki....=) |
Juustonaksu 19.10.2006 12:28:11 (muokattu 19.10.2006 12:28:25) | |
---|
Taitaapi kaapit olla niitä myytäviä helpoimmasta päästä... Näin ainakin musta on tuntunut. JuSu Sitä minäkin ihmettelen. Ja noi 6505/5150 kaapit menee sieltä torilta viikossa ellei nopeamminkin. :) Edit. Samoin kuin Marsutkin aika nopeasti katoaa parempiin koteihin. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Dr. Muff 19.10.2006 12:31:27 | |
---|
Enpä enää luota Marshallin skobeihin, kun kuuntelin Riffin testin. :) Testaa ensin Hand wired-sarjan skobe Heritage G12H elementeillä ja tuomitse marsun kaapit vasta sen jälkeen! :D Niissä on eroja. Noi perus 1960/1982/1965 kaapit nyt ei tosiaan oo ihan hehkeimmästä päästä. I read the internet, I know what's going on. - Axl |
JuSu 19.10.2006 12:36:25 | |
---|
Onkos se nyt ihme, kun sä tunnut ostavan ne kaikki....=) Nyt on kyllä juu siunaantunut komeroita nurkkiin... Mutta kyllä tää kasauma lähtee tästä purkautumaankin, seuratkaa toria... =) JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
maggot 19.10.2006 13:03:19 | |
---|
Enpä enää luota Marshallin skobeihin, kun kuuntelin Riffin testin. :) Ai jaa, mitäs siellä sitten sanottiin? "reality is a very fragile thing after all..." |
maggot 19.10.2006 13:06:00 | |
---|
Onko kellään mielipidettä tuohon Marshallin 4*10 kaappiin? Niin ja mitenkäs ne elementit kun kaapin käytettynä hommaa ja luultavimmin sitä on luukutettu kovilla volilla niin tarviiko niihin kiinnittää jotain huomiota? "reality is a very fragile thing after all..." |
Juustonaksu 19.10.2006 13:07:57 | |
---|
Ai jaa, mitäs siellä sitten sanottiin? Ei kukaan sanonut mitään. Omat korvat tuomitsivat Marsut aika kolkoiksi kasaripörisijöiksi. Eipä ole mun juttu. Tosin ne G12T mitkälie elementit oli paljon paremmat kuin V30. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Dr. Muff 19.10.2006 13:23:09 | |
---|
Omat korvat tuomitsivat Marsut aika kolkoiksi kasaripörisijöiksi. No huhhuh :) Marshall=sound of rock! Led Zeppelin, Deep Purple, Jimi Hendrix, Cream, Guns n' Roses anyone?? I read the internet, I know what's going on. - Axl |
maggot 19.10.2006 13:36:25 | |
---|
Ei kukaan sanonut mitään. Omat korvat tuomitsivat Marsut aika kolkoiksi kasaripörisijöiksi. Eipä ole mun juttu. Tosin ne G12T mitkälie elementit oli paljon paremmat kuin V30. Ok. Mä oon tosin aina ajatellut että Marshallin kaapit on sellaisia ns. perusvarmoja valintoja metalli musan ja miksei muunkinlaisen musiikin soitteluun. Ei varmaan parhaita mutta ei huonoimpiakaan. "reality is a very fragile thing after all..." |
Ben_D 19.10.2006 13:40:12 | |
---|
Ok. Mä oon tosin aina ajatellut että Marshallin kaapit on sellaisia ns. perusvarmoja valintoja metalli musan ja miksei muunkinlaisen musiikin soitteluun. Ei varmaan parhaita mutta ei huonoimpiakaan. Just näin se asia mun mielestä on....ihan ok kaappeja. http://www.fiercemetal.org |
Juustonaksu 19.10.2006 13:41:13 | |
---|
Ok. Mä oon tosin aina ajatellut että Marshallin kaapit on sellaisia ns. perusvarmoja valintoja metalli musan ja miksei muunkinlaisen musiikin soitteluun. Ei varmaan parhaita mutta ei huonoimpiakaan. Onhan ne toki hyviä perusratkaisuja ja käytettyinä passeleita, mutta kuten tuossa sanoin niin enemmän toimii jossain vanhassa metallissa ja sellaisessa, missä kaivataan sitä kasaripörinää vähän henkeen mukaan. Itse en sitä kaipaa niin teilasin ne melko kylmästi. Kyllähän ne on ihan ok keskitason kaappeja. Testissä ei tosin ollut Greenbackeja vertailussa eikä tuota 6505:n kaappia, harmittaa. Niistä olisi ollut todella kiva kuulla ihan rakaa vertailua. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
maggot 19.10.2006 14:26:30 | |
---|
Mutta palatakseni vielä noihin alkuperäisiin kysymyksiini niin mitenkäs noi elementit noissa käytetyissä kaapeissa, kun niitä mitä luultavimmin on luukutettu isoilla volilla, eikös elemetti jotenki myös kulu? Ja vielä noista Marshallin kaappien eroista, onko niissä eroja muuta kuin koko ja elementit? "reality is a very fragile thing after all..." |
Dr. Muff 19.10.2006 14:47:06 | |
---|
Kyllähän ne on ihan ok keskitason kaappeja. Onhan asia niin että horses for courses mutta marsujen tyrmääminen tosta vaan keskitason kaapeiksi on ehkä vähän lyhytnäköistä. Marshallilta saa myös kaappeja jotka todellakin ovat jotain muuta kuin ok keskitason kaappeja. Toki hintakin on jotain muuta kuin keskitasoa. Peaveyn (luullakseni 5150-sarjaa tai vastaavaa) kaappiin oli kerran turvauduttava kun piti nuppia testata ja se oli kyllä täysin sopimaton '72 jmp mk2:n kanssa. Ehkä sitten toimii paremmin 5150n kanssa. Mutta palatakseni vielä noihin alkuperäisiin kysymyksiini niin mitenkäs noi elementit noissa käytetyissä kaapeissa, kun niitä mitä luultavimmin on luukutettu isoilla volilla, eikös elemetti jotenki myös kulu? Ja vielä noista Marshallin kaappien eroista, onko niissä eroja muuta kuin koko ja elementit? On eroja kaapeissa. Saman kokoluokankin kaapeissa, sekä elementeissä että materiaaleissa, mahdollisesti myös konstruktiossa. Käytettyä ostaessa kannattaa testata että kaappii toimii ilman sivuääniä. Ei ne käytössä kulu, relikoituvat vaan. I read the internet, I know what's going on. - Axl |