Aihe: Kuka ajaa valkosella Jaguaarilla..?
1 2
Jungleman
04.10.2006 20:53:55
Juu juu, Jungleman tietenkin.

Tänään pamahti postista pakettikortti. Guitarpartsresource oli lähettänyt postia.. kaksi kappaletta Fender Jaguar Vintage Reissue -mikkiä Ameriikasta. Paketti sisälsi myös mintunvihreän tarvikepleksin.

Ryntäsin Tulliin lapun kanssa, jonotin ja maksoin innosta soikeana. Kyllä, kädet tärisivät. Takaisin kotiin, kolvi kuumaksi, kielet irti, vanhat mikit seinään, uudet tilalle, kielet kiinni. Vahvari lämpiämään, piuha kiinni..

Jessus. Yö ja Päivä. Musta ja Valkoinen. Yin ja Yang. Kyllä lähtee.

Uudet mikit ovat karvan verran tukevammat kuin alkuperäiset japanilaiset, mittari näytti 6,44 k kaulamikille ja 6,9 k tallamikille. Kitaran ontto klangi ja tylppä sustain säilyivät, mutta yläpään riipivyys ja kireys katosivat. Ilkeä piippaus - joka teki alkuperäismikeistä impotentteja fuzzorgioissa - katosi, uudet mikit ovat erittäin hyvin vahatut.

Ja kyllä se on nätti. Mintunvihreä pleksi ja kevyesti kellertävät mikinkuoret Vintage White -värin kanssa. Uuh. Jaguar ei enää jää nätimmän isosiskonsa Jazzmasterin varjoon. Kuvia siskoksista luvassa, kunhan maltan laskea kitaran käsistä. Ehkä jo huomenna.

Sori, nyt pitää vähän rämistellä. Rat, '69 ja Octavia, perään delay ja tremolo.. VROOOM!
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Dunga
04.10.2006 21:01:27 (muokattu 04.10.2006 21:02:34)
Olen kateellinen, tulen olemaan vielä kateellisempi kun laitat kuvia.

e. lukihäiriötä
Paskallakin on tekijänsä.
Jungleman
16.10.2006 21:57:10
Sainpas aikaiseksi. Omakuvista löytyy kuva sisaruksista vierekkäin.

Kyllä on kivaa ;-)
Romantikkoitkijät #1
Muuki
16.10.2006 21:59:28
Hullu sanon minä.

Ja ainiin; epistä.
Europe on maailman paras bändi.
Jani The Rock
16.10.2006 22:05:58

Hyvältä näyttää kyllä!

Mutta mä tykkään niiden originaalimikkien riipivyydestä. Tarvittaessa Jaguaarin saa niiden avulla kuulostamaan siltä kuin harpyija kirkuisi helvetissä, ja mikäs sen mukavampaa!

Vein nyt lauantaina Jaguarin ekaa kertaa T. Rex -projektin treeneihin ja niin se vaan on, että sille ei mikään kitara pärjää. Millään tasolla.
Nahkarotseja ja bootseja myynnissä Torilla! Check `em out & be cool!
Kiinankeisari
16.10.2006 22:08:34
aivan sairaan siisti keppi kyllä, jazzmasterkin olis mun silmän mukainen jos siinä ei olis tuota mätsättyä lapaa. mutta Jagge on komia!
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
elbowski
16.10.2006 22:10:24
Melkein minä myös, tarkoittanen siis japanilaista Squier Vista Jagmasteriani. Kermanvalkoinen on väri, ja tortoisea pleksissä. Kuvaa ei ole, mutta voitte kuvitella että on komea peli!
Jungleman
16.10.2006 22:11:02
Hullu sanon minä.

Ja ainiin; epistä.

Heh. On tuo sinun EKOsi aika härski myös.
Romantikkoitkijät #1
Twinkle
16.10.2006 22:14:38
Vein nyt lauantaina Jaguarin ekaa kertaa T. Rex -projektin treeneihin ja niin se vaan on, että sille ei mikään kitara pärjää. Millään tasolla.

Todistan että kyseinen kepakko kuulosti helvetin hyvältä, vaikka nappuloita siinä oli kuin jossakin saatanan avaruusaluksessa. Perverssillä tavallaan tuo jaguaari on vielä ihan asiallisen näköinenkin soittopeli.
Jungleman
16.10.2006 22:19:44
Hyvältä näyttää kyllä!

Tiedän. Kiitos silti.

Mutta mä tykkään niiden originaalimikkien riipivyydestä. Tarvittaessa Jaguaarin saa niiden avulla kuulostamaan siltä kuin harpyija kirkuisi helvetissä, ja mikäs sen mukavampaa!

Totta. Rujo kirskuna (= hyvä) väheni uusien mikkien myötä, hallitsemattoman piippauksen (= paha) lisäksi. Soundi on erilainen, ja melkein tuuminkin, jos vaikka joskus vahauttaisi orkkismikit ja kokeilisi uudestaan niillä...

Jep. Jaguar on täydellinen instrumentti. Täydellisen häiriintynyt.
Romantikkoitkijät #1
Jani The Rock
16.10.2006 22:31:41

Todistan että kyseinen kepakko kuulosti helvetin hyvältä, vaikka nappuloita siinä oli kuin jossakin saatanan avaruusaluksessa.

On siinä namikkaa kuin nelipyöräsen Jaguarin kojetaulussa... 8)

Mutta yllättävän tanakalta sen saa kuulostamaan. Tonea vähän kiinni, vahvarista trebleä pois ja hiukan chorusta höysteeksi, niin siinähän se onkin.

Ja olihan Bolanillakin Jaguar. Tuolla se on myynnissä:
http://www.lovestreetgallery.com/5307.html
Jungleman
16.10.2006 22:33:35
aivan sairaan siisti keppi kyllä, jazzmasterkin olis mun silmän mukainen jos siinä ei olis tuota mätsättyä lapaa. mutta Jagge on komia!

Toiset äideistä, toiset... öh... lampaista. Minua tuo ei-mätsätty lapa pisti silmään pahasti, nyt olen jo tottunut siihen!
Romantikkoitkijät #1
Jucciz
16.10.2006 22:45:22
Onpa siinä komea keppi! Ja varmasti hyväkin. Itsehän sain testata ensimmäistä Jaguaaria eläessäni viime viikon torstaina: kitaraopettajallani on vuoden '68 peli... siinä on miesten kitara! :)
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Da Make
16.10.2006 22:48:10
Saakeli kun kuulostaa kutkuttavalta! Varmasti loistava ostos!
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
Twinkle
16.10.2006 23:03:30
On siinä namikkaa kuin nelipyöräsen Jaguarin kojetaulussa... 8)

Mutta yllättävän tanakalta sen saa kuulostamaan. Tonea vähän kiinni, vahvarista trebleä pois ja hiukan chorusta höysteeksi, niin siinähän se onkin.

joo, yllättävän hyvin se pelitti. Ei se kaikkeen musaan sovi, mutta kyllä se aika takuuvaihtoehto mihinkä tahansa rockiin jo monipuolisuutensakin takia. Eikös ne alasarvessa ole vaiheenkääntöön tarkoitetut nappulat? että sieltäkin saa lisää soundimaailmaa jos tarttee jotakin nintendo-soundeja kaivaa.

Ja olihan Bolanillakin Jaguar. Tuolla se on myynnissä:
http://www.lovestreetgallery.com/5307.html

aika halpa muuten kuolleen julkkiksen soittimeksi.
Jani The Rock
16.10.2006 23:14:59 (muokattu 16.10.2006 23:18:47)

Eikös ne alasarvessa ole vaiheenkääntöön tarkoitetut nappulat? että sieltäkin saa lisää soundimaailmaa jos tarttee jotakin nintendo-soundeja kaivaa.

Siinä alasarven lätyskässä on molempien mikkien päälle- ja pois-kytkimet sekä bassoleikkuri.

Edit: Ja yläsarvessa taas on liukukytkin jolla valkataan onko päällä kaulamikki vai molemmat mikit. Ja sitte on ne rullasäätimet kaulamikin volumelle ja tonelle.
Jungleman
16.10.2006 23:21:44
Melkein minä myös, tarkoittanen siis japanilaista Squier Vista Jagmasteriani. Kermanvalkoinen on väri, ja tortoisea pleksissä. Kuvaa ei ole, mutta voitte kuvitella että on komea peli!

Hyvänä kakkosena maaliin ;-) Tuollaista minäkin olen joskus hiukan himoinnut, mutta sen sijaan ostin uuden mustan Jagmaster II -kepakon (indonesialainen, muistaakseni?). Se on tosin lainassa tyttöystävällä. Päätti oppia soittamaan kitaraa, tyylikkäästi, tietenkin.
Romantikkoitkijät #1
Jungleman
16.10.2006 23:23:25
Onpa siinä komea keppi! Ja varmasti hyväkin. Itsehän sain testata ensimmäistä Jaguaaria eläessäni viime viikon torstaina: kitaraopettajallani on vuoden '68 peli... siinä on miesten kitara! :)

Grrrauh! Olen kade... mutta vain vähän ;-)
Romantikkoitkijät #1
Da Make
16.10.2006 23:25:15
Seuraavaksi Jaguaari meikällekkin! Candy Applena tai valkoisena.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
Twinkle
16.10.2006 23:28:50
Siinä alasarven lätyskässä on molempien mikkien päälle- ja pois-kytkimet sekä bassoleikkuri.

Edit: Ja yläsarvessa taas on liukukytkin jolla valkataan onko päällä kaulamikki vai molemmat mikit. Ja sitte on ne rullasäätimet kaulamikin volumelle ja tonelle.

aijaa... jagstangissa oli taas vaiheenkääntökytkimet niin siitä aattelin että olisivatko apinoitu tuosta. Vai olenkohan ymmärtänyt jagstangin väärin kanssa sitten.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)