Order 22.10.2006 17:14:19 | |
---|
No niin, luultavasti ihmisillä on samanlaisia tapauksia sattunut, joten mitä itse teitte? Nimittäin kesällä ostamani kitaralaukun toinen lukko jäi lukkoon, eikä se nyt aukea millään. Tunnin verran sitä koitin räplätä auki. Joku halpislaukkuhan tuo oli, mutta silti. Veikkaisin että laukulla on takuuta (jos noilla yleensä semmoista on), joten kannattanee viedä liikkeeseen, mutta noinkohan saavat sielläkään ehjänä auki. Vai saisikohan tuon avattua jossain tuommoisella pikasuutarilla, kun ei viitsisi itse lukkoa rikkoakaan. Ei tässä muuta, mutta kun kitara on sisällä, niin tilanne on vähän ikävä. Syyhyttäis päästä soittelemaan :) Always room for one more
S.M.A.K. |
Torniojaws 22.10.2006 17:24:23 | |
---|
Eikö niissä ole jonkinlainen ruuvi, jonka voisi aukaista? Tai no, sehän on tietysti laukun sisäpuolella :P |
McNulty 22.10.2006 17:24:32 | |
---|
No niin, luultavasti ihmisillä on samanlaisia tapauksia sattunut, joten mitä itse teitte? Nimittäin kesällä ostamani kitaralaukun toinen lukko jäi lukkoon, eikä se nyt aukea millään. Tunnin verran sitä koitin räplätä auki. Joku halpislaukkuhan tuo oli, mutta silti. Veikkaisin että laukulla on takuuta (jos noilla yleensä semmoista on), joten kannattanee viedä liikkeeseen, mutta noinkohan saavat sielläkään ehjänä auki. Vai saisikohan tuon avattua jossain tuommoisella pikasuutarilla, kun ei viitsisi itse lukkoa rikkoakaan. Ei tässä muuta, mutta kun kitara on sisällä, niin tilanne on vähän ikävä. Syyhyttäis päästä soittelemaan :) Oletko varma ettei ongelma ole liian "kuivassa" lukossa? Eli jospa sinne kokeilisi vähän suihkauttaa jotain öljyä ja elvyttää lukkomekanismia sillä. Onko kyseessä avaimella vai koodilla avattava/suljettava lukko? Numerokoodi kannattaa painaa mieleen tai sitten jättää lukitsematta. These pretzels are making me thirsty! Visiting is pretty, visiting is good! |
Leo80 22.10.2006 17:29:19 | |
---|
Numerokoodi kannattaa painaa mieleen tai sitten jättää lukitsematta. Numerokoodilukot saa kyllä "tiirikoitua" auki; näin ainakin G:n laukuissa. "Mutta kaikkihan erehtyvät joskus. Miksi lyijykynän päässä muuten olisi kumi?" |
Order 22.10.2006 17:31:16 | |
---|
Oletko varma ettei ongelma ole liian "kuivassa" lukossa? Eli jospa sinne kokeilisi vähän suihkauttaa jotain öljyä ja elvyttää lukkomekanismia sillä. Onko kyseessä avaimella vai koodilla avattava/suljettava lukko? Numerokoodi kannattaa painaa mieleen tai sitten jättää lukitsematta. Avainlukko siis kyseessä. Voisihan tuota koittaa öljytä, mutta en usko ongelman olevan siinä. Välillä tuntuu kuin lukko aukeaisi mutta pysyy kiinni, välillä taas ei tunnu edes vastusta avaimelle. Toisen lukon kanssa ei mitään ongelmaa. Always room for one more
S.M.A.K. |
McNulty 22.10.2006 17:31:17 (muokattu 22.10.2006 17:31:23) | |
---|
Numerokoodilukot saa kyllä "tiirikoitua" auki; näin ainakin G:n laukuissa. Aika monen lukon saa tiirikoitua auki, jos on ammattilainen :) Itse kuljen himan ja reeniksen väliä autolla, kitara yleensä takapenkillä niin en jaksa sitä lukkoon laittaa. Ihan turhia nuo lukot muutenkin. Pidemmällä reissulla remmit tai jesari toimii paremmin. These pretzels are making me thirsty! Visiting is pretty, visiting is good! |
janik 22.10.2006 17:37:45 | |
---|
Numerokoodilukot saa kyllä "tiirikoitua" auki; näin ainakin G:n laukuissa. Joskus sain jonkun gibsonin laukun monella eri yhdistelmällä auki:/ |
Amplifier 22.10.2006 17:47:43 | |
---|
Ottaisin avuksi moottorisahan tai tumman tangolaulajan... |
Zeni 22.10.2006 19:19:59 | |
---|
Mun Gator laukku ainakin aukeaa miltein millä tahansa tikulla :D En tosin ikinä pidä sitä lukossa. N. 3kuukautta laukku kesti ja sitten ne kantta auki pitelevät narut irtosivat liimauksestaan. Eipä tuo mitään haittaa, en jaksanut viedä takaisin... |
McNulty 22.10.2006 19:22:47 | |
---|
Mun Gator laukku ainakin aukeaa miltein millä tahansa tikulla :D En tosin ikinä pidä sitä lukossa. N. 3kuukautta laukku kesti ja sitten ne kantta auki pitelevät narut irtosivat liimauksestaan. Eipä tuo mitään haittaa, en jaksanut viedä takaisin... Gatorista menee myös kahva kovin nopeasti. En diggaile suuremmin niitä "muovikahva kiinni pienellä tapilla" ratkaisuja. Omassa Charvelin laukussa on vastaava ja se on jo kertaalleen fiksattu, mutta ilmeisesti fiksasin kunnolla kun nyt se on pysynyt :) These pretzels are making me thirsty! Visiting is pretty, visiting is good! |
Joees 22.10.2006 19:39:19 | |
---|
Numerokoodilukot saa kyllä "tiirikoitua" auki; näin ainakin G:n laukuissa. Näin tekee. Ja Gibsonin sivulta löytyy jopa ohjeet tiirikoimiseen. Hehee. Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
McNulty 22.10.2006 19:41:13 | |
---|
Näin tekee. Ja Gibsonin sivulta löytyy jopa ohjeet tiirikoimiseen. Hehee. Kai se on siltä varalta, jos jonkun orkkis '59 jää sisään, niin saa ulos ilman rälläkkää ja mahdollista soittimen vaurioitumista :) These pretzels are making me thirsty! Visiting is pretty, visiting is good! |
oiva tumpeloinen 22.10.2006 19:46:24 | |
---|
Kai se on siltä varalta, jos jonkun orkkis '59 jää sisään, niin saa ulos ilman rälläkkää ja mahdollista soittimen vaurioitumista :) Voisi siltikin kuvitella, että tuolla syyllä ei vesitettäisi koko lukon ideaa..... Voisihan sen avauksen tehdä sitten vaikka valtuutettu G-myyjä..... |
Joees 22.10.2006 19:46:27 | |
---|
Kai se on siltä varalta, jos jonkun orkkis '59 jää sisään, niin saa ulos ilman rälläkkää ja mahdollista soittimen vaurioitumista :) Heh, voipi olla. :-) Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
Les Fender 22.10.2006 19:56:31 | |
---|
Voisi siltikin kuvitella, että tuolla syyllä ei vesitettäisi koko lukon ideaa..... Voisihan sen avauksen tehdä sitten vaikka valtuutettu G-myyjä..... Vanha totuus on kuitenkin tylysti, lukot on rehellisä varten. Ei ne varkaita estä. Lapsiperheille ja vihjeeksi "en haluaisi kitarallani soiteltavan ilman lupaa" kehitetty. "Living is easy with eyes closed!" |
Antti1 22.10.2006 20:47:24 (muokattu 22.10.2006 20:47:48) | |
---|
Mä vähän luulen, että lukot on lähinnä tahattomien aukeamisten estäjänä. Eipähän lähde vintagekepukka takaluukussa lentoon, jos joku rojuista sattuisi napsauttamaan pari (miksikä niitä nyt kutsuttiin, niitä kiinnityshärveleitä, lisätkää oma näkemyksenne tähän) auki. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
Ze Kink 22.10.2006 20:53:16 | |
---|
Offtopic: Jostain syystä repesin ihan täysin luettuani topicin otsikon. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi! |
oiva tumpeloinen 22.10.2006 20:56:00 | |
---|
Vanha totuus on kuitenkin tylysti, lukot on rehellisä varten. Ei ne varkaita estä. Lapsiperheille ja vihjeeksi "en haluaisi kitarallani soiteltavan ilman lupaa" kehitetty. Vihjeeksi niitä yleensä käytetäänkin. Varsinkin, jos jätetään luuttu treenikselle. Mutta kyllä nopeasti menee sekin vihje hukkaan, jos kaikki tietää nopean kikan, millä laukku aukeaa huomaamattomasti. |
Werihukka 22.10.2006 21:55:28 | |
---|
Koita kirveellä. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
Fortune 22.10.2006 22:06:50 | |
---|
Vihjeeksi niitä yleensä käytetäänkin. Varsinkin, jos jätetään luuttu treenikselle. Mutta kyllä nopeasti menee sekin vihje hukkaan, jos kaikki tietää nopean kikan, millä laukku aukeaa huomaamattomasti. Ja eihän kolmiosaiseen koodilukkoon tarvitse kuin hetken pyörittelyaikaa - 1000 eri mahdollisuuttahan siinä vain on. Look behind you, a three-necked guitar!
Kuuntele vaikka Marvelin (R.I.P.) postuumia demoa... |