Shikage 20.10.2006 16:11:01 | |
---|
|
Kontiak 20.10.2006 16:20:31 | |
---|
|
Jouni Antero 20.10.2006 16:30:06 | |
---|
Minä valitsisin tämän tuon tallaratkaisun perusteella. Pääset nopeimmin ja helpoimmin käsiksi itse soittamiseen tuolla. Eh - mitä? Tuon minä ottaisin vikana, koska tuolla V-mallilla on aivan tuskaa yrittää soittaa istualtaan ja jos se vielä tulee olemaan sun ainoa kitara niin ei ei ei ei ...mielummin mikä tahansa muu malli - vaikka se eka (näytti kivalta) |
Ze Kink 20.10.2006 17:47:27 (muokattu 20.10.2006 17:48:34) | |
---|
Eh - mitä? Tuon minä ottaisin vikana, koska tuolla V-mallilla on aivan tuskaa yrittää soittaa istualtaan ja jos se vielä tulee olemaan sun ainoa kitara niin ei ei ei ei ...mielummin mikä tahansa muu malli - vaikka se eka (näytti kivalta) Samaa mieltä olen. Eikä tuollaisen vintagetyylisen vibratallan säätäminen ole ollenkaan vaikeaa. Pistää vaikka 5 jousta ja bodyyn kiinni, niin siinä on kiinteä talla. Itse suosittelisin vielä tsekkaamaan Ibanezin Rg321:n ja Yamaha Pacifica 112:n. Ne on aika standardisuosituksia täällä, ja ihan syystäkin. Molemmissa on aika lyömätön hinta/laatu -suhde. Jos noista pitää valita, niin se vika J&D näytti ehkä eniten allaround -tyyliseltä ja toimivalta. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi! |
Spike 20.10.2006 17:58:34 | |
---|
Eh - mitä? Tuon minä ottaisin vikana, koska tuolla V-mallilla on aivan tuskaa yrittää soittaa istualtaan ja jos se vielä tulee olemaan sun ainoa kitara niin ei ei ei ei ...mielummin mikä tahansa muu malli - vaikka se eka (näytti kivalta) Höpö höpö. Flying V:llähän on aivan loistava soittaa istualteen. Lepää tasaisesti jalkojen välissä. Clearly motivated by an unholy alliance.
Ostan: Single coil tai singlecoil-sized humbucker, DOD Buzz Box |
Deranged 20.10.2006 18:09:32 | |
---|
Höpö höpö. Flying V:llähän on aivan loistava soittaa istualteen. Lepää tasaisesti jalkojen välissä. Niin. Ja vibratalla on totaalisen turha keksintö, se on pro-tiluttajien kikkailuväline, jota käytetään käytännössä max. 5% soittoajasta. Perusvibraton pystyy tekemään sormellakin, joten tuo kampi on lähinnä erikoisempiin juttuihin. Silloinkin kannattaa olla soittotaito hanskassa perusjuttujen osalta. |
Ukko 20.10.2006 19:21:12 | |
---|
Ja vibratalla on totaalisen turha keksintö, se on pro-tiluttajien kikkailuväline, jota käytetään käytännössä max. 5% soittoajasta. . Eli vibraamaan kieliä alavireeseen ? HEH. |
Shikage 20.10.2006 20:25:56 | |
---|
Hmm, tuntuu aika tasaiselta noiden J&D kitaroiden välillä =) Ensimmäinen J&D malli maksaisi 188€ ja kaksi muuta 166€. Osaako kukaan kertoa noiden mallien tärkeimpiä eroavaisuuksia? (Olen täysi nyyppä kitara-asioissa vielä) |
ganes-rocker 20.10.2006 20:40:49 | |
---|
"Rock-hulluna on hyvä olla!" - Cisse Häkkinen |
Ze Kink 20.10.2006 20:55:51 (muokattu 20.10.2006 20:57:46) | |
---|
http://www.musik-produktiv.de/shop2 ... 0010405/sid/!x32fific/quelle/listen - Squier Standard Stratocaster tuohan on ihan ok. Siinä on agathisbody, ja agathis ei ole hyvä soitinpuu. En ostaisi siitä syystä. Ensimmäinen J&D malli maksaisi 188€ ja kaksi muuta 166€. Osaako kukaan kertoa noiden mallien tärkeimpiä eroavaisuuksia? (Olen täysi nyyppä kitara-asioissa vielä) No tallaratkaisut tietenkin, ja V:ssä bodyn muoto. Sitten tuossa V:ssä ei mainita muuta kuin kannen puu, joten body on todennäköisesti jotain halpispuuta. Tossa ensimmäisessä on mahonkia loimuvaahterakannella ja vikassa leppää. Vikassa on myös Wilkinsonin mikit, jotka on käsittääkseni ihan ok, ja todennäköisesti paremmat kuin noissa muissa. Ja minä olen sitä mieltä, että tuo Flying V ei ole hyvä muoto ensimmäiselle kitaralle. Se ei pysy soittoasennossa itsestään, vaan sitä pitää jatkuvasti puristaa jaloilla ja tukea käsillä. Vähänkin pidempään kun soittelee, se ei tunnu kovin kivalta. Ja vibratalla on totaalisen turha keksintö, se on pro-tiluttajien kikkailuväline, jota käytetään käytännössä max. 5% soittoajasta. No sitten siihen voi laittaa sen viisi jousta. Ei varmasti häiritse enää ketään. Lasketko muuten vaikkapa SRV:n, Hendrixin ja kaverit pro-tiluttajiksi? Nyt ei siis suinkaan puhuta mistään floikkatalloista. Perusvibraton pystyy tekemään sormellakin, joten tuo kampi on lähinnä erikoisempiin juttuihin. Silloinkin kannattaa olla soittotaito hanskassa perusjuttujen osalta. Kuinka bendaat/teet vibratoa alaspäin? Tai miten teet vibraton huiluäänille? -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-Toi! |
Spike 20.10.2006 21:11:13 | |
---|
Ja minä olen sitä mieltä, että tuo Flying V ei ole hyvä muoto ensimmäiselle kitaralle. Se ei pysy soittoasennossa itsestään, vaan sitä pitää jatkuvasti puristaa jaloilla ja tukea käsillä. Vähänkin pidempään kun soittelee, se ei tunnu kovin kivalta. Mihin jätkä oikeen käyttää sitä kitaraa? Normaalilla oikeakätisellä se body lepää vasemman reiden päällä rennosti, alempi sakara tukee oikean reiden alta. Pidempään soitellessa mukavia sen puolesta, että ovat yleensä vähän kevyempiä. Käsillä ei tarvitse koskea koko keppiin, pysyy itsestäänkin paikoillaan. Clearly motivated by an unholy alliance.
Ostan: Single coil tai singlecoil-sized humbucker, DOD Buzz Box |
darrell 20.10.2006 21:12:30 | |
---|
Tuohon V:n alasarven alareunaan, kun laittaa sellaisen "folding leg rest" tyylisen, tarvittaessa pois tieltä taittuvan vivun, tyyliin Steinberger Spirit. Kyllä soittelee kitaran lipsumatta vaikka olis sukulaiset kylässä. |
ganes-rocker 21.10.2006 20:25:43 (muokattu 21.10.2006 20:28:43) | |
---|
"Siinä on agathisbody, ja agathis ei ole hyvä soitinpuu. En ostaisi siitä syystä." se ON siltiki ihan ok! "Rock-hulluna on hyvä olla!" - Cisse Häkkinen |
Amplifier 22.10.2006 00:22:01 | |
---|
|
Twinkle 22.10.2006 01:01:43 (muokattu 22.10.2006 02:36:59) | |
---|
Yhtä asiaa en ymmärrä!? Aina kun täällä joku kyselee "mikä olisi hyvä peruskitara aloitteluun tai muutenkin?" niin melkein poikkeuksetta vaihtoehto on jokin uusi pasifika jne. jostain thomanilta tms. vaikka kaupat ovat täynnä hyviä ja edullisia käytettyjä kirveitä, jotka pätkivät nuo uudet coronakepit mennen tullen. Vilkaisepa omaa viestiäsi. Ensinnäkin Pacifica on aika huolettoman hyvä soitin jolla pärjää vaikka kuinka pitkälle. Toisaalta huomaa, että aloittaja tässäkin ketjussa esittää kolme esimerkkia hintaluokasta 160 - 180 euroa. Edullisinkin "Käytetty kirves" jota tarjoat, maksaa yli satasen enemmän. Kalleimmat melkein kolminkertaisesti. Ja tosiaan, ei tietenkään kannata ostaa mitä tahansa käytettyä. Pitää kysellä paremmin tietäviltä (esim. rehelliseltä soitinkauppiaalta) ja kokeilla tietenkin (kokeilukin on vaikeampaa saksalaisessa nettikaupassa). Rehellinen soitinkauppias suomessa on harvinainen näky. Valtaosa liikettä pitävistä kauppiaista kuitenkin tajuaa tyrkyttää ostajalle sellaista roinaa mistä parhaimman katteen saa. Toisekseen, mitä aloittaja oikeasti saa siitä, että testaa soitinta? Jos muistat itse sitä ensimmäistä soitintasi (jos et nyt aivan luonnonlahjakkuus ollut) niin koko soittopelin käsitteleminen oli yllättävän vaikeaa. Aloittelija saa yhtä mitättömästi ulos 2000 euron customista kuin 200 euron pacificasta, saati että testaamalla siitä pystyisi mitään sanomaan. yhtään kitaraa en ole uutena ostanut... Mistäs niitä "kunnon kirveitä" saa käytettynä, jos joku ei joskus osta niitä uutena.. |
kimurantti1 22.10.2006 01:57:22 | |
---|
Twinkle puhuu kyllä asiaa. Vielä kun lisätään siihen fakta, kaikkien soittoharrastus ei alkuhuuman jälkeen jatkukaan niin, että ensimmäistä soitinhankintaa olisi fiksua miettiä liian pitkällä tähtäimellä. Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
N33m0 22.10.2006 02:16:13 | |
---|
Se, ettei rhoadsilla, king-V:llä tai flying V:llä pysty soittaa istualteen, on täyttä paskaa. Järkikin sanoo ettei sitä asetella samanlailla kuin jotain stratoa tai lespaa, alempi sakara reisien väliin ja antaa paukkua. slow music for slow people |
Aki 22.10.2006 02:43:02 (muokattu 22.10.2006 02:43:20) | |
---|
Kun ollaan hakemassa ensimmäistä kitaraa, on todellakin hyvä keskittyä niihin perusasioihin. V:t ja X:t ei liity niihin. VX:iin maksaa pussit ja kotelot kovin runsaasti, eikä rungon kummallisella muodolla saavuteta mitään. Ja perinteinen vibratalla on ihan muihin kuin tilutemppuihin. vaikka kaupat ovat täynnä hyviä ja edullisia käytettyjä kirveitä Noissa on se ongelma ettei koskaan voi mennä takuuseen siitä mitä saa. Esim joku on "vähän" kokeillut "säätää" kitaraansa, ja kun ei ole toiminut, jättänyt vaihdossa. Niiden kanssa pitää aina tietää hieman enemmän. Toki, käytetyissä hinta laskee paljon vähemmän, ja mikäli tietää mitä ostaa, saa paremman soittimen. Mutta mikäli ei tiedä mitä ostaa, uutena on turvallisempi ostaa. Amplifier, kaikennäköisiä ehdotuksia löysit käytetyksi, mutta kun haluttu hintahaarukka oli 166-200€ eikä 300-600€. Edit: Twinklen kanssa muodostetaan näköjään komppisektiota... Jos en saisi tuttua asiasta tietävää mukaan ostoksille eikä Pacifica jostain syystä kelpaa, ostaisin summassa ekan tai kolmannen J&D:n. Se Pacifica olisi kuitenkin semmoinen maitolitra, että aina tietää mitä saa. Noi muut on sitten piimää. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
McNulty 22.10.2006 02:46:14 (muokattu 22.10.2006 02:47:19) | |
---|
Ei noista mikään. Siis ihan oikeasti... Sijoita Yamaha Pacificaan, niin saat hyvin viimeistellyn ja soivan soittimen. Paikallisesta on myyty about 15 settiä Yamahan halpispakettia ja jokaisessa on kitara ollut valmiiksi pakasta repäistynä iskussa ja trimmattuna. Myös elektroniikka on toiminut varsin hyvin. En jaksa juuri muuta suositellakaan tuossa hintaluokassa kuin Yammun Pacificaa. http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_pacifica_412vovs_prodinfo.html Aivan loistava soitin. Kahta olen kokeillut enkä tuon jälkeen kyllä mitään Skujuja tai muita katselisi. These pretzels are making me thirsty! Visiting is pretty, visiting is good! |
Ze Kink 22.10.2006 03:31:08 | |
---|
Se, ettei rhoadsilla, king-V:llä tai flying V:llä pysty soittaa istualteen, on täyttä paskaa. Järkikin sanoo ettei sitä asetella samanlailla kuin jotain stratoa tai lespaa, alempi sakara reisien väliin ja antaa paukkua. En minä väittänyt ettei sillä _voisi_ soittaa istualteen, se vain ei ole yhtä mukavaa kuin tavallisen muotoisen kitaran kanssa. Ja komppaan kyllä Twinkleä myöskin. Ja niinkuin sanoin, sitä Pacificaa ei suositella ilman syytä, se todellakin on hinta/laatu -suhteeltaan aivan lyömätön keppi. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-Toi! |