Aihe: Monipuolinen putkinuppi hakusessa..
1 2
Kitarasankari
19.10.2006 14:47:06 (muokattu 19.10.2006 14:48:32)
Moro!

Nyt on ehkä tullut se hetki, että joudun rakkaasta Marshallin JMP 2204-nupista luopumaan kun musiikkia opiskellessani vähän monipuolisempaa soundia kovasti tarvitsen. Hakusessa olisi siis Joku nuppi josta lähtisi hyvät kliinit, bluesrosot sekä vähän tiukempaakin rokkisoundia. Laneyn VH100R-nuppia vähän kattelin. Kertokaas kokemuksia ja ehdoitelkaas jotain. Hintaluokka jotain tonnin pintaan. Myös sellainen kävi mielessä että jonkun halvan combon nupin rinnalle hankkisin, mutta onko jotain halpaa ja hyvää putkicomboa, jossa ois vähintään kaksi kanavaa ja joka soundaiskin hyvältä?
Vain munalla poskille läpyttely pyyhkii pois jazz-hölynpölyn...
McNulty
19.10.2006 15:03:10 (muokattu 19.10.2006 15:06:02)
Moro!

Nyt on ehkä tullut se hetki, että joudun rakkaasta Marshallin JMP 2204-nupista luopumaan kun musiikkia opiskellessani vähän monipuolisempaa soundia kovasti tarvitsen. Hakusessa olisi siis Joku nuppi josta lähtisi hyvät kliinit, bluesrosot sekä vähän tiukempaakin rokkisoundia. Laneyn VH100R-nuppia vähän kattelin. Kertokaas kokemuksia ja ehdoitelkaas jotain. Hintaluokka jotain tonnin pintaan. Myös sellainen kävi mielessä että jonkun halvan combon nupin rinnalle hankkisin, mutta onko jotain halpaa ja hyvää putkicomboa, jossa ois vähintään kaksi kanavaa ja joka soundaiskin hyvältä?

Olen ollut itse enemmän kuin tyytyväinen Hughes & Kettner Trilogyyn. Ensimmäistä kertaa putkinuppi josta olen saanut KAIKKI tarvittavat soundit ulos. Clean-kanavalta lähtee pehmeät ja pyöreät puhtaat sekä Sparkle-kytkimen ansiosta heleät Fender-tyyppiset cleanit. Crunch kanavalta sitten bluesit ja rockit, Boost-nappulan kera Iron Maidenit ja vanhemmat Metallicat. Lead-kanavalta sitten Sepulturat ja Panterat. Ultra Lead-kanavalta löytyy sitten modernimpi metalli, eli korostettua alakertaa (ala Mesa Boogie) ja reilusti gainia.

4 kanavaa, joista Lead ja Ultra Lead jakavat EQ:n. Crunchille ja Cleanille omat EQ:t ja volumet. Master Vola, FX Loop (fiksu sellainen, muistaa erikseen millä kanavalla on päällä ja millä ei), Master Presence, 100W tehoa jne.

Toimii ainakin omassa musiikissa helkkarin loistavasti kera Framus 2x12" kaapin joka on ladattu Celen V30-elementeillä. Soittelen siis:
- bluesia (bb king j l hooker srv hendrix)
- poppia (robbie williams sirkesalo coldplay)
- rockia & grungea (kingston wall foo fighters aic nirvana placebo muse weezer the darkess purple acdc heep zeppelin doors kula shaker jne jne.)
- metallia (maidenista deathmetalliin)

Aikaisemmin ongelmana on ollut putkivermeiden kanssa se, ettei kaikkiin tuohon ole löytynyt sopivaa soundia yhdestä vermeestä. Aina on saanut kikkailla useiden säröpedaalien kanssa jne. Trilogy hoitaa suuren osan tuosta täysin kivuttomasti ja homma vain parani kun vaihdoin vakio-TADit hieman tyyriimpiin TADeihin. Aivan mahtavia putkia! Suosittelen!

Käy ihmeessä testaamassa Fasulla. Olen kyllä kuullut että joillain putkilla ja kaapilla varustettuna Trilogy on soundannut mutaiselta ja tukkoiselta, mutta TADien ja Celen V30-elementtien kera ei ole ollut mutaisuudesta tietoakaan. Varsin kuulas ja erotteleva soundi.
These pretzels are making me thirsty!
Visiting is pretty, visiting is good!
Vilhelmus
19.10.2006 15:03:18

Tsekkaahan tymäkämmät Kochit.
juini
19.10.2006 15:05:34
Itse pärjäisin kyllä ihan tolla luettelemiisi tyyleihin. Kantrivänkytykset ja muu roska sitten erikseen. Ilman pedaaleja hyviin tuleksiin pääsee esim. Jubilee-marsulla.
Kitarasankari
19.10.2006 15:15:32
Itse pärjäisin kyllä ihan tolla luettelemiisi tyyleihin. Kantrivänkytykset ja muu roska sitten erikseen. Ilman pedaaleja hyviin tuleksiin pääsee esim. Jubilee-marsulla.

muutenhan jmp onpi ihan metka peli mutta kun yksi kanava vaatii vähän akrobatiaa jotta pystyisi soundeja vaihtelemaan. lisäksi joutuisi rakennuttamaan efektilenkin sun muuta. hyvä kliini siis on tärkeä mahdollisen uuden nupin valinnassa.
Nacher
19.10.2006 15:30:30
"tymäkämmät" Kochit eivät mahdu tuohon hintaluokkaan valitettavasti millään, muuten kyllä suosittelisin itsekin.

En tiedä kuinka samanlainen H&K Switchblade on kuin Trilogy (kuulemma samantyylinen), mutta Switchblade selvisi kaikesta muusta kunnialla paitsi rankimmasta metallista, sillä siihen soundi oli liian löysä/tukkoinen isommalla gainilla. Saakelin monipuolinen/kaunissointinen nuppi muuten kyllä.
Kitarasankari
19.10.2006 15:34:53
ihan metallisäröjä ei tarviikaan irrota. sanotaan nyt että budjetti on vaikkapa 1500€ asti..
JuSu
19.10.2006 15:46:28
ihan metallisäröjä ei tarviikaan irrota. sanotaan nyt että budjetti on vaikkapa 1500€ asti..

Onko pakko olla nuppi, mites räkkikamppeet?

Joku perushyvä pääte, sopivanmakuinen etunen kaveriksi ja vatkausta sitten vaikka TC:n G-Majorilla... Ja midillä vaihtuu soundit sukkelasti. Puolellatoista tonnilla saa jo vaikka mitä...

Mulla esim. on Peavey Classic 50/50 -pääte, Engl E530 etunen ja G-Major Gatorin 4 U räkissä sekä lattialla Rolandin FC-200 -potkulauta . Hankintakustannukset yhteensä noille käytettynä n. 1200-1300 euroa.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Kitarasankari
19.10.2006 15:50:33
Onko pakko olla nuppi, mites räkkikamppeet?

Joku perushyvä pääte, sopivanmakuinen etunen kaveriksi ja vatkausta sitten vaikka TC:n G-Majorilla... Ja midillä vaihtuu soundit sukkelasti. Puolellatoista tonnilla saa jo vaikka mitä...

Mulla esim. on Peavey Classic 50/50 -pääte, Engl E530 etunen ja G-Major Gatorin 4 U räkissä sekä lattialla Rolandin FC-200 -potkulauta . Hankintakustannukset yhteensä noille käytettynä n. 1200-1300 euroa.

JuSu

eihän nuo räkkikamatkaan ihan mahdoton yhtälö ole. mielummin ehkä kuitenkin nuppimallia..
losli
19.10.2006 15:51:30 (muokattu 19.10.2006 16:01:22)
Laneyn VH100R-nuppia vähän kattelin.

On todella monipuolinen. Neljä käyttökelpoista soundia saat siitä pihalle. Ja reverbbiä tietty myös. Hyvä EQ molemmille kanaville erikseen. Tavallaan kaksi kanavaa joille molemmille omat gain boostit ja niiden tasonsäädöt. Todella dynaaminen ja clean mökää lähtee todella paljon. Kun tuon taannoin hankin niin käytin aluksi kaikkia kanavia hyvinkin tiuhaan vaihtaen. Nyt kun olen oppinut tuon styrkan luonteen on kanavan vaihtojen määrä vähentynyt kaikissa setin biiseissä. Osassa en vaihda soundia enää ollenkaan missä ennen vetelin parilla kolmella soundilla. Niin hyvin tuohon särön määrän ja soundin luonteeseen voi Laneyssa tatsilla ja kitaran volumella vaikuttaa. Tehdasasennetut putket on laadukkaat.

Se mistä pidän Laneyssa eniten on se että kaikki soundit ovat saman luontoisia, ainoastaan gainin määrä kasvaa. Joku ei välttämättä pidä siitä.

Keinokuormat voit myös myydä jos Laney:n päädyt.

Kaikki nämä m-netissä kehutut vehkeet kannattaa soittaa läpi. Niin tein itsekkin ja vielä muutamaan otteeseenkin, koska ikinä ei tiedä mikä se oma juttu on.

Itse en vaihtaisi mihinkään. Paras hankinta mitä olen soittohommien tiimoilta koskaan tehnyt.

E: Vielä noista aloittajan sounditoiveista sen verran että kyseinen nuppi tarjoaa juurikin tuota osastoa. Sanoisinkin että Laney tippuu max. särön määrässä sinne Marshall:in ja High-gain-tykkien välimaastoon. Tarjoten tosin kaupanpäälle paljon hulppeammat cleanit ja kevytrosot.
punainenettan
19.10.2006 16:43:15
Käy ihmeessä testaamassa Englin Ritchie Blackmore signaturea jos mahdollista. Yllättävän monipuolinen nuppi!

Vaikkakin yhteinen eq saattaa joitakin häiritä..
-En muista miten tilutettaan, ku oon kompannu..
LaXu
19.10.2006 16:52:02
Kun kerran Marsumiehiä olet, niin miten olisi JCM2000 DSL nupit? Combot ovat aika kuraa, mutta nupit monipuolisia ja hyväsoundisia (ainakin sitten kun ne helvetin huonot Marshall-merkkiset etuasteputket vaihtaa). Itse sain DSL50:sta ainakin kaikki kaipaamani soundit. Mastervolume tosin on yhtä huono kuin muissakin Marsuissa.
McNulty
19.10.2006 16:56:51
Kun kerran Marsumiehiä olet, niin miten olisi JCM2000 DSL nupit? Combot ovat aika kuraa, mutta nupit monipuolisia ja hyväsoundisia (ainakin sitten kun ne helvetin huonot Marshall-merkkiset etuasteputket vaihtaa). Itse sain DSL50:sta ainakin kaikki kaipaamani soundit. Mastervolume tosin on yhtä huono kuin muissakin Marsuissa.

Minulla oli DSL100 ja myin sen kyllä äkkiä pois. Sai siitä Marshall-soundin mutta muuten en innostunut. Cleanit jäi jokseenkin kapeiksi ja särö oli sitä perusmarsua. Myin vermeen serkulle joka on suuri AC/DC diggailija. SG'61 ja DSL100 kyllä toimii hienosti hänen musiikissaan, itse kaipasin monipuolisempaa. DSL50-mallista en osaa sanoa, toimiiko se paremmin. Henk. koht. en ole näistä uusista marsuista diggaillut.
These pretzels are making me thirsty!
Visiting is pretty, visiting is good!
myrtonen
19.10.2006 17:00:45
Tässä vaiheessa jokerikortti peliin:

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-189665.html

Testaa, yllättynet. Todella monipuolinen ja jämäkkä laite.
M.A.C.H.O #26 "Jesus Christ!" - "GES ÖGEEN."
joukov
19.10.2006 17:56:33
Myös Carvinin Legacy -nuppi kannattaa tarkistaa. Yllättäen sellainen on torilla myynnissä. : )

http://www.carvin.com/products/single.php?ItemNumber=VL100&CID=GA
"Paul Stanley: Live To Win - 10/10"
Kitarasankari
19.10.2006 18:05:10

vähän on noista dls/tsl marsuista jäänyt paha maku suuhun kun niitä silloin testailun kun marsua olin viimeksi hankkimassa. Kiitos vinkistä mutta ei kiitos.
La Grulla
19.10.2006 18:13:11
Viikonlopun studiosessiot osoittivat taas kuinka monipuolinen toi Peaveyn JSX on. Mielestäni löytyy saundi ku saundi helposti ja säätövaraa löytyy. Täysin puhdas kliini, Crunchi-kanavalla Marsumaiset saundit ja Ultra-kanavalla rankimmat kamat. Itse sain ton uutena liikkeestä 1200 eurolla, mut OVH taitaa olla aika paljon kovempi. Kannattaa ainakin kokeilla.
LaXu
19.10.2006 19:18:45
Viikonlopun studiosessiot osoittivat taas kuinka monipuolinen toi Peaveyn JSX on. Mielestäni löytyy saundi ku saundi helposti ja säätövaraa löytyy. Täysin puhdas kliini, Crunchi-kanavalla Marsumaiset saundit ja Ultra-kanavalla rankimmat kamat. Itse sain ton uutena liikkeestä 1200 eurolla, mut OVH taitaa olla aika paljon kovempi. Kannattaa ainakin kokeilla.

Itse en kyllä allekirjoita tätä. Kokeillessani minun oli hankala saada vahvarista irti kevyempiä särösoundeja. Tuntui, että ne löytyivät gain potikassa about kahden pykälän väliltä, jonka jälkeen oli tarjolla vain high gainia. Vahvarissa oli mielestäni myös samaa vikaa kuin Triple XXX:ssa, eli liian kompressoitu soundi, jopa puhtaalla kanavalla.

Jos selviää ilman efektiluuppia, Orange Rocker 30 kannattaa käydä testaamassa. Hevivahvari se ei ole, mutta hard rockiin ja wanhan liiton heviin taipunee.
Nacher
19.10.2006 22:18:24 (muokattu 19.10.2006 22:19:27)
Orange Rockverb olisi aika saakelin maukas kanssa.

ENGL Blackmore Signaturesta kuullut myös paljon hyvää. Hevimpi kuin Screameri, mutta paljon monipuolisempi kuin Power/Fireball, ja hyvät cleanit. Rokkisäröjäkin kehuttu, tosin ihan bluesiin ehkä liian kireä vehje.

Edit : Ja ehdottomasti Hughes & Kettner - Switchblade! Josset ihan rankimpia hevisäröjä tarvi, niin julmetun kiva peli. Oikeasti erilaisia ja hyviä soundeja, ja loistaa leadeissa laulavuudellaan. Cleanikin oli hyvä, ja built in efektitkin yllättävän laadukkaita.
Juustonaksu
19.10.2006 22:26:25
ENGL Blackmore Signaturesta kuullut myös paljon hyvää. Hevimpi kuin Screameri, mutta paljon monipuolisempi kuin Power/Fireball, ja hyvät cleanit. Rokkisäröjäkin kehuttu, tosin ihan bluesiin ehkä liian kireä vehje.

Öh. Mielestäni powerball kyllä hakkasi monipuolisuudessaan Blackmoren. Ja nythän joku voi tulla urputtamaan niistä neljästä kanavasta, joista vain kolme ensimmäistä ovat käyttökelpoisia, joo, tiedetään. Kuitenkin ne kolme muuta kanavaa omine EQ:neen, volumeineen sunmuine lisäsäätöineen jättivät Blackmoren aika kauas. Blackmore oli soundillisesti kyllä täysin eri laitos, mutta jos monipuolisuutta tarkastellaan ihan noin yleisesti niin mielestäni se yksi EQ jätti todella kylmäksi.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)