Aihe: Onko Stratosta matalempiin vireisiin?
1
Rallakka
20.10.2006 08:19:23

Tähän asti olen elämässäni pärjännyt ihan E-vireellä ja nyt pukkaisi projektia jossa tarvittaisiin jotain luokkaa C tai D. Nyt sitten en haluaisi säädöissä olevaa Les Paulia alkaa runnoon noille vireille, vaan kaivan pitkään pölyyntyneen Fenderin Mexicon Straton laukusta ja se on muutenkin menossa nauha remppaan. Ajatuksena siis tehdä stratosta tuohon toiseen projektiin kitara, jossa veivataan sellaista "villasukkarässiä" ja matalemmilla vireillä. Ei tarvisi väännellä vireitä sen mukaan kummassa rojektissa soittelee, vaan ottas vaan valmiiksi viilatun kepin, tulispahan tuolle stratollekkin enemmän käyttöä.

Eikö tuo strato skaalansa puolesta parempi vaihtoehto matalemmille vireille kuin lespa? Ajattelin säädättää tuon sitten samalla kun vaihdetaan nauhat. Riittääkö mielestänne joku Seymour Duncanin hotrailssi tallalle? vai kannattaako ostaa uus pleksi ja korvata "kunnon" humppareilla? Millaista kielisettiä kannattaa harkita? Muita muistamisen arvoisia asioita?

Kiitokset
"I'm only wearing black until they invent something darker"
Juzzu
20.10.2006 09:44:21
Paksun E-kielen intonaationsäätövara ei ehkä riitä - jousi pois niin tulee taas jokunen milli lisää säätövaraa.
p130
20.10.2006 09:50:51 (muokattu 20.10.2006 09:51:33)

Paksun E-kielen intonaationsäätövara ei ehkä riitä - jousi pois niin tulee taas jokunen milli lisää säätövaraa.

Jossakin olen nähnyt "lyhennettyjä" tallapaloja stratoon. Ja esimerkiksi Graph techin tallapaloja on helppo viilata lyhyemmäksi. Jos ei riitä, niin tallan siirto tai vaihto. Esim. "moderneissa" Wilkinsoneissa on enemmän säätövaraa (onhan...?). .50 kielen saa todennäköisesti pienellä kikkailulla säädettyä, sitä paksummat riippuvat sitten vähän stratosta ja siitä kuinka paljon on valmis näkemään vaivaa/käyttämään rahaa.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
ReBeat
20.10.2006 09:57:17

Straton ottaisin matalemmille vireille skaalan puolesta ja siksi, että kuulostaa hyvältä kun matalissa äänissä on mukana vähän räminää ja klangia. Röyheimmät sävyt jossain B-vireessä irtoaa pulttikaulaisella kitaralla ja ykskelaisilla mikeillä :)
alphamale
20.10.2006 09:57:36 (muokattu 20.10.2006 10:03:30)

Esim. "moderneissa" Wilkinsoneissa on enemmän säätövaraa (onhan...?).

Mulla on hiinä ja hiinä saako intonaation kohdilleen C#-vireessä 052-012 setillä. Eli saahan sen mutta tuosta alemmaks en lähtis, ja 052 kohilta tekee neitseellisen kireää sieltä tallan päästä.

EDIT: siis toi eggle jossa wilkinsoni vuodelta 94 tai 95... vai onko niitä päivitetty.

Toneprosin talloissahan pitäis olla tuhdisti varaa, tekeekö ne stratoon?

EDIT 2 eihän ne tee.

EDIT 3 ja toi mun wilkinsoniki on se moderni malli.
Lahtelaista, totta kai Treeni loppuu ku sormetki
Juzzu
20.10.2006 10:15:41
Kaikki nuo säädöt ja skitat ja vermeet ja vireet on kuitenkin toisarvoisia, soundihan lähtee sormista.

*tsihi*
Rallakka
20.10.2006 13:59:12

Kiitoksia vastanneille, vielä tarvisin infoa tuohon mikkivalintaan. Kannattaako hankkia toinen pleksi ja upottaa siihen humbuggeri vai riittääkö tuo hotrail, ENGLin screamerilla olisi tarkoitus vedellä jonkin sortin rässiä, mutta mihinkään moderniin nu-metal mörinään ei ole tarvetta.

sattuisiko muuten kellään olemaan myynnissä Seymour Duncanin hotrailia tallaan?
"I'm only wearing black until they invent something darker"
StJerky
20.10.2006 14:10:29
Kiitoksia vastanneille, vielä tarvisin infoa tuohon mikkivalintaan. Kannattaako hankkia toinen pleksi ja upottaa siihen humbuggeri vai riittääkö tuo hotrail, ENGLin screamerilla olisi tarkoitus vedellä jonkin sortin rässiä, mutta mihinkään moderniin nu-metal mörinään ei ole tarvetta.

sattuisiko muuten kellään olemaan myynnissä Seymour Duncanin hotrailia tallaan?

Hotrail on todella kuuma mikki. Ihme jos ei riitä.

Suosittelen Kent Armstrongin Hotrailia. Yhtä hyvä kuin SD, mutta paljon halvempi: http://www.millbrook.fi/mikrofonit%20elektric.htm
Ze Kink
20.10.2006 14:21:05
Mulla oli halpis stratokopio dropped A:ssa singlecoileineen päivineen. Ei ehkä mikään maailman mainioin kombinaatio, mutta kyllä se toimi. Nyt olen laittamassa siihen humbuckereita, jos vaikka saundi paranisi.
-keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi!
ReBeat
24.10.2006 16:55:51

Vaihdoin tossa eilen stratoon kielet ja jätinkin sen taas kokeilun vuoksi C-vireeseen. Kielet on liian ohuet (11-52) ja intonaatio ja kaikki muutkin säädöt on normivireen jäljiltä. Äänitin sillä kömpelön sahauspätkän:
http://mp3.mikseri.net/hifi/m/m-net_kurat_-_strato_c-vire_001.mp3

Jos laittais paksummat kielet ja säädöt kohilleen niin kyllä tollakin ilokseen möyris. Tosin tossa oli EMG 85, ei ykskelainen. Mp3-muunnos vei säröistä vähän runkoa pois, mutta ei voi mitään.
Hipelius
24.10.2006 18:25:35
Oma Japani-Stratoni on drop-H:ssa 11-48 kielillä. Tallamikkinä Kent Armstrong Hot Rails. Lähtee semmoiset mätöt että.. :)
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)