Aihe: Carvin Legacy
1 2 3 4
Antti1
11.10.2005 15:35:58
Tässä kun nyt oon uutta soundia etsinyt passiivisesti jonkun aikaa, niin kävinpä tuonkin läpi nyt oikein kunnolla ajan kanssa. Mahtavaltahan se kuulosti sekä säröillä että puhtaalla. Liikkeen huonojen sähköjen ja loisteputkivalaisimien takia en vain saanut tarkkaa kuvaa hurinan määrästä. Tarkoitus olisi hakea tuo kotiin vielä testiin, että kuulisi tutussa ympäristössäkin omalla kaapilla. Saisi vertailtua nykyiseen kalustoon muutenkin.

Muutama kysymys heräsi koskien tuota laitetta. Kuinka hiljainen se on ns. hyvässä ympäristössä (maadoitukset kunnossa, ei loisteputkia, jääkaappeja hurisemassa yms.)? Jos osaatte vertailla hurinan määrää vaikka Screameriin, niin aina parempi. Miten soundi muuttuu särökanavalla lujalle väännettäessä? Siis jos mennään 2:n ylitse, joka on jo yllättävän lujaa. Miten tuo tehon puolittaminen vaikuttaa soundiin lujilla voimakkuuksilla? Olen kuullut juttua, että potkua ja alapäätä häviäisi hieman, pitääkö paikkansa? Onko tehon puolittamisella muita vaikutuksia, esim. potikoiden käyttäytymiseen? Mua ainakin häiritsi, Screamerin loistavasti käyttäytyvään mastervolaan tottuneena, pieni hyppäys alkupäässä. Ei mitään järjettömän dramaattista, mutta häiritsee kuitenkin.

Jos saisitte valita Screamerin ja Legacyn kesken, kumman ottaisitte? Screamerista irtoaa mielestäni ehkä hieman parempi mättösoundi, mutta siinä häiritsee liian kireä yläpää ja ehkä aavistuksen laiha soundi. Alamiddleä uupuu. En hae siis mitään armotonta numetal nypytintä, vaan sellaisen paksun, mutta kasassa pysyvän komppisoundin konetta. Lisäksi lead soundi ei saa siristä yläpäästään Screamerin tapaan. Mun mielestä leadin vaatimukset täyttyvät loistavasti tuolla Legacylla, mutta raskaamman osaston kompit mietityttävät vielä. Pitäisikö testata vaikka Bad Monkeyta tuon boostina mättösäröjä varten? Sehän säilyttää aika hyvin alkuperäissoundin.

Kaikki käyttäjät ja testaajat ovat myös tervetulleita kertomaan kaikki omat havaintonsa tuosta nupista. Luin haulla löytyneet tekstit ja Harmony-Centralin arvostelutkin jo läpi, joten ei tarvitse niitä enää ehdotella.
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father
Deranged
11.10.2005 16:56:51
Kokeile Peaveyn JSX-nuppia ennenkuin ostat tuon Legacyn.
Kimmo72
11.10.2005 18:38:02
Kyl se Legacy hyvä on.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
FoN
11.10.2005 20:36:02
"there's no one in hell, all the devils are here." -WS
Antti1
11.10.2005 20:56:35
Paljonko laitteen hinta on Suomessa?

Mä sain tingattua 1150€ hintaan. Eli 200€ pois lapusta. Saas nähdä josko sais boostinkin vielä jotenkin samaan hintaan vetästyä, mutta kyllä tohon ihan tyytyväinen nyt jo olen. Screamerista saa kuitenkin ihan hyvin fyffeä varmaan, kun se on niin hyvässä kunnossakin.
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father
Ze Kink
11.10.2005 20:58:13 (muokattu 11.10.2005 20:59:37)
Lead-klippiä vahvarista:
http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000125493_000011378_proj.mp3
Ja rytmiä: http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000142424_000009441_proj.mp3

Kuulin juuri unelmieni saundin :(
Mutta kuinkakohan paljon tuossa on prosessointia, vai onkohan ihan suoraan styrkkarista? Ainakin delaytä oli kuultavissa ekassa clipissä.

Mutta todellakin aika Vai-kuttava saundi.

Mä sain tingattua 1150€ hintaan. Eli 200€ pois lapusta. Saas nähdä josko sais boostinkin vielä jotenkin samaan hintaan vetästyä, mutta kyllä tohon ihan tyytyväinen nyt jo olen. Screamerista saa kuitenkin ihan hyvin fyffeä varmaan, kun se on niin hyvässä kunnossakin.

No ei kyllä ole paha sitten. Millanen kliini tuossa on? Ja miten pelaa rankemmilla säröillä (siis ihan alaviremörinäosastolla)?
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Antti1
11.10.2005 21:08:53 (muokattu 11.10.2005 21:11:16)
Kuulin juuri unelmieni saundin :(

Joo, niin mäkin tänään kaupassa. :D

Mutta kuinkakohan paljon tuossa on prosessointia, vai onkohan ihan suoraan styrkkarista? Ainakin delaytä oli kuultavissa ekassa clipissä.

Tuo kuulostaa erittäin paljon siltä, mitä vahvarista itsestään irtoaa ihan luonnossa. Eli jos toi iskee, niin ostoksille vaan.

No ei kyllä ole paha sitten. Millanen kliini tuossa on? Ja miten pelaa rankemmilla säröillä (siis ihan alaviremörinäosastolla)?

Cleani tossa on aivan mahtava: kirkas, mutta silti sellainen paksu. Ei ollenkaan niin kireä ja "töksähtelevä", kuin Screamerissa. Rankemmat säröt jäikin sitten vähän mietityttämään. Mä tykkäsin niin paljon hiukan kevyemmän särön leadeista, että täytyy varmaan ostaa vielä boosti metallirevittelyä varten. Kyllähän tuosta sitä säröä itsestäänkin irtoaa tarpeeksi, ei se kuitenkaan Powerball ole.

EDIT: Ja noista alavireistä sen verran, etten koittanut drop-d:tä alempaa. Luulisi toimivan kun Vai vetelee Bad Horsieta noilla?
koponen
11.10.2005 22:44:32 (muokattu 11.10.2005 22:50:31)
http://www.carvin.com/multimedia/ löytyy Vain tekemä pieni demopätkä kyseisestä vahvarista.

http://www.carvin.com/vai/vaidemo.mp3 tässä suora linkki

Makeasti narisee kyllä tuo styrkkari. Ja ylläripylläri Vintage kolmekymppiset kaapissa.
Antti1
11.10.2005 22:48:09
http://www.carvin.com/multimedia/ löytyy Vain tekemä pieni demopätkä kyseisestä vahvarista.

Onhan noi kuunneltu aika moneen kertaan läpi. Täytyy kuunnella uudestaan, jos nyt parin tunnin testin jälkeen saisi noista enemmän irti. Ja onhan tossa vieressä cd:llinen Vain tekemiä demopätkiä. :)
Kimmo72
12.10.2005 01:07:59
Kyllähän se tuolta kuulostaa mitä nuo edellä olevat näytteet anto ymmärtää.

Itsekin joskus räpelsin "näytteen" tuosta.
http://files.mikseri.net/hifi/i/impro_-_carcin_legacyn_aaninayte.mp3

"Live" äänite. Shure SM 57 pöytään suoraan. Soitettu halpis Ibanezilla (RG321). Soolossa delay by G-major sekä Bad Horsie2 wah. Muuten ei muokattu eikä jälkikäsitelty. Gainit täpöllä. Taustakitarassa (jos haluaa kuulla, on syytä panoroida hieman) ei mitään efektejä, laitteen omaa reverbiä lukuunottamatta. Gain asennossa 4.
Siinäpä se.

Delayta vähä liikaa ja muutenkin ihan paska :p
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Antti1
12.10.2005 10:41:54
En tiedä mistä johtuu (varmaan hyvistä mikittäjistä ja vahvasta ominaissoundista), mutta toi vahvistin kyllä kuulostaa todella paljon nauhoitettuna siltä, miltä ihan soitellessakin.

Pitkään aikaan ei ookaan tuntunu GASia, huh miten hirvittävä tunne... Ei tahdo pysyä housuissaan sitten millään. Olo on kuin pikkulapsella jouluaattona. :D

Tehkää nyt kuitenkin palvelus mulle ja luetelkaa ton vahvistimen kaikki pienetkin huonot puolet juurtajaksaen. Ei GAS höyryissä mitään kuitenkaan tajua, vaikka uudelle testikierrokselle tässä menenkin.
Kimmo72
12.10.2005 10:49:42 (muokattu 12.10.2005 10:50:30)
En o löytäny siitä mitään vikaa. Tosin se ulkoasu on hieman karu ehkä. Mutta siitä voi tehdä tämmösen:

http://www.mrscottsmusic.com/images/legacyhead.jpeg.jpg

Saa putketkin paremmin happea.
Antti1
12.10.2005 10:54:05
Joo, ton ulkoasun modaamisen olisin varmaan tehnyt joka tapauksessa tuuletuksenkin takia. Paljon putkia = paljon lämpöä.

Ei huonoja puolia? No sehän vähentääkin kummasti ostointoa. Eiköhän se ala muutenkin olemaan tässä, kun poissa laskuista ovat ENGL, Marshall, Mesa/Boogie, Koch, Line 6, Vox ja mitäs niitä muita vielä testailinkaan... No aika monta kuitenkin.
Kimmo72
12.10.2005 11:04:32
Juu kyllä se on äärimmäisen hyväsoundinen vehje. Suosittelen kyllä lämpimästi.
bubi
12.10.2005 12:05:09

Makeasti narisee kyllä tuo styrkkari. Ja ylläripylläri Vintage kolmekymppiset kaapissa.

Onko tuo VAIn oma biisi mitä se soittelee vaidemo.mp3:ssa??

hyvältä kuullostava riffi tuossa alussa...
Spike
12.10.2005 12:20:20
Ei huonoja puolia? No sehän vähentääkin kummasti ostointoa. Eiköhän se ala muutenkin olemaan tässä, kun poissa laskuista ovat ENGL, Marshall, Mesa/Boogie, Koch, Line 6, Vox ja mitäs niitä muita vielä testailinkaan... No aika monta kuitenkin.

Testaa ihmeessä vielä H&K Trilogy, itse en ainakaan löytänyt huonoja puolia. Legacy kiinnosti muuten, mutta haluaisin vahvistimen, jonka väliin ei tarvitsisi mitään purkkeja loistavan saundin saamiseen. Trilogy oli hyvä kaikilla alueilla, parhaimmillaan ehkä crunch ja clean-kanavalla.
Mutta... anna omien korvien päättää.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Antti1
12.10.2005 12:30:22
Joo, täytyy käydä testailemassa vielä noita HK:n sinisiä. :) Triamp ei ainakaan oo mun juttuni, mutta tota en oo kuullut.

Ei tuo oikeastaan häiritse Legacyssa, mikäli yhtä ainutta soundia varten joutuisi hommaamaan boostin. Kaikki muu tarpeellinen tosta irtosi loistavasti volapotikkaa pyöräyttämällä ja kanavaa vaihtelemalla. Enkä tiedä tuota boostinkaan tarpeellisuutta, se on vähän niin ja näin. G-Majorin joskus vielä ostan, niin voisi sen toisen releen valjastaa jotenkin kytkemään boostipoljintakin. Mutta täytyy nyt lähteä testimään samantien.
Mrezzye
12.10.2005 16:29:12 (muokattu 12.10.2005 16:29:40)

Alkoipa itseänikin kiinnostamaan. Kattelin tuossa Astoria -liveä ja hyvältä kuulostaa sielläkin. Vielä kun tuo Legacy tuntuu ihan kohtuullisissa hinnoissa olevan, niin voisi olla aika kova vaihtoehto, vaikka ensin ajattelinkin räkkikamoihin päivittää... Pitää miettiä vielä.
heikkiha
12.10.2005 18:05:31

Suosittelen. On kyllä tiukka vahvistin. Itselläni tosin SD:n Hot railsilla sain muikeammat säröt kuin JB:llä siis tallamikki oli kyseessä. Mutta aivan älyttömän hyvä vahvistin.
Aina ei voi voittaa
Antti1
12.10.2005 18:23:19
Helvetti että toi Trilogykin oli hyvän kuuloinen. Ei siitä kyllä lähde sitä samaa ylipaksua ja kermaisen kuuloista leadia. Muuten kyllä menee aika samoihin soundin laadun kanssa. Komppisoundit oli ehkä jopa aavistuksen paremmat raskaampaan musaan. Tosin niistä nyt on mahdoton sanoa, kun ei ole kuullut bändin seassa. Legacy toisaalta kiinnostaa omaperäisellä soundillaan. Vittu mä osaa päättää mitään... :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)