Aihe: 3way switchi haussa mikkien vaihdon yhteyteen
1
huokaus
24.10.2006 18:19:03 (muokattu 24.10.2006 18:23:07)
Ajattelin nyt vielä varmistaakseni kysyä että onko aivan paskan hailee minkälaisen 3way switchin laitan tuohon keppiin vanhan 5way switchin tilalle kun eivät uudet mikit 5way switchistä välitä, kun tietyt asennot aiheuttavat dead spotteja. Fyysisen koon olisi tietysti hyvä matchata, että bodyn tuhoamiselta säästytään, ellei switcheissäkin ole jotain standardimitotuksia jolloin fyysinen koko ei tule olemaan ongelma.

Hintaa noilla switcheillä ei taida kymppiä tai paria enempää olla, mutta löytyykö joka musaliikkeestä? Ei aivan vieressä ole liikettä, ja en raaskinut tänään enään lähteä tsekkailemaan, niin ajattelin kääntyä teidän puoleen asiassa.

Näin. Kiitos mahdollisista avituksista.

EDIT: hmm, otsikko kuulostaa melkein yhtä naurettavalta kuin jotain tyyliin "mitkä plektrat sopii mun kitaraan". no toivottavasti tännekin joku eksyy.
Fin Voodoochild
24.10.2006 19:29:48
Ajattelin nyt vielä varmistaakseni kysyä että onko aivan paskan hailee minkälaisen 3way switchin laitan tuohon keppiin vanhan 5way switchin tilalle

Ei aivan sama : Käsittääkseni kytkimen arvojen tulee vastata jotain. Jos olen väärässä korjatkaa hyvät ihmiset

Hintaa noilla switcheillä ei taida kymppiä tai paria enempää olla
Eipä taida juu ellet ihan jonkun "nimihinnoitellun" valmistajan osta (esim. gibson)

Kyllä niitä melkein joka liikkeestä pitäisi löytyä

~~H.H~~
McNulty
24.10.2006 19:31:55 (muokattu 24.10.2006 19:32:36)
Switcheissä kannattaa suosia laatua (usein siis kalliimpi hinnaltaan). Kestävät pidempään käytössä ja kulutuksessa, maksavat siis itsensä takaisin pitkässä juoksussa. Switchcraftit yms. merkit ovat varsin päteviä.
"I think it moved." -George Costanza
Sleepless
24.10.2006 19:35:29 (muokattu 24.10.2006 23:35:03)
Ei aivan sama : Käsittääkseni kytkimen arvojen tulee vastata jotain. Jos olen väärässä korjatkaa hyvät ihmiset

Eikös tämä koske vain potikoita? Ainakin sama switchi käy aktiivi-ja passiivimikeille.
Hiljaa hyvä tulee.
darrell
24.10.2006 20:48:31
Switcheissä kannattaa suosia laatua (usein siis kalliimpi hinnaltaan). Kestävät pidempään käytössä ja kulutuksessa, maksavat siis itsensä takaisin pitkässä juoksussa. Switchcraftit yms. merkit ovat varsin päteviä.

Hyvälaatuista kytkintä on myös mukavampi käyttää. Ainakin minulle tämä on ollut merkittävä syy kytkimen vaihtoon parissa tapauksessa.
Jormaz
24.10.2006 20:53:36
Eikös tämän koske vain potikoita? Ainakin sama switchi käy aktiivi-ja passiivimikeille.

Juu kytkin mikä kytkin.
Miees...
oiva tumpeloinen
24.10.2006 21:38:26
Laadusta kannattaa maksaa, ja kytkin kuin kytkin. Tulikin nuo vastaukset jo. Kytkimen nastamäärä on myös oleellinen asia. Jos niitä on liian vähän, ei kaikki kytkennät onnistukaan (tosin noissa lever-mallisissa switcheissa taitaa niitä aina jonkin verran löytyäkin).
Aki
24.10.2006 23:33:40

kytkimen arvojen tulee vastata jotain
Tosiaan, ei tartte.

Mun korvaan kuulostaa hurjan kummalliselta ostaa vanhanaikaisempi kytkin tuon tilalle. Olisi halvempaakin laittaa vaikka saman soundin muutamaan asentoon. Ja aina niille asennoille löytyy lisäkäyttöjä, kuten 10nF konkka maihin, vastavaiheeseen, jne.
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
huokaus
24.10.2006 23:56:29
Tosiaan, ei tartte.

Mun korvaan kuulostaa hurjan kummalliselta ostaa vanhanaikaisempi kytkin tuon tilalle. Olisi halvempaakin laittaa vaikka saman soundin muutamaan asentoon. Ja aina niille asennoille löytyy lisäkäyttöjä, kuten 10nF konkka maihin, vastavaiheeseen, jne.

Selitä toki koko juttu, kun en minä tuommosista tajua. Alkoi meinaa kiinnostaa nyt kun aloit puhumaan. Puhuitko juur siitä että sen saisi toimimaan killswitchinä vai miten?

Alunperin päätin tuosta switchistä kysellä kun EMG:n sivuilla sanotaanpi seuraavasti

"Can I use the stock 5 way switch with my Zakk Wylde Set?

No. Using a 5 way switch with two EMG active pickups results in dead spots in positions 2 and 4. This can result in damage occurring to the speaker cones, especially at high gain levels. You'll have to replace the 5 way switch with a 3 way blade switch instead, like the one shown in our diagrams."

zakk wylde setti tai ei, emg 81 ja 85, eli ymmärtääkseni sama asia tuon switchin kanssa. onhan?
Aki
25.10.2006 01:11:56

Kaikella kunnioituksella EMG:tä kohtaan, toi niiden ohje on kyllä täyttä paskaa. Jos sulla on EMG-mikit, niiden kanssa ei vaiheenkääntely tai puolitukset onnistu, mutta voit vaikka pistää mikit ykköseen ja kolmoseen, jolloin kakkonen on molemmat mikit yhdessä. Nelosasennon vois pistää muteksi ja viitosasentoon tallamikin ohjattuna maihin vaikka sen 10nF konkan läpi.
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
Pnctocn
26.10.2006 22:52:38
itsellä jäänyt ylimääräiseksi hyvälaatuinen 3-way switchi. Miettisin kuitenkin akin ehdottamaa 5-wayn modailua - jopa niinkin omaperäisesti että jättäisit jonkun asennon mykäksi. Jos päädyt tuohon 3-wayhyn,laita viestiä.
mjyysikoide.njiet
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)