Aihe: Pop, Rock, blues ja peavey classic 30 + japsi strato 1 2 | |
---|---|
![]() 24.10.2006 15:47:27 (muokattu 24.10.2006 17:04:29) | |
Päivää! Ajattelin tässä kysäistä mitä mieltä porukka olisi sellaisesta yhdistelmästä kuin peavey classic 30 + fenderin stratocaster japsi (rahat ei riitä muuhun). Onko japsi- ja jenkki fenkuilla suuriakin eroja? Tiedän, että omat korvat ovat parhaat, mutta kun kysymyksesäs olisi siirtyminen pop, rock ja blues kerhoon, niin sillä tuollainen setti mieleeni pälkähti. Ehdotuksia toki muihinkin setteihin otetaan vastaan. Sellainen juttu vielä, että käyttörahat jäävät varmaan tuohon 700 €:hen (laitetaan varovasti kun en tiedä paljon vanhoista kamoista saan :D). Ei enää kahden vuoden soittelemisen jälkeen nuo hevihommat kiinnosta ja myyn RG:ni ja ltd mmv:ni ja vieläpä bandiittini poikkeen ja rupeen soittamaan sellaista musiikkia mikä kiinnostaa. Alkaa vielä nyppimään niin pahasti se tekniikan treenaaminenki, että ei mitään järkeä. Juccizen edition tube kyllä kuullostaa ihan miehekkäältä vahvistimelta mitä muistelen, mutta täytyy kuunnella se uudestaan. EDIT: vehkeet siis käytettynä hakusessa. Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä. | |
![]() 24.10.2006 17:03:03 | |
Ei enää kahden vuoden soittelemisen jälkeen nuo hevihommat kiinnosta ja myyn RG:ni ja ltd mmv:ni ja vieläpä bandiittini poikkeen ja rupeen soittamaan sellaista musiikkia mikä kiinnostaa. Alkaa vielä nyppimään niin pahasti se tekniikan treenaaminenki, että ei mitään järkeä. Juccizen edition tube kyllä kuullostaa ihan miehekkäältä vahvistimelta mitä muistelen, mutta täytyy kuunnella se uudestaan. Pakko sanoa, että teit kyllä oikeen ratkasun! Veikkaan ettet tohon 700€ Ihan molempia saa, halvin näkemäni japsistrato on 500€ ja Classic vissiin n. 400-500€? Ellet sitten saa vanhoista hyvistystä paljon. Mutta mun mielestä japsistratot on melkeinpä yhtä hyviä (parempia ehkä IMO) kuin jenkit, joten en maksa USA- lisää omasta stratosta. | |
![]() 24.10.2006 17:04:48 | |
Kiitoksia jaba vastauksesta, lisäsinkin tuonne, että hakusessa siis on käytetyt vermeet :) Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä. | |
![]() 24.10.2006 17:27:19 | |
Ei enää kahden vuoden soittelemisen jälkeen nuo hevihommat kiinnosta ja myyn RG:ni ja ltd mmv:ni ja vieläpä bandiittini poikkeen ja rupeen soittamaan sellaista musiikkia mikä kiinnostaa. Alkaa vielä nyppimään niin pahasti se tekniikan treenaaminenki, että ei mitään järkeä. Juccizen edition tube kyllä kuullostaa ihan miehekkäältä vahvistimelta mitä muistelen, mutta täytyy kuunnella se uudestaan. EDIT: vehkeet siis käytettynä hakusessa. Erittäin hieno ratkaisu. Itse olen vedellyt stratolla ja edition tubella rokkia/poppista ihan menestyksekkäästi. Tuota yhdistelmää voin varauksetta suositella. Noista stratoista, itselläni on sekä japanilainen, että amerikkalainen strato. Molemmat on ihan käypiä pelejä, itse tykkään enemmän tuosta jenkistä. Mutta ei tuo japsi ole sitä 400 euroa huonompi, mitä noilla hintaeroa oli. Ostin tässä vasta meksikossa valmistetun telen, siinä jos missä on hinta-laatusuhde kohdallaan. Jos meksikon stratot on yhtä hyviä, niin nekin kannattaisi varmaan tarkistaa. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz | |
![]() 24.10.2006 17:30:05 | |
Japsi stratoja on monenlaisia kuten on käyttötarkoituksiakin. Yleisesti on käsitys että oikein päteviä soittimia ovat. Mutta yksilöitähän ne kitarat (isot pojat näin sanoneet). Classic 30:sellä kyllä irtoaa pop ja rok kama. Tosin muitakin vaihtoehtoja tuohon hintaluokkaan löytyy. Mainitsemastasi edition bluesta jäi lyhyen soitelun jälkeen oikein hyvä maku suuhun. Ja Juccizella on siitä päteviä ääninäytteitä. Mutta tuohon hintaluokkaan voisi myös harkita esim. Vox:in AD-sarjalaisia. Vaikka eivät putkikoneita ollekkaan. http://www.voxamps.co.uk/index.htm "Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli | |
![]() 24.10.2006 18:47:19 | |
Kiitoksia rainmaker ja jag. Lisää ehdotuksia otetaan vastaan ja sitten puntaroidaan. Sen verran tuosta voxista, että kävin sitä lähiliikkeessä kokeilee, tosin valvetronix sarjaa ku Aki sitä aina niin kehuu ni HYI VITTU että jäi paskamaku suuhun siitä laitteesta. Siinä se vasta kunnon paska vehe mun makuun on. En saanu siitä ku yhen kunnon saundin ja se oli muistaakseni se 70's tai 80's vai oliko peräti molemmat. Ruuvailin siinä puolituntia (liian nopeako) ja totesin, ettei mun laite. Hyvä kuitenkin, että makuja on erilaisia niin monet eri valmistajat saavat tuotteitaan kaupaksi :) Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä. | |
![]() 24.10.2006 18:58:46 | |
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=131976 Siinä on jollain Mexicon 60Classic Strato 400e. Classikit on laatuvermeitä. http://www.fender.com/products/search.php?partno=0131000306 Sormet lähtee soundista. VAROITUS: Patukointi vaarantaa impeytesi. | |
![]() 24.10.2006 21:58:47 | |
Mutta eikö nuo mexicot ole sellaisia että niissä on humppari tallassa vai olenko nyt aivan jotenkin hakoteillä? Siis eikö nuo ole huono laatuisia ku eikö nuo oo niitä fat stratoja? :D Oon vähän ulalla näistä fenkuista enkä ihan vähänkään :( Sellanen valkonen niinku jimillä oli ni sellanen ois kyllä hieno, tuo claptonin strato on ruma :D Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä. | |
![]() 24.10.2006 22:11:31 | |
Mutta eikö nuo mexicot ole sellaisia että niissä on humppari tallassa vai olenko nyt aivan jotenkin hakoteillä? Siis eikö nuo ole huono laatuisia ku eikö nuo oo niitä fat stratoja? :D Oon vähän ulalla näistä fenkuista enkä ihan vähänkään :( Sellanen valkonen niinku jimillä oli ni sellanen ois kyllä hieno, tuo claptonin strato on ruma :D Mexico ei meinaa muuta kuin etä kitara on tehty Meksikossa. Fat Strat taas tarkoittaa että tallasta löytyy humppari. Ja ihan hyviä pelejä ovat, ainakin tuo oma. | |
![]() 24.10.2006 22:12:47 | |
Mutta eikö nuo mexicot ole sellaisia että niissä on humppari tallassa vai olenko nyt aivan jotenkin hakoteillä? Siis eikö nuo ole huono laatuisia ku eikö nuo oo niitä fat stratoja? :D Oon vähän ulalla näistä fenkuista enkä ihan vähänkään :( Sellanen valkonen niinku jimillä oli ni sellanen ois kyllä hieno, tuo claptonin strato on ruma :D Mexicolaista löytyy vaikka minkälaista sarjaa ja mallia. Löytyy niitä humpparillakin, mutta enimmäkseen ihan yksikelaisilla. Standart, Classic ja Deluxe sarjat on mexicolaisia tuolla fenkun sivulla. Sieltäpähän selailet. Stankku sarja on vasta paranneltu paremmalla tallalla, mikeillä ja isommilla nauhoilla, joten halvimmatkin mehikot osaa olla nykyään hinnassaan laatuvermeitä. Sormet lähtee soundista. VAROITUS: Patukointi vaarantaa impeytesi. | |
![]() 24.10.2006 23:18:19 | |
Mun 2 senttiä aiheeseen... Itse soittelin yhdistelmällä strato + classic 30 monta vuotta, ja olin aivan hiton tyytyväinen! Olen jotenkin aina uskonut, että tietyt vahvistimet ja tietyt skitat vaan toimivat paremmin yhteen ja tämä tunne tuli nimenomaan em. yhdistelmästä. Clean- kanavaa tuli käytettyä aika harvoin, yleensä käytin aina lead- kanavaa, ja siivosin säröt tarvittaessa pois kitaran volanapilla (mihin em. yhdistelmä vastaa tosi hyvin!) Sooloja varten käytin RATin säröpedaalia, lähinnä volumen boostaamiseen, mutta samalla se toi etuasteeseen tietty lisää säröäkin, joten sellainen sustainipitoinen soolosoundi onnistui sen spedun avulla aikas helposti. Ja myöhemmässä vaiheessa rakensin itse 1 x 12" lisäkaapin (Celestion greenback 25W muistaakseni) combon alle, ja sillä sai vielä lisää hönkää jo muutenkin aika äänekkääseen vermeeseen. Jotkuthan ovat päivittäneet combon oman elementin johonkin toiseen vaihtoehtoon, mutta mun mielestä se oma vakioelementti toimi ihan hienosti. Suosittelen lämmöllä, hinta/laatusuhde erittäin kohdillaan! Tinde | |
![]() 24.10.2006 23:36:43 | |
kävin sitä lähiliikkeessä kokeilee, tosin valvetronix sarjaa ku Aki sitä aina niin kehuu ni HYI VITTU että jäi paskamaku suuhun siitä laitteesta. Oho. Mikä malli oli testin alla? Ja minkälaista soundia sä oikein haet? "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 | |
![]() 24.10.2006 23:54:29 | |
Mä olen opistolla Classic 30:llä soitellut bändissä, ja se on vähän kummallinen vahvistin. Soundista tuntuu puuttuvan kokonaan se aivan kirkkain yläpää, jonka avulla kitara leikkaisi bändissä läpi. Classic 30:sten laatu tuntuu vaihtelevan kovasti. Parillakin tutulla on mennyt vahvistin huoltoon, ja täältä olen moneen otteeseen saanut lukea milloin mistäkin viasta. Sitten joillain se vahvistin tuntuu kestävän ihan mitä vaan. Mä en ole Hughes & Kettnerin Edition Tubea kokeillut, mutta jos nyt pitäisi valita sen ja Classic 30:n väliltä, ottaisin varmasti Edition Tuben. Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... | |
![]() 25.10.2006 00:02:17 | |
Moi! itse en kyllä koskisi kirveelläkään peaveyn classic 30W comboon. vähän aikaa kun soittelet, niin huomatt, että vaihtoon ja äkkiä... Itselläni on joskus ollut, eikä tule enää... säästä vähän ja osta esim.Fenderin DeVille tai Peaveyn classic, mutta 50 wattisena. Ero vahvistimilla tuohon kolmikymppiseen on kuin yöllä ja päivällä. Perustelen asiaa sillä, että 2x12 tai 4x10 elementit soivat aivan eri tavalla kuin 1x12 w elementti. sama pätee fenderin DeLuxeen, siinäkin on vain 1x12 kajari ja ero DeVilleen on iso. Itselläni on ollut kaikki kyseiset putkivahvistimet, joten on ollut helppo niitä vertailla...Kitaroista sen verran, että Mexicon classic-sarjan Fenkut ovat aivan hyviä keppejä, ja niitä saa halvalla. Itselläni on Jenkki Tele ja Strato, mutta keikat olen vetänyt Mexicon telellä, että silleen... | |
![]() 25.10.2006 07:58:42 | |
Mainitsemastasi edition bluesta jäi lyhyen soitelun jälkeen oikein hyvä maku suuhun. Ja Juccizella on siitä päteviä ääninäytteitä. Jep, varmistetaan vielä, että kyseessä on siis Edition Tube, ei Edition Blue. Japsifendereissä hinta ja laatu kohtaavat yleensä erinomaisesti! | |
![]() 25.10.2006 10:50:24 | |
Ite oon soitellu yhdistelmällä mehiko strato + Classic 30 nyt muutaman vuoden. ja hyvin on pelittäny. Musiikki on nimenomaan tollasta pop/rock/alternativea. Ite käytän enimmäkseen puhdasta kanavaa ja voluumi on normisti säädetty sinne "sweet spottiin" säröytymisen ja puhtaan äänen rajamaille. saundi on oivallinen ja pedaaleilla otan irti ne säröt mitä käytän. oma setuppi toimii tällä hetkellä oikein hyvin ja mitään moittimista saundissa ei ole. Lisäkaapin rakentamista/ostamista oon ajatellu niin saisi tanakampaa sointia, avoselkäinen 1x12 ei nimittäin ole se kaikkein tukevin ratkaisu. Toisaalta kitaran ei ole välttämätöntä ollakkaan mikään botnehirmu kun bändissä soitetaan, sitä varten on basso. www.mikseri.net/funkbone Funk-rockia suoraan ytimestä. | |
![]() 25.10.2006 21:11:39 | |
Oho. Mikä malli oli testin alla? Ja minkälaista soundia sä oikein haet? Se oli muistaakseni tämä VOX AD30VT. Kyllä se mielestäni oli tuo ku makso jotain pikkasen rapia pari sataa. Mä itseasiassa en tehellisesti sanottuna tiedä vieläkään miten siitä koneesta irtoo aivan puhdas saundi. Siinä oli ihan hirveesti jotain nippeleitä ja nappeleita joita yritin pyöritellä. On kuule Aki niin pitkä aika kun viimeksi kävin, että en tahdo muistaa ollenkaan enää koko laitteesta. Käyn huomenna tsekkailee sitä lisää mut todellakin jäi sellanen maku suuhun, että ei oo mun makuun. Sanoin hieman hätiköiden tuon hyi vittu että jäi paska maku suuhun, mut voihan se olla ja varmasti onkin, etten vaan osaa käyttää. Siinä oli niitä efektejäkin niin paljon etten ees tienny miten saan jonkun efektin poissa päältä. Se autowah oli ainakin tosi huono sen muistan, ei siinä ollu päätä ei häntää. Kerrohan Aki mitä siitä kannattaa tsekkailla ja mitkä saundit on sun makuun, kerros asetuksii niin käyn huomenna kokeilee enkö vain osannut? ;D Luotan sun saundimakuun :D Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä. | |
![]() 25.10.2006 21:18:41 | |
Se oli muistaakseni tämä VOX AD30VT. Kyllä se mielestäni oli tuo ku makso jotain pikkasen rapia pari sataa. Mä itseasiassa en tehellisesti sanottuna tiedä vieläkään miten siitä koneesta irtoo aivan puhdas saundi. Siinä oli ihan hirveesti jotain nippeleitä ja nappeleita joita yritin pyöritellä. On kuule Aki niin pitkä aika kun viimeksi kävin, että en tahdo muistaa ollenkaan enää koko laitteesta. Käyn huomenna tsekkailee sitä lisää mut todellakin jäi sellanen maku suuhun, että ei oo mun makuun. Sanoin hieman hätiköiden tuon hyi vittu että jäi paska maku suuhun, mut voihan se olla ja varmasti onkin, etten vaan osaa käyttää. Siinä oli niitä efektejäkin niin paljon etten ees tienny miten saan jonkun efektin poissa päältä. Se autowah oli ainakin tosi huono sen muistan, ei siinä ollu päätä ei häntää. Kerrohan Aki mitä siitä kannattaa tsekkailla ja mitkä saundit on sun makuun, kerros asetuksii niin käyn huomenna kokeilee enkö vain osannut? ;D Luotan sun saundimakuun :D Tuon takia mä vihaan monia laitteita vaikka niistä voisikin saada hyvää soundia ulos. Mä en vaan tykkää hakea yhdestä vahvistimesta puolta tuntia sitä soundia. Mulle tärkein kriteeri on se että vahvistin soi heti hyvin. Säätämällä vaan parannetaan sitä omaan makuun. Ehkä tuon takia mä en diggaa mallintavista vaikka niistä kai hyviäkin soundeja ulos voikin saada. Säätäminen on kyllä kivaa, mut en mä sitä aina jaksa. | |
![]() 25.10.2006 23:21:36 | |
En menisi ainakaan Mexicon stankku stratoon sekaantumaan. Yhden omistin ja vaihtui jenkkiin. Suurimmat miinukset on surkeat mikit ja aina yhtä luotettavat kiinalaiset (?) virittimet. Mikit olivat tehottoman tuntuiset hurinahärpäkkeet ja vire eli vähän omaa elämäänsä. Mutta kokemusta tosiaan vain stankusta. Mexicon Deluxe- ja Classic mallit voivat olla aivan eri luokkaa. Niistä ei omia kokemuksia ole. Classiceja kuulee ainakin kovasti kehuttavan. Jos Fender- logo lavassa ei ole välttämättömyys, niin yksi vaihtoehto voisi olla Tokain "kalliimmat" stratot. En myöskään ole itse kokeillut, mutta pelkkää hyvää olen kuullut. Japsi strato sekin :) ...vai onko korealainen nykyään? Certainly, in the topsy-turvy world of heavy rock, having a good solid piece of wood in your hand is often useful. | |
![]() 26.10.2006 01:03:34 | |
tiedä vieläkään miten siitä koneesta irtoo aivan puhdas saundi. Siinä oli ihan hirveesti jotain nippeleitä ja nappeleita joita yritin pyöritellä. Eiköhän ne tossa tuu aika hyvin ne syyt miksei se saundannut hyvältä. Veikkaan että sulla ei oikein ole vielä mitään hajua miltä se kuulostaa jos et osaa kaivaa laitteesta edes puhdasta soundia. Paina nappia jossa lukee "Manual" ja laita efektipotikka kohtaan "bypass". Sitten valitset vahvistinpotikasta "Tweed 4x10" tai "AC30TB". Sitten laitat "Gain"-potikan klo 10:en, ja kaikki muut potikat suoraan keskelle. Varmistat vielä että takana oleva "Power"-potikka on täysillä tai lähes täysillä, niin hyvin menee. Ja suotta sä muiden makuihin luotat, jokaisella on omansa. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)