elbowski 24.10.2006 15:39:24 | |
---|
Noniin, elikkä Soundissa äkkäsin mainoksen että nyt on Musamaailma saanut nämä kitarat saanut tuotua viimeinkin Suomeen (vielä kun Edwardsit saataisiin :). Kattelin siinä sitten ja kiinnostuin melko lailla kyseisen malliston SG-kitarasta, G-SG-44L:stä, speksit kun näyttivät kunnossa olevan (mahonkibody ja -kaula yms.) Nyt kiinnostaakin että mahtaako teillä olla kokemusta kyseisen malliston kitaroista, ja niiden laadusta? Kiitos. |
p130 24.10.2006 16:10:26 | |
---|
Pikaisen tyypityksen perusteella Grassroots "LP standard" (en saanut tarkemmasta mallista selvää, ei viitsinyt liikkeessä tarkemmin jäädä kyselemään kun oli maksavia asiakkaitakin...) oli aikamoisen vakuuttava peli. Paha kilpailija japanin Tokaille. Ehkä alan pitämään kaikkiin Tokai-ketjuihin "osta Grassroots, on vähintään yhtä hyvä tai parempi ja halvempi"-kommentin! (tähän pakollinen hymiö) Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
LaXu 24.10.2006 17:07:52 | |
---|
Missä nämä Grassrootsit on tehty? Veikkaisin Kiinaa tai Koreaa ainakin hinnoista päätellen. |
Antti1 24.10.2006 17:10:31 | |
---|
Missä nämä Grassrootsit on tehty? Nää taisi olla aikanaan LTD-vastaavia, nykyisistä en tiedä. Tehdäänkö näitä vieläkin? Joskus testasin sitä mustaa Hammet-vehjettä, jossa oli pääkallot otelautamerkkeinä. Se oli ainakin soitinlaineen hyllysäädöillä aivan totaalisen toivoton soittaa. Kielet oli nyt sitä perus spagettia ja reilusti korkeutta, joten ei varmaan antanut parastaan. Soinnista ei ole mitään hajua, siitä on varmaan ainakin 5 vuotta aikaa. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
elbowski 24.10.2006 21:44:06 | |
---|
Nostellaan nyt ihan vain keskustelun toivossa. |
ballfish 24.10.2006 21:45:00 | |
---|
Meen huomenna Musamaailmaan... Mitä malleja on kokeiltavana?? |
elbowski 24.10.2006 21:45:42 | |
---|
Meen huomenna Musamaailmaan... Mitä malleja on kokeiltavana?? Mainoksessa tais olla pari stratoa, pari lessua ja yksi SG, siinä 500 €-hintaluokassa. Ainakin tuo G-SG-44L oli mukana. |
skebajaba 24.10.2006 22:05:57 | |
---|
ai noita on tullut suomeenkin jo. japanissa noita oli. itse oon testannu tommosta kirk hammet mallia. oli se muistaakseni ihan hyvä, ehkä vähän huono viimeistely mutta tosiaan hintaa oli n200 euroa joten mielummin oisin tommoseen tuon rahan laittanut kuin HB:hen tms. - WWW.CRANIUMBAND.COM - |
cruel_destiny 24.10.2006 22:17:01 | |
---|
onhan noita jo vähän aikaa ollu, kaverin kanssa käytiin pari viikkoa sitten tyyppailemassa, kun pitäisi hänelle ostaa uusi kitara... I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands! |
rosberg 24.10.2006 22:27:51 | |
---|
aika sumeeta, että niillä on tokain kanssa niin lujaa kilpaileva merkki. vähän kuin olisi rafla jossa saisi sekä peppistä, että kokkiskolaa. elämä voittaa! |
joukov 24.10.2006 22:52:00 | |
---|
aika sumeeta, että niillä on tokain kanssa niin lujaa kilpaileva merkki. vähän kuin olisi rafla jossa saisi sekä peppistä, että kokkiskolaa. Kumma juttu, että "valitetaan" kun on valinnan varaa. :) "Paul Stanley: Live To Win - 10/10" |
Hiku 25.10.2006 01:10:36 | |
---|
Minu pea on nûrimeelne ja sin pea on vihmauss. |
McNulty 25.10.2006 01:53:49 | |
---|
Vaikka en plagiaatteja tuekaan, on kuitenkin hienoa että vaihtoehtoja ja valikoimaa tulee lisää. Tekee hyvää markkinoille, jospa vaikka muut innostuis hinnoilla kilpaileen :) "I think it moved." -George Costanza |
masterhat 25.10.2006 09:43:57 (muokattu 25.10.2006 11:33:52) | |
---|
Nää taisi olla aikanaan LTD-vastaavia, nykyisistä en tiedä. Tehdäänkö näitä vieläkin? Joskus testasin sitä mustaa Hammet-vehjettä, jossa oli pääkallot otelautamerkkeinä. Se oli ainakin soitinlaineen hyllysäädöillä aivan totaalisen toivoton soittaa. Kielet oli nyt sitä perus spagettia ja reilusti korkeutta, joten ei varmaan antanut parastaan. Soinnista ei ole mitään hajua, siitä on varmaan ainakin 5 vuotta aikaa. mul on ihan samoja kokemuksia siitä kepistä. siis ihan totaali paska. 500 saa varmasti paljon parempiakin keppejä, vai paljonkohan se nyt maksoikaan.. tästäkin tosin melkein se 5 vuotta.. Edit: itse oon testannu tommosta kirk hammet mallia. oli se muistaakseni ihan hyvä, ehkä vähän huono viimeistely mutta tosiaan hintaa oli n200 euroa joten mielummin oisin tommoseen tuon rahan laittanut kuin HB:hen tms. siis onko se nyttemin noin halpa? hah, silloisen bändin kitaristi tilasi tollasen saksasta ja maksoi yli500 euroa joku melkein 5 vuotta sit. kyl se on siis aika paska, jos sen hinta on tippunut 200 muutamas vuodes. tai sit kyseessä ei ole täysin sama keppi. Head like a hole |
SURf 25.10.2006 09:50:18 | |
---|
aika sumeeta, että niillä on tokain kanssa niin lujaa kilpaileva merkki. vähän kuin olisi rafla jossa saisi sekä peppistä, että kokkiskolaa. Eikös se ole vaan hyvä veto ko liikkeeltä, jos on kaksi kilpailevaa merkkiä niin toki kannattaa tarjota niitä molempia asiakkaille, päädytpä kumpaan tahansa niin "talo voittaa aina"... ...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse... |
p130 25.10.2006 11:02:46 (muokattu 25.10.2006 11:04:01) | |
---|
Missä nämä Grassrootsit on tehty? Made in Korea oli ainakin se minun tyypittämäni hyvä LP. Eikös se ole vaan hyvä veto ko liikkeeltä, jos on kaksi kilpailevaa merkkiä niin toki kannattaa tarjota niitä molempia asiakkaille, päädytpä kumpaan tahansa niin "talo voittaa aina"... Eikä hintakilpailukaan äidy aivan hulluksi... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
losli 25.10.2006 11:10:58 (muokattu 25.10.2006 11:14:53) | |
---|
Korea on ilmeisesti nousemassa maana arvostetumpaan sarjaan kitaran valmistajana, kuin mitä se soittajien päissä tällä hetkellä toistaiseksi on. Käyköhän tässä samalla tavalla kuin "Made in Japan"-ilmiössä? Kyseinen tekstihän nosti aikanaan kuluttajan karvat pystyyn tuotteessa kuin tuotteessa. Entäs tänä päivänä. Tuleehan sieltä jo kalliimpiakin soittimia. Ibanez:lta mm. tulee jo uusia laatumalleja 1000 Euron hintaluokassa sieltä kun Japanissa valmistaminen on loppunut. Saa nähdä. Ja eihän nuo Koreassa tehdyt Fenderitkään mitään äärettömän halpoja ole. Osiko nyt oikea aika investoida Korean soittimeen? :-) |
p130 25.10.2006 11:26:26 | |
---|
Korea on ilmeisesti nousemassa maana arvostetumpaan sarjaan kitaran valmistajana, kuin mitä se soittajien päissä tällä hetkellä toistaiseksi on. Ehdottomasti. Epäilenpä että esimerkiksi nykyiset Lite Ash-sarjan Fenderit tulevat 20-30 vuoden kuluttua olemaan suunnilleen samantapaisessa asemassa kuin JV ja SQ Squerit nykyään. Oikea investointiaika on 15 vuoden kuluttua, silloin noita pyörii käytettynä lähes ilmaiseksi eikä niitä kukaan oikeastaan edes halua. Sitten hinnat yhtäkkiä räjähtävät pilviin ;) Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
losli 25.10.2006 11:40:29 | |
---|
Viimeinen testaamani aivan uuden karhea Tokain Korealainen SG oli ainakin viimeistelyltään ja soitettavuudeltaan todella laadukas. Mielestäni monin verroin parempi kuin aikaisemmin testaamani Tokain Korealaiset. Sähköjen ja osien laadusta ei voi tietää mitään. |
maggot 25.10.2006 11:55:14 (muokattu 25.10.2006 11:55:54) | |
---|
Korea on ilmeisesti nousemassa maana arvostetumpaan sarjaan kitaran valmistajana, kuin mitä se soittajien päissä tällä hetkellä toistaiseksi on. Käyköhän tässä samalla tavalla kuin "Made in Japan"-ilmiössä? Kyseinen tekstihän nosti aikanaan kuluttajan karvat pystyyn tuotteessa kuin tuotteessa. Entäs tänä päivänä. Tuleehan sieltä jo kalliimpiakin soittimia. Ibanez:lta mm. tulee jo uusia laatumalleja 1000 Euron hintaluokassa sieltä kun Japanissa valmistaminen on loppunut. Saa nähdä. Ja eihän nuo Koreassa tehdyt Fenderitkään mitään äärettömän halpoja ole. Osiko nyt oikea aika investoida Korean soittimeen? :-) Jep, samalla tavalla olen myös itse ajatellut homman menevän. Ibanezilla näyttäisi nykyisin olevan kolme "tuotantolaitosta", aivan halvimmat mallit tehdään Indonesiassa siitä seuraavat mallit sitten Koreassa ja Japanissa. Uskoisin että kitaroiden valmistuksessa Korea on uusi Japani. Ostin elokuussa Ibanez RGT42DX mallisen kitaran uutena. Hintaa kitaralla oli 740€ josta lähti heti 100€ pois. Kyseinen kitara on tehty Koreassa ja ei mulla pahaa sanottavaa ole sen viimeistelystä tms. Ja onhan se Ibanezin Giger mallikin Made in Korea. Sitäkin kokeilin ja ei ole mulla siitäkään pahaa sanottavaa. Sehän on 200€ kalliimpi kuin tuo RGT42DX. Kyseessähän on neck-thru kitara ja vieläpä loistava sellainen. Kun kokeilin sitä kaupassa ennen ostopäätöstä oli ko. yksilön säädöt mielestäni pistetty tehtaalla hienosti kohdalleen, kielien korkeudet, tallan asento jne. Ei valittamista. Mikit kuitenkin vaihdatin, Dimarzion Evolution on tallassa, kaulassa sitten IBZUSAF2 joka toimiikin yllättävän hyvin Evolutionin kanssa. "reality is a very fragile thing after all..." |