donkkis 16.10.2006 18:45:17 | |
---|
Uutena ostamani Peavey 6505 alkoi pitää erikoista häiriöääntä. Rätinä ei ala heti kun vahvistimen pistää päälle, vaan ehkä noin viiden-kymmenen minuutin soittelun jälkeen. Se alkaa pienenä "poksahteluna" ikään kuin popcorneja tekisi ja yltyy sitten tuollaiseksi helvetinmoiseksi ropinaksi. Muistuttaa hieman sateen ropinaa. Kaappina on framus dragon 4x12 8ohm, ja peaveyn takaata on valittuna 8ohm lähtö. Jännitteenvalitsin on 220v asennossa (en ole sitä muuttanut oston jälkeen). Rätinään ei vaikuta onko kitarapiuha kytkettynä vai ei. Standbylle laittaessa häiriö loppuu. Mistä voi olla kyse? Takasin kauppaanko vain? Ei tuo kovin normaalilta minusta vaikuta. Otin nauhoitettakin tuosta äänestä mutta en nyt saa sitä tähän hätään mihinkään uploadattua, yritän vielä.. Tyhjän saa pyytämättäkin. |
ReBeat 16.10.2006 18:49:08 | |
---|
Jollain tais olla tuossa ainakin perushurinat vähentyneet kun oli kääntänyt jännitekytkimen 240V asentoon. |
donkkis 16.10.2006 18:49:50 | |
---|
Ei oo kyllä mitään perushurinaa tämä... Tyhjän saa pyytämättäkin. |
donkkis 16.10.2006 19:00:13 | |
---|
Tyhjän saa pyytämättäkin. |
rajamd 16.10.2006 19:02:48 (muokattu 16.10.2006 19:04:43) | |
---|
Tänne pitäis pian perustaa anonyymit 6505:n omistajat kerho, vikoja ja ongelmia tuntuu olevan ko. laitteissa enemmän kuin laki sallii. Mulla oli hurinaa, ja sulakkeiden polttelua joka loppui sillä kun siirsi jännitteenvalitsimen asentoon 240V. Toki hurina ei ollut kuvaamasi laista, mutta epänormaalia kuitenkin. EDIT: OT:n nimissä, tänään tuli testattua Mesa Stiletto Deuce, taitaa olla että kaupat syntyy ja ongelmat loppuu siihen. www.sorrowinfliction.com |
oiva tumpeloinen 16.10.2006 19:04:44 | |
---|
Jos se on kerran uusi, niin vie se ihmeessä takuuhuoltoon. Ei sille itse kannata mitään ruveta tekemään. Kovasti tuntuu tosiaan ongelmia olevan noissa..... |
donkkis 16.10.2006 19:06:36 | |
---|
On se perkele kun tuhansia euroja saa kamoihin upottaa eikä siltikään mikään toimi. STNA. Tyhjän saa pyytämättäkin. |
donkkis 16.10.2006 19:08:13 | |
---|
Voiko toi jännitteenvalitsin sitten vaikuttaa asiaan? Kaupassa kysyin siitä kyllä ja sanoivat että periaatteessa sillä ei oo väliä koska suomessa on 230V. Tuossahan on vaihtoehtona 220 ja 240 vain. Tyhjän saa pyytämättäkin. |
Aki 16.10.2006 19:30:31 | |
---|
sanoivat että periaatteessa sillä ei oo väliä koska suomessa on 230V. Tuossahan on vaihtoehtona 220 ja 240 vain. Teoriassahan silloin juuri on väliä, käytännössä ei aina. Mutta 240V on tietysti ehdottomasti suositeltavampi Suomen sähköissä. Aloittajan viat sinänsä kuulostavat putkivialta, mutta ennenkuin ostaisin itse uudet putket, tiedustelisin myyjältä notta mitä ehdottavat. Putkethan eivät tavallisesti kuulu takuun piiriin. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
donkkis 16.10.2006 19:33:50 | |
---|
Putket ei kuulu takuun piiriin??? Minun mielestä on kyllä vähintäänkin kuluttajansuojan vastaista jos muutaman viikon ikäinen laite lakoaa ensimmäisillä käyttökerroilla. Se on vaan mun mielipide. Tyhjän saa pyytämättäkin. |
rajamd 16.10.2006 20:11:49 | |
---|
Mulle sanoivat M.H. Projectista, joka on Peaveyn (Noretronin) virallinen huoltoliike suomessa että putkilla olis 3 kk takuu. www.sorrowinfliction.com |
Aki 16.10.2006 20:43:07 | |
---|
muutaman viikon ikäinen laite Toki tuollaisissa tapauksissa, tarkoitin siis että putkien takuu (esim 3kk) on aivan eri kuin muun laitteen (esim 12kk). Tokihan jos irtoputkia ostaessa sattuu mykkä yksilö, saahan senkin uuteen vaihdettua. Mutta kulutustavaraa ne kuitenkin on. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
kimurantti1 16.10.2006 20:46:11 | |
---|
Mikä ihme juttu näissä Peaveyn vahvistimissa oikein on? Kokoajan saa lukea kun on juuri kaupasta kannettu 6505 sanonut sopimuksensa irti. Tuleekohan tästä samanlaista rienauksen kohdetta kuin Classic 30:stä.. Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
Nöyrä 16.10.2006 20:51:31 | |
---|
Mikä ihme juttu näissä Peaveyn vahvistimissa oikein on? Kokoajan saa lukea kun on juuri kaupasta kannettu 6505 sanonut sopimuksensa irti. Tuleekohan tästä samanlaista rienauksen kohdetta kuin Classic 30:stä.. Olisiko sitten auttamattoman huonolaatuiset pääteputket koneissa tehdasasenteisesti? Oma comboni alkoi ainakin toimimaan niiden vaihdon jälkeen, ja nimenomaan samat oireet oli alunperin kuin ketjun aloittajallakin, ja monella muulla. Mitään häiriöääniä/poksahduksia/vikoja ei ole noiden putkien ja sulakkeen vaihdon jälkeen ollut. |
donkkis 16.10.2006 21:01:45 | |
---|
Tavallaan huojentavaa kuulla että kohtalotovereita löytyy. Ei kai sitten auta muu kuin rontata huomenna vahvistin takas ostopaikkaan ja toivoa parasta. Vittumaista vaan kun vika ei ole sillä tavalla selkeä että toimii/ei toimi. Hyvä siinä sitten selitellä "kyl sen koht pitäis alkaa rätistä". Tyhjän saa pyytämättäkin. |
Gypsy 16.10.2006 21:09:52 | |
---|
Vittumaista vaan kun vika ei ole sillä tavalla selkeä että toimii/ei toimi. Hyvä siinä sitten selitellä "kyl sen koht pitäis alkaa rätistä". Onhan sulla toi ääninäyte? Aamen |
donkkis 16.10.2006 21:12:01 | |
---|
Onhan sulla toi ääninäyte? On juu. Pitää varmaan polttaa cd:lle ja toivoa että tyypeillä on soitin liikkeessään :D . Tyhjän saa pyytämättäkin. |
Nöyrä 16.10.2006 21:12:58 | |
---|
Tavallaan huojentavaa kuulla että kohtalotovereita löytyy. Ei kai sitten auta muu kuin rontata huomenna vahvistin takas ostopaikkaan ja toivoa parasta. Vittumaista vaan kun vika ei ole sillä tavalla selkeä että toimii/ei toimi. Hyvä siinä sitten selitellä "kyl sen koht pitäis alkaa rätistä". Joo no elä huoli. Kyllä ne putket siitä räjähtävät kun aikasi soittelet :D Niin minullekin kävi. Tosin, minulla ei kovin paljoa soittelua ne kestäneetkään. |
Ben_D 16.10.2006 21:15:48 | |
---|
Odotan, koska 6505 hehkutus loppuu..mulla se loppu aikanaan 5150:sta sananmukaisesti kun hehkupiiri kärähti täysin käsittämättömästä syystä... http://www.fiercemetal.org |
Carpenter 16.10.2006 21:17:14 | |
---|
Olisiko sitten auttamattoman huonolaatuiset pääteputket koneissa tehdasasenteisesti? Oma comboni alkoi ainakin toimimaan niiden vaihdon jälkeen, ja nimenomaan samat oireet oli alunperin kuin ketjun aloittajallakin, ja monella muulla. Mitään häiriöääniä/poksahduksia/vikoja ei ole noiden putkien ja sulakkeen vaihdon jälkeen ollut. Varmaankin. Mulla Classicissa ne putket helisivät inhottavasti. Vaihdoin uudet tilalle ja nyt toimii moitteetta. Saundikin parani. |