ogre 29.10.2006 08:10:35 | |
---|
Juu, Soloist voittaa. =) Olen kuitenkin kuullut sanottavan intternetissä että Dinky on periaatteessa Soloistin halpismalli. Soloistithan ovat mallia neckthru ja Dinkyt taitaa olla bolt-on.. Tietääkö kukaan asiasta enemmän? Haluaisin tietää onko Dinkyn kaulaprofiili muuten sama. Nim. Perse ei kestä ostaa Soloistia |
Thule 29.10.2006 09:51:51 | |
---|
Lafkan sivujen perusteella Soloistissa on hivenen paksumpi kaula, profiili on kait sama. Ja siis, mistä Soloistista ja Dinkystä nyt on kyse? Itse katsoin nuo tiedot DK1- ja SL2H-malleista, eli niistä amerikkalaisista. Niin, eikös kaulan profiililla tarkoiteta nimenomaan sen muotoa (D, C, V jne.) riippumatta siitä paksuudesta? It is illegal to wear a fake moustache that causes laughter in church. |
mhaarala 29.10.2006 10:01:52 | |
---|
Dinky ja Soloist ovat eri malleja, ei Dinkyä voi Soloistin halpamallina pitää parhaalla tahdollakaan. USA Select Seriesin DK1 Dinky maksaa kuitenkin tuolla parin kiloeuron isommalla puolella. DK2 on sitten oma lukunsa... Pääasiassa ero on tietysti tuo rakenne (pulttikaula vs neck through), kaulaprofiilin ollessa Dinkyssä kaiketi hieman ohuempi kuin Soloistissa. Kumpi sitten on parempi, se on lähinnä makuasia. Ei se neck through itsessään ole mikään autuaaksi tekevä asia tai varsinkaan tae siitä, että soundi olisi jollain tavalla ratkaisevasti parempi kuin pulttikaulaisessa... Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
Antti1 29.10.2006 12:37:06 | |
---|
On niiden runkojen muodossakin eroa, vaikka äkkiä katsottuna näyttävätkin samankaltaiselta. Katsokaapa niitä sarvia ja syvennyksiä. Aivan, soloistissa on enemmän tilaa ylempien nauhojen kohdilla --> ihan oikeasti käsi mahtuu paremmin. Jos perse kestää, niin jenkki-soloistia kotiin. Ne on huippusoittimia mihin tahansa verrattuna. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
ogre 29.10.2006 13:02:58 | |
---|
Dinky ja Soloist ovat eri malleja, ei Dinkyä voi Soloistin halpamallina pitää parhaalla tahdollakaan. USA Select Seriesin DK1 Dinky maksaa kuitenkin tuolla parin kiloeuron isommalla puolella. DK2 on sitten oma lukunsa... Esim. Wiki tohtii väittää moista: "The Soloist, a neck-thru the body superstrat design. Bolt-on neck models are called Dinky." Tulkitsee sitten miten tahtoo, ja onko tosipohjaista proosaa sitten ollenkaan. Itse sain sellaisen käsityksen että samaa asiaa (superstrat) haetaan eri rakennusmekaniikalla (bolt-on vs neckthru). Usa select on sitten asia erikseen, soloistista saa aina antaa munuaiset eteenpäin, lähinnä tuo DK2 oli vertailukohteena päässäni juu :) Pääasiassa ero on tietysti tuo rakenne (pulttikaula vs neck through), kaulaprofiilin ollessa Dinkyssä kaiketi hieman ohuempi kuin Soloistissa. Kumpi sitten on parempi, se on lähinnä makuasia. Ei se neck through itsessään ole mikään autuaaksi tekevä asia tai varsinkaan tae siitä, että soundi olisi jollain tavalla ratkaisevasti parempi kuin pulttikaulaisessa... Lähinnä sitä varten kyselin että olen soloistin kaulaan mieltynyt, mutta fyfferssönit ei oikein riitä isojen poikien kitaroihin... tyydyn kyllä paskaankin, jos se on paskaa josta ehkä voin pitääkin. En varsinaisesti "kitaranörtti" ole, niin ei ole paljoakaan tietoa noista kaulojen mitoista yms. scheissesta yleensäkään. Minä vain soitan niitä :) |
ogre 29.10.2006 13:03:37 | |
---|
Lafkan sivujen perusteella Soloistissa on hivenen paksumpi kaula, profiili on kait sama. Ja siis, mistä Soloistista ja Dinkystä nyt on kyse? Itse katsoin nuo tiedot DK1- ja SL2H-malleista, eli niistä amerikkalaisista. Niin, eikös kaulan profiililla tarkoiteta nimenomaan sen muotoa (D, C, V jne.) riippumatta siitä paksuudesta? Voipi olla tuon profiilin kanssa juuri noin. |