Aihe: Monikäyttöinen /-puolinen combo
1 2
Jouni74
24.10.2006 18:32:57
Eli bändikuviot meni jäihin ja nurkassa nyt JCM 800 50W + 1960A
Nyt tuli mieleen, että jos myisi tuon nupin pois ja tilalle hyvä combo, mitä voisi soittaa himassa (omakotitalo) ilman vertavuotavia korvia ja mahdollisesti uusien bändikuvioiden yhteydessä treeneissä ja mahd. keikoilla yhdistettynä tarpeen mukaan tuohon Marsun kaappiin.
Ja niinkuin aina, saundimaailma mahd. laaja. Särösaundin pitäisi olla tuhti ja tulinen :-) (Kuuntelin noita Cornforfin näytteitä ja aika hyvän kuuloisia oli. Hinta max 1000 ovh)
Ehdotuksia?
Jouni74
24.10.2006 18:47:26
..okei unohdetaan nuo Foordit... eihän tuossa Harlekiinissa ole kuin 6W, että eipä keikalle.. :-)
Tee
24.10.2006 19:41:10
Onnellisena Engl screamerin omistajana voinen suositella screamerin comboa.
It's so relieving, to know that you're leaving, as soon as you get paid :-EEEEEEEEEE
superfly
24.10.2006 19:53:12
Onnellisena Engl screamerin omistajana voinen suositella screamerin comboa.

Screamer monipuolinen? Ei ole. Hyvä vehje siihen yhteen tiettyyn juttuun mutta ei missään nimessä monipuolinen.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Jucciz
24.10.2006 20:10:00 (muokattu 24.10.2006 20:11:50)
Screamer monipuolinen? Ei ole. Hyvä vehje siihen yhteen tiettyyn juttuun mutta ei missään nimessä monipuolinen.

Pakko kompata. Varttitunnin ruuvailun tuloksena Screamer-combosta en saanut kuin yläkireää sirinää (ilmeisesti tuo yllä kuvattu "yksi tietty juttu") ja esimerkiksi hyvä all-around-rokkisoundi jäi haaveeksi. En tiedä auttaisiko putkien ja kaiuttimen vaihto ja takaa suljettu lisäkaappi mitään... mutta toisaalta, miksei ostaisi silloin suosiolla samantien vaikka sellaisen vahvistimen, jossa on vähemmän "korjattavaa"? Esimerkiksi Hughes&Kettnerin Edition Tube on hintaisekseen hirmu monipuolinen vehje (n. 200e edullisempi kuin Screamer), jossa sekä puhtaat että säröt toimivat mukavasti. Combo on lisäksi käytännössä takaa suljettu (vain parin sentin korkuinen siivu on takaa auki), mistä syystä myös bassopää toistuu asiallisesti. Jos sitten tarvitsee ihan äärimmäistä säröosastoa (joka siis Screamerista irtoaa paremmin, tosin muiden soundien kustannuksella), voit ostaa tuolla säästetyllä 200 eurolla vaikka pari metallisäristintä combon kaveriksi. :)

Makuasioita silti loppupeleissä, joten suosittelen testaamaan paljon vaihtoehtoja ja tekemään ratkaisun omien korvien ja fiilisten pohjalta - ei kenenkään ulkopuolisen mielipiteen.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
kivi
24.10.2006 20:11:59 (muokattu 24.10.2006 20:13:15)
Jos jatkossa aiot soittaa bändeissä, miksi myisit Marshallin?

Se ei tuosta huonone eikä halpene, eikä kotona soitteluun tarvitse vahvistinta, saati että kotisoitossa toimiva vahvistin kuitenkaan toimisi seuraavassa bändissä. Seuraavan bändin kohdalla on hyvä kun tuttu luottopeli on valmiina. Siihen asti voi soitella ilman sähköä.

...mun mielestäni.

PS. eikö toi kamalistassasi oleva Tech Trademark oo juurikin sopiva kotivahvistin jo valmiiksi?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Jucciz
24.10.2006 20:14:19

Se ei tuosta huonone eikä halpene, eikä kotona soitteluun tarvitse vahvistinta, saati että kotisoitossa toimiva vahvistin kuitenkaan toimisi seuraavassa bändissä. Seuraavan bändin kohdalla on hyvä kun tuttu luottopeli on valmiina. Siihen asti voi soitella ilman sähköä.

...mun mielestäni.

Erittäin hyvä pointti. Ja kyllä Marsun 800 on aina perusvarma ratkaisu melkeinpä mihin tahansa "normaaliin" musaan humpasta kasariheviin.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Niknak
24.10.2006 20:37:24
Minulla oli tässä juuri vastaava tilanne ja hankkiuduin eroon 100w Jcm800 2210:stä. Tilalle tuli Marshallin 20/20-stereopääte jota ryydittää tuo Boss GT8. Olen kyllä todella tyytyväinen. Huom. aikaisemmin soittelin GT8:lla suoraan studiomonitoreihin, enkä saanut tyydyttävän realistista soundia irti, mutta stereopäättäri korjasi asian. Ideana on että tuota 20/20-päättäriä ei tarvitse luukuttaa hengenvaarallisilla tasoilla tyydyttävän soundin saamiseksi.
Jouni74
24.10.2006 21:01:45

lähinnä tuo yksikanavaisuus on mietityttänyt, kun valmista säröä buustaa tuolla SD-1 llä ja tarvis cleania väillä, niin eipä onnistu..
vaikka loistava yleiskone tuo on ja voi olla että ikävä tulis... hyvä pointti :-)

p.s. eikö toi kamalistassasi oleva Tech Trademark oo juurikin sopiva kotivahvistin jo valmiiksi?

uusi hankinta ja en meinaa millään saada mieleistä saundia aikaiseksi.. jotenkin on vaan niin pirun vintagee tai sitten menee puuroks :-(
Ehkä tässä vaan vaaditaan sitä kärsivällisyyttä...
wilo
25.10.2006 08:35:07
Mites olis koch studiotone? Hyvät saundit ainakin mun korvaan ja tehoa on riittävästi bändikäyttöön. Lisäkaapilla sitten lisää. Monipuolinenkin on: löytyy 2+1 kanavaa eli puhdas, särö ja tiukempi särö. Kannattaa ainakin kokeilla.

Tonnilla irtoaa thomannilta: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-192741.html .

25.10.2006 08:48:01

Tuossa marsun tapauksessakin kokeilemisen arvoinen vippaskonsti voisi olla joku line outilla varustettu keinokuorma (ehkä n. 200e) + erillinen päätevahvistin (ehkä n.250e). Noiden avulla saisit tuosta marsusta melkolailla sitä tuttua rosoa ulos ihan keskustelu-volumella. Puhtaan soundin saaminen jäisi kylläkin vielä ratkaisematta.
JuSu
25.10.2006 08:59:23
Täytyy vähän Screameria puolustaakin...

En tiedä auttaisiko putkien ja kaiuttimen vaihto ja takaa suljettu lisäkaappi mitään...

Auttaisi. Mulla vaihtui combo nuppiin osin juuri mainituista syistä, ja sopivilla putkivalinnoilla ja oikealla kaapilla tekee tosiaan kummia.

Jotain Englillä on mun mielestä kämmätty siinä combon suunnittelussa. En tiedä, onko elementtivalinta huono vai mistä se johtuu, mutta nuppiin ja umpikaappiin (vaikka sitten 1x12", testattu on) verrattuna combo on kyllä aika ikävän ohuen ja kireän kuuloinen. Mun mielestä.

mutta toisaalta, miksei ostaisi silloin suosiolla samantien vaikka sellaisen vahvistimen, jossa on vähemmän "korjattavaa"?

Tehdasputkien vaihtoa kannattaa tuskin mainita 'korjaamiseksi', oikeastaan mikä tahansa uusi vahvistin hyötyy putkien vaihdosta, tehtaalla kun kalliisiinkin laatuvehkeisiin laitetaan kovin usein niitä halvimpia sovtekkeja tms.

Makuasioita silti loppupeleissä, joten suosittelen testaamaan paljon vaihtoehtoja ja tekemään ratkaisun omien korvien ja fiilisten pohjalta - ei kenenkään ulkopuolisen mielipiteen.

Amen, brother.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Tympee Huttunen
25.10.2006 09:14:06 (muokattu 25.10.2006 09:15:31)
Musta Engl Screamer ei oikein yksinään toimi. Soundi kuulostaa juuri vähän kireältä ja sirisevältä, mutta kun taustalle lisää basson ja rummut, onkin soundi todella hyvä.

Mullakin on haaveissa jokin 1000e hintaluokassa pyörivä paketti ja Engl Screamer on hankintalistalla korkealla. Toinen on juuri tuo Kochin Studiotone.
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää syksyä:(
Bee-äf
25.10.2006 09:33:44
Eikös jotkut JJ:n 6V6-pääteputket kestäneet korkeitakin pääteanodijännitteitä? Näin saisi tehoja tiputettua puoleen. Tosin toista kanavaa sillä ei saa aikaan. Vaikka JCM800 on loistovahvistin, siistejä kliinejä kaipaavalle sitä ei hirveesti voi suositella, erityyppiset putket ja kaiutinkotelo kylläkin muuttavat soundia kovasti.
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
Jouni74
25.10.2006 11:39:23
Mites olis koch studiotone? Hyvät saundit ainakin mun korvaan ja tehoa on riittävästi bändikäyttöön. Lisäkaapilla sitten lisää. Monipuolinenkin on: löytyy 2+1 kanavaa eli puhdas, särö ja tiukempi särö. Kannattaa ainakin kokeilla.

Tonnilla irtoaa thomannilta: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-192741.html .

Missäköhän pääsis kokeilemaan?
Hämeenlinnassa ei, mutta entäs Hki, Tre, Tku, Lti?
superfly
25.10.2006 15:20:11
Missäköhän pääsis kokeilemaan?
Hämeenlinnassa ei, mutta entäs Hki, Tre, Tku, Lti?

Tampereella muistaakseni näin Ahosen Musiikissa yhden Studiotonen myynnissä. Eri asia on sitten että pääsetkö kokeilemaan tuolla sitä lainkaan:)
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Tomtom
25.10.2006 15:51:31
Hgissä tietty Custom shopissa Krunikassa. Kannattaa soittaa etukäteen ja varmistaa että löytyy. Miä tykkäsin tuosta hirviästi.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
peugeot
26.10.2006 20:51:26
Mulla on tällähetkellä neljä putkistyrkkaria, ja niitä on ollut yhteensä kolmisenkymmentä, mutta täytyy lämpimästi suositella sinulle Marshallin miehenä silverjubilee anniversary 25v mallia. Kaksi kanavaa ja esim.50w combon tai nupin voi puolittaa. Aivan mahtavat soundit. Nurkassani seisoo niin fenderin BluesDeville kuin Marsun JMP:n nuppikin, hyviä ovat mutta yksipuolisia. silverjubileella olen hoitanut rythm blues ja hevikeikat tasapuolisesti. ainoastaan ns.Agents tyyliset keikat olen soitellut Fenderin vahvistimella...
LaXu
26.10.2006 21:40:49
Jotain Englillä on mun mielestä kämmätty siinä combon suunnittelussa. En tiedä, onko elementtivalinta huono vai mistä se johtuu, mutta nuppiin ja umpikaappiin (vaikka sitten 1x12", testattu on) verrattuna combo on kyllä aika ikävän ohuen ja kireän kuuloinen. Mun mielestä.

Allekirjoitan tämän. Kokeilin comboa ENGLin 1x12 lisäkaapilla ryyditettynä ja siinä oli potkua aivan eri tapaan. Itse olen käyttänyt 1x12 comboja jo vuosikausia ja Screamer ei todellakaan pelkkänä combona minua miellytä. Verrattuna vaikka tähän omaan Yamaha DG:hen jota olen käyttänyt useiden putkinuppien kanssa Screamerista ei löytynyt samanlaista potkua alapäästä. Tuon Yammun combon soundi tulee ohueksi ja siriseväksi jos sen nostaa vaikka tuolille, mutta lattialla potkii mainiosti. Jostain syystä ENGLin combo taas kuulosti lattiallakin ohuelta.
mab_
26.10.2006 22:30:08

Sehän riippuu mitä monipuolisuudella tarkoittaa. Jos hyvä puhdas kanava ja kaksi erilaista särökanavaa joilla saa soundit rokista heviin ei riitä niin sitten Screamer ei ole monipuolinen.

Totta on kyllä että combo kärsii hieman botnen puutteesta. Tosin, saattaa olla pelkkää kuvittelua mutta voisin melkein vannoa että putkien vaihdon jälkeen soundi olisi muuttunut jykevämmäksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)