Swan 08.01.2006 20:31:16 | |
---|
On huomattu, että jonkun aikaa oltuaan päällä vahvistimesta alkaa kuulua välillä kummallista rohinaa, aivan kuin kääntelisi kitarapiuhan plugia jakissaan. Piuhassa tai kitarassa vika ei ole, sillä ääni kuuluu, vaikka piuha ei olisi vahvistimessa kiinni. Myöskään kaapista se ei johdu, sillä pikku-Craten kanssa ääntä ei kuulu. Näin ollen ongelma rajautuu nuppiin, mutta mihin siellä? Voisiko vika olla putkissa, jotka kuitenkin näyttävät hehkuvan normaalisti? Rohina muuten häviää hetkeksi, kun painaa standbyn pois ja taas päälle. Kun kerran tällaisen threadin aloitin, niin kysytäänpä sitten tämäkin siinä sivussa. Minua huvittaa suuresti, että standbyn ollessa päällä nupista itsestään kuuluu hyvin hentoisesti kitaran ääni, kun särökanava on käytössä. Mitä ihmettä? :D |
Pluto 08.01.2006 21:02:13 | |
---|
On huomattu, että jonkun aikaa oltuaan päällä vahvistimesta alkaa kuulua välillä kummallista rohinaa, aivan kuin kääntelisi kitarapiuhan plugia jakissaan. Piuhassa tai kitarassa vika ei ole, sillä ääni kuuluu, vaikka piuha ei olisi vahvistimessa kiinni. Myöskään kaapista se ei johdu, sillä pikku-Craten kanssa ääntä ei kuulu. Näin ollen ongelma rajautuu nuppiin, mutta mihin siellä? Voisiko vika olla putkissa, jotka kuitenkin näyttävät hehkuvan normaalisti? Rohina muuten häviää hetkeksi, kun painaa standbyn pois ja taas päälle. Ite olen omistanut 2 Engliä (ensin Screamer, nyt Classic), ja molemmat ovat tehneet tuota. Classic tosin huomattavasti useammin. Mistähän mahtaa olla kyse? Dillon, you son of a bitch! |
re infecta 08.01.2006 21:10:23 (muokattu 08.01.2006 21:11:50) | |
---|
|
Swan 08.01.2006 21:23:23 | |
---|
|
re infecta 08.01.2006 21:27:52 (muokattu 08.01.2006 21:28:17) | |
---|
Itse asiassa täsmälleen tuollaista. Tuo on minun Screameristani ja paikansin vian myös nuppiin. Vahvistin on nyt huollossa. Kerron sitten kuulumisia, kun saan sen sieltä. Jännä juttu, että muillakin on ollut tätä. Olisiko vika tehdasputkissa? Itse kun vetelin vielä niillä. |
Mörkö 08.01.2006 21:27:58 | |
---|
Minulla on thunderi mikä ei kyllä ole rohissut mitenkään. On tosin aika uusi vielä että eihän sitä tiedä miten rohisoo myöhemmin. "vinsentti on vihree nyrsijä" |
Swan 08.01.2006 21:42:58 | |
---|
Tuo on minun Screameristani ja paikansin vian myös nuppiin. Vahvistin on nyt huollossa. Kerron sitten kuulumisia, kun saan sen sieltä. Jännä juttu, että muillakin on ollut tätä. Olisiko vika tehdasputkissa? Itse kun vetelin vielä niillä. Kummelin työmiesten äänellä: Selvä! Tehdasputkilla vedän minäkin, ja elokuussa on vehje hommattu. Pitää saada tuo kondikseen ihan siltäkin kantilta ajatellen, että on ainakin kunnossa, jos olen sitä vielä parin kuunkierron päästä vaihtamassa pois. |
Henkkiz 08.01.2006 21:58:07 | |
---|
Kummelin työmiesten äänellä: Selvä! Tehdasputkilla vedän minäkin, ja elokuussa on vehje hommattu. Pitää saada tuo kondikseen ihan siltäkin kantilta ajatellen, että on ainakin kunnossa, jos olen sitä vielä parin kuunkierron päästä vaihtamassa pois. Miksi vaihdat Screameris? |
askomiko 08.01.2006 22:01:19 (muokattu 08.01.2006 22:06:10) | |
---|
Hee, sama ääni täälläkin. Veikkaisin rahisevaa lead volume-potikkaa, koska toisinaan samalla voluumi pomppii, jos pitää tuossa yleisimmässä asennossa, eli about kello 10:ssä. Kun käännään reilusti eri paikkaan, eli yli klo 12:n ni ei ole rutissut. Toisaalta saunankiukaantyylinen rutina on tyyppiesimerkki etuasteputken vanhentumisesta, Rectoverpi rutisi ostaessani aivan höpelönä ja se korjaantui putkien vaihdolla. |
oiva tumpeloinen 08.01.2006 22:05:08 | |
---|
Varmaankin haukun väärää puuta, mutta voisiko ongelmana olla sähkö. Rohiseeko se nuppi myös esim. kotona? Toiset koneet on herkempiä sähkön laadun vaihtelulle. |
madu 08.01.2006 22:06:03 | |
---|
Sama rätinä kuuluu myös minun screamerista jos ei lämmitä kunnolla putkia ennen soittoa. Omassa tapauksessa tosin putket vetelee jo viimeisiään ja oireilu on alkanut viimeaikoina ja voimistunut koko ajan. Kokeile lämmittää vahvistinta reilusti (ainakin 5 minuuttia) ennen kuin napsautat vahvistimen stand by kytkimellä soittokuntoon. I'm afraid that I was very, very drunk... |
Swan 08.01.2006 22:28:07 | |
---|
Miksi vaihdat Screameris? Liian vähän pelivaraa dynamiikan kanssa leikkiessä. Hee, sama ääni täälläkin. Veikkaisin rahisevaa lead volume-potikkaa, koska toisinaan samalla voluumi pomppii, jos pitää tuossa yleisimmässä asennossa, eli about kello 10:ssä. Kun käännään reilusti eri paikkaan, eli yli klo 12:n ni ei ole rutissut. Toisaalta saunankiukaantyylinen rutina on tyyppiesimerkki etuasteputken vanhentumisesta, Rectoverpi rutisi ostaessani aivan höpelönä ja se korjaantui putkien vaihdolla. Mulla ei äänentaso juurikaan pompi, kunhan vaan rutisee. Voisi tuota gainpotikkaa kokeilla, muuttuuko tilanne. Varmaankin haukun väärää puuta, mutta voisiko ongelmana olla sähkö. Rohiseeko se nuppi myös esim. kotona? Toiset koneet on herkempiä sähkön laadun vaihtelulle. Kotona tuo pääasiassa kuuluu. Kerrostalossa asutaan, ja vahvari on maadoitetussa pistorasiassa kiinni. Pitää kiinnittää huomiota seuraavalla keikalla, rohiseeko samalla tavalla. Sama rätinä kuuluu myös minun screamerista jos ei lämmitä kunnolla putkia ennen soittoa. Omassa tapauksessa tosin putket vetelee jo viimeisiään ja oireilu on alkanut viimeaikoina ja voimistunut koko ajan. Kokeile lämmittää vahvistinta reilusti (ainakin 5 minuuttia) ennen kuin napsautat vahvistimen stand by kytkimellä soittokuntoon. Oho, tuotakin täytyy kokeilla. Yleensä annan lämmetä puolesta minuutista täyteen. |
re infecta 08.01.2006 22:43:24 | |
---|
Oho, tuotakin täytyy kokeilla. Yleensä annan lämmetä puolesta minuutista täyteen. Kokeiles seuraavalla kerralla, kun rahina tulee painaa lead/clean-nappulaa muutamia kertoja. Katso häviääkö rutinat tuolla? |
Swan 08.01.2006 22:53:37 | |
---|
Kokeiles seuraavalla kerralla, kun rahina tulee painaa lead/clean-nappulaa muutamia kertoja. Katso häviääkö rutinat tuolla? Näin täytyy tehdä, jahka nyt tuo Purppuravirrat loppuu ensin. |
Swan 09.01.2006 14:25:09 | |
---|
Rohina alkoi normaaliin malliin, vaikka annoin lämmetä viitisen minuuttia. Myöskään gainin tai lead volumen säätely ei tuottanut eriäviä tuloksia. Clean/Leadin painelu puolestaan sai rohinan ennemmin innostumaan kuin loppumaan. |
Ben_D 09.01.2006 14:28:46 | |
---|
Käyttäjien kokemuksia lukeneena pidän näppini kaukana Screamerista. |
Swan 09.01.2006 14:31:22 | |
---|
Käyttäjien kokemuksia lukeneena pidän näppini kaukana Screamerista. Taitaapi olla, ettei teikäläinen sellaista tarvitsisi muutenkaan. |
Ben_D 09.01.2006 15:04:41 (muokattu 09.01.2006 15:05:16) | |
---|
Taitaapi olla, ettei teikäläinen sellaista tarvitsisi muutenkaan. Ei tarvi juu, mutta vaikka olisi vahvistimen hankkiminen ajankohtaista niin en Screameria näiden kokemusten perusteella ostaisi. |
JuSu 02.04.2006 18:51:44 | |
---|
Rohina alkoi normaaliin malliin, vaikka annoin lämmetä viitisen minuuttia. Myöskään gainin tai lead volumen säätely ei tuottanut eriäviä tuloksia. Clean/Leadin painelu puolestaan sai rohinan ennemmin innostumaan kuin loppumaan. Vanhahko ketju, mutta laitanpa tähän yhden huomion aiheesta... Oma Screamer -nuppini käväisi huollossa, ja sen jälkeen vielä vaihdoin pääteputket ja säädin biasit itse *röyhistää rintaa* =). Eli periaatteessa vehkeen piti olla vimosen päälle iskussa. Kaikki remontit aiheuttaneet oireet olivatkin korjaantuneet, joten hiukkasen kiukutti, kun löysin _taas_ uuden vian. Tietyillä taajuuksilla puhtaaseen soundiin tuli lisäksi omituinen sirinä tai kohina, uskoisin tuon olevan paljolti samanlainen kuin mistä tässä ketjussa on ollut puhe. Melkein hypin vesilinnuille ja heitin vehkeellä seinää. Vaan hommaan oli helppo lääke. Mulla oli kanavakohtaiset volumet suht' korkealla ja master volume pienellä, tyyliin 'ykkösellä' tai vähän yli. Nostin masteria n. klo 10:een ja laskin kanavavolumeja vastaavasti ja vot, sirinä katosi. Eli tämä ongelma katosi pelkästään masteria nostamalla. Vänkää. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Swan 02.04.2006 19:05:16 | |
---|
Niin, siis se ääni ei ollut jatkuva, vaan sellainen silloin tällöin kuuluva rasahtelu ja poksahtelu. Aivan kuin olisi piuhan plugia käännellyt inputissa tai käännellyt pätkivää mikkivalitsinta. Joka tapauksessa, tuo ääni on nyt jotenkin mystisesti kadonnut, vaikka mitään en ole vahvistimen sisäpuolelle tehnyt. Enää vain pitäisi löytää jostain se korvaaja. Re infecta, paljastuiko huollon yhteydessä jotain? |