Aihe: evolution vai emg 81 ibaneziin?
1
washburn88
31.10.2006 16:01:36
nyt pitäisi siis otsikon kysymykseenn löytää vastaus.

Kitarana on toiminut jo hyvän matkaa ibanezin rgt42dx ja nyt pitäs vaihtaa tallamikki hevimpään. Soitan pääasiallisesti sellaista kuin mokomaa, metallicaa yms.. Hakemaani soundia en osaa kuvailla muusikoiden.net-termein mutta tavoite olisi semmonen MUHKEA. Vahvistimena on peaveyn valvekingin 50w kombo ja sehän on täysputkipeli..vahvistin siis ei kaipaa päivitystä sillä soundit on jo aika mollevat, mutta uskon että vakiomikkeihin verrattuna emg:llä tai evolutionilla saisin vielä enemmän verta virtaamaan paisuvaiskudokseen.

-jos laitan emg:n niin tuleeko elämästä yhtä patterinvaihtohässäkkää, vaikka sen volumen muistaisi sulkea silloin kuin ei soita?

-skeban runko on mahonkia -vaikuttaako tämä paljoa siihen kumpi olisi parempi?

-tulevaisuudessa aletaan soittaan bändin kanssa varmastikin alavireiltä, ja minuun on sovellettu semmoista ajattelutapaa että emg sopisi tähän hommaan hyvin. onko asia näin? voittaisiko emg tässä evolutionin helposti?

-säröjä käytän varmastikin 82.56% soitosta..kumpi mikki olisi parempi kliinejä ajatellen.

tulen hommaamaan jommankumman näistä mutta valinta liian hankala yhdelle ihmiselle.
Räbbänä
31.10.2006 16:09:37
-skeban runko on mahonkia -vaikuttaako tämä paljoa siihen kumpi olisi parempi?

EMG kyllä pelaa hyvin säröillä, mutta omassa mahonkiskebassani saundi oli suorataan helvetin treblepainotteinen ja dempeissäkän ei ollut voimaa. vaihtoon-> Duncanin jazz ja Custom tilalle. Customissakin tais olla hienoinen treblevoittoisuus, mutta paremmalta saundaa kuin EMG.
"Hattu pois päästä!"
Ze Kink
31.10.2006 17:07:00
No tuon viestisi perusteella sanoisin että Evo.
-keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi!
Werde
31.10.2006 17:14:05 (muokattu 31.10.2006 17:15:44)
Mahonkirunko, alavire ja särö: EMG! Tuo on juuri se asetelma missä sille ei pärjää mikään.

Evolution on todella hyvä mikki myös, mutta tuossa käytössä se ei vedä vertoja EMG:lle. Lehmusrunko ja ~standardivire ovat sille mainiot kaverit.

edit: Mainitsemiesi Mokoman ja Metallican miehistä 3/4 käyttää noita. Steve Vai erikseen.
kojones
31.10.2006 17:24:20
Jos laitat EMG:n, joudut luopumaan kaulamikin käytöstä kokonaan tai vaihtamaan siihenkin aktiivimikin. Ja se patteri kyllä kuluu vaikka volumet olisi nollassakin, piuha irti ei piiri vie sähköä. Hyvä mikki kyllä epäilemättä, vaikkei kokemusta olekaan.

Evolution on itselläni mahonkirunkoisen floikkakepin tallamikkinä ja potkii kovaa. En voi kuin suositella.
washburn88
31.10.2006 17:25:25
Mahonkirunko, alavire ja särö: EMG! Tuo on juuri se asetelma missä sille ei pärjää mikään.

Evolution on todella hyvä mikki myös, mutta tuossa käytössä se ei vedä vertoja EMG:lle. Lehmusrunko ja ~standardivire ovat sille mainiot kaverit.

edit: Mainitsemiesi Mokoman ja Metallican miehistä 3/4 käyttää noita. Steve Vai erikseen.

Olen itsekin kyllä todistanut tuota emg:n munakkuutta....mutta evolutionistakin olen vain hyvää kuullut ja tästä syntyy informaatiotulva joka sekoittaa nuoren miehen pään.

Melkeempä vois ostaa sen EMG:n ja lasettaa niin perkeleen lailla.
oiva tumpeloinen
31.10.2006 17:28:24
Olen itsekin kyllä todistanut tuota emg:n munakkuutta....mutta evolutionistakin olen vain hyvää kuullut ja tästä syntyy informaatiotulva joka sekoittaa nuoren miehen pään.

Melkeempä vois ostaa sen EMG:n ja lasettaa niin perkeleen lailla.

Jos tuollaista tiukkaa alaviresoundia kaipaat, niin EMG on varmastikin toimiva juttu. Mulla on kyllä Evo Mahonkirunkoisessa S-sarjalaisessa, ja ihan hyvin tuntui alavireeseen sopivan. Tai en mä D:tä alemmaksi mennyt.....
Takajeejee
31.10.2006 17:31:33
Mitkäs EMGt muuten Flamesin pojilla on? Jostain luin että käyttävät EMGtä. 85?
Could it be a new day?
washburn88
31.10.2006 17:33:49
Jos tuollaista tiukkaa alaviresoundia kaipaat, niin EMG on varmastikin toimiva juttu. Mulla on kyllä Evo Mahonkirunkoisessa S-sarjalaisessa, ja ihan hyvin tuntui alavireeseen sopivan. Tai en mä D:tä alemmaksi mennyt.....

joo tuskin itekään d-virettä alemmas laitan...
.
Antti90
31.10.2006 17:56:46

Evolle ääni täältä. Omassa Ärgeessä on Evot kaulassa ja tallassa. Kyllä hakkaa tallaEvo Seymour Duncanin Customin mielestäni mennen tullen, TB-11 joka tässä oli aiemmin. EMG'stä ei ole kokemusta, enkä aio edes testata. Evo toimii :)
maggot
31.10.2006 18:16:15
Mulla on samanlainen kitara, Ibanez RGT42DX ja olen vaihdattunut tallaan Evolutionin. Kitara on B-vireessä ja evolution tallassa on kyllä tosi loistava, mielestäni ko.mikki on siitä hyvä että se toimii kaikennäköisessä mätössä todella hyvin. Soittelen tuolla kitaralla melodista ja brutaalia death metallia. Tuossa kitarassahan on muuten mahonkirunko joten siinäkin mielessä evolution on oiva valinta.

P.S. Toi on muuten hyvä kitara, me like.
"reality is a very fragile thing after all..."
washburn88
31.10.2006 18:29:01
P.S. Toi on muuten hyvä kitara, me like.

yeah!

Sanokaapa vielä joku, että menevätkö nuo kummatkin mikit yhtä kivuttomasti kiinni siihen alkuperäiseen mikinkehykseen vai tarvitaanko ylimääräistä kikkailua.
maggot
31.10.2006 18:43:25 (muokattu 31.10.2006 18:48:43)
Sanokaapa vielä joku, että menevätkö nuo kummatkin mikit yhtä kivuttomasti kiinni siihen alkuperäiseen mikinkehykseen vai tarvitaanko ylimääräistä kikkailua.

Evolution menee ainakin. Sellainen homma muuten vielä että näissä uusissa Ibanezeissa on mikkivalitsin todella kranttu. Mulle vaihdettiin mikkien vaihdon yhteydessä se mikkivalitsin Dimarzion vastaavaan koska Iban omaan valitsimeen Evolutionia eikä IBZUSAF2 (jonka halusin kaulamikiksi) voitu suoraan kytkeä. Syykin kerrottiin mutta enhän mä sitä enää muista kun elokuussa tuon kitaran ostin. Levytukussa tietävät jos haluat lisä infoa asiaan.
kojones
31.10.2006 20:39:56 (muokattu 31.10.2006 20:41:07)
Evolution menee ainakin. Sellainen homma muuten vielä että näissä uusissa Ibanezeissa on mikkivalitsin todella kranttu. Mulle vaihdettiin mikkien vaihdon yhteydessä se mikkivalitsin Dimarzion vastaavaan koska Iban omaan valitsimeen Evolutionia eikä IBZUSAF2 (jonka halusin kaulamikiksi) voitu suoraan kytkeä. Syykin kerrottiin mutta enhän mä sitä enää muista kun elokuussa tuon kitaran ostin. Levytukussa tietävät jos haluat lisä infoa asiaan.

Jaa, kyllä mulla pelaa hienosti.
Eri juttu jos sen mikin aikoo kytkeä siten, että vain mikin toinen kela on väliasennoissa mukana.
McNulty
31.10.2006 21:06:49
Evolution on musikaalisempi. Itse suosin passiiveja ja jos noiden kahden väliltä joutuisin valitsemaan niin Evolutionin ostaisin. EMG81 on kuitenkin ihan hyvä jos haetaan vain sitä soundia, mitä se tarjoaa. Jokseenkin tasapaksu, kliininen ja "kompressoitu". Toimii varmasti hi-gain osastolla mikäli siitä soundista (jota jo kaikki muutkin käyttävät) diggailee. Itse haen murinaa ja rouhintaa... sitä en ole vielä hifi-aktiiveista löytänyt :)
"I think it moved." -George Costanza
maggot
31.10.2006 22:20:12
Jaa, kyllä mulla pelaa hienosti.
Eri juttu jos sen mikin aikoo kytkeä siten, että vain mikin toinen kela on väliasennoissa mukana.

Hmm, no en tiedä sen enempää kun en oo perehtynyt asiaan mutta näin toi homma meni. Ei multa tosin ylimääräistä rahaa peritty, sain sen mikkivalitsimen kaupanpäälle. 5-way switch:hän tuossa on. Tosin aika vähän käytän noita väliasentoja, suurimmaksi osaksi mennään tallamikillä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)