Jerkku 27.10.2006 16:40:23 | |
---|
Mikä olis hyvä laite yhden kitaran stemmoihin? Nyt ,konkarit, pistäkääpä vähän juttua jos olette harmonizereiden kanssa touhunneet!! Orkesterimme biiseissä on paljon stemmoja ja olen ajatellut, että olisi hyvä jos saisi edes suurin piirtein hyvältä kuulostavan harmonizer-laitteen. Onhan tuota tullu soitettua kitaraa jo toista kymmentä vuotta, mutta kyseinen efekti on jäänyt kokeilematta! =) |
Starlia 27.10.2006 16:52:34 | |
---|
Joskus mulla oli Bossin HR-2, Harmonist. Ihan kiva laite oli ja viive ei suuremmin haitannut. Myöhemmin myin sen ja nykyään käytössä GT-8:ssa oleva Harmonist. Käytännössä sama vehje, mutta mukana on 28 ns. User Scalea, eli voi itse määritellä mikä nuotti soi minkäkin kanssa. Eventidea kehiin, jos laatua haluaa, mutta Bossilla pärjää. Nauhoitteluun tosin todella harvoin olen käyttänyt, |
Ambitus 27.10.2006 16:58:37 | |
---|
Eiköhän tuo Eveniden Eclipse olis se sun laite jos haluat laatua. Hinta on kyllä aika karmaiseva. Itse olen kuolannut tuon perään jo muutaman vuoden:) Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
ballfish 27.10.2006 17:05:42 | |
---|
Eiköhän tuo Eveniden Eclipse olis se sun laite jos haluat laatua. Hinta on kyllä aika karmaiseva. Itse olen kuolannut tuon perään jo muutaman vuoden:) Eikös se ole jotain 4000€?? Siis harmonizer? |
Jerkku 27.10.2006 17:08:36 | |
---|
Eli ei muutaku säästämään taas rahaa ja syömään makaroonia!! =) Kävinkin tsekkaamassa Eventiden sivuja ja mitäs..... kuolaa litra kaupalla suu pielistä.. Pitänee todellakin harkita!! Ja kiitos jo näistäkin tiedoista!! Nopeaa toimintaa!! =) |
Ambitus 27.10.2006 17:16:35 | |
---|
Eclipse on öbbis 2200...Aarrgh..lotto vetämään:) Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
ballfish 27.10.2006 17:30:25 | |
---|
Eclipse on öbbis 2200...Aarrgh..lotto vetämään:) 4000€ taisi olla tuo ultra harmonizer vai mikä se nyt olikaan. :) |
Jerkku 27.10.2006 17:37:44 | |
---|
Juu! =) Eventiden sivuillaki on noita laitteita kuitenkin jonkun verran ja hinnat on tähtitieteellisiä.... No tietenkinhän se laatu maksaa, mutta pakkoko sen nuin paljon!!! =) Bossillakin olisi tietenkin myös laadukkaita vaihtoehtoja.... No ei auta ku hevi-miehen itkeä ja tutkia asiaa enemmän... =) |
jpentti 27.10.2006 17:38:07 | |
---|
Seuraavista Bossin laitteista on kokemusta: PS5, GT6 ja GT8. Yhteistä näille kaikille on ei-kitaramainen soundi stemmoille. Säätöjähän noissa GT-sarjalaisissa kyllä riittää mutta kun soundi oli mitä oli, niin ei niitten kanssa kovin paljoa viitsinyt alkuinnostuksen jälkeen leikkiä. Sittemmin oli Eventide Eclipse, jota käytin pelkästään kitaraharmoniohin ja täytyy sanoa, että se on todella hyvä ja luonnollisen kuuloinen. G-Forcestakin saa ihan hyvän kuuloiset harmoniat kehiin ja sellainen mulla oli tuon käytössä Eclipsen kanssa räkissä. Myin molemmat hiljattain ja kaivoin viime aikoina vähemmällä käytöllä olleen TC:n G-Systeemini naftaliinista, kun TC julkaisi softapäivityksen, jossa oli vihdoin myös stemmamasiina. Soundi ei yllä aivan Eclipsen tasolle mutta on kuitenkin todella hyvä. Pienene puutteena voisi mainita, ettei G-Systemissä ole (ainakaan vielä) käyttäjän määriteltäviä asteikkoja. |
Jerkku 29.10.2006 18:03:58 | |
---|
Onkos muita merkkejä? Eventide taitaa olla paras ja melkein ainoa "kunnollinen", mutta entäs nää "budjetti"-luokan pelit onko niissä hinta-laatu-suhdetta?? Jos tietoa ni pistäkääs.... =) |
Ambitus 29.10.2006 18:56:47 | |
---|
Onkos muita merkkejä? Eventide taitaa olla paras ja melkein ainoa "kunnollinen", mutta entäs nää "budjetti"-luokan pelit onko niissä hinta-laatu-suhdetta?? Jos tietoa ni pistäkääs.... =) Sitten taitaa olla uo TC Electronicin/TC Helicon muljuttimet. En itse ole niitä päässyt koskaan räpläämään/kuulemaan. Jotkut diggaa ja jotkut ei. Kyllä nekin liikkuu siinä tonnin molemmin puolin. Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
Fin_Rocker 29.10.2006 19:55:51 (muokattu 29.10.2006 20:11:55) | |
---|
Minkälainen toi bossin boksi on? Muistuttaako se edes harmonizeria ollenkaan, siis saako siitä sellaisia saundeja kuin tuolla Eventidella? esimerkkinä Steve Vain ballerina 12/24? E: Boss PS5 tämä taitaa olla? |
Fortune 29.10.2006 20:25:35 | |
---|
TC Electronicin G-Forcessa on sellainen "fiksu" harmonizer, johon pystyy määrittämään asteikon ja intervallin, ts. stemma tulee käytetyn sävellajin mukaisesti, halutulta "etäisyydeltä" soitetusta nuotista. http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=811 Pikkuveli G-majorissa on myös harmonizer, mutta se on "tyhmä" ja toimii vain kiinteällä intervallilla. Look behind you, a three-necked guitar!
Kuuntele vaikka Marvelin (R.I.P.) postuumia demoa... |
ballfish 29.10.2006 20:28:01 | |
---|
TC Electronicin G-Forcessa on sellainen "fiksu" harmonizer, johon pystyy määrittämään asteikon ja intervallin, ts. stemma tulee käytetyn sävellajin mukaisesti, halutulta "etäisyydeltä" soitetusta nuotista. http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=811 Minkä laatuinen? Rupeaa kiinnostamaan urakalla! :) |
Fortune 29.10.2006 20:32:30 | |
---|
Minkä laatuinen? Rupeaa kiinnostamaan urakalla! :) Omistajat kertokoot, itse en ole päässyt nypräämään. G-majorin "tyhmä" on ainakin varsin hyvä, minusta ainakin. Toisaalta olen puukorva. Look behind you, a three-necked guitar!
Kuuntele vaikka Marvelin (R.I.P.) postuumia demoa... |
Jerkku 29.10.2006 22:54:28 | |
---|
Olikos Electro Harmonixilla joku Harmonizer homma.... Oon niin laiska ettei jaksa netistä ehtiä!! =) Original Jerbalizer |
Johann Onn 30.10.2006 01:36:09 (muokattu 30.10.2006 02:02:46) | |
---|
Olikos Electro Harmonixilla joku Harmonizer homma Ei oo aavistustakaan. Itte olen jo viimiset 18 vuotta soitellu kahden kitaran harmoniat yhdellä, kun oli pakko opetella. Jonkun ne piti soittaa ja silloisen bändimme 2:s kitaristi ei pystynyt soittaamaan omia osuuksiinsa. Eikä mistään harmonisoijista ollu hajuakaan. Olis se tehny homman ehkä "vähän" helpommaks. Muut luulen etten semmosta silti olis ostanut, pihi kun olen. Oon niin laiska ettei jaksa netistä ehtiä! Sitten ett varmaan jaksa kahlata näitäkään läpi... http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp … 01%5FNew%5FProducts%2F01%5FEH%5FDVD Esim. se "POG demo" vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. Ei harmonisoija, vaan vähän muuta. |
koponen 30.10.2006 11:15:35 | |
---|
Bossin HR-2 kannattaa ainakin suosiolla unohtaa jos sattuu olemaan korvat päässä. Uskomattoman pulanen soundi. http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182 |
fox 30.10.2006 13:30:20 | |
---|
Olikos Electro Harmonixilla joku Harmonizer homma.... Oon niin laiska ettei jaksa netistä ehtiä!! =) Digitechillä on Vocalist ja Studio Vocalist, mutta ovat vähän tuon TC Heliconin tapasia, eli laulupuolelle optimoituja.. Digitechin vehkeestä kokemuksia, vaan eipä ole kaiketi kitaraa siihen testattu. En ainakaan moisesta oo kuullu juttua kavereilta.. |
Starlia 30.10.2006 14:27:02 | |
---|
Bossin HR-2 kannattaa ainakin suosiolla unohtaa jos sattuu olemaan korvat päässä. Uskomattoman pulanen soundi. Hmm.. Mitä tarkoitat pulaisella soundilla? Jotkut asetukset toimivat hyvin, jotkut huonommin. Esim. lisätty kvintti toimii mun mielestä hyvin. Tarkkana pitää tosin olla stemman volumen kanssa. Liikaa volaa, niin kuulostaa joltain halvalta Casiolta. Ja tosiaan, yksin soitettuna ei välttämättä hirvittävän hyvältä kuulosta, mutta kun on muitakin soittimia mukana, niin kyllähän tuo sinne uppoaa hyvin. Suosikkiasetuksiani GT-8:lla harmonistin kanssa on -5 ja +4, eli näin ollen muodostaa vitossoinnun. Ja tämäkin toteutettuna niin, että harmonist on efektiketjun ALKUpäässä ennen säröjä. Näin kuulostaa todella hyvältä - ikäänkuin yhdellä kitaralla soittelisi vitossointuja. |