Aihe: Kokemuksia vahvistimen kuljetuskotelon rakentelusta
1
älhoo
02.11.2006 09:06:47
Mor!
Haku tuntuu olevan aika jäässä, joten avaanpa uuden keskustelun.

Onkos kukaan täällä rakennellut TransitCase -tyylistä kuljetuskoteloa vahvistimelleen? Tuntuvat kaikki TransitCasen ja esim. Thomannin kotelot olevan niin pirun hinnakkaita (+250 euroa), että ajattelin kokeilla itse väsätä tommosen..

Lähinnä nyt kiinnostaa info materiaaleista ja niiden kuluista ja rakennusvinkit (mitkä soljet ja kulma- tai sivuraudat tai pyörät kannattaa valita tms..) Itsellä tarve Peavey Classic 4x10":n kotelolle. Kiittos.
feodorit
02.11.2006 09:48:00
Tuolta rakennus puolelta sais varmaan paremmin vastauksia ym.
Se GROOVE on se juttu. Ei tekniikka, nopeus, näyttävyys... vaan kunnon meininki.
älhoo
02.11.2006 10:03:18
Tuolta rakennus puolelta sais varmaan paremmin vastauksia ym.

No kiitosta vaan. Täällä ei vaan taida olla sellaista osastoa, johon tämä kuuluisi. Tää ei kuitenkaan varsinaisesti ole soitinrakennusta.
kivi
02.11.2006 10:12:58 (muokattu 02.11.2006 10:14:23)
Mor!
Haku tuntuu olevan aika jäässä, joten avaanpa uuden keskustelun.

Onkos kukaan täällä rakennellut TransitCase -tyylistä kuljetuskoteloa vahvistimelleen? Tuntuvat kaikki TransitCasen ja esim. Thomannin kotelot olevan niin pirun hinnakkaita (+250 euroa), että ajattelin kokeilla itse väsätä tommosen..

Lähinnä nyt kiinnostaa info materiaaleista ja niiden kuluista ja rakennusvinkit (mitkä soljet ja kulma- tai sivuraudat tai pyörät kannattaa valita tms..) Itsellä tarve Peavey Classic 4x10":n kotelolle. Kiittos.

Pelkät materiaalikulut nousevat helposti 100 euroon, jos reunalistat on alumiinia ja lukot perhoslukkoja, upotetut kahvat jousikahvoja, pyörät lukittavia jne - kuten kannattaa ja pitää olla (ei kannata tehdä huonoa). Toisaalta 85-100 eurolla saa jo käytettyjä caseja.

Riippuu vähän siitä mitä tahtoo, kannattaako tehdä itse. Ainakaan jos joutuu käymään rautakaupoissa tai ostamaan materiaaleja uutena, ei säästöä Thomannin tai halvempaan kotimaiseen uuteen caseen synny.

Mä olen itse rakentanut kaikki tekemäni caset jätelavaromun, kierrätysmateriaalin ja luovan väärinkäytön pohjalta, nollabudjetilla, siltikään jos työtunneille laskee edes jotenkin käyvän hinnan, ei säästöä edes niihin käytettyihin verraten juuri ole kertynyt vaikka ainoa kulu on ollut oma työaika.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
oiva tumpeloinen
02.11.2006 10:37:16
Mä olen itse rakentanut kaikki tekemäni caset jätelavaromun, kierrätysmateriaalin ja luovan väärinkäytön pohjalta, nollabudjetilla, siltikään jos työtunneille laskee edes jotenkin käyvän hinnan, ei säästöä edes niihin käytettyihin verraten juuri ole kertynyt vaikka ainoa kulu on ollut oma työaika.

Sun pitää kaivaa ja rakentaa nopeammin. ;)
kivi
02.11.2006 11:31:46
Sun pitää kaivaa ja rakentaa nopeammin. ;)

Pokasahalla ja puuliimalla sählätessä hommat menee vaan tiettyä tahtia. Se on kuin purjelaivan runkonopeus, jota ei voi ylittää. Ruuvit kyllä vääntyy hyvinkin äsäkästi jo nykyään.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Guitar Hero
02.11.2006 14:08:09 (muokattu 02.11.2006 14:08:30)

Joo, näin tein minäkin - tosin pyöriin jouduin sijoittamaan. Esimerkiksi vesivaneria saa rakennustyömailta ym ylijäämäkamana ilmaiseksi. Rautaromut, pyörät ja lukot voi sitten olla hankalampi löytää käytettynä/ilmaisena, mutta luovalla järjettömyydellä osan noistakin kääntää jostain. Kuitenkin jo pelkän puumateriaalin hommaaminen ilmaiseksi säästää leijonanosan kustannuksista.

edit: sitäpaitsi tuo itse väkertäminen on loppupeleissä ihan mukavaa.
Come to the dark side. We have cookies
www.sweetmoses.net
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)