nekalanparooni 01.11.2006 21:19:22 | |
---|
Kaikki hyvä tulee syvältä! |
rosberg 01.11.2006 21:54:08 | |
---|
ei ole kokemusta planet waveseista, mutta veikkaan molempia ihan yhtä hyviksi. lukittavat vörkkii hyvin. elämä voittaa! |
nekalanparooni 01.11.2006 22:21:40 | |
---|
Mulla on ittellä tommoset Gotohin perus virittimet, ja ne on kyllä aivan paskat. Kieli pamahtaa kesken soiton aivan löysäks tämän tästä. Kaikki hyvä tulee syvältä! |
Antti1 01.11.2006 22:24:24 | |
---|
Kieli pamahtaa kesken soiton aivan löysäks tämän tästä. Epäilen tämän johtuvan kyllä ennemmin satulasta. Gotohit ovat laadukasta kamaa ja ehjät sellaiset tuskin mitään virettä ihmeemmin heittelevät. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
Räbbänä 01.11.2006 22:24:31 | |
---|
Mulla on ittellä tommoset Gotohin perus virittimet, ja ne on kyllä aivan paskat. Kieli pamahtaa kesken soiton aivan löysäks tämän tästä. No millanen kitara kyseessä? Jos kyseessä joku floikkaskeba niin mitäpä siinä lukittavilla virittimillä tekee kun jo on lukkosatula. "Hattu pois päästä!" |
nekalanparooni 01.11.2006 22:29:33 | |
---|
Se on täysin omatekoinen skeba, jossa on Gotohin Fender-tyylinen vibratalla. Eikä siinä tallassa mielestäni mitään vikoja oo ilmennyt. Kaikki hyvä tulee syvältä! |
Antti1 01.11.2006 22:31:48 | |
---|
No et sä tollasella tallalla voi herranen aika millään virittimillä mitään divebombeja tehdä menettämättä virettä! Järki käteen. Rullasatula auttaa virittimiä enemmän, mikäli kielet on kiinnitetty ja viritetty oikein. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
nekalanparooni 01.11.2006 22:34:56 | |
---|
Rullasatula auttaa virittimiä enemmän, mikäli kielet on kiinnitetty ja viritetty oikein. Rullasatula??? Mikäs se sit on? Kaikki hyvä tulee syvältä! |
Antti1 01.11.2006 22:37:36 | |
---|
Rullasatula??? Mikäs se sit on? Se on sellanen tavallaan laakeroitu satula, joka ei periaatteessa jarruta kielen liikettä tavallisen satulan tapaan. Tämäkään ei tosin tuo haluttua lopputulosta. Usko pois, ei niissä floikissa ole turhaan niitä lukkoja. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
G-mies 01.11.2006 22:38:48 | |
---|
For great justice. |
gator 01.11.2006 22:39:15 | |
---|
Jos sulla joku yksittäinen kieli pamahtaa löysäks kesken soiton ni siinä tapauksessa viritin on jollain tapaa viallinen. Yleensä nuo vireongelmat johtuvat satulasta mutta tässä tapauksessa viritin on kenties vaurioitunu jossain. |
nekalanparooni 01.11.2006 22:45:17 | |
---|
Jos sulla joku yksittäinen kieli pamahtaa löysäks kesken soiton ni siinä tapauksessa viritin on jollain tapaa viallinen. Jep. Kuulostaa osuvalta. Ensin pamahti B-kielestä heti alkuvaiheessa, eikä sen jälkeen oo B pysyny vireessä yhdenkään venytyksen jälkeen ja nyt pamahti ylä E. Kaikki hyvä tulee syvältä! |
Antti1 01.11.2006 22:48:04 | |
---|
Mitä sä niiden härveleiden kanssa oikein säädät? Eihän ole ongelmia vaikka niissä virittimien rei'issä? Siis siinä lavassa. Liian suuret reitä voi aiheuttaa outoja ongelmia. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
nekalanparooni 01.11.2006 22:49:19 | |
---|
Kyllä ne tais ihan 10mm reijät olla tolle 9,5mm Gotohille. Kaikki hyvä tulee syvältä! |
nekalanparooni 01.11.2006 22:58:35 | |
---|
Entäs onko mitään vinkkejä noista vibratallan jousista? Mukana tuli 3, lisäsin viiteen, mut eihän se enää mihkään taipunu. Nyt laitoin 2, ku se tuntuu luontevimmalta taivuttaa. Pitäiskö ton tallan levätä taaksepäin ton lankun päällä, vai hieman perä ilmassa ns. Mulla on Levinson Bladessa samanmoinen talla ja se lepää ihan vaan lankun päällä ja pitää vireen ihan vitun hyvin vaikka mitä tekis. Kaikki hyvä tulee syvältä! |
duc 01.11.2006 23:25:08 (muokattu 01.11.2006 23:25:57) | |
---|
Entäs onko mitään vinkkejä noista vibratallan jousista? Mukana tuli 3, lisäsin viiteen, mut eihän se enää mihkään taipunu. Nyt laitoin 2, ku se tuntuu luontevimmalta taivuttaa. Pitäiskö ton tallan levätä taaksepäin ton lankun päällä, vai hieman perä ilmassa ns. Mulla on Levinson Bladessa samanmoinen talla ja se lepää ihan vaan lankun päällä ja pitää vireen ihan vitun hyvin vaikka mitä tekis. Jos sen tallan tahtoo kelluvaksi, niin se pitäisi olla sitten niin että se on suorassa kitaran runkoon nähden, eikä kallellaan mihinkään suuntaan. Kallellaan olevalla vibratallalla tuntuu vire katoavan aika helposti. Niiden jousien vetovoimaahan säädetään sitten niillä kitaran takana olevilla ruuveilla, luulisi että kolme löysempänä olevaa jousta olisi parempi ratkaisu kuin kaksi kireällä olevaa. |