MoFo 24.10.2006 10:34:29 | |
---|
Omistan Line6:n Flextone II -vahvistimen ja ajatuksissani oli hankkia sille yhteensopiva kompressori. Onko kellään kokemuksia Line6:n kompressoimisesta? En haluaisi hankkia Line6:n omaa kompuraa, vaan jonkun muun valmistajan, jotta mahdollisessa vahvistimen vaihdon yhteydessä ei tarvitsisi ostaa myös uutta kompressoria. Aiemmat kokemukseni ovat, että Line6 on usein huonosti yhteensopiva muiden valmistajien tuotteiden kanssa. Kokemuksia? Mielipiteitä? Suositteluja? The only pain is to feel nothing at all |
Lunnu 24.10.2006 13:21:17 | |
---|
Eikös kakkosessa ollut omaa sisäänrakennettua kompressoria? Kolmosessa nimittäin sellanen tuntuis olevan. Hyvyydestä vaikea mennä sanomaan kun en ole vertaillut, mutta onpa ainakin yhteensopiva... Nostalgy is not what it used to be |
kivi 24.10.2006 13:33:37 | |
---|
Eikö ongelmana oo jo valmiiksi liian tasainen dynamiikka? |
Antti1 24.10.2006 13:35:32 (muokattu 24.10.2006 13:36:16) | |
---|
Eikö ongelmana oo jo valmiiksi liian tasainen dynamiikka? Kylmaar, muttakun Line6:n vehkeet kuulostaa higaineilla paremmilta, jos ne saa sisäänsä jo valmiiksi vähän lanattua äänestä. Ei se dynamiikka kompressoinnista enää pahemmin vähene, tasaista pötköä kun on tarjolla riittämiin jo valmiiksi. EDIT: Olettaen tietenkin, että kyselijä edes haluaa higain soundeja, tai on ylipäänsä tietoinen asiasta... Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
Ziggy Bubba 24.10.2006 14:08:35 | |
---|
Kylmaar, muttakun Line6:n vehkeet kuulostaa higaineilla paremmilta, jos ne saa sisäänsä jo valmiiksi vähän lanattua äänestä. Jep. Huomasin saman kun laitoin EMG:t tuohon SG:seeni, tanakkuutta tulee noillakin lisää aika mukavasti - nuo kun lyttäävät vähän kompuran tapaan sitä soundia jo ennakkoon. Toisaalta sama ilmiö pätee jossain määrin myös muihin vehkeisiin noilla aktiiveilla skulatessa. www.mikseri.net/sigkk My musique |
MoFo 24.10.2006 16:59:53 | |
---|
Kylmaar, muttakun Line6:n vehkeet kuulostaa higaineilla paremmilta... ...Olettaen tietenkin, että kyselijä edes haluaa higain soundeja, tai on ylipäänsä tietoinen asiasta... Enpä ole kovinkaan tietoinen asiasta. Eli keroisitko lisää, kiitos :) The only pain is to feel nothing at all |
Antti1 24.10.2006 17:08:30 | |
---|
No en mä tiiä kuinka paljon tuossa on kerrottavaa. Parilla laitteella koittaessani (oon testinyt useampaa vahvaria ja omistanut XT Liven) on tullut todettua, jotta alapää humisee vähemmän, soundi pysyy kirkkaampana ja rapeampana tasaisemmalla äänellä. Kai se liittyy jotenkin tuohon mallinnustekniikkaan, meinaan sama kikka toimii jossain määrin kyllä ihan softaplugareillakin. Ehkä, nykyään vielä niin puutteellinen, dynamiikan hallinta ja -toisto noilla softaan pohjautuvilla härveleillä ymmärtää paremmin tasaisempaa aaltomuotoa. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
Aki 24.10.2006 17:36:02 | |
---|
En haluaisi hankkia Line6:n omaa kompuraa, vaan jonkun muun valmistajan, jotta mahdollisessa vahvistimen vaihdon yhteydessä ei tarvitsisi ostaa myös uutta kompressoria. Nyt on puurot ja maidot sekasin. Jos ostat uuden auton, et tarvitse uutta ajokorttia. Kaikki kitarakäyttöön suunnitellut kompressorit on suunniteltu toimimaan kaikkien kitaravahvistimien kanssa. Mitkä yhdistelmät lämmittää kutakin korvaa parhaiten, on puhdas makuasia. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
RS 04.11.2006 10:09:46 | |
---|
Itsellä on ollut jo monta vuotta Line6 Flextone 2 HD käytössä ja siinä on ihan oma kompressori...Se olisi helpoin ratkaisu vaikkakin itse en kovinkaan korkealle nosta kyseisen kompuran laatua, mutta on se parempi kuin ei mitään. Kannattaa siis testata. |