johnny darnett 21.02.2006 16:12:11 | |
---|
Tommonen olis ehken tähtäimessä. Käteen tuntuu mukavalta ja soitettavuus on minulle juurikin passeli. Arveluttaa vaan aina näiden huippulafkojen "halpis"mallien osat ja laatu muutenkin. Eli onko kokemuksia kyseisen sarjan (SE) mikeistä kellään ja minkälaisia? Verrattavissa joihinkin muihin tunnetumpiin (Duncan,EMG,DiMarzio) mikkeihin? Vaihtoehtona samoissa hintaluokissa pyörii tuommonen Washburnin joku mattamusta Idol-malli (W165?), jossa olis valmiina muistaakseni tallassa ainakin Duncanin customcustom. Monipuolista mutta enimmäkseen rankempaa musaa soittelen. Ja kotoo löytyy jo tele jossa Duncanin Custom tallassa. "kiitos ja onneks olkoon, nähhään ens vuonna teillä" -Puti |
Kitarisoija. 21.02.2006 16:53:16 (muokattu 21.02.2006 16:54:08) | |
---|
täytyy nyt sanoa että juuri kyseisestä kitarasta en tiedä mitään, mutta mulla on PRS Santana SE. Siinä kyllä mikit on todella hyvät ja 'hotit', jopa kuumemmat kuin joissain Charvelin aktiiivi 80-hevikitaroissa (wolffie :D). Eli luulisin että tuossakin olisi aika kuumat mikit.. mene ja tiedä sitten.. Ainiin.. noilla mikeillä soittaa kyllä ihan mitä vaan! valehtelematta. |
Mordax 21.02.2006 17:07:17 | |
---|
noilla mikeillä soittaa kyllä ihan mitä vaan! valehtelematta. Näin muuten on! Kitaralla soitetaan musiikkia tai heviä. |
Exhausted 21.02.2006 17:22:07 | |
---|
Mulla on ollut nyt pari kuukautta vuoden ikäinen Santana SE. Mikit on ihan asialliset, vähän JB:tä heikompitehoinen ja tummempi on takamikki. Volumepotikka vähän rohisee ja välillä pätkii. |
Von Blåmberg 21.02.2006 17:43:09 | |
---|
Volumepotikka vähän rohisee ja välillä pätkii. Sama vika rahikaisella, itellä SE Tremonti. Mikkien suhteen ei ole kyllä mitään valittamista, hyvin soveltuu ainakin rankempiin soundeihin. Ei ole käynyt mielessäkään vaihto. I can't stop thinking of the universe |
Kitarisoija. 21.02.2006 18:37:58 | |
---|
juu, mullakin on vaihdettu jo toi volapotikka.. kyllä se pari vuotta kesti ilman mitään häikkiä. ja nyt rahisee aina sillon tällön tone hiukkasen. Laatu kitara, ei voi muuta sanoo! mutta kyllä se joku kaunis päivä on les paul ostettava :D |
Mordax 21.02.2006 20:03:50 (muokattu 21.02.2006 20:05:08) | |
---|
Volumepotikka vähän rohisee ja välillä pätkii. Käykää, hyvät ihmiset, vaihdattamassa ne potikat musiikkikaupassa, niin vika häviää heti. Minunkin Santanassa oli sama ongelma, mutta kävin valittamassa ja korjaus meni takuuseen. Rahina tuntuu näemmä olevan SE -sarjan tyyppivika, mutta se kannattaa korjauttaa hetimiten. Kitaralla soitetaan musiikkia tai heviä. |
Exhausted 21.02.2006 20:04:45 | |
---|
Käytetyssä kitarassa nyt ei ole takuuta, mutta potikanvaihto ei ole vaikea tehdä itse, eikä potikat maksa paljoa. |
Timesby 31.10.2006 23:51:12 | |
---|
Laitanpas oman kyselyni PRS SE Standardista tähän ketjuun. Mitenkä tuo tremolotalla pitää vireen? Tremolotallan haluaisin, mutta sen pitäisi pitää tietenkin vire. "Mr Rusk, You're not wearing your tie." |
Fide 31.10.2006 23:57:59 | |
---|
Laitanpas oman kyselyni PRS SE Standardista tähän ketjuun. Mitenkä tuo tremolotalla pitää vireen? Tremolotallan haluaisin, mutta sen pitäisi pitää tietenkin vire. En tiedä oonko jäävi vastaamaan, kun oon sulle omaa yksilöäni kaupitellut, mutta vastataan silti. Mun kokemukseni rajoittuu neljään yksilöön tuolla vintage tallalla ja kaikilla oli ongelmia vähintään kahden keskimmäisen kielen kanssa. Syykin on selvä. Johtuen virittimien asettelusta kaksi keskimmäistä kieltä tekevät satulan kohdalla mutkan (vertaa Fender Strato tai esim Music Man), joka sitten aiheuttaa vireen kanssa ongelmia, jos satula ei luista. Orkkis satulassa on lisäksi aika kaposet kíelen kolot, eli .010 satsia paksummat kielet korostaa ongelmaa, jos sellaisia nyt haluaa käyttää. Itse tallaratkaisussa mulla ei ole huomautettavaa. Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
McNulty 01.11.2006 00:12:24 | |
---|
Tuo satulan viilaaminen tai fiksaaminen lyijykynällä tms. nutsaucella on kovin yleistä lähes kaikkien halvempien skebojen kohdalla. Jostainhan siinä rahaa säästetään kun halvalla tehdään ja yleensä ilmenevät juuri tuolla tavalla. Muovisia satuloita heikosti viilatuilla urilla yms. Eli kannattaa suosiolla harkita muutaman kympin investointia joko Earvanaan tai sitten laadukkaasti jonkun sorkkaeläimen luusta tehtyyn satulaan. Halvemmastakin kitarasta saa siten varsin vireisen ja toimivan työkalun itselleen. PS. tuota vireongelmaa on käytännössä kaikissa vintage-kammella varustetuissa skeboissa. Oli kyseessä sitten kallis Custom Shop Fender tai 4e Behringer-halpis. Käynti soitinkorjaajalla heti alkuun jeesaa 99% tapauksista. Eli kannattaa siihen vintage tremolo-tallaiseen soittimeen laskea pari kymppiä hintaan lisää satuladuunista :) Fenderillähän on tuo patentoitu LRS (vai oliko se nyt LSR) Rollernut. Eli parin kuulan välissä kieli pääsee vapaasti soljumaan satulassa. Sellaista kannattaa miettiä myös jos oikein kovasti kampelaa käyttää. "I think it moved." -George Costanza |
Fide 01.11.2006 08:33:12 | |
---|
Fenderillähän on tuo patentoitu LRS (vai oliko se nyt LSR) Rollernut. Eli parin kuulan välissä kieli pääsee vapaasti soljumaan satulassa. Sellaista kannattaa miettiä myös jos oikein kovasti kampelaa käyttää. Tosin ajan kanssa mun kokemukseni mukaan toi rollerikin vetää törkyä sisäänsä ja meno jäykistyy =( Mutta aikansa toimii kyllä hienosti. Onhan se vintage tallan kanssa aina vähän niin, että kampeaminen ja vireen säilyttäminen vaatii sellaisen herraskaisen otteen =)
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
Timesby 01.11.2006 13:14:46 | |
---|
Pitää kyllä tuota satulanvaihto-operaatiota harkita heti ensi alkuun. Ja kysyä sen hinta-arvio liikkeestä. Fide: En tajua kuinka sokea olin kierrellessäni kauppoja, koska yhdessä liikkeessä möllötti PRS:n korealaisia kaksin kappalein. Toisella kerralla, viime lauantaina, kyllä sitten huomasin nekin. Lopun peleissä en edes tiedä riittääkö mulle yksikelaiset mikit. Toki niiden kliinisoundit on upeat, mutta säröihin en ole vielä tykästynyt. Tai sitten jopa sen 900€ jenkkistraton, jota testasin, mikit olivat kehnohkot siihen hommaan. Kuitenkin humppareiden tummuus toimii mulle kliinisoundeissakin ja ton PRS:n ominaissoundi oli todella kirkas humpparikitaraksi. "Mr Rusk, You're not wearing your tie." |
Fide 01.11.2006 17:54:01 | |
---|
Lopun peleissä en edes tiedä riittääkö mulle yksikelaiset mikit. Toki niiden kliinisoundit on upeat, mutta säröihin en ole vielä tykästynyt. Tai sitten jopa sen 900€ jenkkistraton, jota testasin, mikit olivat kehnohkot siihen hommaan. Kuitenkin humppareiden tummuus toimii mulle kliinisoundeissakin ja ton PRS:n ominaissoundi oli todella kirkas humpparikitaraksi. Joo, ei humpparin rokkisäröä saa yksikelaisilla kuin välttävästi, se on totta. Ja tuossa mielessä teet just niin kuin pitääkin, kun kiertelet ja kokeilet mahdollisimman paljon ennen ostopäätöstä, pitkän päälle tuolla meiningillä säästää pitkän pennin, kun ei tartte sitten heti kohta aihtaa ostamaansa kepukkaa "itselle paremmin sopivaan" =) Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
Dr. Muff 01.11.2006 18:19:54 | |
---|
Käykää, hyvät ihmiset, vaihdattamassa ne potikat musiikkikaupassa, niin vika häviää heti. Minunkin Santanassa oli sama ongelma, mutta kävin valittamassa ja korjaus meni takuuseen. Rahina tuntuu näemmä olevan SE -sarjan tyyppivika, mutta se kannattaa korjauttaa hetimiten. Kannattaa myös kokeilla ensialkuun elektroniikan puhdistusspraytä. Rohina voi johtua potikkaan kertynestä pölystä ym savesta. Sama pätee waheihin. Mutta muuten kyllä kannattaa vaihdattaa takuutyönä liikkeessä, jos takuuta on. I read the internet, I know what's going on. - Axl |
Timesby 01.11.2006 18:26:43 | |
---|
Kävinpäs sitten tuota tremolotallaa venkuttamassa. Vire meni alta aikayksikön. Täytyy kait pysyä kiinteätallaisissa, kun ei ole rahaa ostaa kunnon vibravehkeitä. Pitänee ruveta reenaamaan bendejä ja vibratoa paremmaksi, niin ei tartte tremolotallaa. Mut sitten kun vielä oppisi tekniikan, jolla saisi nuottia alaspäin ilman kampea. "Mr Rusk, You're not wearing your tie." |
Tomtom 01.11.2006 19:50:48 | |
---|
Mikäli Standars SE:n vibra on vähääkään lähellä Santana SE:n vibraa, niin ihan toimiva tuo mun mielestä on. Ex bändikaveri on tuolla tiluttanut vuosikausia ja hyvin tarkka vireestänsä on hän. Älä hyvä mies tee päätöstä ainakaan kaupassa roikkuvan "ei-kunnolla-säädetyn" luutun perusteella.. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
Timesby 01.11.2006 20:52:42 | |
---|
Mikäli Standars SE:n vibra on vähääkään lähellä Santana SE:n vibraa, niin ihan toimiva tuo mun mielestä on. Ex bändikaveri on tuolla tiluttanut vuosikausia ja hyvin tarkka vireestänsä on hän. Älä hyvä mies tee päätöstä ainakaan kaupassa roikkuvan "ei-kunnolla-säädetyn" luutun perusteella.. Minkä muunkaan mukaan? Se on ainoa vertailukohta mitä mulla on saatavana. Aina voi tietenkin lukea harmony centralin subjektiivisia arvosteluita, jotka on kirjoittanut joku randomtyyppi, joka osti kitaran toissapäivänä ja nyt hehkuttaa kuinka luotettava peli se on. En tunne ketään kellä olisi SE Standardia, eikä täälläkään kenelläkään tunnu olevan sitä. Ainoa lähellä oleva on Fiden EG ja siihenkin on vaihdettu satula ja lukkovirittimet, juuri vireen pitämättömyyden takia. "Mr Rusk, You're not wearing your tie." |
kojones 01.11.2006 21:06:55 | |
---|
Ainoa lähellä oleva on Fiden EG ja siihenkin on vaihdettu satula ja lukkovirittimet, juuri vireen pitämättömyyden takia. Väittäisinpä että jo pelkkä satulan vaihto tekee ihmeitä, ei ne alkuperäisetkään virittimet huonot ole. |
oiva tumpeloinen 01.11.2006 21:08:49 (muokattu 01.11.2006 21:09:25) | |
---|
En tunne ketään kellä olisi SE Standardia, eikä täälläkään kenelläkään tunnu olevan sitä. Ainoa lähellä oleva on Fiden EG ja siihenkin on vaihdettu satula ja lukkovirittimet, juuri vireen pitämättömyyden takia. Mä en tietenkään voi Fiden puolesta tähän vastata, mutta pieniä arvailuja...... Harvoin kitaran vireenpito on virittimistä kiinni uudessa kitarassa. Yleensä ongelma löytyy 90% tapauksissa satulasta. Kuitenkin helposti mielletään, että vireongelmat johtuu suurimmaksi osaksi virittimistä, go figure... Tuossa Fiden tapauksessa luulisin (?), että kitara on viety huoltoon satulan takia ja samalla siihen on oman mielirauhan takia laitettu paremmat virittimet. Onhan virittimillä tietenkin oma funktionsa, mutta usein se ei ole suurin syy vireongelmiin. Eikä toisaalta 500 euron kitaralta voi odottaa ihan kaikkea samaa, kuin 2000 euron kitaralta (vaikkakin tuntuu vireongelmia löytyvän kalliimmistakin säätämättömistä soittimista). Toisaalta luulisi, ettei PRS:kään ihan sekundaa laita halvempiin tekeleisiinsä. Vaikka SE:t mielletään kiinahalpaihmeiksi, niin on niidenkin laadulla jotain heijastusta kalliimpien myyntiin. |