Aihe: Kitararplugari hakusessa
1
timobass
06.11.2006 19:04:57
En ihan heti löytänyt haulla vastausta ongelmaani. Ja kitarointi ei ole ihan omaa alaani.

Genre: Rautalanka, countryrock
Ongelma: Mikä plugari? Saa olla kaupallinen tai ei-kaupallinen (=ilmainen)

Tosin saahan siitä löytyä hyvä ja mehevä säröosastokin, mutta kuitenkin nimen omaan noihin yllämainittuihin ensisijaisesti soveltuva. Vai onko sittenkin niin, että rautalanka-soundi haetaan rautapuolelta?

Jos olet ratkaissut ongelman jo, kertoisitko siitä minullekin. Tai laita linkki johonkin hyvään keskusteluun aiheesta.

Tattis.
LaXu
06.11.2006 19:11:01
Rautapuolelta lähtisin hakemaan. Olen melkein kaikkia kitaraplugareita kokeillut ja kaikissa todennut saman jutun: bassolla ja puhtailla soundeilla toimii, mutta heti kun säröt isketään kehiin niin saadaan vain sellaista surisevaa, epäluonnollisen kuuloista soundia. Olen kokeillut noita plugareita, erityisesti Guitar Rigia myös monin tavoin: tietokoneessa kiinni oleviin kaiuttimiin (Magnat Quantum 503 + BK XLS200 subbari) ja kitarakombon pääteasteeseen, joko softan kaiutinsimulla tai ilman. Kaikissa tapauksissa kitarakombon (Yamaha DG joka on sekin siis mallintava) oma etuaste omaan pääteasteeseen ja kaiuttimeen kuulosti huomattavasti paremmalta kuin softamallinnukset.
Riku Rotten
06.11.2006 19:47:15
Voxin Tonelab kannattaa käydä testimässä. Se vahva kliineissä ja kevytrosoissa.

Tosin kaikkein hurjimpia säröjä voi kuulla just coutryssa....
Kuha
06.11.2006 19:51:24

Muistakaa venytellä.
axe
06.11.2006 20:09:24
Ilmainen ja hyväksi havaittu kannattaa varmasti ensimmäisenä kokeilla, eli SimulAnalog Guitar Suite ja tuohon tarkoitukseen varmaan sopivimmat soundit löytyvät sen Fender Twin-mallista.
koponen
06.11.2006 20:16:04
Kokeile tätä:

http://www.amplitube.com/Main.html?prod_AT.php

Tuon kanssa saa soundia vääntää sata vuotta eikä siltikään pääse kuin hätäsesti tontin reunalle. Sama koskee GuitarRigiä. Rautaa minäkin LaXun tavoin suostittelisin ja esimerkiksi tuota ToneLabia. Tech21:n rojut kannattaa ehdottomasti myös tarkastaa. Itse olen äänityskäytössä soitellut Trademark -combolla suoraan linjaan ja olen erittäinkin tyytyväinen soundiin. "Joskus ei vaan jaksa mikittää."
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
Kuha
06.11.2006 20:25:16

Tuon kanssa saa soundia vääntää sata vuotta eikä siltikään pääse kuin hätäsesti tontin reunalle.

Itse olen saanut hyviä tuloksia Amplituben Live:llä, joka on pelkistetympi versio. Eikä tarvi vääntää.

Kannattaa pitää mielessä, että nämä on mallintavia: sille tontille pääsee sitten niillä perinteisillä menetelmillä.
Muistakaa venytellä.
Juntunen
06.11.2006 21:05:21

Ilmainen ja hyväksi havaittu kannattaa varmasti ensimmäisenä kokeilla, eli SimulAnalog Guitar Suite ja tuohon tarkoitukseen varmaan sopivimmat soundit löytyvät sen Fender Twin-mallista.

Tästäpä lähtisin minäkin katselemaan. Toimii kun unelma varsinkin jos on mahdollista tyrkätä kitara koneeseen putkietusen kautta. Voi vähän tehä random-helinää tai ruttua lissää.
Dian päivitti sivunsa ja MySpacensa.
superfly
06.11.2006 23:04:27
Voxengon Boogex on melko hyvä varsinkin pikkuisen rosoisissa soundeissa. Ihan kelpo puhtaat sieltä löytyi myös.

http://www.voxengo.com/product/boogex/
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)